Danskhedsprøve snydelet at be
Fra : Lyrik

Dato : 17-12-08 18:57

Du skal have 32 ud af 42 rigtige. Efter sigende skulle kun en fjerdedel af
udlændingene kunne bestå! Når man prøver testen kan man dårligt fatte at
en der har øvet sig en smule i danske forhold ikke skulle kunne bestå.
Prøv den selv her:
http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/

Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39 rigtige
for mit eget vedkommende.
--
Hilsen
Jens

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 19:19

Lyrik wrote:
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39
> rigtige for mit eget vedkommende.

Men der er så mange spørgsmål helt uden betydning for os danskere, at jeg
synes den er tåbelig.
Alt den uvæsentlige histore, er rystende ligegyldigt..

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 19:38

Hauge wrote:

> Men der er så mange spørgsmål helt uden betydning for os danskere, at
> jeg synes den er tåbelig.
> Alt den uvæsentlige histore, er rystende ligegyldigt..

Så uvæsentlig historie er ligegyldig genialt sagt.

Men selv om det var rigtigt, så KUNNE man jo måske forestile sig, at folk
gad lære den smule, - for at blive statsborgere? Nej?

Vi andre har også været til eksamener i massevis med "ligegyldige"
spørgsmål, sådan er betingelserne jo.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 20:07

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:00672103$0$30091$c3e8da3@news.astraweb.com

> [...]
> folk gad lære den smule, - for at blive statsborgere? Nej?
>
> Vi andre har også været til eksamener i massevis med "ligegyldige"

Som sædvanlig drejes debatten i anden retning, når realiteterne forekommer
FOR ubelejlige.

Selvfølgelig er prøven umulig at bestå for en person, der lige er ankommet
fra den anatoliske højslette.

Selvfølgelig er prøven mulig (og ekstrem let) at bestå for en indvandrer,
der ønsker dansk statsborgerskab, og som derfor har sat sig ind i sagerne.

Pointen - at vi er begyndt at stille bittesmå krav til vore kommende
statsborgere - forbigåes i larmende tavshed. I stedet fokuseres på, at få
indvandrere, der undlader at lave det ekstremt begrænsede hjemmearbejde,
består prøven.

Jeg synes, det er dybt pinligt, at en indvandrer, der ønsker dansk
statsborgerskab, ikke gider at lære de få spørgsmål udenad. Jeg synes, det
er endnu mere pinligt, at indvandrere er oprørte over, at deres kommende
hjemland stiller krav til de nye borgere. Og allerpinligst finder jeg det,
at dette lortelands velmenere har så lidt tiltro til mennesker, der kommer
fra andre dele af verden, at de i fuldt alvor mener, at man ikke kan stille
de simpleste krav til dem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 17-12-08 20:17

On Wed, 17 Dec 2008 20:07:22 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>indvandrere, der undlader at lave det ekstremt begrænsede hjemmearbejde,

og

AFAIK så er det da ikke nytilkomne som tager prøven, det er folk som
har opholdt sig her i landet i flere år inden de kan ansøge om dansk
statsborgerskab

og de 40 spørgsmål som man kan besvare uden fejl lige så hurtigt som
man kan klikke sig gennem dem er da ikke spor for svære, at vægtningen
i enmerne kunne være anderledes er en helt anden snak

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 20:21

> [...]
> man kan klikke sig gennem dem er da ikke spor for svære, at vægtningen
> i enmerne kunne være anderledes er en helt anden snak

Jaja. Når selv modstandere af indvandring ikke fanger pointen, er det jo
opad bakke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 17-12-08 19:46

On Wed, 17 Dec 2008 19:19:15 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Alt den uvæsentlige histore, er rystende ligegyldigt..

hvorfor mener du at et folks historie er uvæsentlig?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 20:18

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Alt den uvæsentlige histore, er rystende ligegyldigt..

Naturligvis er historien væsentlig, hvad ellers?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 20:55

"Per Rønne" wrote:
> Naturligvis er historien væsentlig, hvad ellers?

Det jeg skrev.

/Hauge

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 22:44

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Det jeg skrev.

