Civilcourage: Venstrefolk stemmer mod grup~
Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-08 21:37

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 22:44

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/12/17/200537.htm

Godt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-12-08 23:00

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:494962cf$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/12/17/200537.htm

Godt at der er nogle venstrefolk, som er fornuftige.
Jeg kan ikke se, at der skulle være et problem i det.

/Johnny

Fra : Lars jensen

Dato : 17-12-08 23:12

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Godt at der er nogle venstrefolk, som er fornuftige.
> Jeg kan ikke se, at der skulle være et problem i det.
>
> /Johnny

Okay så der er ikke noget problem her, jeg ser mandlige homoseksuelle
adoptivfædre sidde med stiv pik medens deres 12 årige adoptivsøn leger under
bordet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 23:17

"Lars jensen" <lj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Okay så der er ikke noget problem her, jeg ser mandlige homoseksuelle
> adoptivfædre sidde med stiv pik medens deres 12 årige adoptivsøn
> leger under bordet.

Du ser vist mange ting, "Lars". Som oftest ser du jo mest sæd, som
tilsyneladende er dit ynglingsemne, når du skriver under et af dine mange
andre nicks i dk.snak.seksualitet.

Er du helt gået bort fra at bruge aoio.org, og så holde dig til Sunsite via
Fullrate?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-12-08 23:27

> [...]
>>

> Okay så der er ikke noget problem her, jeg ser mandlige homoseksuelle
> adoptivfædre sidde med stiv pik medens deres 12 årige adoptivsøn leger

Lad os endelig få dine fordomme frem i lyset, "Lars"....

/Johnny

Fra : Per jensen

Dato : 19-12-08 12:43

> Lad os endelig få dine fordomme frem i lyset, "Lars"....
>
> /Johnny

Se nu er det kendsgerning at homoseksuelle mænd besøger prostituerede, de er
som regel omkr 15 år og derunder, jeg læser at Palacebiografens kælder er
mødested for homoseksuelle og langt yngre drenge. Hvor mange partnere har en
bøsse i gennemsnit om året er det 300 eller 3000, jeg kan ikke lige huske
det. Misfordtå mig nu ikke jeg tror at der findes glimrende homopar, men hur
skal myndighederne skelne imellem de gode og de liderlige bøssekarle.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 13:04

Per jensen <pj@mail.dk> wrote:

> [...]

> skal myndighederne skelne imellem de gode og de liderlige bøssekarle.

Dine forestillinger om bøsser er ufrivilligt latterlige, og mange bøsser
[sikkert de fleste] lever i realiteten i cølibat, hvis de ikke har
kunnet finde »den eneste ene«.

Derudover er der ikke tale om en »ret« til at adoptere, men om en ret
til at få en ansøgning om adoption realitetsbehandlet. Man skal
naturligvis se på det enkelte pars egnethed, fuldstændigt som det er
tilfældet med heteroseksuelle par.

Lad mig så nævne et offentligt kendt eksempel. En mandlig sognepræst på
Nørrebro blev skilt fra sin kone, da han ikke kunne klare det. Han fik
forældremyndigheden over barnet - og det er altså helt usædvanligt at
faderen og ikke moderen får denne myndighed.

Han blev så gift med en mandlig skolepsykolog, som flyttede ind på
præstegården. Intet tyder på at de har været uegnede til at opdrage et
barn. Barnet er naturligvis i dag voksen, og de to mænd er over den
alder [40 år] hvor adoption kan finde sted.

Jeg mener at det fandt sted tilbage i 80erne, selv om jeg naturligvis
kan huske forkert. Præsten er offentligt kendt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-12-08 20:39

> Dine forestillinger om bøsser er ufrivilligt latterlige, og mange bøsser
> [sikkert de fleste] lever i realiteten i cølibat, hvis de ikke har
> kunnet finde »den eneste ene«.

Okay så alle der her bøsser der forvandler divs motorvejs toiletter til
bordeller hvor de knepper morgen middag aften.

> [...]
> til at få en ansøgning om adoption realitetsbehandlet. Man skal
> naturligvis se på det enkelte pars egnethed, fuldstændigt som det er

Helt enig man behøver ikke at være et dyr bare fordi at man er bøsse.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 20:55

Poul Nielsen <pn@mail.dk> wrote:

> Okay så alle der her bøsser der forvandler divs motorvejs toiletter til
> bordeller hvor de knepper morgen middag aften.

Jeg aner ikke hvor udbredt det er; jeg har ikke engang kørekort, men
mener dog at vide at det drejer sig om 'heteroseksuelle' der lige skal
have lidt 'drengesex' på vej hjem fra arbejde til konen ...

Ellers havde de vel taget hjem til hinanden ...

