Kina og Rusland støtter Islam, hvorfor ?
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-08 23:41

Jeg forstår ikke de sidste linier - kan du gætte en forklaring ?

http://jp.dk/arkiv/?id=1548985&jp_user_id=16767G2638E3D12456
FN's racisme-konference trues af boykot
JESPER KONGSTAD Jyllands-Postens korrespondent

20.12.08

FN: EU skruer bissen på overfor muslimske lande, der på FN's
racismekonference vil for byde religionskritik. Oveni vedtog FN torsdag en
resolution, der fordømmer religionskrænkelse.

FN's racismekonference i Geneve næste år styrer mod et sammenbrud, medmindre
de muslimske lande opgiver kravet om et forbud mod religionskritik og
erklæringer med fordømmelser af Israel.

EU har skruet bissen på og afviser blankt kravet fra de muslimske lande,
fordi det vil underminere ytringsfriheden. Et forbud mod religionskrænkelse
er fuldstændig udelukket og slet ikke til forhandling, lyder det utvetydige
budskab nu fra det franske EU-formandskab.

»Vi har gjort det helt klart fra begyndelsen, at vi end ikke vil forhandle
om det,« fastslår den franske diplomat, Daniel Vosgien. Frankrig varetager i
øjeblikket formandskabet for de 27 EU-lande.

Samtidig truer Holland med at boykotte racismekonferencen i april - den
såkaldte Durban II-konference, medmindre de anti-israelske afsnit fjernes
fra udkastet til sluterklæringen.

Anti-semitisme
»Vi vil ikke involveres i anti-semitisme på konferencen. Det bliver ikke
nogen let beslutning. Holland vil til enhver tid være med til at bekæmpe
racisme og diskrimination. Men vi vil ikke udnyttes i et propaganda-
cirkus,« sagde den hollandske udenrigsminister, Maxime Verhagen, i denne uge
til hollandsk radio.

Verhagen kritiserer, at muslimske lande med Libyen og Iran i spidsen
misbruger racismekonferencen til anti-israelsk mudderkastning, og medmindre
teksten ændres i de kommende uger, bliver Holland væk.

Canada og Israel har allerede besluttet at boykotte racismekonferencen. Både
Danmark, USA, Frankrig, Storbritannien og Australien truer også med at blive
væk. Udenrigsminister Per Stig Møller (K) ønsker indtil videre at give
konferencen en chance. Han har dog gjort det klart, at de muslimske lande
ikke skal regne med, at EU-landene deltager, hvis de muslimske lande
fastholder kravet om forbud mod religionskritik.

Det er OIC, Organisationen af Islamiske Lande, der har taget initiativ til
at få et forbud mod krænkelse af religioner ind i teksten. Organisationen
har direkte henvist til de danske Muhammed-tegninger og den hollandske
Fitna-film, som muslimer anser for at være fornærmende mod islam.

Libyen er formand for planlægningskomiteen for Durban-konferencen. Komiteen
omfatter også lande som Pakistan, Cuba og Iran. Sammen skal landene
forberede konferencens manifest, og målet for landene er at stemple
religionskritik som racisme og en forbrydelse mod menneskerettighederne.

Konferencen er en fortsættelse af mødet i 2001 i Durban i Sydafrika, hvor
israelske og amerikanske repræsentanter udvandrede i protest mod den
anti-vestlige og i særdeleshed anti-israelske stemning.

En gruppe førende eksperter i frihedsrettigheder opfordrede i denne uge FN
til at sætte en stopper for, at der igen og igen vedtages resolutioner, der
på en række islamiske landes initiativ kræver forbud mod krænkelse af
religioner. Eksperterne angreb forberedelserne til Durban II og advarede i
en fælles erklæring om, at FN i stigende grad bruges som løftestang til at
promovere resolutioner og lovforslag, der bruges til at beskytte religiøse
ledere og til at undertrykke religiøse mindretal.

De fire eksperter er Frank La Rue fra Guatemala, der forsker i
ytringsfrihed, Catalina Botero fra Organisationen For Amerikanske Stater,
den ungarske forfatter Miklos Haraszti og den sydafrikanske jurist Faith
Pansy Tlakula.

Kritik ignoreres
Men de islamiske lande ignorer kritikken.

Så sent som i torsdags vedtog FN's Generalforsamling for fjerde år i træk -
til trods for vestlige protester - en syv sider lang resolution, der
fordømmer krænkelse af religion. Både Rusland, Kina og en række afrikanske
nationer støttede de muslimske lande og stemte ja til resolutionen, der dog
ikke er juridisk bindende.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-12-08 02:19

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg forstår ikke de sidste linier - kan du gætte en forklaring ?