Altså at historien er ligegyldig.

Du må jo så tilhøre de årgange hvor historie i grundskolen var
»afprioriteret« ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-12-08 23:03

> Altså at historien er ligegyldig.
>
> Du må jo så tilhøre de årgange hvor historie i grundskolen var
> »afprioriteret« ;-(.

Hauge forstår ikke, at vores historie er grundlaget for hvad vi er i dag,
desværre..

/Johnny

Fra : N_B_DK

Dato : 17-12-08 23:47

> Du må jo så tilhøre de årgange hvor historie i grundskolen var
> »afprioriteret« ;-(.

Du skal ikke bilde mig ind det spiller den mindste betydning om man ved
hvornår DK dame håndbolds landskamp vandt et eller andet, det er
fløjtende ligegyldigt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 08:13

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> [...]
>
> Du skal ikke bilde mig ind det spiller den mindste betydning om man ved
> hvornår DK dame håndbolds landskamp vandt et eller andet, det er

Naturligvis er det flinthamrende ligegyldigt. Derimod er det ikke
ligegyldet at Ottar ved sin sørejse i 890 er den første skriftlige kilde
til ordet »Danmark«, der dog på hans tid tilsyneladende kun har udgjort
danernes »grænsemark« over for svenskerne: Sjælland og Skåne.

Da det på det tidspunkt var for farligt at krydse Skagerrak i skib
fragtedes varerne i stedet over land i Sønderjylland; her har vi så
centrale byer som Hedeby/Slesvig og Ribe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-08 08:49

> Naturligvis er det flinthamrende ligegyldigt.

Nå du skrev ellers at historiske hændelser var utrolig vigtige.

> [...]
> fragtedes varerne i stedet over land i Sønderjylland; her har vi så
> centrale byer som Hedeby/Slesvig og Ribe.

Jeg vil nu mene det er ret ligegyldigt om tallet er 890, eller 870, det
er nu og ikke i fortiden de der tager prøven skal leve i.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 09:43

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Nå du skrev ellers at historiske hændelser var utrolig vigtige.

Nogle ting er vigtige, ikke andre.

> Jeg vil nu mene det er ret ligegyldigt om tallet er 890, eller 870, det
> er nu og ikke i fortiden de der tager prøven skal leve i.

Der bruges multiple choice-opgaver, hvor der eksempelvis spørges om:

Hvornår kom Danmarks første skriftlige forfatning:

1665.
1849.
1953.

Derefter skal der så afkrydses det rigtige svar [som du forhåbentlig kan
klare i ovenstående spørgsmål]. Netop spørgsmålet om hvornår Danmark
først nævnes i samtidige, skriftlige kilder har ifølge pressen været med
i spørgesættet, og pinligt nok havde man Jelllingstenen som
fejlmulighed, og ikke Ottar.

Og der skal altså være prøver i Danmarkshistorien.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 17-12-08 19:33

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.umbisnmlcof222@lyrik-pc...

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39 rigtige

Den er alt for let til en person der har sat alt til for at få et nyt liv.
Der skal mange flere spørgsmål om Danmarks historie og samfundsforhold.

Fra : /Peter

Dato : 17-12-08 20:32

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39

Uanset hvor mange prøver, bliver muhamedanske tilflyttere aldrig
nogenseinde danske...
danskeness kultur ligger meget meget langt fra den arabiske
muhamedanerkultur.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 17-12-08 20:56

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogenseinde danske...
> danskeness kultur ligger meget meget langt fra den arabiske

Det der er godt for en muhamedaner er udvisning af Danmark.

Fra : /Peter

Dato : 17-12-08 21:11

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4949593d$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse

> Det der er godt for en muhamedaner er udvisning af Danmark.

ikke mindst er det godt for danmark...

Fra : Bo Warming

Dato : 17-12-08 22:43

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse

> Det der er godt for en muhamedaner er udvisning af Danmark.

Krarup test-prop i hullet er bedre end ingenting.
Men lad os helt lukke i for indvandrere fra Mellemøsten og udvise

Ingen straffes for at bryde konventioner. Det gælder også vedr pirater

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-12-08 23:09

> "Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Krarup test-prop i hullet er bedre end ingenting.
> Men lad os helt lukke i for indvandrere fra Mellemøsten og udvise

Forklar, med dine egen ord hvorfor.

