Hvilekn telefon er værd at vælge - Best ba~
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 01:15

Min gamle Nokia 6280 er efterhånden raslet så meget fra hinanden og blevet
så skrammet, at den trænger til at blive skiftet ud.

Men hvad skal det være?

Jeg vil prioritere Mp3 afspilning og let manøvrering mellem sangene
Gode øretelefoner, der ikke lige dratter ud af ørene.
Jeg kunne godt tænke mig, at telefonen kunne virke som erstatning for min
gamle GPS, der ikke længere er synderligt opdateret med kortene. - Nem at
bruge må være mantraet! og ikke via dataoverførsel. -evt. via tomtom eller
anden softwaretilkøb.
Tastaturet må gerne være godt
Touchscreen ku være lækkert -- men intet krav.
God batteritid.

Rimelig pris!
Hvad der udelukker Iphone

Kamera og alt andet hejs er ligegyldigt.

Hvad vil I foreslå?
Jeg er ikke bundet til et specielt selskab - Har 3 nu, hvad der har fungeret
gnidningsfrit.
Telefonen må da gerne være en, der sælges med rabat hos et selskab.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders

Dato : 28-12-08 10:54

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fungeret gnidningsfrit.
> Telefonen må da gerne være en, der sælges med rabat hos et selskab.

Med dine krav, så er mulighederne temmeligt begrænset, men en HTC Touch
Diamond evt. Pro udg. kunne være en mulighed..

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 17:12

"Anders" <andersxforst@gmailxcom> skrev i meddelelsen

> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Med dine krav, så er mulighederne temmeligt begrænset, men en HTC Touch
> Diamond evt. Pro udg. kunne være en mulighed..

Tak for tippet!
Jeg har måske været for kategorisk.
GPS er ikke noget krav, men det ku være lækkert..

HTC Touch diamond ser lækker ud. Funger musikafspilleren godt på denne
model?
Det er næsten det vigtigste, da jeg er begyndt at svede fedt af i et
fitnesscenter, og musikken gør det lidt mere tåleligt

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders

Dato : 28-12-08 17:25

> [...]
> Det er næsten det vigtigste, da jeg er begyndt at svede fedt af i et
> fitnesscenter, og musikken gør det lidt mere tåleligt

Hvis du kan undvære GPS i din fremtidige mobil, så er der en del flere
mulighder.

Så er det reelt en musik mobil du skal have istedet for eller hvad ?

Der har både Nokia og SE lavet gode modeller.
Hvis det skal være en SE, så skal du kigge efter en W model (W=Walkmann), og
her lyden rigtig god.

Bruger selv en W890i og her kan du tilslutte et sæt hovedtelefoner til med
det tynde jackstick, eller du kan bruge de medfølgende til at proppe i
ørene.

Den kan mange steder fåes til 1,- hvis man gider at betale for abb.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 18:05

> [...]
> ørene.
>
> Den kan mange steder fåes til 1,- hvis man gider at betale for abb.

Det kan jeg for den sags skyld godt.
Det ku være rart at få med, og er telefonen til at betale, så gir jeg gerne
det ekstra med for at få funktionen.

Jeg har kigget lidt på Nokia 5310 Music Express, men jeg har ikke fundet ud
af, hvor godt interfacet er på musikdelen.
Jeg har selv haft en Nokia 6280, og der har Mp3 delen være fornuftig. Lige
nu har jeg så en gammelaflagt Nokia 6300, men der er øretelefonerne
rædselsfulde og interfacet betydeligt ringere. Til gengæld er telefonen
slank og ligger godt i lommen. Og Tastaturet er ganske fint.
MEn batteriet trænger voldsomt til udskiftning og softwaren er lidt shaky.
Måske det kan rettes med en opdatering. Den kan i hvert fald godt gå kold,
især under opladning. Så skal batteriet ud og i igen og telefonen
genstartes.

Min kone har lige købt en Sony Ericsson K660i, og den kan jeg bare ikke
lide.
Øretelefonerne er er megaskod og interfacet irriterende.

Men det er selvfølgelig ikke en Walkman telefon.

