|
| løgn det er ikke Fra : @ |
Dato : 22-12-08 23:58 |
| | |
Frank E. N. Stein (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 23-12-08 00:12 |
|
@ skrev:
> prøv at se på nedenstående links
>
>
> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
| |
Michael Weber (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Michael Weber |
Dato : 23-12-08 00:12 |
|
Frank E. N. Stein wrote:
> @ skrev:
>> prøv at se på nedenstående links
>>
>>
>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>
> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
heh
--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 01:06 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 00:12:09 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:
>@ skrev:
>> prøv at se på nedenstående links
>>
>>
>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>
>Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
netop
men
f.eks.
en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
trafikdrab
en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Frank E. N. Stein (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 23-12-08 01:31 |
|
@ skrev:
>>> prøv at se på nedenstående links
>>>
>>>
>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
>
>
>
> netop
>
>
> men
>
>
> f.eks.
>
> en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
> trafikdrab
>
>
> en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
>
>
> så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn
Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
høj fart ikke farlig?
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 01:52 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 01:30:38 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:
>@ skrev:
>
>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>
>>>>
>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
>>
>>
>>
>> netop
>>
>>
>> men
>>
>>
>> f.eks.
>>
>> en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
>> trafikdrab
>>
>>
>> en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
>>
>>
>> så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn
>
>Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
>høj fart ikke farlig?
alt er farligt
men det er langt billigere og endda indtægtsgivende for statskassen at
fremføre løgnen om farten som dræber og derpå indkassere fartbøder
i stedet for at få noget mere politi på vejene samt få rettet op på de
"sorte" pletter på vejnettet,
enhver politimester ved udmærket godt hvor der gang på gang sker
ulykker i det område han er mester for, så muligheden for at få ændret
på disse "sorte" pletter ER til stede, blot mener kyniske politikere
at penge i kassen er langt bedre end øget trafiksikkerhed
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Frank E. N. Stein (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 23-12-08 02:03 |
|
@ skrev:
>>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>>
>>>>>
>>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
>>>
>>>
>>> netop
>>>
>>>
>>> men
>>>
>>>
>>> f.eks.
>>>
>>> en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
>>> trafikdrab
>>>
>>>
>>> en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
>>>
>>>
>>> så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn
>> Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
>> høj fart ikke farlig?
>
>
> alt er farligt
Ja, og noget af det kan man uden problemer forhindre, fx ved at forlange
at man bruger headset eller anden håndfrit udstyr hvis man absolut vil
tale i telefon mens man kører.
At alvorligeden af ulykker stiger med farten bør heller ikke være en
hemmelighed, der kan man bare se på de chrash-tests der bliver lavet på
biler. Så ja, fart dræber - ligegyldigt om du kan lide det eller ej. Det
er simpel fysik.
> men det er langt billigere og endda indtægtsgivende for statskassen at
> fremføre løgnen om farten som dræber og derpå indkassere fartbøder
> i stedet for at få noget mere politi på vejene samt få rettet op på de
> "sorte" pletter på vejnettet,
Nåeh, det er i virkeligheden bare fartbøderne du er ude efter?
Det er, ligesom Lotto, en skat på dumhed.
> enhver politimester ved udmærket godt hvor der gang på gang sker
> ulykker i det område han er mester for, så muligheden for at få ændret
> på disse "sorte" pletter ER til stede, blot mener kyniske politikere
> at penge i kassen er langt bedre end øget trafiksikkerhed
Hvis folk gad overholde loven, ville der ikke komme penge i kassen.
Kunne det ikke være smart?
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 02:19 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 02:02:57 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:
>@ skrev:
>
>>>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
>>>>
>>>>
>>>> netop
>>>>
>>>>
>>>> men
>>>>
>>>>
>>>> f.eks.
>>>>
>>>> en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
>>>> trafikdrab
>>>>
>>>>
>>>> en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
>>>>
>>>>
>>>> så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn
>>> Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
>>> høj fart ikke farlig?
>>
>>
>> alt er farligt
>
>Ja, og noget af det kan man uden problemer forhindre, fx ved at forlange
>at man bruger headset eller anden håndfrit udstyr hvis man absolut vil
>tale i telefon mens man kører.
>At alvorligeden af ulykker stiger med farten bør heller ikke være en
>hemmelighed, der kan man bare se på de chrash-tests der bliver lavet på
>biler. Så ja, fart dræber - ligegyldigt om du kan lide det eller ej. Det
>er simpel fysik.
>
>> men det er langt billigere og endda indtægtsgivende for statskassen at
>> fremføre løgnen om farten som dræber og derpå indkassere fartbøder
>> i stedet for at få noget mere politi på vejene samt få rettet op på de
>> "sorte" pletter på vejnettet,
>
>Nåeh, det er i virkeligheden bare fartbøderne du er ude efter?
>Det er, ligesom Lotto, en skat på dumhed.
nej
jeg er ude efter løgnene som blot fremføres fordi det er nemmere og
mere økonomisk givtigt for staten at gøre som der gøres nu
samt jeg så gerne at der blev gjort noget alvorligt for at øge
trafiksikkerheden
dette kunne gøres med mere politi på vejene til at luge ud i de værste
af folks trafikuvaner hvoraf høj hastighed er en meget lille del
>
>> enhver politimester ved udmærket godt hvor der gang på gang sker
>> ulykker i det område han er mester for, så muligheden for at få ændret
>> på disse "sorte" pletter ER til stede, blot mener kyniske politikere
>> at penge i kassen er langt bedre end øget trafiksikkerhed
>
>Hvis folk gad overholde loven, ville der ikke komme penge i kassen.