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-12-08 20:53

"Per jensen" <pj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> huske det. Misfordtå mig nu ikke jeg tror at der findes glimrende homopar,
> men hur skal myndighederne skelne imellem de gode og de liderlige

Sig mig, er du vanvittig? Tror du de har mellem 1 og 10 partnere - om
dagen!!?
Du er fuld af fordomme..

/Johnny

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-12-08 14:50

> "Per jensen" <pj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sig mig, er du vanvittig? Tror du de har mellem 1 og 10 partnere - om
> [...]

Ja eller også er det dig her har fordomme imod mig!

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-12-08 22:15

"Poul Nielsen" <pn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja eller også er det dig her har fordomme imod mig!

?? Jeg svarer Per Jensen. Hvordan kommer du frem til at jeg har fordomme
imod dig?

/Johnny

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-12-08 01:53

"Per jensen" <pj@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> huske det. Misfordtå mig nu ikke jeg tror at der findes glimrende homopar,
> men hur skal myndighederne skelne imellem de gode og de liderlige

Det kan man ikke.
Homoer skal ikke have samfundets hjælp til børnemishandling.
Igen eksempel på velmenere på afveje

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 04:56

"Per jensen" skrev i en meddelelse:

> Se nu er det kendsgerning at homoseksuelle mænd besøger prostituerede
> [etc. etc. osv. ...]

Til samtlige medvirkende her, både bøssehadere og velmenende:
Tag dog for helvede at sæt jer ind i de faktiske forhold omkring
homoseksualitet, inden I udspyr jeres meninger. I mangel af
personlige bekendtskaber med bøsser (utroligt, da det drejer
sig om 5-10% af menneskeheden), kan man da søge lidt på
nettet først.

Blandt den håndfuld bøsser, jeg har kendt gennem livet, har
der været alt fra cølibatere over parforholdere til promiskuøse
og drengeelskere. Nogenlunde som blandt heteroer, men nok
med en overvægt af folk, der har en eller anden psykisk lidelse
ved siden af deres seksuelle observans. Om de to ting hænger
sammen, vil jeg ikke udtale mig absolut om, spørgsmålet er
et hængeparti blandt fagfolk. Man kan sagtens begrunde, at
den afvigende seksualitet i sig selv giver grobund for psykiske
lidelser, og omvendt at dette burde forsvinde i takt med, at
homosex bliver accepteret af majoritetsbefolkningen.

Et andet spørgsmål er, om enskønnede par bør opdrage børn.
Det mener jeg så ikke. Lige så lidt som jeg mener, at enlige
mødre/fædre bør opdrage børn. Dette synspunkt har intet at
gøre med, om folk puler forfra eller bagfra. Men derimod med,
at et barn skal have lejlighed til at opleve på sin egen eksistens
de konflikter og forsoninger, der finder sted i et *forpligtende*
han-hun forhold. Ellers bliver barnet ude af stand til at løse
sine egne parforholdsproblemer senere hen i livet.

Absolut hetero -- Ib

Fra : Per Rønne

Dato : 20-12-08 08:03

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> [...]
> han-hun forhold. Ellers bliver barnet ude af stand til at løse
> sine egne parforholdsproblemer senere hen i livet.

Så ved skilsmisse skal børnene tvangsfjernes, lige som enlige kvinder
skal have tvangsfjernet deres børn ved fødslen?

For i stedet at vokse op på et børnehjem ... især de kinesiske af arten
[som for mange børn er alternativet] skal jo være fremragende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-12-08 09:46

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> For i stedet at vokse op på et børnehjem ... især de kinesiske af
> arten [som for mange børn er alternativet] skal jo være fremragende.

Du togordene ud af munden på mig, Per (det er ellers sjældent!). Men jeg vil
give Ib ret så langt, at det familiemønster, han beskriver, er det ideelle -
men sådan er de faktiske forhold i jernindustrien bare ikke. Og derfor er
der ingen grund til at gøre det sværere for børn af enlige (eller
enskønnede) forældre end nødvendigt ved at stigmatisere dem.

Per V
--
Pleased to meet you, hope you get my name - but what's puzzling you is
the nature of my game

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-12-08 09:59

Per Vadmand wrote:

> [...]
> bare ikke. Og derfor er der ingen grund til at gøre det sværere for
> børn af enlige (eller enskønnede) forældre end nødvendigt ved at

Hørt.

/F

Fra : Kent Friis

Dato : 20-12-08 23:16

Den Sat, 20 Dec 2008 04:55:41 +0100 skrev Ib Baagøe:

> [...]
> han-hun forhold. Ellers bliver barnet ude af stand til at løse
> sine egne parforholdsproblemer senere hen i livet.

Hvis jeg forstår dig korrekt, forudsætter du at barnet er hetero, og
derfor mener du at barnet skal lære at løse problemerne i et
heteroseksuelt forhold.