Kina og Rusland opfatter FN som uforpligtende chat-room.
Det bør vi andre også gøre, og DK bør nøjes med at bidrage med sine
verdensberømte småkager.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-08 05:24

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Kina og Rusland opfatter FN som uforpligtende chat-room.

Det lyder rimeliigt - kun Blair-Fogh tosser tager alvorligt om FN i NewYork
vedttager ikke at krænke religioner

> Det bør vi andre også gøre, og DK bør nøjes med at bidrage med sine
> verdensberømte småkager.

Keldsens smørbagte?
Eller Danish Pastry? (som nærmest er wienerbrød)

Apropos så slog jeg mange fluer med et småkagesmæk da min kone kom fra
julefrokost og medbragte en masse tiloverersblevetn fløde og abrikossovs.
Jeg rørte det op i havregryn med lidt sukker og det smager så godt som dyre
småkager att spise med ske - eller mellem to sandwitchbrødskiver

Hvis du vil være vågen rører du pulverkaffe og lidt kakao i - man kan jo
ikke længere købe koffeinpiller på apotek endsige Matas
Den hastigt sammenrørte ubagte kagedej kan holde sig udenfor køleskab
udendeligt fordi havregrynet har suget vandet til sig så der er
billig-konfekt

Alle våde madrester kan gøres op med havregryn og lidt krydderri og evt olie

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-12-08 06:40

> [...]
> billig-konfekt
>
> Alle våde madrester kan gøres op med havregryn og lidt krydderri og evt

Havre er desværre ikke på mit menukort. Ris er bedre for peristaltik og som
ulandshjælp, mener jeg.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-08 11:35

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Havre er desværre ikke på mit menukort. Ris er bedre for peristaltik og
> som ulandshjælp, mener jeg.

Jeg tror alle kan fordøje havregryn, men som spejder hvor det krævedes at vi
skulle koge til havreGRØD påstod trosføreren at man kunne få sprængt tarm af
de rå grryn
Der er nul risiko, men hvis du er på sultrgrænsen så er kogning klogt for så
fordøjer du 5 % mere af stivelsen
Ris skal jo koges først og det er jeg for doven til, og gryn SUGER VAND så
fløde og sovsesager der ellers fordærvedes bliver langtidsholdbart udenfor
køleskab

At ersttatte smør ved spegepølsemadder med havregryn rørt op i vand, er jeg
ret begejstret for
Evt rørt op i olie - og med karry kan pølsen udelades - superbillig
hverdagsmad
Og hvis man vil øge fordøjelighed så er det hurtigt at give det 5 min i
mikrobølgen.
Er nogen allergiske for havregryn i rå eller al form?

Samuel Johnson skrev i sin kæmpe ordbog med citater i 1760 at havre spises
af skotske mennesker og engelske heste men ikke af (snobbede) engelsske
mennesker
Om det var valset til gryn ved jeg ikke

Der første af følgende er jeg uenig i - han var lidt snobbet

Vor sjæle behøver klæder, lige så meget som vores kroppe. Samuel Johnson

Høflighed er fiktiv velvilje. Samuel Johnson
Man is not weak - knowledge is more than equivalent to force.The master of
mechanics laughs at strength.Samuel Johnson
Det er selvmord at være i udlandet. Samuel Beckett
En samtale mellem unge og gamle slutter sædvanligvis med foragt eller
medlidenhed fra begges hold. Samuel Johnson
Intet vil blive gjort, hvis alle mulige indvendinger først skal gennemgås.
Samuel Johnson

Men seldom give pleasure when they are not pleased themselves. Samuel
Johnson

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-12-08 12:42

> [...]
> mikrobølgen.
> Er nogen allergiske for havregryn i rå eller al form?

Jeg er så priviligeret at økonomi ikke er et hensyn i valg af føde.

Men det er klog og forudseende strategi at du eksperimenterer med
langtidsholdbar og billig fattigmandsmad som ovenikøbet er velsmagende.
Når konsekvenserne af muhamserinvasionen stikker frem med sultens og
armodets dødningegru vil folket prise dig for din forskning.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-08 12:45

> [...]
> Når konsekvenserne af muhamserinvasionen stikker frem med sultens og
> armodets dødningegru vil folket prise dig for din forskning.

Sukkersyge mm fås let hvis man følger lyserne til marcipan og nougat hele
tiden

En masse fiber er vist sundt

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 21-12-08 09:37

> [...]
> afrikanske nationer støttede de muslimske lande og stemte ja til
> resolutionen, der dog ikke er juridisk bindende.