>Kunne det ikke være smart?
det kunne være langt smartere at gøre noget rigtigt i stedet for som
nu blot at springe over hvor gærdet er lavest og hvor det blot drejer
sig om at få bødekroner i kassen
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Frank E. N. Stein (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 23-12-08 11:16 |
|
@ skrev:
>>>>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>>> Ja, det er måden de er stoppet på, der har dræbt dem.
>>>>>
>>>>> netop
>>>>>
>>>>>
>>>>> men
>>>>>
>>>>>
>>>>> f.eks.
>>>>>
>>>>> en mand som under arbejdet falder ned fra en anhænger tæller som
>>>>> trafikdrab
>>>>>
>>>>>
>>>>> en cyklist overser en parkeret bil kører ind i denne og dør
>>>>>
>>>>>
>>>>> så alle skræmmekampagner om fart har aldrig været andet en løgn
>>>> Så fordi det ikke er alle trafikdrab der skyldes (for) høj fart, så er
>>>> høj fart ikke farlig?
>>>
>>> alt er farligt
>> Ja, og noget af det kan man uden problemer forhindre, fx ved at forlange
>> at man bruger headset eller anden håndfrit udstyr hvis man absolut vil
>> tale i telefon mens man kører.
>> At alvorligeden af ulykker stiger med farten bør heller ikke være en
>> hemmelighed, der kan man bare se på de chrash-tests der bliver lavet på
>> biler. Så ja, fart dræber - ligegyldigt om du kan lide det eller ej. Det
>> er simpel fysik.
>>
>>> men det er langt billigere og endda indtægtsgivende for statskassen at
>>> fremføre løgnen om farten som dræber og derpå indkassere fartbøder
>>> i stedet for at få noget mere politi på vejene samt få rettet op på de
>>> "sorte" pletter på vejnettet,
>> Nåeh, det er i virkeligheden bare fartbøderne du er ude efter?
>> Det er, ligesom Lotto, en skat på dumhed.
>
>
> nej
Jo, det er det sgu. Jeg har kørt bil i over 22 år uden at få en fartbøde
og jeg lister ikke ligefrem afsted.
> jeg er ude efter løgnene som blot fremføres fordi det er nemmere og
> mere økonomisk givtigt for staten at gøre som der gøres nu
Det er ingen løgn at fart dræber. Det er, som tidligere nævnt, simpel fysik.
> samt jeg så gerne at der blev gjort noget alvorligt for at øge
> trafiksikkerheden
Det mest alvorlige man kunne gøre, var at få folk til at tænke sig om.
> dette kunne gøres med mere politi på vejene til at luge ud i de værste
> af folks trafikuvaner hvoraf høj hastighed er en meget lille del
Eller man kunne sætte kameraer op alle vegne og så sende bøder afsted
til dem der ikke kan finde ud af at køre pænt. Der er ingen grund til at
bruge for mange af politiets ressourcer på det.
>>> enhver politimester ved udmærket godt hvor der gang på gang sker
>>> ulykker i det område han er mester for, så muligheden for at få ændret
>>> på disse "sorte" pletter ER til stede, blot mener kyniske politikere
>>> at penge i kassen er langt bedre end øget trafiksikkerhed
>> Hvis folk gad overholde loven, ville der ikke komme penge i kassen.
>> Kunne det ikke være smart?
>
>
> det kunne være langt smartere at gøre noget rigtigt i stedet for som
> nu blot at springe over hvor gærdet er lavest og hvor det blot drejer
> sig om at få bødekroner i kassen
Det er jo en skrøne.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 13:00 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 11:16:12 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:
>@ skrev:
>
>> det kunne være langt smartere at gøre noget rigtigt i stedet for som
>> nu blot at springe over hvor gærdet er lavest og hvor det blot drejer
>> sig om at få bødekroner i kassen
>
>Det er jo en skrøne.
nej
noget folk virkelig er bange for er at få kørekort inddraget, så væk
med bøder og giv klip i stedet,
når det sker vil jeg tro på at det ikke drejer sig om at få bødekroner
i kassen
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Frank E. N. Stein (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Frank E. N. Stein |
Dato : 23-12-08 13:23 |
|
@ skrev:
>>> det kunne være langt smartere at gøre noget rigtigt i stedet for som
>>> nu blot at springe over hvor gærdet er lavest og hvor det blot drejer
>>> sig om at få bødekroner i kassen
>> Det er jo en skrøne.
>
>
> nej
Jo.
> noget folk virkelig er bange for er at få kørekort inddraget, så væk
> med bøder og giv klip i stedet,
> når det sker vil jeg tro på at det ikke drejer sig om at få bødekroner
> i kassen
Gør bøderne indkomstafhængige og inddrag køretøjerne i gentagelsestilfælde.
| |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 00:25 |
| | |
Michael Weber (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Michael Weber |
Dato : 23-12-08 00:30 |
| | |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 01:02 |
|
Michael Weber skrev:
> Bertel Brander wrote:
>> @ skrev:
>>> prøv at se på nedenstående links
>>>
>>>
>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>
>>>
>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>
>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>
> Værre ?
> naee...færre.
>
> Jo længere tid man befinder sig på vejen, jo
> større er risikoen for uheld.
> Så bare gi´en en spand havre.
Rent statistisk sker de fleste uheld i vejkryds
og i skarpe sving hvor folk har taget farten af,
der er også rigtig mange ulykker hvor føreren af
bilen har trådt på bremsen lige inden uheldet.
