/ Forside / Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Folkeskole
#NavnPoint
Nordsted1 3349
ans 2305
refi 1141
svendgive.. 1133
dova 890
frieda 840
hjkofoed 839
berpox 773
arne.jako.. 659
10  viviborgen 630
NIssespil
Fra : Kim2000


Dato : 14-12-08 11:08

5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for forældrene
og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af stykket lægges
på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.

Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra skolens
ledelse. Er der andet man skal tænke på?



 
 
Søren Friberg (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 14-12-08 11:30

Kim2000 skrev:
> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for forældrene
> og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af stykket lægges
> på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>
> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra skolens
> ledelse. Er der andet man skal tænke på?
>
>
Nej

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -
http://sfriberg.onexposure.net

Kim2000 (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-12-08 11:29


"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4944e00b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim2000 skrev:
>> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for
>> forældrene og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af
>> stykket lægges på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>>
>> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra skolens
>> ledelse. Er der andet man skal tænke på?
> Nej
>

Kort og præcist svar. Takker.



Søren Friberg (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 14-12-08 11:34

Søren Friberg skrev:
> Kim2000 skrev:
>> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for
>> forældrene og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen
>> af stykket lægges på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>>
>> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra
>> skolens ledelse. Er der andet man skal tænke på?
>>
> Nej
>
i relation til at noget skulle være ulovligt; jeg tvivler i øvrigt på,
at skolens ledelse skal godkende offentliggørelsen på Youtube. Man kan
selvfølgelig gøre sig mange tanker om rettigheder m.m.

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -
http://sfriberg.onexposure.net

Kim2000 (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-12-08 11:45


"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4944e102$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Søren Friberg skrev:
>> Kim2000 skrev:
>>> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for
>>> forældrene og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af
>>> stykket lægges på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>>>
>>> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra
>>> skolens ledelse. Er der andet man skal tænke på?
>>>
>> Nej
>>
> i relation til at noget skulle være ulovligt; jeg tvivler i øvrigt på, at
> skolens ledelse skal godkende offentliggørelsen på Youtube. Man kan
> selvfølgelig gøre sig mange tanker om rettigheder m.m.
>

Ja, det er selvfølgelig lige det, jeg har skrevet (det meste af) stykket,
men i der er jo noget musik i stykket som vi ikke har rettighederne til,
mest fordi jeg ikke har spekuleret over det, men det er jo givet det ikke
dur, når der er tale om offentliggørelse for et større publikum.



Søren Friberg (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 14-12-08 19:26

Kim2000 skrev:

> Ja, det er selvfølgelig lige det, jeg har skrevet (det meste af) stykket,
> men i der er jo noget musik i stykket som vi ikke har rettighederne til,
> mest fordi jeg ikke har spekuleret over det, men det er jo givet det ikke
> dur, når der er tale om offentliggørelse for et større publikum.

Ja, jeg er ikke jurist, og når dit spørgsmål har den karakter, er
juragruppen sikkert et bedre sted at spørge. Jeg er nu rimelig
overbevist om, at du ikke uden videre kan offentliggøre andres produkter.

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -
http://sfriberg.onexposure.net

Kim2000 (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 14-12-08 21:21


"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
news:49454fab$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim2000 skrev:
>
>> Ja, det er selvfølgelig lige det, jeg har skrevet (det meste af) stykket,
>> men i der er jo noget musik i stykket som vi ikke har rettighederne til,
>> mest fordi jeg ikke har spekuleret over det, men det er jo givet det ikke
>> dur, når der er tale om offentliggørelse for et større publikum.
>
> Ja, jeg er ikke jurist, og når dit spørgsmål har den karakter, er
> juragruppen sikkert et bedre sted at spørge. Jeg er nu rimelig overbevist
> om, at du ikke uden videre kan offentliggøre andres produkter.
>

Det er jeg også, så det bliver ikke til noget.