FN har aldrig haft sin berettigelse, det kørte helt ud i overdrevet fra den
gang ulandene/forbryderlandene fik stemmeret. Rusland, Kina vil skide på
klubben i New York.

Fra : mr

Dato : 21-12-08 19:34

> [...]
> afrikanske nationer støttede de muslimske lande og stemte ja til
> resolutionen, der dog ikke er juridisk bindende.

nu er du jo lige startet i din kinaforblændede periode og har svært ved at
erkende at kina anerkender muslimske lande, og har gjort det i de år de har
været med i FN. Det passer ikke i dit snævre verdensbillede, men læs lidt
historie og lær at kina er mus-venlig.
Måske pga. de mange muslimer der bor i Kina, som de er bange for.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-08 00:08

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lidt historie og lær at kina er mus-venlig.
> Måske pga. de mange muslimer der bor i Kina, som de er bange for.

Gid vi behandlede vore muslimer så hårdt som Kina behandler deres

Vi kan lære meget af Kina - og tibetanerne er taknemlige at de slap væk fra
DalaiLamaSTALINMONSTERET

Tioggende snyltermunike er som papirnussere

Fra : mr

Dato : 22-12-08 10:38

> [...]
> fra DalaiLamaSTALINMONSTERET
>
> Tioggende snyltermunike er som papirnussere

du vil ikke svare på min kommenrtar, hvorfor?
Hvor ofte har kineserne beskyttet muslimertne gennem FN?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-08 10:49

> du vil ikke svare på min kommenrtar, hvorfor?
> Hvor ofte har kineserne beskyttet muslimertne gennem FN?

Man kan ikke beskytte nogen via en destruktiv inikompetent BØLLEKLUB OG DET
ER HVAD FN ER OG KUN DET

Gentag forsttåeligt hvad du evt mener jeg ikke har besvaret

Muslimer i Kina vil om årtier værdsætte at de genopdragedes konfuzianistisk.

FN har muslimflertal så beskyt kinesermuslikmerne imod at FN gør skade også
her.

Fra : mr

Dato : 22-12-08 16:17

> [...]
> konfuzianistisk.
>
> FN har muslimflertal så beskyt kinesermuslikmerne imod at FN gør skade

du er så glad for at kineserne trynerr deres egne muslimer. Hvorfor har de
så så tralt med at redde muslimerne hver gang de er på dagsordnen i FN?
Elsker kinas muslimer? Vil de se muslimer få fremgang? Skal vi være glade
for at kine redder muslimerne gang på gang? er det udtryk for
kineserklogskab?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-08 16:49

> [...]
> Elsker kinas muslimer? Vil de se muslimer få fremgang? Skal vi være glade
> for at kine redder muslimerne gang på gang? er det udtryk for

Det er billig gestus at Kina i FN siger der ikke må forhånes mod tro.
Om alt går vel så bliver muslimaberne i det indre Kina til konfuzianere om
hundred år

Fra : mr

Dato : 23-12-08 10:01

> [...]
>
> Det er billig gestus at Kina i FN siger der ikke må forhånes mod tro.
> Om alt går vel så bliver muslimaberne i det indre Kina til konfuzianere om

nu er de ikke blvet det i 2.000 år, så du tror de bliver det på 100?
Forklar hvorfor kina har så travlt med at redde muslimerne? Det er ikke en
billig gestus, hvad er det så? Du har skrevet adskillige gange at kina har
løsningen på muslimerproblemet, hvorfor redder de dem så?

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-08 17:48

> [...]
> en billig gestus, hvad er det så? Du har skrevet adskillige gange at kina
> har løsningen på muslimerproblemet, hvorfor redder de dem så?

Kina ved at de står på et højere kulturtrin end deres muslimborgere og håber
at kunne civilisere dem, men der er så meget had i Islam at de må berede sig
på terrorkrig

Fra : mr

Dato : 24-12-08 08:00

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Kina ved at de står på et højere kulturtrin end deres muslimborgere og
> håber at kunne civilisere dem, men der er så meget had i Islam at de må
> berede sig på terrorkrig

Svar nu på hvorfor de størtter muslimerne i FN?
Hvorfor har de ikke formået at kungfuutszegøre deres muslimer efter 2.000
år?

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-08 12:20

> Svar nu på hvorfor de størtter muslimerne i FN?
> Hvorfor har de ikke formået at kungfuutszegøre deres muslimer efter 2.000
> år?

Man bliver stædig og dum at at tro på koranen. Måske vi bør ophæve
menneskerettigheder for muslmer som jo er utaknemlige og hadefulde og ikke
kan bringes til sevlstændig tænkning og gavnlighed vedr job i et
industrisamfund- som altid vil være en skadelig stat i staten