Så jeg tror du har ret, træd på speederen og
undgå bremseren, så vil der ske færre dødsulykker.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 01:08 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:
>@ skrev:
>> prøv at se på nedenstående links
>>
>>
>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>
>>
>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>
>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>
>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>
>Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>
>Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
aha
prøv lige links'ene
hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
cyklisten som kører på en parkeret bil
eller den person som falder ned fra en parkeret anhænger måske?
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 01:21 |
|
@ skrev:
> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> prøv at se på nedenstående links
>>>
>>>
>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>
>>>
>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>
>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>
>
> aha
>
> prøv lige links'ene
>
>
> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
der skyldes for høj fart eller i hvor mange tilfælde
en for høj fart var det der dræbte. Men der er absolut
ingen tvivl om at høj fart dræber.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 01:47 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 01:21:07 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:
>@ skrev:
>> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>
>>> @ skrev:
>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>
>>>>
>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>
>>>>
>>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>>
>>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>>
>>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>>
>>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>>
>>
>> aha
>>
>> prøv lige links'ene
>>
>>
>> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
>
>Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
>der skyldes for høj fart
det er et spørgsmål om vilje
<<<<<
2. januar. En 42-årig kvinde fra Tjørring kører ad Dæmningen og ud på
Dronningens Boulevard i Herning, hvor hun overser en anden bil, der
køres af en 21-årig mand, og som kører direkte ind i siden af kvindens
bil. Kvinden dør kort før midnat af sine kvæstelser.
<<<<<
overholder ikke vigepligt - hvor er beviset for at for høj fart havde
noget at gøre med dette
<<<<
8. januar. En 43-årig kvinde mister livet på Østre Ringvej i Ringsted.
Kvinden kører i en personbil med sine to børn på bagsædet, da hun af
uvisse årsager kommer over i den modkørende bane og støder frontalt
ind i en modkørende varebil. Kvinden erklæres død ved ankomsten til
hospitalet. Hverken børnene eller føreren af den modkørende bil kommer
alvorligt til skade.
<<<<
kører over i modsatte kørebane- hvor er beviset for at for høj fart
havde noget at gøre med dette
<<<<<
9. januar: En 59-årig kvindelig fodgænger bliver ramt af en
højresvingende skraldebil i krydset mellem Gasværkvej og
Søndermarksvej i Høje Taastrup. Hun dør senere af sine kvæstelser.
<<<<<
højresvingende skraldebil i et vejkryds- hvor høj fart kan der her
maksimalt være tale om
<<<<
10. januar: En 31-årig mandlig cyklist overser vejens forløb og
kolliderer med en parkeret bil på Gl. Landevej i Herning. Han brækker
ryggen og dør senere af sine kvæstelser.
<<<<
hvis han ikke havde cyklet men bare spadseret ind i bilen havde han
sikkert overlevet
<<<<
6. januar. En traktorulykke på Tranekær på Langeland resulterer i en
76-årig traktor-førers død. Manden synker sammen ved rattet,
formentlig på grund af insulinchok, og traktoren vælter ned i en
grøft, hvorefter han bliver klemt til døde under køretøjet.
<<<<
sikkert alt for høj fart - NOT
<<<<<
9 januar: En 48-årig mand mister livet, da han falder af en anhænger
på Næsvej på Lolland. Mand slår hovedet mod asfalten og dør
efterfølgende af sine kvæstelser.
<<<<
helt uden tvivl - mandens hoved ramte asfalten med alt for høj fart
<<<<
28. januar: En 61-årig mand dræbes på stedet, da han vælter på sin
knallert foran en lastbil på Assensvej i Hillerslev på Midtfyn og får
hovedet kørt over.
<<<<
gad vide om manden havde overlevet hvis lastbilen havde kørt hans
hoved over i sneglefart
det var syv blot i januar - og ikke en eneste hvor det er påvist at
for høj fart har været årsag til noget som helst
>eller i hvor mange tilfælde
>en for høj fart var det der dræbte. Men der er absolut
>ingen tvivl om at høj fart dræber.
der er sikkert nogen som kan oplyse om hvor brat en standsning en
menneskekrop kan tåle/overleve
men som man kan se af ovenstående kan en cyklist dø ved at påkøre en
parkeret bil
så i følge alle de deterfartenderdræber-skinhellige må vi hellere få
sænket farten på al trafik til lands vands på skinner og i luften til
max. 15 km/timen for at være på den sikre side
PS.
lidt mærkeligt at alle de politikere som taler varmt for
højhastighedstog i den forbindelse helt glemmer at det jo skulle være
farten der er dræberen - dette må jo også gælde for farten på togene
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 01:58 |
|
@ skrev:
> On Tue, 23 Dec 2008 01:21:07 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>
>>>> @ skrev:
>>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>>
>>>>>
>>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>>
>>>>>
>>>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>>>
>>>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>>>
>>>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>>>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>>>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>>>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>>>
>>>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>>>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>>>
>>> aha
>>>
>>> prøv lige links'ene
>>>
>>>
>>> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
>> Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
>> der skyldes for høj fart
>
>
>
> det er et spørgsmål om vilje
>> eller i hvor mange tilfælde
>> en for høj fart var det der dræbte. Men der er absolut
>> ingen tvivl om at høj fart dræber.
[Cut, nonsens og udenomssnak]
> der er sikkert nogen som kan oplyse om hvor brat en standsning en
> menneskekrop kan tåle/overleve
Og?
