MS Windows
briani 27239
Kan ikke umiddelbart få XP på en ældre bæ
Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-12-08 23:05

Har fået en Omnibook 2000.
I den forbindelse ville jeg jo gerne have en frisk inst. af Windows
på. Da den ikke umiddelbart kan boote på CD tog jeg en HDD og kopierede
hele CD over på. Ville så boote op med en gammel DOS diskette.
Men det går jo ikke for så siger Winsetup at den ikke kan installere i
DOS mode. Er der et trick jeg ikke kender som kan løse dette??
Kan man evt komme forbi ved at installere Win95/98 først.
Jeg håber jo lidt på at den kan trække en XP, men det er måske for
optimistisk?? Den har tidligere kørt NT4.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-12-08 23:45

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev :

>Men det går jo ikke for så siger Winsetup at den ikke kan installere i
>DOS mode

Du skal finde i386.exe og installere med den. Det går langsomt.

Hent XP-bootdisketter på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310994.
--
Kerim

Fra : Edmund

Dato : 18-12-08 00:26

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Du skal finde i386.exe og installere med den. Det går langsomt.

Mener du ikke winnt.exe i mappen i386

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-12-08 08:12

Edmund sendte dette med sin computer:
> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Mener du ikke winnt.exe i mappen i386

Selvfølgelig mente Kerim det. Han tænker bare hurtigere end han
skriver.
Langsomt er vist ikke ordet. Tror jeg lader den passe sig selv, mens
jeg foretager mig noget nyttigt.
Men tak til begge.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-12-08 20:07

Andersen [3650] formulerede spørgsmålet:
> Selvfølgelig mente Kerim det. Han tænker bare hurtigere end han skriver.
> Langsomt er vist ikke ordet. Tror jeg lader den passe sig selv, mens jeg
> foretager mig noget nyttigt.
> Men tak til begge.

Nu har den stået i 12 timer og er kun nået til 60 % af kopieringen af
filer. Måske engang i weekenden den er klar.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-12-08 20:38

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev :

>Nu har den stået i 12 timer og er kun nået til 60 % af kopieringen af
>filer. Måske engang i weekenden den er klar.

Har du ikke hentet xp-bootdisketter?

Det havde da været smartere.
--
Kerim

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-12-08 21:58

Kerim Ellentoft kom med følgende:
> Har du ikke hentet xp-bootdisketter?
>
> Det havde da været smartere.

Ja hvis jeg havde haft et floppydrev.
Omnibook'en er den eneste maskine jeg har floppy i.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-12-08 19:51

Andersen [3650] kom med denne ide:
> Andersen [3650] formulerede spørgsmålet:
>
> Nu har den stået i 12 timer og er kun nået til 60 % af kopieringen af filer.
> Måske engang i weekenden den er klar.

Så vidt jeg husker hjælper det meget på hastigheden hvis smartdrv.exe
er indlæst.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-12-08 23:25

Jørgen Nielsen skrev:
> Så vidt jeg husker hjælper det meget på hastigheden hvis smartdrv.exe er
> indlæst.

Det er muligt. Det er den nemlig ikke pt.