Må indrømme, at jeg er lidt lun på HTC Touch Diamond'en, hvis ellers den er
til at finde rundt i. og nogenlunde brugervenlig.
3 har et nogenlunde fornuftigt tilbud på den lige PT.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders

Dato : 28-12-08 18:21

> [...]
> er til at finde rundt i. og nogenlunde brugervenlig.
> 3 har et nogenlunde fornuftigt tilbud på den lige PT.

Har selv haft en 5310 Express Music (2 dage) så solgte jeg den, kunne ikke
finde rundt i menu systemet.
Og er gået tilbage til en W890i fra SE.
Den er lidt i samme størrelse, men lyden er klasser bedre.

Så den kan jeg varmt anbefale, den har også et mindre strømforbrug en
Nokia'en.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 19:48

> [...]
> Den er lidt i samme størrelse, men lyden er klasser bedre.
>
> Så den kan jeg varmt anbefale, den har også et mindre strømforbrug en

Og sådan en blev det

Jeg fandt en test af Touch diamond'en, og den var håbløst langsom.
Livet er for kort til telefoner med lang reaktionstid.

Så må jeg jo selv ud og købe en ny GPSenhed, når tiden blir til det.

Tak for hjælpen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-12-08 19:57

> [...]
> Livet er for kort til telefoner med lang reaktionstid.
>
> Så må jeg jo selv ud og købe en ny GPSenhed, når tiden blir til det.

Jeg har denne til salg...billigt

Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 20:06

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i meddelelsen
> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har denne til salg...billigt

Min newsreader kan ikke finde den besked?

Har du et bedre link?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-12-08 20:07

> Jeg har denne til salg...billigt

> --
> Mvh
> Bri@n

Er ikke sikker på forrige link virker, men her er den...

http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/holux236/holux236.html

Holux GPSlim 236 Bluetooth

Bri@n

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-08 18:33

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in

> Må indrømme, at jeg er lidt lun på HTC Touch Diamond'en, hvis ellers
> den er til at finde rundt i. og nogenlunde brugervenlig.

Windows Mobile er lidt speciel - men det er de fleste systemer jo når man
ikke har vænnet sig til dem endnu.

HTC har generelt dårlig batteritid - ligesom de fleste andre smartphones -
du skal regne med at lade op hver nat.

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-12-08 17:26

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> GPS er ikke noget krav, men det ku være lækkert..
>
> HTC Touch diamond ser lækker ud. Funger musikafspilleren godt på denne

HTC TD er jo en Windows Mobile telefon, og du kan bruge alle programmer der
er skrevet til det. Det er en rigtig fed telefon med en fandens masse
muligheder, men det kræver at man gider bruge tid på at sætte sig ind i
hvordan tingene fungerer. Det er jo mere en PDA med telefon indbygget end
omvendt.

Pro'en er den samme telefon men med fuldt qwerty tastatur.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 17:53

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> omvendt.
>
> Pro'en er den samme telefon men med fuldt qwerty tastatur.

Takker!
Det vigtigste er, brugervenlighed især i forbindelse med Mp3.
Altså at det er lidt intuitivt. Det er lidt begrænset, hvor mange
hjerneceller, man orker at allokere til mp3 betjening, når man knokler 750
kalorier af i timen.

Jeg håber lidt på, at den er enkel nok at bruge med sin touchscreen.
Jeg formoder, at den nødvendige software til mp3afspilning er til stede i
telefonen.

Kortsoftware til GPS skal man vist ud og skaffe selv. Det er noget med at
den kan køre Tomtom software?
Jeg kan se ideen i at have GPS i telefonen, fordi den har man altid med. Og
den er somregel også ladet op og klar.
Min gamle Mio løber tør for strøm mellem de få gange, jeg skal bruge den, så
jeg skal sidde og lære den klokken og datoen, sprog med mere.
Og så er kortet ved at være halvgammelt og ude af form. Og opdateringen er
rasende dyr. Jeg kan faktisk købe en ny GPSenhed for de samme penge, som jeg
skal gi for nyt kort og software til Mio'en.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders

Dato : 28-12-08 17:58

> [...]
> rasende dyr. Jeg kan faktisk købe en ny GPSenhed for de samme penge, som
> jeg skal gi for nyt kort og software til Mio'en.