> men som man kan se af ovenstående kan en cyklist dø ved at påkøre en
> parkeret bil
>
> så i følge alle de deterfartenderdræber-skinhellige må vi hellere få
> sænket farten på al trafik til lands vands på skinner og i luften til
> max. 15 km/timen for at være på den sikre side
Der vel ingen grund til at tro andet end at der vil dø færre
i trafikken hvis alle kørte 30 i byerne, frem for 200?
Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser der gør
det muligt at afvikle trafikken i rimelig tid, men der er
stadig ingen tvivl om at højere fart dræber flere.
Det er lidt svært at flyve med 15 km/t.
> PS.
> lidt mærkeligt at alle de politikere som taler varmt for
> højhastighedstog i den forbindelse helt glemmer at det jo skulle være
> farten der er dræberen - dette må jo også gælde for farten på togene
Et højhastighedstog vil, alt andet lige, betyde flere dræbte,
ingen tvivl om det, men igen er det et spørgsmål om at finde
et rimeligt kompromis.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 02:14 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:
>Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser
de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
jeg er vidende om
(jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)
men det er jo langt lettere og mere økonomisk givtigt for staten at
udskrive bøder end gøre en reel indsts for at øge trafiksikkerheden
>Det er lidt svært at flyve med 15 km/t.
!!!!!!!
hvad er problemet i det??
http://dardel.info/imagesPOV/Luftballon.jpg
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://ing.dk/modules/xphoto/cache/42/26442_620_400.jpg&imgrefurl=http://ing.dk/gallerier/97342&usg=__p1MFS43z8FGmksVLnXaveSCJ0rk=&h=353&w=440&sz=88&hl=da&start=3&tbnid=-wUu84JzqFj-3M:&tbnh=102&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dluftskib%26gbv%3D2%26hl%3Dda%26sa%3DG
>
>> PS.
>> lidt mærkeligt at alle de politikere som taler varmt for
>> højhastighedstog i den forbindelse helt glemmer at det jo skulle være
>> farten der er dræberen - dette må jo også gælde for farten på togene
>
>Et højhastighedstog vil, alt andet lige, betyde flere dræbte,
>ingen tvivl om det, men igen er det et spørgsmål om at finde
>et rimeligt kompromis.
hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
kun på vejene dette gælder?
<<<<<<
§ 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter
forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal
herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og
belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden
må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over
køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran
køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der
kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys
(kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye
sigtforhold.
Stk. 2. Kørende skal holde en efter forholdene passende lav hastighed:
1) i tættere bebygget område,
2) når sigtbarheden er nedsat på grund af lys- eller vejrforholdene,
3) ved vejkryds og i vejsving,
4) foran fodgængerfelt,
5) foran bakketop eller på andre steder, hvor oversigten er begrænset,
6) ved risiko for blænding,
7) ved møde med andet køretøj på smal vej,
8) i vådt, glat eller fedtet føre,
9) hvor køretøjet nærmer sig bus, der holder for at optage eller
afsætte passagerer,
10) hvor køretøjet nærmer sig børn på eller ved vejen,
11) hvor køretøjet nærmer sig heste eller kreaturer på vejen,
12) hvor der foretages arbejde på vejen, og
13) forbi uheldssted på vejen.
Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden
rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at
bremse.
Stk. 4. I dårligt føre skal den kørende afpasse hastigheden således,
at andre så vidt muligt ikke tilstænkes.
<<<<<<<
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 02:29 |
|
@ skrev:
> On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>
>> Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser
>
>
>
> de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
> jeg er vidende om
> (jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)
Hvad er pointen?
Jeg mener fortsat at vi har nogle rimelige hastighedsgrænser i dag.
> men det er jo langt lettere og mere økonomisk givtigt for staten at
> udskrive bøder end gøre en reel indsts for at øge trafiksikkerheden
Givetvis, men uanset hvor mange sorte pletter man får
fixet, vil der stadig være flere dødsfald i trafikken,
ved højere hastigheder end ved lave.
>> Det er lidt svært at flyve med 15 km/t.
>
>
> !!!!!!!
>
> hvad er problemet i det??
>
> http://dardel.info/imagesPOV/Luftballon.jpg
>
> http://images.google.com/imgres?imgurl=http://ing.dk/modules/xphoto/cache/42/26442_620_400.jpg&imgrefurl=http://ing.dk/gallerier/97342&usg=__p1MFS43z8FGmksVLnXaveSCJ0rk=&h=353&w=440&sz=88&hl=da&start=3&tbnid=-wUu84JzqFj-3M:&tbnh=102&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dluftskib%26gbv%3D2%26hl%3Dda%26sa%3DG
Jeg er for træt til at gide diskutere flyvning ved 15 km/t,
også fordi det sådan set ikke er relevant.
>>> PS.
>>> lidt mærkeligt at alle de politikere som taler varmt for
>>> højhastighedstog i den forbindelse helt glemmer at det jo skulle være
>>> farten der er dræberen - dette må jo også gælde for farten på togene
>> Et højhastighedstog vil, alt andet lige, betyde flere dræbte,
>> ingen tvivl om det, men igen er det et spørgsmål om at finde
>> et rimeligt kompromis.
>
>
> hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
> tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
> kun på vejene dette gælder?
Som jeg nævnte er det spørgsmål om at finde et rimeligt
kompromis mellem dødsfald i trafikken og en tålelig hastighed.
Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det
er med biler.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 12:33 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 02:28:30 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:
>@ skrev:
>> On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>
>>
>>> Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser
>>
>>
>>
>> de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
>> jeg er vidende om
>> (jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)
>
>Hvad er pointen?
læs paragraf 41
overholdes denne behøves der ikke andre hastighedsbegrænsninger
det eneste de faste hastighedsbegrænsninger er til nytte for er
statskassen
>Jeg mener fortsat at vi har nogle rimelige hastighedsgrænser i dag.
OK
>> men det er jo langt lettere og mere økonomisk givtigt for staten at
>> udskrive bøder end gøre en reel indsts for at øge trafiksikkerheden
>
>Givetvis, men uanset hvor mange sorte pletter man får
>fixet, vil der stadig være flere dødsfald i trafikken,
>ved højere hastigheder end ved lave.
i de amerikanske stater hvor hastighedsgrænserne blev fjernet på
highways faldt antallet af dødsulykker
>
>>> Det er lidt svært at flyve med 15 km/t.
>>
>>
>> !!!!!!!
>>
>> hvad er problemet i det??
>>
>> http://dardel.info/imagesPOV/Luftballon.jpg
>>
>> http://images.google.com/imgres?imgurl=http://ing.dk/modules/xphoto/cache/42/26442_620_400.jpg&imgrefurl=http://ing.dk/gallerier/97342&usg=__p1MFS43z8FGmksVLnXaveSCJ0rk=&h=353&w=440&sz=88&hl=da&start=3&tbnid=-wUu84JzqFj-3M:&tbnh=102&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dluftskib%26gbv%3D2%26hl%3Dda%26sa%3DG
>
>Jeg er for træt til at gide diskutere flyvning ved 15 km/t,
>også fordi det sådan set ikke er relevant.
aha
når du bliver anvist at flyvning ved lav hastighed er muligt
gider du pludselig ikke
mærkeligt da du jo hele tiden bør huske på
farten dræber som der hele tiden påståes
så alt der kan sænke farten bør da gøres
>> hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
>> tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
>> kun på vejene dette gælder?
>
>Som jeg nævnte er det spørgsmål om at finde et rimeligt
>kompromis mellem dødsfald i trafikken og en tålelig hastighed.
>Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
>uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det
>er med biler.
men dog
det påstås at det er farten der dræber
så ved at sænke hastigheden på togene vil antallet af dræbte jo i
følge påstandene falde
noget siger mig efterhånden at det er følelser i stedet for fornuft
der styrer debatten
og
at den virkelige grund til at genere bilisterne med generelle
hastighedsbegrænsninger slet intet har med trafiksikkerhed at gøre,
men med misundelse og trafikpolitik
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 20:01 |
|
@ skrev:
> On Tue, 23 Dec 2008 02:28:30 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>> Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser
>>>
>>>
>>> de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
>>> jeg er vidende om
>>> (jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)
>> Hvad er pointen?
>
> læs paragraf 41
>
> overholdes denne behøves der ikke andre hastighedsbegrænsninger
Folk kører jo for stærkt, afpasser ikke hastigheden
efter forholdende, gjorde de det, ville der ikke
ske nogen ulykker...
Derfor er vi nød til at have faste fartgrænser.
> aha
>>> hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
>>> tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
>>> kun på vejene dette gælder?
>> Som jeg nævnte er det spørgsmål om at finde et rimeligt
>> kompromis mellem dødsfald i trafikken og en tålelig hastighed.
>> Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
>> uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det
>> er med biler.
>
>
> men dog
>
> det påstås at det er farten der dræber
Farten dræber, det siger al sund fornuft og alle
undersøgelser.
> så ved at sænke hastigheden på togene vil antallet af dræbte jo i
> følge påstandene falde
>
>
> noget siger mig efterhånden at det er følelser i stedet for fornuft
> der styrer debatten
Ja, dine følelser styrer, i sådan grad at du helt ser
bort fra fakta. Hvis du skelnede blot lidt til virkeligheden
ville du med det samme indse at højere fart vil medføre
flere trafikdrab.
> og
>
> at den virkelige grund til at genere bilisterne med generelle
> hastighedsbegrænsninger slet intet har med trafiksikkerhed at gøre,
> men med misundelse og trafikpolitik
Formålet med hastighedsgrænser er dels at bruge mindre
brændstof, og dels at få færre trafikdrab.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 21:04 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 20:00:52 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:
>@ skrev:
>> On Tue, 23 Dec 2008 02:28:30 +0100, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>
>>> @ skrev:
>>>> On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
>>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>>
>>>>
>>>>> Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser
>>>>
>>>>
>>>> de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
>>>> jeg er vidende om
>>>> (jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)
>>> Hvad er pointen?
>>
>> læs paragraf 41
>>
>> overholdes denne behøves der ikke andre hastighedsbegrænsninger
>
>Folk kører jo for stærkt, afpasser ikke hastigheden
>efter forholdende,
så må politiet jo tage sig af dette
> gjorde de det, ville der ikke
>ske nogen ulykker...
>Derfor er vi nød til at have faste fartgrænser.
aha
og efter ders indførelse kører folk slet ikke for stærkt
tillykke Sherlock du har lige vinden en gratis gåtur til Harzen
næh
sandheden har hele tiden været at færdselsloven uden faste
hastighedsgrænser er ganske tilstrækelig
men de faste fartgrænser er sådan en fin måde at få penge i kassen på
>
>> aha
>
>
>
>>>> hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
>>>> tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
>>>> kun på vejene dette gælder?
>>> Som jeg nævnte er det spørgsmål om at finde et rimeligt
>>> kompromis mellem dødsfald i trafikken og en tålelig hastighed.
>>> Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
>>> uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det
>>> er med biler.
