Vi er blevet en nation af stikkere
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-12-08 20:42

Fra : E.M.

Dato : 21-12-08 21:05

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:05-dnf6KKqCVAdPUnZ2dnUVZ8oadnZ2d@giganews.com...
> http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/147593/newsfeeds_rss/
>
> /Kim

Misundelsen trives i bedste velgående

E.M.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-12-08 21:22

E.M. sendte dette med sin computer:

> Misundelsen trives i bedste velgående

Folk der snyder på vægten er asociale, de vil gerne have fordelene ved
at være en del af samfundet, men de vil ikke betale til det.

Meld en skattesnyder, hellere i går end i dag.

--
Danmark _er_ Dansk og _skal_ forblive Dansk!
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-12-08 21:27

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Meld en skattesnyder, hellere i går end i dag.

Så vil jeg starte med at melde regeringen og næsten samtlige politikere. Det
er snyd at tage penge fra mennesker mod deres vilje, uanset hvor
hensigtmæssigt man selv synes det er.

Skattesnyd er rent selvforsvar.

/Kim

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-12-08 21:27

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
>
> Så vil jeg starte med at melde regeringen og næsten samtlige politikere. Det
> er snyd at tage penge fra mennesker mod deres vilje, uanset hvor

Held og lykke, du kunne jo også bare forlade DK, så slipper du for det.

> Skattesnyd er rent selvforsvar.

Det er asocialt.

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-08 21:55

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Held og lykke, du kunne jo også bare forlade DK, så slipper du for det.

Eller starte et parti eller påvirke den politiske proces.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-12-08 21:57

Kim2000 formulerede spørgsmålet:

> Eller starte et parti eller påvirke den politiske proces.

Det var også et par muligheder.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 21-12-08 22:43

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Held og lykke, du kunne jo også bare forlade DK, så slipper du for det.

Flot ræsonnement.. Når man ikke er enig med - kan man jo bare forlade
Danmark...

> Det er asocialt.

Enig.

/Johnny

Fra : @

Dato : 22-12-08 10:13

On Sun, 21 Dec 2008 21:27:24 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Held og lykke, du kunne jo også bare forlade DK, så slipper du for det.

>Det er asocialt.

at inddrage omkring 86% af en ufaglært arbejders løn til samfundets
kasse i form af skatter og afgifter er dybt umoralsk,

og

skatte/moms-snyd samt sort arbejde er ikke et problem,

det er en klar indikation på at skatterne på arbejde og foretagsomhed
er ALT for høje

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-12-08 17:57

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det er asocialt.

Meget muligt. Det er det også at pålægge de privat ansatte at holde røven
oppe på dumme og dovne individer på offentlig forsørgelse i den ene eller
den anden form.

/Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-08 00:28

> [...]
> være en del af samfundet, men de vil ikke betale til det.
>
> Meld en skattesnyder, hellere i går end i dag.

Roadpricing satelitter og radiosendere på biler vil give retfærdig
beskatning

Det er vejen frem og det kommer - ligesom samkøring af registrere var OK og
fik Glistrups stemme, for MAN SKAL STÅ VED SANDHEDEN

Fra : N_B_DK

Dato : 22-12-08 02:49

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message

> Meld en skattesnyder, hellere i går end i dag.

Misundelse er hvad det er.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-12-08 15:49

N_B_DK forklarede:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message

> Misundelse er hvad det er.

Du vil vel gerne have de fordele der er i vores samfund?

Fra : N_B_DK

Dato : 22-12-08 22:52

> Du vil vel gerne have de fordele der er i vores samfund?

Du mener dem som jeg allerede betaler alt for meget til ? at skulle
betale topskat er bestemt rendyrket misundelse, men du er vel ikke
tilfreds før folk skal betale over 100%, sålænge det ikke er dig selv.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-12-08 23:00

N_B_DK kom med følgende:

> Du mener dem som jeg allerede betaler alt for meget til ?

Du vil gerne have de goder der er i samfundet, men hyler over prisen.

Javel ja.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"I modsætning til Danmark og dets politi, var DDR en mønsterstat."

Fra : N_B_DK

Dato : 22-12-08 23:32

> Du vil gerne have de goder der er i samfundet, men hyler over prisen.
>
> Javel ja.

