I guder dog....
Fra : Kim2000

Dato : 26-12-08 18:48

http://www.bt.dk/article/20081226/utroligt/81226029/

Forskerne har nu gennemanalyseret unges morgensmadsvaner og er nået frem til
det som alle kan sige sig selv.

Unge der ikke spiser morgenmad debutere tidligere i sengen.

Det kan da for fan ikke være en overraskelse. De børn der ikke får morgenmad
kommer typisk fra svage hjem, svage hjem avler børn der er utrygge, usikre
og unge der desperat forsøger at være voksne og passe på sig selv (for ingen
andre gider jo). Enhver folkeskolelærer ville kunne have fortalt dette - og
har faktisk råbt og skreget det de sidste tyve år, men heldigvis har vi
forskere til at forske i det. Lad os nu se hvad man kan bruge rapporten
til....

Nånej, i Danmark bruger vi ikke rapporterne til noget.

Fra : DADK

Dato : 26-12-08 19:10

Kim2000 wrote:
> [...]
> sidste tyve år, men heldigvis har vi forskere til at forske i det.
> Lad os nu se hvad man kan bruge rapporten til....

Ja, det er jo ret indlysende. Men det mest bemærkelsesværdige er dog BT's
overskrift "Mindre morgenmad giver mere sex". Altså hvad jeg opfatter som en
positiv konsekvens, mere sex er vel et gode - men undersøgelsen har jo det
modsatte synspunkt, ikke "mere sex" men "for tidlig sex", altså dybest set
for meget sex, der kan føre ulykker med sig for især helt unge piger.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 26-12-08 19:25

Kim2000 wrote:
> [...]
> til....
>
> Nånej, i Danmark bruger vi ikke rapporterne til noget.

Du kan, som "lærer" konstatere at unge der ikke spiser
morgenmad, starter på det sjove før tiden ?

Holy crap!

Og du mener også at det er OK at skyde folk ned fordi at
der hvor /du/ bor er der ingen betjente...

Holy Crap MKII

/Godt/ du ikke er min datters fejlinformeret lærer!!

Tror du ikke det er på tide at du finder en anden gerning ?

Ole Mogensen

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-08 19:30

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan, som "lærer" konstatere at unge der ikke spiser
> morgenmad, starter på det sjove før tiden ?
>
> Holy crap!

Selv holy crap, prøv nu at læse hvad der står og ikke hvad du tror der står.
Børn fra svage hjem dyrker tidligere sex, børn fra svage hjem får typisk
ikke morgenmad. Det er ganske simpelt.

Fra : @

Dato : 26-12-08 20:00

On Fri, 26 Dec 2008 19:30:11 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>Børn fra svage hjem dyrker tidligere sex, børn fra svage hjem får typisk

der fødes verden rundt cirka 10 børn pr. sekund

der åbnes verden rundt ca. 400 konservesdåser i sekundet

så risikoen for at du bliver gravid når du åbner en konsevesdåse er 1
til 40

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-08 20:47

> der fødes verden rundt cirka 10 børn pr. sekund
>
> der åbnes verden rundt ca. 400 konservesdåser i sekundet
>
> så risikoen for at du bliver gravid når du åbner en konsevesdåse er 1
> til 40

Det forklarer topmaven

Fra : @

Dato : 26-12-08 22:36

On Fri, 26 Dec 2008 20:46:59 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <123@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det forklarer topmaven

gad vide om øldåser hører ind under konserves

duck and cover {

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Henning Sørensen

Dato : 26-12-08 21:37

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan bruge rapporten til....
>
> Nånej, i Danmark bruger vi ikke rapporterne til noget.

Og i dag læste jeg i en avis, at en hjerneforsker konstaterer, at ved at
spise "for lidt "aktiverer man hjernen - altså er lagengymnastik afledt af
hjernegymnastik?

/Henning.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-12-08 21:39

> [...]
> kan bruge rapporten til....
>
> Nånej, i Danmark bruger vi ikke rapporterne til noget.

Ifølge din logik, må unge fra nordsjælland, som debutere tidliger end unge
fra det indremissionske vestjylland, komme fra et svagt hjem..
Hurra for folkeskole lærerstanden - de viser vejen.
Godt det ikke er dig, som laver undersøgelserne..

/Johnny

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-08 21:59

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hurra for folkeskole lærerstanden - de viser vejen.
> Godt det ikke er dig, som laver undersøgelserne..

I der har så travlt med at nedgøre almindelig logik - og lærere i
særdeleshed - glemmer helt at disse forskere er nået frem til nøjagtig det
samme som vi har sagt i årevis. Jo dårligere sociale kår barnet har, jo
tidligere sexdebut. Nu har nogle forskere så brugt x antal måneder på at
analysere sig frem til nøjagtig det samme, så du burde faktisk være glad for
at fagfolkene er enig med eksperterne. Specielt nu da skatteyderne har brugt
x antal millioner på at få nedskrevet det åbenbare.