>>
>>
>> men dog
>>
>> det påstås at det er farten der dræber
>
>Farten dræber, det siger al sund fornuft og alle
>undersøgelser.
>
>> så ved at sænke hastigheden på togene vil antallet af dræbte jo i
>> følge påstandene falde
>>
>>
>> noget siger mig efterhånden at det er følelser i stedet for fornuft
>> der styrer debatten
>
>Ja, dine følelser styrer, i sådan grad at du helt ser
>bort fra fakta. Hvis du skelnede blot lidt til virkeligheden
>ville du med det samme indse at højere fart vil medføre
>flere trafikdrab.
>
>> og
>>
>> at den virkelige grund til at genere bilisterne med generelle
>> hastighedsbegrænsninger slet intet har med trafiksikkerhed at gøre,
>> men med misundelse og trafikpolitik
>
>Formålet med hastighedsgrænser er dels at bruge mindre
>brændstof, og dels at få færre trafikdrab.
aha
men det samme gælder så pludselig ikke når det gælder tog
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Bertel Brander (23-12-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Brander |
Dato : 23-12-08 23:30 |
|
@ skrev:
> On Tue, 23 Dec 2008 20:00:52 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> On Tue, 23 Dec 2008 02:28:30 +0100, Bertel Brander
>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>
>>>> @ skrev:
>>>>> On Tue, 23 Dec 2008 01:58:02 +0100, Bertel Brander
>>>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Vi skal naturligvis have nogle hastighedsgrænser
>>>>>
>>>>> de har da været indflettet i færdselsloven lige så langt tilbage som
>>>>> jeg er vidende om
>>>>> (jeg har indsat paragraf 41 i bunden af indlægget)
>>>> Hvad er pointen?
>>> læs paragraf 41
>>>
>>> overholdes denne behøves der ikke andre hastighedsbegrænsninger
>> Folk kører jo for stærkt, afpasser ikke hastigheden
>> efter forholdende,
>
>
> så må politiet jo tage sig af dette
Det er jo sådan set det de gør.
>> gjorde de det, ville der ikke
>> ske nogen ulykker...
>> Derfor er vi nød til at have faste fartgrænser.
>
>
>
> aha
>
>
> og efter ders indførelse kører folk slet ikke for stærkt
>
> tillykke Sherlock du har lige vinden en gratis gåtur til Harzen
>
>
>
>
> næh
>
> sandheden har hele tiden været at færdselsloven uden faste
> hastighedsgrænser er ganske tilstrækelig
>
> men de faste fartgrænser er sådan en fin måde at få penge i kassen på
Som du selv skrev tager politiet sig af at sørge for at
folk ikke kører for stærkt og slå sig selv og andre
ihjel, for at kunne dette på en fornuftig måde er man
nød til at have faste fartgrænser.
>>>>> hvorfor ikke blot indføre en hastighedsbegrænsning på 50 km/timen for
>>>>> tog, det drejer sig jo tilsyneladende om at spare liv, eller er det
>>>>> kun på vejene dette gælder?
>>>> Som jeg nævnte er det spørgsmål om at finde et rimeligt
>>>> kompromis mellem dødsfald i trafikken og en tålelig hastighed.
>>>> Det er langt lettere og billigere at opnå 250 km/t med tog,
>>>> uden nogen væsentlig stigning i antal trafikdræbte, end det
>>>> er med biler.
>>>
>>> men dog
>>>
>>> det påstås at det er farten der dræber
>> Farten dræber, det siger al sund fornuft og alle
>> undersøgelser.
>>
>>> så ved at sænke hastigheden på togene vil antallet af dræbte jo i
>>> følge påstandene falde
>>>
>>>
>>> noget siger mig efterhånden at det er følelser i stedet for fornuft
>>> der styrer debatten
>> Ja, dine følelser styrer, i sådan grad at du helt ser
>> bort fra fakta. Hvis du skelnede blot lidt til virkeligheden
>> ville du med det samme indse at højere fart vil medføre
>> flere trafikdrab.
>>
>>> og
>>>
>>> at den virkelige grund til at genere bilisterne med generelle
>>> hastighedsbegrænsninger slet intet har med trafiksikkerhed at gøre,
>>> men med misundelse og trafikpolitik
>> Formålet med hastighedsgrænser er dels at bruge mindre
>> brændstof, og dels at få færre trafikdrab.
>
>
> aha
>
> men det samme gælder så pludselig ikke når det gælder tog
Jo, naturligvis gælder det også for tog.
| |
mr (23-12-2008)
| Kommentar Fra : mr |
Dato : 23-12-08 10:23 |
|
"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:c8c0l45nmmqg01fp311l89r7cms2omnqav@4ax.com...
> On Tue, 23 Dec 2008 01:21:07 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>>@ skrev:
>>> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>
>>>> @ skrev:
>>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>>
>>>>>
>>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>>
>>>>>
>>>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>>>
>>>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>>>
>>>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>>>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>>>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>>>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>>>
>>>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>>>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>>>
>>>
>>> aha
>>>
>>> prøv lige links'ene
>>>
>>>
>>> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
>>
>>Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
>>der skyldes for høj fart
>
>
>
> det er et spørgsmål om vilje
>
> <<<<<
> 2. januar. En 42-årig kvinde fra Tjørring kører ad Dæmningen og ud på
> Dronningens Boulevard i Herning, hvor hun overser en anden bil, der
> køres af en 21-årig mand, og som kører direkte ind i siden af kvindens
> bil. Kvinden dør kort før midnat af sine kvæstelser.
> <<<<<
>
> overholder ikke vigepligt - hvor er beviset for at for høj fart havde
> noget at gøre med dette
>
>
> <<<<
> 8. januar. En 43-årig kvinde mister livet på Østre Ringvej i Ringsted.
> Kvinden kører i en personbil med sine to børn på bagsædet, da hun af
> uvisse årsager kommer over i den modkørende bane og støder frontalt
> ind i en modkørende varebil. Kvinden erklæres død ved ankomsten til
> hospitalet. Hverken børnene eller føreren af den modkørende bil kommer
> alvorligt til skade.
> <<<<
>
>
> kører over i modsatte kørebane- hvor er beviset for at for høj fart
> havde noget at gøre med dette
>
>
>
> <<<<<
> 9. januar: En 59-årig kvindelig fodgænger bliver ramt af en
> højresvingende skraldebil i krydset mellem Gasværkvej og
> Søndermarksvej i Høje Taastrup. Hun dør senere af sine kvæstelser.
> <<<<<
>
> højresvingende skraldebil i et vejkryds- hvor høj fart kan der her
> maksimalt være tale om
>
>
>
> <<<<
> 10. januar: En 31-årig mandlig cyklist overser vejens forløb og
> kolliderer med en parkeret bil på Gl. Landevej i Herning. Han brækker
> ryggen og dør senere af sine kvæstelser.
> <<<<
>
> hvis han ikke havde cyklet men bare spadseret ind i bilen havde han
> sikkert overlevet
>
>
>
> <<<<
> 6. januar. En traktorulykke på Tranekær på Langeland resulterer i en
> 76-årig traktor-førers død. Manden synker sammen ved rattet,
> formentlig på grund af insulinchok, og traktoren vælter ned i en
> grøft, hvorefter han bliver klemt til døde under køretøjet.
> <<<<
>
> sikkert alt for høj fart - NOT
>
>
> <<<<<
> 9 januar: En 48-årig mand mister livet, da han falder af en anhænger
> på Næsvej på Lolland. Mand slår hovedet mod asfalten og dør
> efterfølgende af sine kvæstelser.
> <<<<
>
>
> helt uden tvivl - mandens hoved ramte asfalten med alt for høj fart
>
>
> <<<<
> 28. januar: En 61-årig mand dræbes på stedet, da han vælter på sin
> knallert foran en lastbil på Assensvej i Hillerslev på Midtfyn og får
> hovedet kørt over.
> <<<<
>
> gad vide om manden havde overlevet hvis lastbilen havde kørt hans
> hoved over i sneglefart
>
>
>
>
> det var syv blot i januar - og ikke en eneste hvor det er påvist at
> for høj fart har været årsag til noget som helst
>
>
>
7 - altså 1 % af samlige dræbte i ´trafikken. Seriøs statistik!
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 12:58 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 10:23:10 +0100, "mr" <mail@mail.dk> wrote:
>
>"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:c8c0l45nmmqg01fp311l89r7cms2omnqav@4ax.com...
>> On Tue, 23 Dec 2008 01:21:07 +0100, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>
>>>@ skrev:
>>>> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
>>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>>
>>>>> @ skrev:
>>>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>>>>
>>>>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>>>>
>>>>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>>>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>>>>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>>>>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>>>>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>>>>
>>>>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>>>>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>>>>
>>>>
>>>> aha
>>>>
>>>> prøv lige links'ene
>>>>
>>>>
>>>> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
>>>
>>>Man kan ikke ud af dine links se hvor mange ulykker
>>>der skyldes for høj fart
>>
>>
>>
>> det er et spørgsmål om vilje
>>
>> <<<<<
>> 2. januar. En 42-årig kvinde fra Tjørring kører ad Dæmningen og ud på
>> Dronningens Boulevard i Herning, hvor hun overser en anden bil, der
>> køres af en 21-årig mand, og som kører direkte ind i siden af kvindens
>> bil. Kvinden dør kort før midnat af sine kvæstelser.
>> <<<<<
>>
>> overholder ikke vigepligt - hvor er beviset for at for høj fart havde
>> noget at gøre med dette
>>
>>
>> <<<<
>> 8. januar. En 43-årig kvinde mister livet på Østre Ringvej i Ringsted.
>> Kvinden kører i en personbil med sine to børn på bagsædet, da hun af
>> uvisse årsager kommer over i den modkørende bane og støder frontalt
>> ind i en modkørende varebil. Kvinden erklæres død ved ankomsten til
>> hospitalet. Hverken børnene eller føreren af den modkørende bil kommer
>> alvorligt til skade.
>> <<<<
>>
>>
>> kører over i modsatte kørebane- hvor er beviset for at for høj fart
>> havde noget at gøre med dette
>>
>>
>>
>> <<<<<
>> 9. januar: En 59-årig kvindelig fodgænger bliver ramt af en
>> højresvingende skraldebil i krydset mellem Gasværkvej og
>> Søndermarksvej i Høje Taastrup. Hun dør senere af sine kvæstelser.
>> <<<<<
>>
>> højresvingende skraldebil i et vejkryds- hvor høj fart kan der her
>> maksimalt være tale om
>>
>>
>>
>> <<<<
>> 10. januar: En 31-årig mandlig cyklist overser vejens forløb og
>> kolliderer med en parkeret bil på Gl. Landevej i Herning. Han brækker
>> ryggen og dør senere af sine kvæstelser.