Hvorfor skal nogle betale mere for selvsamme ydelse(r) ? det er REN og
skær misundelse!

Fra : Peter Bang

Dato : 24-12-08 00:57

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev:
>"Mr.Larsen" <mrlarsen,@,
> [...]
Ja. Du fremstår ret misundelig på de, der tjener mindre. Det må
være barsk.

Fra : @

Dato : 24-12-08 10:34

On 23 Dec 2008 23:57:11 GMT, Peter Bang <peterbang@F8WDPprivat.dk>
(slet F8WDP) wrote:

>Ja. Du fremstår ret misundelig på de, der tjener mindre. Det må
>være barsk.

kan du give en eneste god begrundelse for at de mest foretagsomme skal
betale mest i skat?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per

Dato : 24-12-08 14:16

@ wrote:

> kan du give en eneste god begrundelse for at de mest foretagsomme skal
> betale mest i skat?

Det har ingen betydning. Jeg skal gerne gentage mig selv.

Lov er Lov og Lov skal holdes - sådan er det bare.

/ Per

Fra : N_B_DK

Dato : 24-12-08 15:29

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Det har ingen betydning. Jeg skal gerne gentage mig selv.
>
> Lov er Lov og Lov skal holdes - sådan er det bare.

Altså ingen argumenter for hvorfor det skal være sådan.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 24-12-08 21:31

N_B_DK wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Altså ingen argumenter for hvorfor det skal være sådan.

Vel samme argument som bruges når det er kulturberigere
som skal overholde loven, den er vel ens for alle, eller ?

Ole Mogensen

Fra : N_B_DK

Dato : 25-12-08 01:49

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Vel samme argument som bruges når det er kulturberigere
> som skal overholde loven, den er vel ens for alle, eller ?

Det er jo netop det, med topskat er det netop IKKE ens for alle, hvis
alle betalte en fast %del, ville det være ens for alle.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 25-12-08 09:17

N_B_DK wrote:
> "Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Det er jo netop det, med topskat er det netop IKKE ens for alle, hvis
> alle betalte en fast %del, ville det være ens for alle.

Jeg må indrømme at det ikke genere mig særlig meget at jeg betaler
topskat.

Det ville være bedre at øge bundfradraget.

Ole Mogensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-12-08 09:46

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg må indrømme at det ikke genere mig særlig meget at jeg betaler
> topskat.
>
> Det ville være bedre at øge bundfradraget.

Der burde være en rubrik på selvangivelsen, så folk der gerne vil betale
mere i sket kunne få lov.

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 25-12-08 11:04

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Der burde være en rubrik på selvangivelsen, så folk der gerne vil
> betale mere i sket kunne få lov.

LOL den rubrik ville aldrig blive brugt, men det lyder jo "godt" når
folk siger de gerne betalte mere i skat.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 26-12-08 18:08

N_B_DK wrote:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> LOL den rubrik ville aldrig blive brugt, men det lyder jo "godt" når
> folk siger de gerne betalte mere i skat.

Jeg mener bestemt ikke at jeg skrev at jeg gerne vil betale
mere skat!

Jeg skrev :

Jeg må indrømme at det ikke genere mig særlig meget at jeg betaler
topskat.

Det ville være bedre at øge bundfradraget.

Hvis vi gør det får vi flere lavtlønnede som har mulighed for
at bruge flere penge, det burde vel ikke være nødvendigt
at forklare hvad det vil betyde for økonomien.

Ole Mogensen

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-08 12:41

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at bruge flere penge, det burde vel ikke være nødvendigt
> at forklare hvad det vil betyde for økonomien.

Men det er jo ikke liiiige det liberalisterne mener, når de taler om
"dynamiske effekter".