Og ja, dem fra Nordsjælland har da helt klart (generelt set) dårligere kår
end dem fra "indremissionske vestjylland", det er da hævet over enhver tvivl
(igen: generelt), du er da vel ikke så uviden at du tror det er penge der
afgør om man har gode eller dårlige kår??? Det er kærligheden i hjemmet, der
er afgørende, naturligvis. Du tror vel ikke man automatisk bliver en svag
familie fordi man er fattig og automatisk en stærk familie fordi man har
penge???

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-12-08 22:12

> [...]
> for at fagfolkene er enig med eksperterne. Specielt nu da skatteyderne har
> brugt x antal millioner på at få nedskrevet det åbenbare.

Nej, det glemmer jeg ikke. Du forstår åbenbart ikke, at det er ligegyldigt
hvad du tror og tænker, hvis du ikke kan dokumenterer det.

> Og ja, dem fra Nordsjælland har da helt klart (generelt set) dårligere kår
> end dem fra "indremissionske vestjylland", det er da hævet over enhver
> tvivl (igen: generelt),

Det kan du naturligvis dokumenterer? Hvis ikke, må selv du kan se hvorfor
det er nødvendigt, at lave disse udersøgelser!

> [...]
> svag familie fordi man er fattig og automatisk en stærk familie fordi man

Det har jeg heller ikke påstået.
Du forstår forskellen på empiri og evidens?

/Johnny

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-08 22:20

> [...]
>
> Det kan du naturligvis dokumenterer? Hvis ikke, må selv du kan se hvorfor
> det er nødvendigt, at lave disse udersøgelser!

Så fanger du heller ikke pointe nummer 2, nemlig at man i Danmark har en
mani med at lave undersøgelser og derefter ikke bruge dem til noget. Fx er
det nu gennem de sidste 10 års forsøgsordning på forsøgsordning og rapport
på rapport nedskrevet at børnene vil få 15-25% mere ud af undervisningen ved
at give eleverne et sundt måltid. Har vi set det endnu?

Kort sagt vi konkludere en masse, som lærerstanden allerede har sagt i mange
år, men bruger vi (=samfundet) det til noget, selvom vi nu har haft
professor diller daller til at sige det samme.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-12-08 22:36

> [...]
> på rapport nedskrevet at børnene vil få 15-25% mere ud af undervisningen
> ved at give eleverne et sundt måltid. Har vi set det endnu?

Undersøgelser er nødvendigt for, at bevise hvordan det forholder sig. Tror
du virkeligt, at man lave undersøgelser bare for at lave dem?

> Kort sagt vi konkludere en masse, som lærerstanden allerede har sagt i
> mange år, men bruger vi (=samfundet) det til noget, selvom vi nu har haft
> professor diller daller til at sige det samme.

Du mener vi skal tage alle udtalelser fra lærerstanden for "gode varer",
uden evidens?
Hvis du mener, at en folkeskolelærer, kan lave en bedre undersøgelse, hvor
der både er empiri og evidens, end "professor diller daller", vil jeg gerne
se den. Måske man skullle indfører faget "videnskabelige metoder", på
seminariet..?

/Johnny

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-08 23:29

> Undersøgelser er nødvendigt for, at bevise hvordan det forholder sig. Tror
> du virkeligt, at man lave undersøgelser bare for at lave dem?

Ja, det tror jeg bestemt. En undersøgelse, og endnu bedre:
undersøgelseskommision, kan bruges som syltekrukke og til at "gøre noget".

> Du mener vi skal tage alle udtalelser fra lærerstanden for "gode varer",
> uden evidens?

Næh, det mener jeg ikke, men man skal beslutte sig til om man rent faktisk
har tænkt sig at reagere på den undersøgelse man bestiller. Vi kan tage et
helt konkret eksempel, nemlig at undervisningsministeret bestilte en
undersøgelse om fagligheden på små skoler, efter 2 år konkluderes det at
elever fra små skoler klarer sig bedre i uddannelsessystemet end elever fra
store skoler. Femten linier i en avis, og det var så det, hvorefter Bertel
kørte videre med at "sikre fagligheden på de små skoler". Altså en "se mig,
jeg gør skam noget undersøgelse".

