Har i set bunden gå ud af dollarkassen? Ha~
Fra : Lyrik

Dato : 18-12-08 20:27

valutakurser.dk

Dollar lige nu 5,09 kroner.
Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-08 01:08

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> valutakurser.dk
>
> Dollar lige nu 5,09 kroner.
> Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart

Er der kommet en ny PSalmebog?

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-12-08 08:19

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> valutakurser.dk
>
> Dollar lige nu 5,09 kroner.
> Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart

Ja, det er dejligt, ikke?

(Bare ikke, hvis man er eksportør, der skal handle med Sverige, Norge, USA
eller England) og dem, der er ansar hos en eksportør er nok heller ikke
glade for det, og dem, der plejer at være underleverandører til disse
eksportører er nok heller ikke så glade, og dem der er ansat i
detailhandelen, og som plejer at sælge varer til de ansatte hos førnævnte
eksportører og deres underleverandører, er nok heller ikke så glade, og dem,
der plejer at sælge varer til dem, der er ansatte hos disse eksportører,
deres underleverandører eller førnævnte detailhandelsvirksomheder er nok
heller ikke så glade og......)

Bare lige for at fjerne enhver tvivl: Den nuværende situation er dybt
problematisk for Danmark.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-12-08 09:05

On Fri, 19 Dec 2008 08:19:02 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> Bare lige for at fjerne enhver tvivl: Den nuværende situation er dybt
> problematisk for Danmark.

Så lad os kappe alle bindinger til euroen.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-12-08 09:20

"Steen Thomsen" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Så lad os kappe alle bindinger til euroen.

Der er tre scenarier:

(1) Vi fortsætter som nu.
Ulemper: Vi får en meget høj rente i en tid, hvor en lav rente ville være
ønskelig
Fordele: Vi har en fast kurs i forhold til eurozonen - men kronen bliver
stærkere i forhold til nogle af vore samarbejdspartnere, hvilket går ud over
eksporten

(2) Vi dropper fastkurspolitikken
Ulemper: Vi har ikke længere fast kurs i forhold til euroen, og dermed til
de lande, som står for halvdelen af vores samlede udrnigshandel. Imidlertid
er der bestemt heller ingen garanti for, at vi hverken påp kortere eller
længere sigt vil have en stabil kurs i forhold til de ikke-eurolande, vi
handler meget med, f.eks. Sverige og Norge. Og denne risiko vil i sig selv
betyde øgede samhandelsomkostninger.
Fordele: Vi får mulighed for at sænke renten.

(3) Vi indfører euro
Ulemper: Vores nye valuta er også steget meget ift. f.eks. pund, SEK og NOK,
så det vil ikke hjælpe de af vore eksportører, der handler meget med de
lande.
Fordele: MARKANT lavere rente, fjernelse af enhver form for kursrisiko i
forhold til de lande, vi handler mest med

Hvis man skal se på det nøgternt, så er der ingen tvivl om, at mulighed tre
byder på færrest ulemper.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 10:19

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> kursrisiko i forhold til de lande, vi handler mest med
>
> Hvis man skal se på det nøgternt, så er der ingen tvivl om, at

Den "løsning" havde du vist på forhånd

Renten bliver ikke *markant* lavere, man forventer at forskellen meget snart
indsnævres til 0,5 point.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-12-08 13:50

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Renten bliver ikke *markant* lavere, man forventer at forskellen meget
> snart indsnævres til 0,5 point.

Nu ved jeg ikke, hvem det er, som du ikke har forsøgt at miskreditere så
sent som i dag, er mener at kunne forudsige, at dette sker "meget snart".

Men bortset fra det, så er 0,5 procentpoint i overrente da absolut heller
ikke "ingenting". Og der til kommer som det måske væsentligste, at
rentespændet netop udvides, hver gang vi har brug for præcis det modsatte -
det vil sige i perioder med dårlige konjunkturer og pres på kronen. Siden
euroens fødsel i 1999 har vi haft te perioder med dårlige konjunkturer, og i
alle tre perioder har det medført kraftigt udvidelser af rentespændet.

I 1999 måtte Nationalbanken i en periode hæven renten til 4% imod ECB's 3%.

I 2000 lå ECB på 4,75 imod NB's 5,5% - og det udvidede rentespænd fortsatte
frem til medio 2001.

Og senest har vi så set det klart værste tilfælde til dato, hvor
rentespændet er udvidet til 1,75 procentpoint.

Fra : Krumme

Dato : 19-12-08 11:32

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> detailhandelsvirksomheder er nok heller ikke så glade og......)
>
> Bare lige for at fjerne enhver tvivl: Den nuværende situation er dybt

Tja, jeg importere altså fra USA, og jeg jubler sgu!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-12-08 13:54

"Krumme" <kkolsen@email.dk> wrote in message
> Tja, jeg importere altså fra USA, og jeg jubler sgu!