Men de er dumme nok til at tro, at vi ikke far fattet, at begrebet er
nydansk for: "Mer til mig"

Egon

Fra : @

Dato : 22-12-08 23:38

On Mon, 22 Dec 2008 22:59:57 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>N_B_DK kom med følgende:

>Du vil gerne have de goder der er i samfundet, men hyler over prisen.

men der er et ganske alvorligt misforhold

uanset om man betaler 180.000 eller 18.000.000kr i skat så kan man kun
få fjenet en blindtarm
få en plejehjemsplads
få tilkendt x antal timers hjemmehjælp

ikke underligt at nogle synes de betaler alt for meget til
fælleskassen når der betaler 10 gange så meget som andre for de same
ydelser

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bang

Dato : 24-12-08 01:01

@ <124@invalid.net> skrev:
> [...]
>>

>men der er et ganske alvorligt misforhold
>

>uanset om man betaler 180.000
>eller 18.000.000kr i skat så kan man kun

Du bilder dig ind, at udgifterne i et civiliseret demokratisk
samfund kan dækkes ved en lav flad skat? :)

Lad mig gætte ... det er ikke dig selv, der laver de der 18 mio
årligt, vel?

Fra : @

Dato : 24-12-08 10:39

On 24 Dec 2008 00:00:50 GMT, Peter Bang <peterbang@STEBGprivat.dk>
(slet STEBG) wrote:

>Du bilder dig ind, at udgifterne i et civiliseret demokratisk
>samfund kan dækkes ved en lav flad skat? :)

skal man nu påduttes noget man aldrig har udtalt eller ment?

men kan du give en god begrundelse for at de mest foretagsomme skal
betale mest til de fælles goder, som ovenfor nævnt kan man uanset hvor
meget man yder til fælleskasen kun f.eks. få en plejehjemsplads

>Lad mig gætte ... det er ikke dig selv, der laver de der 18 mio
>årligt, vel?

mine holdninger til det tåbelige indkomstskattesystem styres IKKE af
hvad jeg oppebærer af indtægter

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-12-08 13:27

On Wed, 24 Dec 2008 10:38:56 +0100, @ wrote:

> men kan du give en god begrundelse for at de mest foretagsomme skal
> betale mest til de fælles goder, som ovenfor nævnt kan man uanset hvor
> meget man yder til fælleskasen kun f.eks. få en plejehjemsplads

Kan du huske at mens vi var unge holdt vi sammenskudsgilder?

Du var måske en af dem der kom med 2 øl til et sådant gilde?

Eller tjente du penge så det var dig der gav maden, (og lod "tøserne" om at
lave den?).

Skat er samfundets form for "sammenskudsgilde"!

--
MVH
Bruno

Fra : \"@-

Dato : 27-12-08 13:48

On Sat, 27 Dec 2008 13:26:51 +0100, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Kan du huske at mens vi var unge holdt vi sammenskudsgilder?

ja MON ikke

men heller ikke den gang var det hver eneste gang den med størst
indtægt der gav mest

og jeg har endnu ikke fået en god begrundelse for at nogen skal give
mere til fælleskassen end andre

>Du var måske en af dem der kom med 2 øl til et sådant gilde?

nope, jeg kom med godt og vel det jeg selv kunne drikke +lidt ekstra
hvis nogen af de andre skulle være meget tørstige

en anden gang kunne det så hænde at det var mig der var mere tørstig
end forudset - så havde nogle af de andre jo heldigvis lidt ekstra med

>Eller tjente du penge så det var dig der gav maden, (og lod "tøserne" om at
>lave den?).
>
>Skat er samfundets form for "sammenskudsgilde"!

blot med den forskel at det stort set altid er de samme der skal komme
med det lidt ekstra

plus

der synes at være en tendens til at når nogen kan få hånden ned i en
offentlig kasse så nøjes de ikke med hånden hvis der ikke sættes en
stopper på

og

vi har nu igen verdens højeste skatte/afgiftstryk uden at have
verdens bedste veje-skoler-hospitaler-politi osv.

det kan være min reaktion er udtryk for at når der skal ydes til
fælleskassen vil man også gerne se lidt positive resultater af ydelsen

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-08 12:32

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Misundelsen trives i bedste velgående
>
> E.M.

Har det ord nu også fået ny, modsat, betydning?

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 22-12-08 14:20

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in message
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Misundelsen trives i bedste velgående

Du ved ikke hvad ordet misundelse betyder ?

Fra : E.M.

Dato : 22-12-08 15:02

> Du ved ikke hvad ordet misundelse betyder ?

Jow, naboen det svin skal sgu ikke slippe godt fra at tjene sorte penge, når
jeg ikke har mulighed for det, han skal sgu knaldes

Det kalder jeg misundelse.