Fra : @

Dato : 26-12-08 23:48

On Fri, 26 Dec 2008 23:29:10 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja, det tror jeg bestemt. En undersøgelse, og endnu bedre:
>undersøgelseskommision, kan bruges som syltekrukke og til at "gøre noget".

ja, man gør "noget" nemlig ingenting,

hvis en undersøgelse munder ud i en konklusion der viser at der bør
bruges penge på et område er det eneste man har gjort været at smide
penge ud til en undersøgelse som der ikke gøres brug af

> [...]
>kørte videre med at "sikre fagligheden på de små skoler". Altså en "se mig,

den undersøgelse gik jo også stik imod al god tone på "bjerget" hvor
man af sparehensyn vil nedlægge små skoler, desværre blev påstanden om
manglende faglighed på de små skoler skudt i sænk med undersøgelsen,
så det argumet kunne jo ikke længere bruges,

ikke desto mindre er der tågehoveder som fortsat ønsker at lukke små
skoler

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-12-08 23:55

> [...]
> så det argumet kunne jo ikke længere bruges,
>
> ikke desto mindre er der tågehoveder som fortsat ønsker at lukke små

Jeg mener bestemt, at de små skoler skal bevares.
Jeg er overbevist om, at det fremmer den "sociale bevisthed"

/Johnny

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-12-08 23:53

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det tror jeg bestemt. En undersøgelse, og endnu bedre:
> undersøgelseskommision, kan bruges som syltekrukke og til at "gøre noget".

Du svarer i øst, når man spørger i vest...
Din holdning er typisk, når man ikke har fattet en bønne af essensen.

> [...]
> Bertel kørte videre med at "sikre fagligheden på de små skoler". Altså en
> "se mig, jeg gør skam noget undersøgelse".

Du ekstrapolerer og tillægger andre holdninger, som du ikke har evidens for.
Hvorfor er din mening "bedre", end en undersøgelse, som er er fortaget af
kompetente personer? Hvilken kompetence har du?
Du mener åberbart, at hele verden er, som i "din skole"..

/Johnny

Fra : Kim2000

Dato : 27-12-08 12:22

> [...]
> kompetente personer? Hvilken kompetence har du?
> Du mener åberbart, at hele verden er, som i "din skole"..

Een gang mere.

Man vedtager at undersøge noget som er åbenlyst for fagfolket. Når denne
åbenlyse fakta er analyseret og vendt og drejet, så konstatere man det samme
som alle indenfor feltet altid har sagt. Og det var så det.

Så sker der ikke mere.

Professor diller daller har fået fed check og en rapport samler støv og det
var så det. Man bruger ikke den opsamlede viden til noget som helst og
derfor er det komplet vanvittigt at bruge penge på det.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-12-08 12:44

> [...]
> det var så det. Man bruger ikke den opsamlede viden til noget som helst og
> derfor er det komplet vanvittigt at bruge penge på det.

Nu er det vel sådan at resultater af undersøgelser netop er fagfolkets
viden.
Så når "Professor Diller Daller" undersøger fagfolkets viden og samler den,
så er det vanvid?

Hvorfor mener du at "Diller Dallers" rapport ikke bruges til noget som
helst?
Foreløbig har den da været i beskrevet i det link du anvendte i din
indledning, dvs den er tilgængelig.

Hvad er din pointe egentlig?

/Henning.

Fra : mr

Dato : 28-12-08 14:08

> [...]
> mange år, men bruger vi (=samfundet) det til noget, selvom vi nu har haft
> professor diller daller til at sige det samme.

sund mad er forældrenes ansvar. Det fungerer glimrende flere steder, uden
offentlig indblanding, måske bedre. Alle ved at sund mad = bedre indlæring,
selv forældrene ved det. Problemet er at alle, ikke mindst de velbjærgede
kræver at det offenlige står for maden, og det er du vel ikker enig i?
Men jeg er enig: Undersøgelsen er fast placeret på ligegyldighedens
overdrev. Spild af penge og tid. Endnu et godt eksempel på videnskabelig
tidsfordriv.

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-08 18:47

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg er enig: Undersøgelsen er fast placeret på ligegyldighedens
> overdrev. Spild af penge og tid. Endnu et godt eksempel på videnskabelig

Jeg er ikke sikker på om du har glemt et u?

Jeg er i hvert fald helt på det rene med at det er forældrenes ansvar, ingen
tvivl om det, og ingen tvivl om at de svageste forældre heller ikke magter
det. Så laver man sådan en gang pjat, som det man gør med børnehaverne, man
giver _mulighed_ for at forældre kan _købe_ et måltid mad til sine børn.
Hvilket sådan set bare betyder at de velstillede og stærke familier vælger
det og "Lille Lise med den alkoholiserede mor" får ikke noget ud af det. Man
hjælper lige præcis ikke dem, der har behov for det, tilgengæld gør man
livet nemmere for dem der slet ikke har behov for det.