Det er så bare indtil du opdager, at dem, du skal sælge varerne videre til,
ikke har råd til at købe dem, fordi de EKSporterer til USA...

Fra : Volger Garfield

Dato : 19-12-08 17:16

On Fri, 19 Dec 2008 13:53:32 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Det er så bare indtil du opdager, at dem, du skal sælge varerne videre til,
>ikke har råd til at købe dem, fordi de EKSporterer til USA...

Det lyder da også tåbeligt. Hvilken forbruger kan da have fordel af at
en vare bliver sendt fra USoA til DK og tilbage igen?
Men der er nok en skatteteknisk eller anden tabelteknisk mening med
det?

Volger

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-08 09:14

"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> wrote in message

> Det lyder da også tåbeligt. Hvilken forbruger kan da have fordel af at
> en vare bliver sendt fra USoA til DK og tilbage igen?

Nu kunne det jo være, at der indgik flere varer end én i ligningen.

Fra : @

Dato : 19-12-08 14:53

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller England) og dem, der er ansar hos en eksportør er nok heller ikke

joda

og vi har alt det vi kan gøre og mere til,

DOG har firmaet jeg er ansat i aldrig haft den helt store samhandel
med England hverken nu eller for 30 år siden

>Bare lige for at fjerne enhver tvivl: Den nuværende situation er dybt
>problematisk for Danmark.

er der hungersnød?

opererer danske pirater med base på Øresundskysten frit fordi vor
regering er for svag til at stoppe det?

sammenlignet med masser af andre steder ER problemerne i Danmark da
til at overse

det største problem både i Europa og resten af verden er og bliver
muhamedanismens mere og mere agressive kolonisering

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-08 09:15

"@" <124@invalid.net> wrote in message

> joda
>
> og vi har alt det vi kan gøre og mere til,
>

> DOG har firmaet jeg er ansat i aldrig haft den helt store samhandel
> med England hverken nu eller for 30 år siden

Det var heldigt for dig.

> er der hungersnød?

Du mener, at alt andet end hungersnød er til at leve med?

Fra : \"@-

Dato : 27-12-08 11:05

On Sat, 27 Dec 2008 09:15:29 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <124@invalid.net> wrote in message

>Det var heldigt for dig.

og viser at dit vås ikke holder

i "mit" firma er vi skam glade, vi fabrikerer OG eksporterer alt det
vi kan presse gennem systemet

>Du mener, at alt andet end hungersnød er til at leve med?

det er dit vås om DYBT problematisk,

set i forhold til hvad der er af problemer andre steder så ER de
danske problemer helt nede i den nederste del af småtingsafdelingen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-08 13:47

""@-" <1_@1_23.net> wrote in message

> og viser at dit vås ikke holder
>
> i "mit" firma er vi skam glade, vi fabrikerer OG eksporterer alt det
> vi kan presse gennem systemet

Dejligt. Så er jeg mere rolig.

Det forhold, at dit firma, som i øvrigt ikke eksporterer til nogen af de
lande, der har "kursproblemer", ikke har problemer med at afsætte sine varer
i udlandet betyder ifølge dig, at vi kan konkludere, at ingen andre danske
virksomheder har problemer med at afsætte deres varer - uanset om de så
lever af at eksportere bacon til England.

Det må være en fantastisk følelse.

> det er dit vås om DYBT problematisk,

Jeg tror ikke, du vil kunne forskel på dit eget vås og din egen bagdel om du
så malede sidstnævnte lilla, så lad os ikke bruge mere tid på stresse din
enlige hjernecelle med den disputs.

Fra : @

Dato : 27-12-08 13:18

On Sat, 27 Dec 2008 13:47:19 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>""@-" <1_@1_23.net> wrote in message

>Jeg tror ikke,

jo det er netop hvad du giver dig af med

når du ikke lige grovklipper andres indlæg

din påstand om store problemer i Danmark er og bliver vås

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-08 16:11

"@" <123@invalid.net> wrote in message
> din påstand om store problemer i Danmark er og bliver vås

Det er rart med sådanne profetier - især da når de kommer fra en sand
fagmand som dig. Du har lige så meget forstand på økonomi som en
hjemmehjælper har på landspolitik.

Fra : @

Dato : 27-12-08 15:49

On Sat, 27 Dec 2008 16:10:30 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <123@invalid.net> wrote in message
>
>Det er rart med sådanne profetier

det er ikke nogen profeti men fakta

> - især da når de kommer fra en sand
>fagmand som dig. Du har lige så meget forstand på økonomi som en
>hjemmehjælper har på landspolitik.

og det ensete CRL er i stand til at komme med er stadigvæk vås og
persontilsvining

at bakke egen påstand om STORE problemer i Danmark op med fakta rækker
hans evner jo ikke til

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-08 20:34

> det er ikke nogen profeti men fakta

Jeg er glad og lettet over, at du med så usvigelig sikkerhed kan udtale dig
om, hvordan det kommer til at gå vores økonomi om et år eller to.