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-08 15:13

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "E.M." <em@dbmail.dk> wrote in message

> Du ved ikke hvad ordet misundelse betyder ?

Joda--
det gør jeg skam.
derfor, set i lyset af de steder, hvor ordet efterhånden bliver anvendt i
besynderlig sammenhæng, mit spørgsmål.

Egon

Fra : Per

Dato : 21-12-08 22:02

Kim Frederiksen wrote:
> http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/147593/newsfeeds_rss/

Det er fordi det ikke længere er "in" at snyde i skat - ligesom det ikke er
"in" at køre spirituskørsel.

I gamle dage var der ikke noget særligt ved at liste en brandert hjem - den
går ikke mere. Det samme gælder skattesnyderi, som jo er bedrageri
(Straffelovsovertrædelse)

Lov er lov - og lov skal holdes.

/ Per

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-08 00:08

Kim Frederiksen wrote:
> http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/147593/newsfeeds_rss/
>
> /Kim

Lovvedtagen skattebetaling ER nu engang - hvad enten man ellers synes om
dens udformning eller ej - civilt lovforpligtende:

Jeg har meget, meget svært ved at se "heroismen" i at unddrage sig
/retmæssig/ (og dèt altså hverken en øre fra eller til konkret lovfæstede
krav) skattebetaling: Det forekommer mig nogenlunde lige så stupidt, som når
snottede, såkaldt "autonome" ballademagere tydeligvis bilder sig ind at
lands lov og ret "ikke lige gælder DEM", når denne pseudoundskyldning køres
i stilling for folk, der ikke engang vil stå ærligt ved at blive taget med
bukserne nede af skattefar "fordi naboen er et stikkersvin".

Som en klog mand (var det mon Abraham Lincoln eller Winston Churchill, eller
en fiktiv syntese af begge?) engang skal have sagt, så har folket i et
demokrati nu engang de ledere, de selv fortjener...OG deraf subsidiært
afledt samme (skatte)lovgivning, de dermed selv har valgt fortalere for...

Så svært er det vel heller ikke at fatte, at man faktisk godt KAN opstille
"et nyt Fremskridtsparti" i (blandt andet) denne henseende, men at der altså
muligvis skal kæmpes en ret brav kamp imod visse efterhånden ret indædt og
solidt folkekulturelt grundfæstede "lighedsdogmatiske socialdemokratiske
trosoverbevisninger"?

Set fra den ideologisk omvendte "liberalistiske" vinkel er det vel næppe
heller "i orden" at man i et ellers ideelt og dynamisk fungerende
kapitalistisk samfund "snyder systematisk på vægten" og derved skaber sig
selv kunstige markedsfordele på bekostning af en næsten nok lignende
latterlig-naiv romantisk ekvilibrium-forestilling om "ligelig
markedsadgang"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-12-08 03:25

meddelelse news:494ecc6c$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> [...]
> engang vil stå ærligt ved at blive taget med bukserne nede af
> skattefar "fordi naboen er et stikkersvin".

Skarpt resoneret: Der gæler helt andre regler for Kim-Kvajpande-Frederiksen
(som for længst er anbragt på kill-filter her da jeg ikke gider at læse
idiotens Bo Warming-lignende indlæg mere) end der gør for de autonome. Der
er slet ikke ens regler for kriminalitet så længe den politiske observans
blot er borgerlig. Det beviser hvilken råddenskab at visse borgerlige
skribenter er befængt med selv om de påstår noget helt andet.

Føj for helvede til en slatten moral: Bare se at komme til lommerne og få
betalt den skyldige skat frem for at sidde og flæbe i dette her forum.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-12-08 17:58

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Skarpt resoneret

Er du nu pludselig enig med APJ? En person du har kaldt nazist, efter han
for Gud ved hvilken gang satte dig noget så lesterligt på plads.

/Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-12-08 18:04

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er du nu pludselig enig med APJ? En person du har kaldt
> nazist, efter han for Gud ved hvilken gang satte dig noget
> så lesterligt på plads.

Du er blevet sat på plads mange gange uden at det har gjort
noget som helst indtryk på din amøbehjerne. Og i øvrigt -til
din uddannelse og opdragelse - det hedder "læsterligt" - ordet
"lesterligt" må man nærmest gætte sig til betydningen af.

