Kine-optur startede for 6 ikke 4 årtier si~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-08 00:38

Da Nixon besøgte Mao kunne hans rådgivere se at den konfuzianske supermagt
kunne ikke holdes nede og WHEN YOU CANNOT BEAT HIM, JOIN HIM
Så det er forkert, når Information overskrifter at "For 30 år siden indledte
kina da reformer, der transformerede det fattige isolerede land til en
økonomisk stormagt"
Øvelsen startede i 1949 og kineserne hylder med god grund Mao, selvom hans
hestekur var hård og handlede om stabilitet og samling de første årtier, og
gevinsterne høstedes først under Deng-chau-peng

Zimbabwes Mugabe er klog at sige nej til vestlig ulandshjælp og alliere sig
med Kina, som også var overbefolket, da de startede, men lugede ud og skabte
optimisme - på langt sigt.
Nixons rådgivere var geniale at de trods kaos kunne se - måske udfra
Koreakrigen - at kursen var bedre end USAs

En analog til det "underjordiske arbejde" , som skete for 30-60 år siden i
Kina ,, er den sindsyge som Goethe led af og lod helbrede sig selv(det gør
al sygdom).
"Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er fornuftig. Oh, filosof,
som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit blik er ikke skabt til
at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

Fra : perhag

Dato : 21-12-08 04:03

On 21 Dec., 00:37, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> hestekur var hård og handlede om stabilitet og samling de første årtier, og
> gevinsterne høstedes først under Deng-chau-peng

Hvilke af Maos reformer skabte så velstanden? Kulturrevolutionen?

Jeg tror det afgørende netop var 2 reformer indført i 1978. Nemlig
forbud mod at føde flere børn og oprettelsen af økonomiske frizoner.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-08 18:37

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg tror det afgørende netop var 2 reformer indført i 1978. Nemlig
forbud mod at føde flere børn og oprettelsen af økonomiske frizoner.

BW: Der kan ikke skelnes mellem "Det store spring fremad " og de andre
reformmer - ALT HANDLEDE OM STABILITET og da tillid til at borgerkrigenes
tid var forbi, så gled alt i smør - for en stor overklasse der bliver større
og større

Etbarnspolitik var forberedt af Mao man kom under Deng Chau Peng og er
vigtig - men man gider den ikke for andre end han-kinesere som er landets
ejere og vi bør lære heraf at danskerre med danske oldeforældre er DKs
ejere - altid

Fra : Per Jensen

Dato : 21-12-08 19:14

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>Jeg tror det afgørende netop var 2 reformer indført i 1978. Nemlig
>forbud mod at føde flere børn og oprettelsen af økonomiske frizoner.

Altså Mao´s regime kostede 65 millioner livet, pointen er at jo færre der
stiller sig i madkøen desto mere mad er der til de der overlevede. Det er
ikke fordi at jeg skal forsvare Wilstrup, men Mao løste på sin egen brutale
facon mange problemer.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-08 20:41

"Per Jensen" <pj@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stiller sig i madkøen desto mere mad er der til de der overlevede. Det er
> ikke fordi at jeg skal forsvare Wilstrup, men Mao løste på sin egen

Danmark vvar heldig at have kapitalister der gradvis, startende i
indistrialismens barndom, lærte folk at nyde livet via spændende aktiviteter
valgt på det fri marked, så det blev fordelagtigt ikke at føde ti børn pr
kvinde

Simon Spies typer skabte rejselyst, osv
Kina var overbefolket da Mao overtog fallitboet og uanset hvem der havde
ledet landet, var et antal millioner døde af mangel på ris
At få skadelig overklasse til at blive de uundgåelige ofre på en måde så der
var optimisme og fremdrift til et wirtschaftswonder var delvis Maos
fortjeneste

Ulandshjælp bliver ulande fattiggjort af. .
NordKoreas tragedie er ikke kun planøkonomi men især at USA holldt dem ude
af verdensmarkedet - ligesom Cuba holdtes ude

Er nogen uenig i at Kina er fremtidens land, mere end Afrika?

Lad os gøre os gode venner med et hædeligt og sympatisk og dygtigtt land der
snart har mere magt end USA, - Kina
Lad os droppe alt andet samarbejde med Islam-aberne end køb af råstoffer

det vil tage århundreder for de evt lærer civilisation og troværdighed