Oppositioen og regeringen er enige om at en landsdækkende madordning kun
koster 1 milliard, det er faktisk billigt. Som det ser ud nu, så kan 1 ud af
4 voksne borgere i dette land ikke klare sig i samfundet. Det nytter ikke en
dyt at lave elevplaner (de svageste kan ikke bruge dem til noget, de
stærkeste behøver dem ikke), det nytter ikke at smide 2 timer ekstra på
skemaet, når de svageste elever ikke magter dem - og de stærkeste behøver
dem ikke.

I det hele taget bør man efterhånden begynde at spørge sig selv om et
velfærdssamfundets fornemmeste opgave er at tage sig af dem der råber op,
men skide på dem der har behov for hjælp.

Fra : mr

Dato : 28-12-08 19:05

> Jeg er ikke sikker på om du har glemt et u?

muligvis :). Undersøgelsen er nok videnskabelig, det har intet at gøre med
relevans.

> [...]
> det, tilgengæld gør man livet nemmere for dem der slet ikke har behov for

Det pjat du taler om er en DF mærkesag, som mange andre. Det er ikke umuligt
at lade lille fattige Lise få gratis mad, efter samme kriterier som
fripladsordning. Men er det bydende nødvendigt at hjælpe 10 x rige Søren for
at hjælpe en fattig Lise?
Kan de svage kun hjælpes ved at hjælpe de rige i samme grad?

> [...]
> skemaet, når de svageste elever ikke magter dem - og de stærkeste behøver

Der er nu en ret stor del af dine, ellers ret vrangvillige, kolleger som
mener at de virker.
Det var måske bedre at fjerne nogle timer, og lade de svage undvære
undervisning?

> I det hele taget bør man efterhånden begynde at spørge sig selv om et
> velfærdssamfundets fornemmeste opgave er at tage sig af dem der råber op,
> men skide på dem der har behov for hjælp.
Dem der råber højest om madordninger og politi, er de stærke. De stærke er
altid dem der råber højest om velfærd - til dem selv altså. Jeg har også
hørt dig beklage dig om politi, som du ikke har haft brug for.

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-08 20:58

> [...]
> Søren for at hjælpe en fattig Lise?
> Kan de svage kun hjælpes ved at hjælpe de rige i samme grad?

Næh, det er det vel ikke, men det man roligt kan frygte en ufattelig
administration, da begge fløje er blevet utrolig glad for eksperter og
papirnussere, fx husker de nogle os at ældrechecken koster mere end 400
millioner at administrere hvert år.

> Der er nu en ret stor del af dine, ellers ret vrangvillige, kolleger som
> mener at de virker.

Børnene har idag væsentlig mindre undervisning end i tresserne, i min
5.klasse har de 26 timer, i tresserne havde man faktisk 30 lektioner og de
var da vist også på 50 minutter (eller var det 60). Men det nytter sådan set
ikke at give hverken 1 eller 8 timer mere, hvis eleverne ikke er
undervisningsparate, fx at de ikke har fået mad eller søvn, ingen af delene
er desværre en selvfølge, som det burde være.

> Det var måske bedre at fjerne nogle timer, og lade de svage undvære
> undervisning?

Hvad?? Det er dog de mest besynderlige spareforslag du kan hitte på.

> Dem der råber højest om madordninger og politi, er de stærke. De stærke er
> altid dem der råber højest om velfærd - til dem selv altså. Jeg har også
> hørt dig beklage dig om politi, som du ikke har haft brug for.

Nu ser ingen udover dig da vist politi som en velfærdsgode......

Fra : mr

Dato : 28-12-08 21:32

> [...]
> undervisningsparate, fx at de ikke har fået mad eller søvn, ingen af
> delene er desværre en selvfølge, som det burde være.

enig.

> Hvad?? Det er dog de mest besynderlige spareforslag du kan hitte på.

men det virker ikke at gi dem to timer ekstra?
hmm.....

> Nu ser ingen udover dig da vist politi som en velfærdsgode......

politi der farer rundt på bøhlandet, hvor det ikke har effekt, er spild af
penge.
Naturligvis er politi en del af velfærden. VElfærd er også tryghed - eller
er det?

Fra : Ole Mogensen

Dato : 29-12-08 18:26

Kim2000 wrote:

> Nu ser ingen udover dig da vist politi som en velfærdsgode......

Så selv om du revser vores Politi, så aner du ikke en skid om hvad de
*også* laver.
Bare glem at svare, vi ved hvad dit svar er.

Ole Mogensen

Fra : TL

Dato : 27-12-08 01:54

On Fri, 26 Dec 2008 21:39:14 +0100, in dk.politik "Johnny Andersen"
<netsat_99@gmail.com> wrote:

>Ifølge din logik, må unge fra nordsjælland, som debutere tidliger end unge
>fra det indremissionske vestjylland, komme fra et svagt hjem..

Mon ikke det er ceteri paribus.