> Ingen straffes for at bryde konventioner. Det gælder også vedr pirater

Nå da... Skal vi prøve igen med Lidice? -som du har påstået aldrig har
fundet sted!

/Johnny

Fra : Kim2000

Dato : 17-12-08 21:50

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39 rigtige

Du har fat i en pointe. Man skal _yde_, hvilket 80% af vores fremmede i
landet åbenbart er for snotdumme til.

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 21:56

Kim2000 wrote:
> Du har fat i en pointe. Man skal _yde_, hvilket 80% af vores fremmede
> i landet åbenbart er for snotdumme til.

Hvor mange af den type er der iblandt "os selv"?

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 22:00

> Hvor mange af den type er der iblandt "os selv"?

Hvorfor er det relevant?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 22:05

Jens Bruun wrote:
> Hvorfor er det relevant?

Kunne bare være sjovt at se/høre hvor mange snotdumme danskere der *heller*
ikke vil yde noget som helst.

Men jeg må beklage, jeg yder.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 22:08

> Kunne bare være sjovt at se/høre hvor mange snotdumme danskere der
> *heller* ikke vil yde noget som helst.

Dem er der som bekendt alt for mange af, men lad os tage mit spørgsmål igen,
da du helt glemte at svare på det:

Hvorfor er det relevant?

> Men jeg må beklage, jeg yder.

Fint. Så har glorien vist fået, hvad den skal have i aften.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 17-12-08 22:15

On Wed, 17 Dec 2008 21:55:30 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hvor mange af den type er der iblandt "os selv"?

det er ganske underordnet, da det er så få at vi ikke belemrer andre
lande med nogen overskudspopulation

problemet er og bliver at visse steder i verden enten er stærkt
overbefolkede, eller den ene eller anden form for rædselsregime har
omdannet områderne til møddinger hvorfra de der har midlerne og
kræfterne flygter,

og disse flygtninge drager naturligvis derhen hvor "honningkrukken"
ser mest indbydende ud

alt lukke disse flygtninge ind i lande med en høj grad af offentlig
forsørgelse er IKKE en løsning - det er en tåbelighed uden sidestykke
- og er kun til gavn for selvgode gloriepudsere som ser sig selv som
humane

¨

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-12-08 22:19

Lyrik skrev den 17-12-2008 18:56:

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39

Danskhedsprøve?????? Hmmmmmm, er det virkelig dansk, at lære noget
udenad? Det har da intet med danskhed at gøre, at lære 40 spørgsmål
udenad og så recitere dem som en hund, der har lært at give pote.

Er det ligesom den der hersens PISA-test, hvor man sagtens ville kunne
tilrettelægge undervisningen til at beståelse af testens snævre
rammer...men tilgengæld ikke lære noget ud over det?

Eller hvad med de køreskoler som tilrettelægger deres undervisning i, så
de kommende bilister lige lærer at bestå køreprøven, men så snart
kørepappet er i hus, så køres ad helvede til.

Er det virkelig en dansk måde at gøre tingene på?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 22:26

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Danskhedsprøve?????? Hmmmmmm, er det virkelig dansk, at lære noget
> udenad? Det har da intet med danskhed at gøre, at lære 40 spørgsmål
> udenad og så recitere dem som en hund, der har lært at give pote.

Hvem siger - udover Lyrik-idioten - at prøven er en "danskhedsprøve?

> Er det ligesom den der hersens PISA-test, hvor man sagtens ville kunne
> tilrettelægge undervisningen til at beståelse af testens snævre
> rammer...men tilgengæld ikke lære noget ud over det?

Sjovt nok klynker indvandrerne over, at prøven er for svær. Er prøven svær
eller ej - hvad synes du? Er det en prøve, enhver idiot burde kunne læse
minimalt op på og efterfølgende bestå, eller er det en prøve, man skal have
boet i landet i en million milliard år for at kunne bestå?

