MS Windows
briani 27239
Automatisk skift af tastatur layout...
Fra : Uni Bull

Dato : 17-12-08 23:21

Hej.

Jeg har erstattet den almindelige lommeregner i WinXP
med den mere avancerede PowerToy Calc.
Men, PowerToy Calc bruger punktum som decimalseparator.

Jeg har derfor aktiveret US-keyboard, men er det ikke muligt at
få Windows til automatisk at skifte mellem forskellige keyboard
layouts. Altså US-keyboard når jeg benytter (bl.a) PowerToy Calc og
almindelig dansk keyboard layout når jeg benytter de fleste andre
programmer??
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-12-08 16:24

Uni Bull skrev:
> [...]
> layouts. Altså US-keyboard når jeg benytter (bl.a) PowerToy Calc og
> almindelig dansk keyboard layout når jeg benytter de fleste andre

Jeg mener ikke det kan gøres automatisk, men jeg forstår heller ikke
behovet (undtagen hvis du er hardcore bruger af numerisk tastatur): Du
kan jo bare taste punktum i denne PowerToy Calc, som må være
fejlprogrammeret; når du kører dansk lokalitet burde den fatte at komma
er korrekt tegn.

--
Niels

Fra : Peter Larsen

Dato : 03-01-09 17:46

Uni Bull wrote:

> Jeg har erstattet den almindelige lommeregner i WinXP
> med den mere avancerede PowerToy Calc.
> Men, PowerToy Calc bruger punktum som decimalseparator.

Så fortæller du bare operativ-systemet at det skal bruge punktum i stedet
for komma, et eller andet sted i "international settings". Hvis du selv
havde installeret dit operativsystem var du blevet spurgt, hvordan det
skulle sættes op.

> Jeg har derfor aktiveret US-keyboard

Ikke særlig hensigtsmæssigt, de eneste, som virkelig kan have brug for det
er programmører som taster mange /'er.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-01-09 22:55

Uni Bull kom med denne ide:
> Jeg har erstattet den almindelige lommeregner i WinXP
> med den mere avancerede PowerToy Calc.
> Men, PowerToy Calc bruger punktum som decimalseparator.

Det kan vel klares med et lille program som skifter kommaet på
talblokken til punktum. Det lægger sig nede ved uret

http://djernaes.dk/download/decsep14.zip

Forfatteren har dog erfaret et problem sammen med et helt andet
program.
http://ing.dk/debat/7877

Der er en anden løsning her:
http://www.winhelp.dk/95t24.htm