>> <<<<
>>
>> hvis han ikke havde cyklet men bare spadseret ind i bilen havde han
>> sikkert overlevet
>>
>>
>>
>> <<<<
>> 6. januar. En traktorulykke på Tranekær på Langeland resulterer i en
>> 76-årig traktor-førers død. Manden synker sammen ved rattet,
>> formentlig på grund af insulinchok, og traktoren vælter ned i en
>> grøft, hvorefter han bliver klemt til døde under køretøjet.
>> <<<<
>>
>> sikkert alt for høj fart - NOT
>>
>>
>> <<<<<
>> 9 januar: En 48-årig mand mister livet, da han falder af en anhænger
>> på Næsvej på Lolland. Mand slår hovedet mod asfalten og dør
>> efterfølgende af sine kvæstelser.
>> <<<<
>>
>>
>> helt uden tvivl - mandens hoved ramte asfalten med alt for høj fart
>>
>>
>> <<<<
>> 28. januar: En 61-årig mand dræbes på stedet, da han vælter på sin
>> knallert foran en lastbil på Assensvej i Hillerslev på Midtfyn og får
>> hovedet kørt over.
>> <<<<
>>
>> gad vide om manden havde overlevet hvis lastbilen havde kørt hans
>> hoved over i sneglefart
>>
>>
>>
>>
>> det var syv blot i januar - og ikke en eneste hvor det er påvist at
>> for høj fart har været årsag til noget som helst
>>
>>
>>
>7 - altså 1 % af samlige dræbte i ´trafikken. Seriøs statistik!
det var de syv jeg orkede medtage og kun fra januar
det er dine komentarer som er "seriøse"
prøv selv at læse resten
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
mr (23-12-2008)
| Kommentar Fra : mr |
Dato : 23-12-08 10:22 |
|
"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:5sa0l45fl7m2tl1btspbdik2draq3susfd@4ax.com...
> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>>@ skrev:
>>> prøv at se på nedenstående links
>>>
>>>
>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>
>>>
>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>
>>Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>>er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>>trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>>det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>
>>Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>>dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>
>
> aha
>
> prøv lige links'ene
>
>
> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
>
>
> cyklisten som kører på en parkeret bil
>
> eller den person som falder ned fra en parkeret anhænger måske?
>
Og linkene er aaltså et sikkert udtryk for de uheld der sker?
Fantastisk godt arbejde.
| |
@ (23-12-2008)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 23-12-08 12:56 |
|
On Tue, 23 Dec 2008 10:21:42 +0100, "mr" <mail@mail.dk> wrote:
>
>"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:5sa0l45fl7m2tl1btspbdik2draq3susfd@4ax.com...
>> On Tue, 23 Dec 2008 00:25:05 +0100, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>
>>>@ skrev:
>>>> prøv at se på nedenstående links
>>>>
>>>>
>>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>>
>>>>
>>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>>
>>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>>
>>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>>
>>>Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>>>er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>>>trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>>>det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>>
>>>Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>>>dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>>
>>
>> aha
>>
>> prøv lige links'ene
>>
>>
>> hvor mange af trafikdrabene kan henføres under for høj fart
>>
>>
>> cyklisten som kører på en parkeret bil
>>
>> eller den person som falder ned fra en parkeret anhænger måske?
>>
>Og linkene er aaltså et sikkert udtryk for de uheld der sker?
spørg dagbaldet Politien
>Fantastisk godt arbejde.
at medtage et dødsfald der skyldes fald fra en parkeret anhænger som
et trafikdrab og ikke en arbejdsulykke tyder på at nogle personer er i
gang med en useriøs skræmmekampagne
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
mr (23-12-2008)
| Kommentar Fra : mr |
Dato : 23-12-08 10:21 |
|
"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:495021cd$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>@ skrev:
>> prøv at se på nedenstående links
>>
>>
>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>
>>
>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>
>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>
>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>
> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>
> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>
nej, nej!
Grundige undersøgelser af dræbte i trafikken viser at der i 100 % af
tilfældene har været personer indblandet. Forbyd personer i trafikken!
Legsliser biler lastbiler fly og cykler - DET er effektivt! Samtidig
elimineres statssnyderi med færdselsbøder.
| |
Michael Weber (25-12-2008)
| Kommentar Fra : Michael Weber |
Dato : 25-12-08 13:14 |
|
mr wrote:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:495021cd$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> @ skrev:
>>> prøv at se på nedenstående links
>>>
>>>
>>> næsten alt andet end lige farten er skyld i trafikdrab
>>>
>>>
>>> http://multimedia.pol.dk/archive/00304/trafikdrab356_304804a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00227/NY385trafikdr_bte_227452a.swf
>>>
>>> http://politiken.dk/archive/00166/298_166595a.swf
>>
>> Du har ret, det er ikke farten, det er trafikken der
>> er skyld i trafikdrab, lad os skynde os at forbyde
>> trafik. Nej, vendt lidt, alle bilisterne havde et rat,
>> det er rattet der er skyld i alle dødsulykkerne...
>>
>> Eller mere seriøst, selvfølgelig er farten med til at
>> dræbe, ved at ulykkerne bliver værre ved høj fart.
>>
> nej, nej!
> Grundige undersøgelser af dræbte i trafikken viser at der i 100 % af
> tilfældene har været personer indblandet. Forbyd personer i trafikken!
Et sådan forbud kunne fint håndhæves med en mere stringent
fortolkning af nuværende lovgivning :
Færdselsloven
"§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen."
Kernen i den nye fortolkning skulle så være:
"... skade eller ulempe ...".
Trafikanter vil altid være til ulempe for andre.
--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed
| |
|
|