Slutteligt: Det er kun i dine øjne at Kim L er blevet "sat på
plads" - det er der ikke andre der mener - bortset fra de
højrefjolser du omgås, naturligvis - men de er ligeså
enfoldige som dig.

Lad mig i øvrigt bemærke at du ikke kan skrive til Kim L
direkte, da han har blokeret dig, så dine udsagn mod ham er
spildte.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-12-08 18:16

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Du er blevet sat på plads mange gange uden at det har gjort noget som
> helst indtryk på din amøbehjerne.

LOL! jaja.

> Og i øvrigt -til din uddannelse og opdragelse - det hedder "læsterligt" -
> ordet "lesterligt" må man nærmest gætte sig til betydningen af.

Jamen det er da sikkert sandt. Tak for hjælpen.

> Slutteligt: Det er kun i dine øjne at Kim L er blevet "sat på plads" - det
> er der ikke andre der mener - bortset fra de højrefjolser du omgås,
> naturligvis - men de er ligeså enfoldige som dig.

Skal vi tage en afstemning i gruppen?

/Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-12-08 18:55

> "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> LOL! jaja.

> Jamen det er da sikkert sandt. Tak for hjælpen.

> Skal vi tage en afstemning i gruppen?

læs hvad jeg skrev: "...Det er der ikke andre der mener -
"BORTSET FRA DE HØJREFJOLSER DU OMGÅS".

Det kniber med at stave, kniber det også med at læse indenad?
Åbenbart.

Nu gider jeg dig ikke længere, fjols

EOD

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-12-08 18:57

> Det kniber med at stave, kniber det også med at læse indenad? Åbenbart.
>
> Nu gider jeg dig ikke længere, fjols

Tak

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-12-08 18:56

Arne H. Wilstrup:

> Nu gider jeg dig ikke længere, fjols

Det er så anden gang du smider Kim Frederiksen i dit sandhedsfilter.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-12-08 00:32

Kim Frederiksen skrev:
> http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/147593/newsfeeds_rss/

Mærkelig tanke at "vi" og "Staten" er to forskellige størrelser.

Fra : Henri Gath

Dato : 22-12-08 00:44

Hvorfor det?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-12-08 01:22

Henri Gath skrev:
> Hvorfor det?
>

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

Fordi det er det ikke.

Fra : DADK

Dato : 24-12-08 08:51

Kim Frederiksen wrote:
> http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/147593/newsfeeds_rss/
>
> /Kim

Stikkere? Der er sørme også megen hævn og chikane involveret .Måske er hver
tredje anmeldelse drevet af hævnlyst.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/04/23/061156.htm?wbc_purpose=updatehttp%3Ab.dk%2F

Jeg har for nylig selv oplevet det. Der kom et brev fra SKAT, og da jeg
åbnede det var det en anmeldelse om, at jeg skulle have arbejdet sort, og
for hvem jeg skulle have gjort det. Anmeldelsen var fuldkommen udokumenteret
(og i øvrigt usand) og det tog kun et par emails til den medarbejder i SKAT
der havde sagen, at belyse forholdet og overbevise hende om at det ikke
passede.

Men jeg forhørte mig også om hvordan jeg kan få vedkommende** straffet for
at have spildt min og SKAT's tid, og beklagede mig samtidig over at jeg pga
en løs, ikke-specificeret anmeldelse skulle bevise, at det ikke var korrekt,
dvs omvendt bevisbyrde. Svaret var sådan set blot, at enhver kan anmelde
forhold til SKAT.

** Men nu kommer det sjove : Når man får en sådan anmeldelse, så står der
faktisk HVEM der har anmeldt! Det gjorde der i hvert fald i mit tilfælde, og
man har efter persondatalovens §31-34 ret til fuldkommen aktinsigt i hvad
SKAT ved, og hvad bevæggrunden er.

Så nu er jeg naturligvis i færd med at hævne mig tilbage, og det kan jo godt
dække over noget af den stigning, man ser - altså en slags spiral, hvor
borgerne bruger SKAT som instrument for at chikanere hinanden, uanset om der
er grundlag for chikanen eller ej.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-12-08 10:48

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Så nu er jeg naturligvis i færd med at hævne mig tilbage,

Stærkt. Bare giv tifold igen. Der er ikke noget værre her i Verden end
misundelige stikkersvin.