Er det ikke lidt dumt at bruge en HTC mobil i forbindelse med at forbrænde
kalorier ?

Du skal jo lige huske på at kroppen afgiver kondens når man motionerer, og
det er ikke en særlig god cocktail sammen med en mobil telefon, for går der
først fugt i den, så er der ikke nogen garanti på mobilen....

Så måske du skulle kigge efter en billigere mobil, hvis du endelig skal have
den med i motions centeret.
- Det er ikke noget jeg vil anbefale....

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 18:11

> [...]
> have den med i motions centeret.
> - Det er ikke noget jeg vil anbefale....

Nu ligger telefonen på en hylde lige foran mig på torturapparatets display

Moderne fitnessmaskiner er udstyret med display fjernsyn, kopholder og meget
andet, så man behøver ikke selv bære sit udstyr
Så det kan faktisk godt gå.
Jeg kan sagtens forholde mig til forbeholdet, når det er udendørs løb, hvor
telefonen bæres inde på kroppen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-12-08 19:47

> [...]
> rasende dyr. Jeg kan faktisk købe en ny GPSenhed for de samme penge, som
> jeg skal gi for nyt kort og software til Mio'en.

HTC TD'en er generelt en fed telefon, hvis man kan leve med at den er noget
langsom i softwaren.
Windows Mobile 6.1 er ikke verdens hurtigste system.

Køb det store batteri med bagbeklædning... det holder noget længere, og gør
ikke mobilen så meget tykkere.

Der er visse ting du ikke kan med Windows software.
Du kan f.eks. ikke kategorisere kontakter hvis de ligger på SIM.
Du kan lægge dem ud i telefonen i kategorier, men du vil stadig også se SIM
kontakterne.
Det kan ikke slå's fra uden at slette SIM kortet.

GPS'en virker Super med TomTom navigator

Du bli'r før eller siden nød til at installere 3. parts software for at
kunne justere mobilen ind efter dine behov.
F.eks. er det rart at låse skærmen ved opkald (øret åbner div. programmer)

Du skal installere.parts program for manuelt at vende skærmretning i "alle"
programmer (også TomTom).

Jeg har haft min et stykke tid nu...jeg tror ikke jeg beholder den...måske
prøver jeg iphone?
-
Mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 20:00

> [...]
> "alle" programmer (også TomTom).
>
> Jeg har haft min et stykke tid nu...jeg tror ikke jeg beholder den...måske
Tak for inputtet.
Den langsomme software har afskrækket mig.

Jeg har nu valgt en Sony Ericsson W 890i.
Så må jeg leve lidt med dens shortcomings.
Prisen var overkommelig.

Jeg har liget lidt med Iphone 3G hos Telia.

Den er uden tvivl lækker, men IMHO har den mangler.
GPS er med googlemaps og via datapakker.
Og den æder strømmen for hurtigt iflg sælgerens oplysninger.

Jeg vil vente med sådan en, til de får lagt Lithium nanophosfate batterier i
den.
Det vil betyde meget hurtigere opladning og større kapacitet på batteriet.

GPS'en måtte gerne ha været mere funktionel.
Men lækker og intuitiv det er den bestemt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders

Dato : 29-12-08 05:07

> [...]
>
> GPS'en måtte gerne ha været mere funktionel.
> Men lækker og intuitiv det er den bestemt.

Nu har du vel ikke købt den hos Telia, for så har du betalt mere end
rigeligt for den ?

Det billigste sted jeg kender er DLG-Tele og der har den ligget på 920,-
inkl. 6 md. abb. a 120,-

Fra : Hauge

Dato : 29-12-08 10:21

Anders wrote:
> Nu har du vel ikke købt den hos Telia, for så har du betalt mere end
> rigeligt for den ?

Ja nu skal vi alle lytte efter, for A kender *alt* til indkøb med tilskud,
så det er en lille dreng med stor erfaring på det ene område.

/Hauge

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-12-08 17:28

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Ja nu skal vi alle lytte efter, for A kender *alt* til indkøb med tilskud,
> så det er en lille dreng med stor erfaring på det ene område.

Kanongodt bidrag til denne tråd. Tak for det Hauge.

- Martin