Hvad med alle de børn der viser sig at være homoseksuelle? Har de
ikke lige så meget ret til at lære hvordan man læser problemerne i
et homoseksuelt forhold?

Det kan heteroseksuelle par ikke give, så de bør vel ud fra
samme betragtning heller ikke opdrage børn.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kim2000

Dato : 20-12-08 15:02

> [...]
> huske det. Misfordtå mig nu ikke jeg tror at der findes glimrende homopar,
> men hur skal myndighederne skelne imellem de gode og de liderlige

aaaargh, nu tager du pis på os. hehe, din gamle gavtyv, lige et sekund
troede jeg sgu du mente det, men så igen, så dumme er ingen....

Fra : Ole

Dato : 20-12-08 22:40

Per jensen wrote:
> [...]
> skal myndighederne skelne imellem de gode og de liderlige bøssekarle.

de ku jo tage et billede af din røv og så vise bøsserne det - fjols

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-08 00:37

Lars jensen wrote:
> [...]
>>

> Okay så der er ikke noget problem her, jeg ser mandlige homoseksuelle
> adoptivfædre sidde med stiv pik medens deres 12 årige adoptivsøn

Jeg kan så glæde mig over at jeg ikke "ser" samme ting som dig.

/F

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-12-08 01:11

Lars jensen frembragte:

> Okay så der er ikke noget problem her, jeg ser mandlige homoseksuelle
> adoptivfædre sidde med stiv pik medens deres 12 årige adoptivsøn leger under
> bordet.

Har du talt med en læge om dine fantasier?

--
Danmark _er_ Dansk og _skal_ forblive Dansk!
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : Frank

Dato : 18-12-08 12:31

Hej

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/12/17/200537.htm

Hmm, plejer grupperne ikke at lade medlemmerne stemme som de har lyst i
sådanne etiske spørgsmål?

Hvor i ligger så det modige?

Mvh
Frank

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 13:13

Frank <frank@nosmap.dk> wrote:

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm, plejer grupperne ikke at lade medlemmerne stemme som de har lyst i
> sådanne etiske spørgsmål?

Ja, så længe de ikke er ministre.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-08 23:56

Frank wrote:
> [...]
>
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm, plejer grupperne ikke at lade medlemmerne stemme som de har lyst

At den slags ikke nødvendigvis er karrierrefremmende.

(F

Fra : Jesper

Dato : 20-12-08 09:27

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/12/17/200537.htm

Jamen jeg synes Fogh skulle tage konsekvensen af det og smide de pgl ud
af gruppen.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-12-08 11:16

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Jamen jeg synes Fogh skulle tage konsekvensen af det og
> smide de pgl ud
> af gruppen.

Iih, ja - først stiller man medlemmerne frit i forbindelse med
en afsteming i gruppen, og når de så vælger "frit" at stemme
imod det som man vil have dem til, så smides de ud i gruppen.
Hurra for din indstilling til demokratiet.

Desuden: Hvis Fjoghet virkelig ville være så dum at smide dem
ud af gruppe fordi de udtrykker deres synspunkter på tinge,
ville han næppe kunne anklages for at tilsidesætte grundloven,
for selvom enhvert medlem kun er bundet af sin egen
overbevisning, så betyder det jo ikke noget her, da man i FT
ikke taler om partier, men om medlemmer (blot for at imødegå
den spekulation).

MEN hvis han vitterlig skulle bære sig så tåbeligt ad - og det
har man jo set før - vil han helt sikkert være færdig som
statsminister: Tror du vitterligt at han vil risikere at
regeringen kom i mindretal og derfor ville kunne væltes?
Styrkeforholdet er jo sådan i dag at der er ganske få stemmer
der adskiller Enhl., SF og S + Radikale fra VK+ DF, hvilket
ville gøre regeringens liv temmeligt usikkert.

Jo, jeg synes da også at Fjoghet skulle gøre som du forestlår,
for så ville vi kunne få et regeringsskifte hurtigere end
forventet, men at han skulle være lige så ubegavet som dig i
dette spil, er vist for meget at håbe på.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-12-08 14:23

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Hvis Fjoghet virkelig ville være så dum at smide dem
> ud af gruppe fordi de udtrykker deres synspunkter på tinge

Der er så lige den hage ved det, at vi jo kender hans [private]
holdninger til bl.a. kirkevielser for homoseksuelle. Sandsynligvis er
han fuldstændig enig med de Venstre-folk der stemmer for loven, men må
som statsminister blot følge flertallet i sit parti.

For ham er tiden blot endnu ikke inde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 20-12-08 15:00

> Jamen jeg synes Fogh skulle tage konsekvensen af det og smide de pgl ud
> af gruppen.

Jeg går da så sandelig stærkt ud fra at Fogh vil stemme ja til forslaget, da
han jo de sidste 20 år har været fortaler for homoseksuelles rettigheder.