Søren Friberg (15-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 15-12-08 08:45

Kim2000 skrev:
> "Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:49454fab$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kim2000 skrev:
>>
>>> Ja, det er selvfølgelig lige det, jeg har skrevet (det meste af) stykket,
>>> men i der er jo noget musik i stykket som vi ikke har rettighederne til,
>>> mest fordi jeg ikke har spekuleret over det, men det er jo givet det ikke
>>> dur, når der er tale om offentliggørelse for et større publikum.
>> Ja, jeg er ikke jurist, og når dit spørgsmål har den karakter, er
>> juragruppen sikkert et bedre sted at spørge. Jeg er nu rimelig overbevist
>> om, at du ikke uden videre kan offentliggøre andres produkter.
>>
>
> Det er jeg også, så det bliver ikke til noget.
>
>

Jeg ved godt, at det er et kæmpe arbejde, men kan du ikke få dem til at
synge en julesang eller 2 og lægge det ind?

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -
http://sfriberg.onexposure.net

Marianne (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 17-12-08 00:07


>>
>>> Ja, det er selvfølgelig lige det, jeg har skrevet (det meste af)
>>> stykket, men i der er jo noget musik i stykket som vi ikke har
>>> rettighederne til, mest fordi jeg ikke har spekuleret over det, men det
>>> er jo givet det ikke dur, når der er tale om offentliggørelse for et
>>> større publikum.
>>
>> Ja, jeg er ikke jurist, og når dit spørgsmål har den karakter, er
>> juragruppen sikkert et bedre sted at spørge. Jeg er nu rimelig overbevist
>> om, at du ikke uden videre kan offentliggøre andres produkter.
>>
>
> Det er jeg også, så det bliver ikke til noget.
>

Det er da synd? Hvad med de 1000-vis af karaoke-optagelser, der ligger på
Youtube? Det er da andres værker, der bliver 'gengivet'? Tror da, der må
være forskel på offentliggørelse med henblik på indtjening og private
optagelser, der offentliggøres for sjov?

Nå, men jeg ved det ikke, og du skal selvfølgelig ikke gøre noget ulovligt.
Kan bare ikke lige forestille mig, at der vil være et problem. Eller
rettere: Hvis du/I får et problem, gør 10000-vis andre det også.


mvh
Marianne



Søren Friberg (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 17-12-08 02:49

Marianne skrev:

> Nå, men jeg ved det ikke, og du skal selvfølgelig ikke gøre noget ulovligt.
> Kan bare ikke lige forestille mig, at der vil være et problem. Eller
> rettere: Hvis du/I får et problem, gør 10000-vis andre det også.

Problematikken er helt den samme som findes ved ulovlig kopiering af
undervisningsmaterialer: Vil du gøre dig til tyveknægt for at kompensere
for manglende undervisningsmaterialer, der som oftest skyldes skolers
nedskæringer af ditto?

Det er jo ikke sådan, at man ikke må bruge andres værker. Blot skal man
have tilladelse og evt. betale ved kasse et for denne rettighed.

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -
http://sfriberg.onexposure.net

Søren Friberg (14-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 14-12-08 11:35

Kim2000 skrev:
> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for forældrene
> og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af stykket lægges
> på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>
> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra skolens
> ledelse. Er der andet man skal tænke på?
>
>
Jeg går ud fra, at du er producenten.

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -
http://sfriberg.onexposure.net

KS (14-12-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 14-12-08 20:38


"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4944db5c$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for
> forældrene og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af
> stykket lægges på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>
> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra skolens
> ledelse. Er der andet man skal tænke på?

du skal også huske på, at når den én gang er på nettet så er det altid på
nettet...
mvh og god fornøjelse
Kenneth



mr (15-12-2008)
Kommentar
Fra : mr


Dato : 15-12-08 19:36


"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4944db5c$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 5.klasse er ved at være klar til nissespil, som skal opføres for
> forældrene og for hele skolen. Eleverne vil meget gerne at optagelsen af
> stykket lægges på skolens hjemmeside og Youtube. Fint nok.
>
> Jeg har indhentet (skriftlig) tilladelse hos alle forældre og fra skolens
> ledelse. Er der andet man skal tænke på?
>
>
glem ikke ophavsretten. Så vidt jeg husker er der ikke K/G afgifter på
tekster og melodi hvis de er mere end 50 (?) år gamle.

kig evt. her:
www.koda.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste