Bestik dig til aktiv dødshjælp.
Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-08 13:02

Bestik dig til aktiv dødshjælp.
Russerne er et ærligt folk, modsat danskerne, vedr eutanasi m.m.
Når man indlægges på hospitalet, som ifølge politikere, ortodoks kirke og
lov behandler alle ens og gratis, så gider ingen skjule at kun de rige får
de dyre behandlinger. Noget for noget. Læs artikel af tidligere chefredaktør
på Information, Vibeke Sperling i Politiken 22.12.08, mangeårig
ruslandsorrespondent for begge aviser."På flere hospitaler må man også
bestikke sig til aktiv dødshjælp" er kernen i hendes reportage.

Da man kan holde priserne høje ved at lade folk lide, er det naturligt at
fattigfolk drikker døden langsomt, men rige får hurtigt den smertefri
dødssprøjte, når der ikke kan behandles med fordel.
Derfor er mit bud på virkelighedsfortolkning følgende:
1. Min mor bestak sig til selvmord på Gentofte Amtssygehus, da hun lå der
okt-dec 1996 og til sidst døde. Men næppe primært ved penge, om end hun
havde muligheder for det.
Når mine søskende og jeg besøgte hende talte vi med sygeplejerskerne, der
forsikrede os, at de var med på brug af overdosis af morfin.
Min mor kunne være sprudlende og humoristisk og var det overraskende meget
de sidste måneder, når der var en sygeplejerske at gøre indtryk på. Hun gad
ikke tale meget med børn og børnebørn, men anstrengte sig meget for at
charmere behandlerne og gøre et godt indtryk på dem, og de har formodentlig
sikret hende, at hun slap ud af smerter med hyppig tilsætning til droppet
med ketogan m.m.
At børnebørn der var rejst, langt ikke nød hendes bevågenhed som altid
ellers, var lidt skræmmende og ved at tænke over sygeplejerskernes
ansigtsudtryk, når eutanasi diskuteredes, er jeg bestyrket i min mistanke
om, at DK fundamentalt set er som Rusland
2. Hvis jeg da jeg ca september havde lidt krise og undersøgte
selvmords-løsninger, havde valgt en af mulighederne, så havde det været "flugt
fra Gestapo" dvs flugt fra godhedsindustrien.
Med det rygte jeg har, ved jeg, at jeg aldrig vil kunne få den goodwill som
min mor oparbejdede pr vitser og kvindelig overklassecharme. Når man er
havnet i en velfærdsstat hvor det er farligt at være venneløs, er det klogt
at være parat til at udføre selvmord selv mens man kan, og ikke stole på, at
sundfornuft-lægeløftet overholdes mht at beskytte mod smerter. Oregon har
længe haft dødshjælp a la Holland, og det har ført til drastisk fald i
retssager mod hospitalerne pga de selvmord som hjælpes til. Medierne har
især konstateret fordele i Oregon, ved at folk ikke behøver vælge selvmord
før de er sikre i beslutningen - de behøver ikke frygte pludselig at være i
smerter, men inkompetente til at stoppe dem.
Bo Warming 35861000