Jamen så er vi da i hvert fald to.

Fra : @

Dato : 28-12-08 00:04

On Sat, 27 Dec 2008 20:33:49 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <123@invalid.net> wrote in message

>Jeg er glad og lettet

fint

så er du altså enig i at der ikke er noget der bare ligner store
problemr i danmark

vi er selvfølgelig ikke så rige som i Zimbabwe, hvor man er nødt til
at lave 200 MIO dollars sedler for ikke at overbelaste alle de
derboendes tegnebøger til bristepunktet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-12-08 10:03

> så er du altså enig i at der ikke er noget der bare ligner store
> problemr i danmark

Det kan man ikke just påstå at jeg er.

> vi er selvfølgelig ikke så rige som i Zimbabwe, hvor man er nødt til
> at lave 200 MIO dollars sedler for ikke at overbelaste alle de
> derboendes tegnebøger til bristepunktet

Nej, med de vautakurser, vi holder os, er der ingen fare for inflation her -
snarere for deflation.

Fra : Joakim

Dato : 19-12-08 09:20

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> valutakurser.dk
>
> Dollar lige nu 5,09 kroner.
> Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart

ja, det er en sørgelig udvikling både for fremtidig dansk eksport samt for
min veldiversificeret investeringsportefølje.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 10:23

Joakim wrote:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> ja, det er en sørgelig udvikling både for fremtidig dansk eksport
> samt for min veldiversificeret investeringsportefølje.

Ærgerligt for velmenere, at vi ikke nåede at få importeret 100.000 nye
ufaglærte til DK mens højkonjunkturen stadig var i gang. Man græder i Det
Radikale Venstre, hvornår mon chancen viser sig igen? Man må sætte sin lid
til EU, som nok skal få banket os på plads, og tvunget os til at tage nogle
få tusinde fra Mali og Mauretanien, - det er vores moralske pligt siger
stor-kommissæren jo.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-12-08 13:54

> Ærgerligt for velmenere,

"Velmener" = "En person, Knud Larsen er uenig med"

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 19:02

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> "Velmener" = "En person, Knud Larsen er uenig med"

Velmener = en person som for at pudse egen personlige glorie - eller
formodede egen glorie - vil gå med til ting som sætter landets velfærd på
spil.

Stjernfelt har svjh en meget bedre definition, jeg skal prøve at finde den.

Folk som fx med vold og magt ville have verdens dårligste indvandrere -
palæstinenserne - ind i DK, selv om de ikke havde noget asylgrundlag, - det
er type-velmenere. De ofrer med stor fryd danske borgeres fremtid og fred,
for at skaffe selv de allerringeste indvandrere ind i varmen.
Så hygger de sig i fem dage, indtil de har brug for næste "skud" i armen af
stoffet: "Ihh hvor er jeg et godt menneske".

Og hvis man nævner for dem, at det var en dårlig idé at lave særlove for at
få SÅ integrations- og arbejdsuvillige mennesker ind i landet, så vil de
begynde at snakke om Nordkorea eller om Dansk Folkeparti, eller om
asfalteringen af Køge-landevej, hvadsomhelst der kan aflede opmærksomheden,-
du kender det sikkert?

Mht aktier og forudsigelser, så gik jeg ud af markedet for disse ca fem år
siden, - har kun senere haft en aktie i Østeuropa, hvor jeg regnede med at
stigningen var så høj, at jeg kunne nå at smide den, før markedet ramlede
sammen, - og alligvel få et pænt overskud.
I maj var jeg klar over, at den var gal, og at den formodentlig nu var på
vej ned, men pga dovenskab og ulyst til at se tallene, - for så skulle jeg
handle - så udskød jeg at kigge på den indtil juli. Den VAR sgu præcis
begyndt nedstigningen da jeg gættede på det, men jeg solgte så
øjeblikkeligt, og tabte så kun lidt af gevinsten, - som trods alt blev på
100 pct, så jeg klager ikke. Fra jeg solgte har den tabt 70 pct, - stakkels
køber.

Jeg er langt fra genial, MEN jeg er realistisk og skeptisk, og det har tjent
mig godt i det marked, jeg har gættet rigtigt mange gange, og har aldrig
tabt på en aktie. Nu jeg tænker på det, så har jeg faktisk to gange tjent på
Danske Bank, holdt dem kun i kort tid, - måske anede jeg der var ugler i
mosen

Jeg valgte forresten at beholde provenuet fra "Østeuropa" i banken i stedet
for at investere i obligationer, DET har også vist sig at være en god idé,
og mange anbefaler faktisk nu at man satser på bankrenten.

