Hjemmehjælperens arbejdsgiver - pensionist~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-08 11:43

Hjemmehjælperens arbejdsgiver - pensionist eller kommune?

Jeg blev anbefalet at søge hjemmehjælp og fik det. Søde piger har siden
hjulpet mig med ærinder og andet og har kunne ryge her, selvom jeg ikke
selv ryger, og har kunne gå tidligt, og jeg har tænkt på filmen "Harry og
Kammertjeneren" hvor Osvald Helmut vinder i tips og får forsødet sin
alderdom.

Men så fik jeg en hjemmehjælper, der afviste at ordne nogetsom helst i mit
køkken, hvis ikke et rengøringsfirma gik til bunds med ophobet urenlighed.

Jeg vidste at jeg ikke ville kunne finde nogen ting, hvis fremmede skulle
forstyrre mit perfekt fungerende køkken , men man insisterede og jeg var dum
at bøje mig.

Siden har jeg spurgt den ugentlige pige, om hvor hendes arbejdsmiljø er
blevet mere sundt eller nemt af den dyre og skadelige indsats, og hun kan
ikke sætte fingeren på noget.Det er skandaløst, at offentlig ansatte hverken
har sans for sparsommelighed eller at hjælpe hvor den svage dvs
arbejdsgiveren påskønner det. Alle må tænke, at kommunalchefer får penge
under bordet, når firma betales dyrt for en 100% uønsket indsats. Andet
motiv er utænkeligt.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N