Underligt at man kan se hvem der er anmelder, egentlig. Men egentlig ok. Jeg
synes man har krav på at vide hvem der render og anmelder én til politi og
myndigheder. Det kan vel ikke være anderledes end at man får sit navn og
adresse oplæst i retten når man vidner i f.eks. voldssager, som jeg selv har
været ude for.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 24-12-08 11:12

On Wed, 24 Dec 2008 10:47:47 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>misundelige stikkersvin.
>
>Underligt at man kan se hvem der er anmelder, egentlig. Men egentlig ok.

en anmeldelse uden navn er kun at betragte som ondsindet sladder

>Jeg
>synes man har krav på at vide hvem der render og anmelder én til politi og
>myndigheder.

anderledes bør det ikke være i noget som skal kaldes et retssamfund

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per

Dato : 24-12-08 14:19

@ wrote:

> en anmeldelse uden navn er kun at betragte som ondsindet sladder

Ikke nødvendigvis - politet får masser af anonyme tip, der fører til
domsfældelse.

> anderledes bør det ikke være i noget som skal kaldes et retssamfund.

En anmelders identitet ligegyldig - men man har krav på vidners identitet i
Straffesager.

/ Per

Fra : @

Dato : 24-12-08 15:42

On Wed, 24 Dec 2008 14:18:40 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Ikke nødvendigvis - politet får masser af anonyme tip, der fører til
>domsfældelse.

kan eller vil du ikke kende forskel på et tip og en anmeldelse

>En anmelders identitet ligegyldig

aldeles ikke,

er anmeldelsen falsk har man mulighed for at sagsøge vedkommende for
bagvaskelse

>- men man har krav på vidners identitet i
>Straffesager.
>
>/ Per

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-12-08 13:38

On Wed, 24 Dec 2008 15:42:00 +0100, @ wrote:

> aldeles ikke,
>
> er anmeldelsen falsk har man mulighed for at sagsøge vedkommende for
> bagvaskelse

Ja, eller sende et "tæskehold"...

Min storesøster levede med "skjult adresse" i omkring 10 år, pga et
vidneudsagn i en "beskyttelsessag" i værtshusmiljøet i Århus (det er nu
omkring 25 år siden at det stod på).

10 år er længe,

"Vi ved hvor dine forældre, søskende og børn bor".

--
MVH
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-08 15:15

"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse >>

> en anmeldelse uden navn er kun at betragte som ondsindet sladder

> anderledes bør det ikke være i noget som skal kaldes et retssamfund

Det er egentlig sjovt, at sådanne synspunkter kommer fra personer uden
nosser til at lægge navn til selv---

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 26-12-08 15:43

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> wrote in message

> Det er egentlig sjovt, at sådanne synspunkter kommer fra personer uden
> nosser til at lægge navn til selv---

Hvad er der af beviser for du hedder det du kalder dig ? Sålænge vi
poster fra en kendt IP, så er vi ikke anonyme, det tager ikke mange sek
for ens udbyder at se hvem der har haft en given ip på et givent
tidspunkt.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-08 12:39

> [...]
> fra en kendt IP, så er vi ikke anonyme, det tager ikke mange sek for ens
> udbyder at se hvem der har haft en given ip på et givent tidspunkt.

Jeg tror ikke nogen er i tvivl om, at jeg fægter med åben pande.

Angående dit ævl om IP--
Ændrer jo intet.

Så jeg fastholder min opfattelse.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 24-12-08 11:25

"DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Stikkere? Der er sørme også megen hævn og chikane involveret .Måske
> er hver tredje anmeldelse drevet af hævnlyst.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/04/23/061156.htm?wbc_purpose=updatehttp%3Ab.dk%2F

Citat: Han peger på, at anmeldelser typisk kommer fra tidligere
samlevere, naboer eller kunder, der føler sig snydt.

Altså ren og skær misundelse.

> [...]
> bevise, at det ikke var korrekt, dvs omvendt bevisbyrde. Svaret var
> sådan set blot, at enhver kan anmelde forhold til SKAT.