Alm sund fornuft kan ofte være godt nok, bankerne havde ikke handlet som de
har, hvis det var mig der havde bestemt, så meget kan jeg sige med
sikkerhed.

Mon ikke jeg desværre får ret i, at den muslimske indvandring kommer til at
koste os ubegribeligt meget, så langt vi overhovedet kan se fremad. Som
minimum ryger velfærdssamfundet, eller skatten kommer op med 10 - 20 point,
men værre er det jo, at man må se mere og mere disharmoni i øjnene, og have
dobbelt låse på sin dør, og fx ikke kan undgår at tænke på det stigende
antal hjemmerøverier hvis man hører puslen ved døren.

Jeg husker i fordums tid, jeg kendte en fyr fra Trinidad, han fortalte at
hvis han hørte puslen ved døren, OG folk ikke øjeblikkeligt sagde hvem de
var, så fyrede han riflen af imod døren, - jeg var himmelfalden og rystet,
og prøvede at argumentere for, at det jo var gak, og at han kunne ramme en
forkert. "Du ved ikke hvordan det er at leve her" som han sagde, - han boede
i et middelklassekvarter i Port of Spain. Mon vi får samme tilstande her om
10 - 20 år?

Desværre kan man jo ikke ønsketænke problemer væk, selv om du ser ud til at
mene at det absolut er muligt. "sesam luk dig i - så går kriminaliteten
forbi" - hører lige ordet "knivoverfald" på P1, men du hævder jo at sådan
har det altid været?

Fra : @

Dato : 19-12-08 15:05

On Fri, 19 Dec 2008 10:22:30 +0100, "Knud Larsen"
> [...]

>få tusinde fra Mali og Mauretanien, - det er vores moralske pligt siger

hvad er ide'en egentlig i at importere fattigdom, terrorisme og
religiøs formørkelse?

det har jeg ikke endnu set noget der bare ligner et fornuftigt
argument for

vi løser ikke fattigdom- og sultproblemer i Afrika ved at hente nogle
få tusinde individer hertil

og vi gavner absolut ikke vestligt demokrati og de værdier der følger
med ved at tillade muhamedanere at slå sig ned og formere sig blandt
civilicerede mennesker - tvært imod

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Lyrik

Dato : 19-12-08 11:39

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> ja, det er en sørgelig udvikling både for fremtidig dansk eksport samt for
> min veldiversificeret investeringsportefølje.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvorfor smiler du så Joakim?

Hilsen
Jens

Fra : Joakim

Dato : 21-12-08 08:09

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvorfor smiler du så Joakim?

På grund af henvisningen til min private investeringsporteføljes deroute.
Men jeg kendte spillets regler og har ingen grund til at beklage mig. Så
hellere tage mine økonomiske tab med et smil på læben.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-12-08 12:32

Lyrik skrev:
> valutakurser.dk
>
> Dollar lige nu 5,09 kroner.
> Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart
>
> MvH
> Jens

USA er jo heller ikke med i EU.. så kan de lære det kan de!

Jeg tvivler i øvrigt på at USA med et underskud på 10000 mia. dollar
ville have en chance for at blive optaget i kredsen.

- cep

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 19-12-08 15:21

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> valutakurser.dk
>
> Dollar lige nu 5,09 kroner.
> Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart

Jep - det er ret sejt, jeg står lige at skulle købe noget layout software
fra England.

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-12-08 19:28

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> valutakurser.dk
>
> Dollar lige nu 5,09 kroner.
> Engelske pund 7,84 kroner! den står nok på PS3 i julegave snart

Er du ikke for gammel til det pjat ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Lyrik

Dato : 21-12-08 02:06

Den 20.12.2008 kl. 19:27 skrev Kim Larsen <kl2607@gmail.com>:

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Er du ikke for gammel til det pjat ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var ikke til mig selv, men til alle de der ønsker sig sådan en.

Jeg har en!))Og kan jeg bruge den? My God jeg kan bruge den!

Du ved at indtryk kommer indefra mennesket. Man siger jo at skønhed
kommer indefra. Hvis du er ung af sind så stråler ungdom ud af dit gamle
fjæs! Ja folk vil tro du er meget yngre end du er. Jo mere de ser på dig,
jo mere de kommer sammen med dig, jo yngre vil du se ud i deres øjne.

På den anden side kan du ikke agere ældre end du føler dig. Jeg er et
"legebarn" og derfor gør jeg som legebørn gør.

Min jævnaldrende nevø blev hængende i sine teenageår da Jehovas Vidner
bremsede dem. Han er en evig teenager nu. Han kommer aldrig ud af
teenagealderen. Jeg, derimod blev hængende i barndommen for evigt. Jeg
er et evigt barn, i en krop som ældes.
Jeg leger med Playstation. Hvis du vil lege med mig så besøg mig!

--
God Jul fra
Jens