Gør voldsforbrydere til organ-banker
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-08 19:09

Gør voldsforbrydere til organ-banker
Hvis vi antager, at der ER mangel på organer til transplantation, så er det
nærliggende at nyttiggøre organer fra folk, der har gjort sig skyldig i så
grim vold, at dødsstraf ville blive overvejet hvis ikke vi var presset ind i
skøre konventioner.
Da fleste kan let klare sig med en nyre, så det er ikke en lemlestelsesstraf
at en voldsforbryder har meldepligt så man hurtig kan få fat i ham, hvis en
organmanglende lovlydig person pludselig har brug for netop pågældende
vævs-undertype

Jeg har hørt fra læger, at der er så mange uundertyper, og at venner til
venner til læger kan være i organmangel, så man er fristet til at slukke
for respiratoren tidligere end ellers,hvis man netop har en person i den med
egnet vævstype.
Med den store korruption, der er i Danmark , kan jeg foresttille mig, at
mange danskere der har tilladt organbrug fra dem, vil blive aflivet lidt
eller meget før tid, hvis der til en god ven eller velbetalende
bestikkelsesven er brug for netop deres vævstype.
At jeg efter at først at have meldt mig som organdonor har afmeldt mig
sidenhen, er bl.a. for ikke at blive brugt før tid.
Men hvis jeg fik løfte om, at aktiv dødshjælp ville blive tilbudt hvis
ønsket, så ville jeg handle og tillade organbrug til gengæld for sikkerhed
for smertefrihed (eutanasi)
Jeg har hørt om mange korruptionsbyttehandler af typen "A stemmer for den og
den lov og til gengæld får hans nevø sikret en lærlingeplads".
Derfor tror jeg også at der er opsttået lukrativ handel med organer blandt
visses magtfulde hospitalslæger - de har jo god tid til den slags, fordi
regler skal sikre masser af lægejob og man derfor sjældent laver lægearbejde
halvdelen af arbejdsugen, men er i beredskab eller laver papirarbejde
I øvrigt ville jeg aldrig ønske organtransplantation selv - hvis et organ
sætter ud, er der nok en dyb årsag til det, og de er uklog symptombehandling
af transplantere