Det burde ikke være tilladt at indgive falske anmeldelse.

Godt, så kan idioten lære det.

Fra : Per

Dato : 24-12-08 14:22

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Altså ren og skær misundelse.

> Det burde ikke være tilladt at indgive falske anmeldelse.

Det er også ulovligt:

Straffelovens
§ 165. Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der
ikke er begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske
klagemål, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Man kan så diskutere om det er en strafbar handling når der fuskes med
skatten - der skal en undersøgelse til i første omgang - og det er jo heller
ikke sikkert at det er en egentlig anmeldelse "stikkeren" foretager, men
blot en oplysning til Skat.

/ Per

Fra : N_B_DK

Dato : 24-12-08 15:35

> og det er jo
> heller ikke sikkert at det er en egentlig anmeldelse "stikkeren"
> foretager, men blot en oplysning til Skat.

Blot en oplysning ? LOL, det er sq det samme som at stikke andre,
desværre har "vi" Danskere utrolig nemt ved at få ondt i røven over alt
og alle, misundelse og jante lov er i den grad dybt indgroet i det
Danske sind.

Fra : @

Dato : 24-12-08 15:47

On Wed, 24 Dec 2008 15:34:35 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

>Blot en oplysning ? LOL, det er sq det samme som at stikke andre,
>desværre har "vi" Danskere utrolig nemt ved at få ondt i røven over alt
>og alle,

der er desværre mange som smider med æbler selv om de selv er nogle
skrog

> misundelse og jante lov er i den grad dybt indgroet i det
>Danske sind.

Janteloven havde Aksel Sandemose tyvstjålet fra sin far og
voldredigeret, sørgeligt at blive berømt på noget man har stjålet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-12-08 13:53

On Wed, 24 Dec 2008 15:34:35 +0100, N_B_DK wrote:

> [...]
> desværre har "vi" Danskere utrolig nemt ved at få ondt i røven over alt
> og alle, misundelse og jante lov er i den grad dybt indgroet i det

Blot til oplysning:

I en større dansk provinsby kom kassereren på et værtshus til at "Låne" de
opsparede penge. Dette er selvfølgelig ikke rart.

En af sparerne oplyste at have mistet 40.000 kr.

Sjovt nok fik jeg for 2 dage siden at vide at den pågældende er
førtidspensionist.

De 40 kilo blev oplyst i en radioudsendelse, jeg ved at der er lavet en
politianmeldelse angående "lånet" af pengene.

Gad vide om politiet også undrer sig over førtidspensionistens økonomiske
formåen?

--
MVH
Bruno

Fra : DADK

Dato : 26-12-08 21:40

Per wrote:

> [...]
> heller ikke sikkert at det er en egentlig anmeldelse "stikkeren"
> foretager, men blot en oplysning til Skat.

TUSIND TAK FOR DEN OPLYSNING!!!

Du kan tro der var tale om falsk anmeldelse! Især når nu anmelderen rent
faktisk godt ved, at anmeldelse er falsk! Det var i ond tro, eller mod bedre
vidne. Jeg citerer her fra brevet fra SKAT, ordret :

<<<<<<<<<>>>>>>>>

Underretning om anmeldelse :
Skattecenter Høje Tåstrup har modtaget en anmeldelse fra XXX XXXXX i
XXXXXXX, hvori det oplyses, at du udfører sort arbejde.

Iflg anmelder skulle du tidligere have arbejdet for pågældende i et firma,
som nu er gået konkurs. Dit arbejde skulle have bestået i udvikling af
webshop mv. Anmelder har oplyst, at du nu skulle udføre et tilsvarende
stykke arbejde for et firma der hedder XXXXXXX. Iflg anmeldelsen skulle du
modtage kontanthjælp.

SKAT har undersøgt det anmeldte forhold, og kan konstatere nedenstående
forhold :

[her så en længere smøre om hvad de kan slå op ift A-skat osv osv. En smøre
om reglerne, at jeg skal betale skat af det sorte arbejde (jeg ikke har
udført), indsende en udvidet selvangivelse og tilmeldes som firma,
forskudsregistreres og betale B-skat]

Det tog to e-mails med klare argumenter at overbevise dem om, at anmedelsen
var falsk.