> Eller hvad med de køreskoler som tilrettelægger deres undervisning i,
> så de kommende bilister lige lærer at bestå køreprøven, men så snart
> kørepappet er i hus, så køres ad helvede til.

Ja, hvad med dem?

> Er det virkelig en dansk måde at gøre tingene på?

Det er da den måde, vi gør det på, når vi skal tage kørekort. Er det ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 22:54

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Danskhedsprøve?????? Hmmmmmm, er det virkelig dansk, at lære noget
> udenad? Det har da intet med danskhed at gøre, at lære 40 spørgsmål
> udenad og så recitere dem som en hund, der har lært at give pote.

Nej, der stilles 40 spørgsmål til prøven, som eksaminanderne ikke i
forvejen har set. Læser man en bestemt bog på nogle hundrede sider om
Danmark, skulle de alle fremgå heraf.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Vidal

Dato : 17-12-08 22:19

Lyrik skrev:

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39

For mit vedkommende 37. Jeg vidste ikke, hvornår Grønland
ophørte med at være en koloni og overvurderede antallet af
regioner.

Oplysningen om, at danskernes hovederhverv i vikingetiden var
at være krigere, tror jeg direkte ikke på.

De var da bønder!

I øvrigt synes jeg, der kunne stilles langt væsentligere
spørgsmål end netop disse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 22:30

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Oplysningen om, at danskernes hovederhverv i vikingetiden var
> at være krigere, tror jeg direkte ikke på.
>
> De var da bønder!

Ja. Selvfølgelig var de bønder. Det er også det rigtige svar.

> I øvrigt synes jeg, der kunne stilles langt væsentligere
> spørgsmål end netop disse.

Det væsentlige er, om man som kommende borger gider tillære en lillebitte
smule i dén forbindelse. Det er så ikke tilfældet for en skræmmende stor
andel.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 17-12-08 23:34

Jens Bruun skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Selvfølgelig var de bønder. Det er også det rigtige svar.

Ja. Men ikke ifølge quissen i BT.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 22:54

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> For mit vedkommende 37. Jeg vidste ikke, hvornår Grønland
> ophørte med at være en koloni

Ved du heller ikke hvornår vi fik vores sidste grundlovsændring?

> og overvurderede antallet af regioner.

Det burde enhver vel vide; eneste tvivlsspørgsmål burde kunne være om
Færøerne og Grønland tæller med som regioner [det gør de ikke].

> Oplysningen om, at danskernes hovederhverv i vikingetiden var
> at være krigere, tror jeg direkte ikke på.
>
> De var da bønder!

Selvfølgelig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Vidal

Dato : 17-12-08 23:34

Per Rønne skrev:

> Ved du heller ikke hvornår vi fik vores sidste grundlovsændring?

Hehe, jo.

> Det burde enhver vel vide;

Nu ingen pegefingermoral.

> Selvfølgelig.

Men ikke ifølge BT.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 23:39

> Nu ingen pegefingermoral.

Pas nu på. Per Rønnes familie handlede i Magasin, og Per Rønne har derfor
ret til at løfte pegefingeren nu og da.

Og lad mig gætte: Din familie handlede i Daells Varehus?

> Men ikke ifølge BT.

Skodavis. Pisse-uvederhæftig i alle sammenhænge. Læs Weekendavisen, som Per
Rønne, Knud Larsen og jeg gør. Så får du også ret til at løfte din
pegefinger nu og da. Hvis du også handler i Magasin, forstås.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 17-12-08 23:03

> [...]
> regioner.
>
> Oplysningen om, at danskernes hovederhverv i vikingetiden var
> at være krigere, tror jeg direkte ikke på.

De var de også og det er da også det som prøven fortæller (i hvert fald da
jeg selv tog den på jp.dk for en uges tid siden).

Fra : Vidal

Dato : 17-12-08 23:34

Kim2000 skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> De var de også og det er da også det som prøven fortæller (i hvert fald da
> jeg selv tog den på jp.dk for en uges tid siden).

Jeg har være inde på BT's side og der er det ikke tilfældet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 23:36

> Jeg har være inde på BT's side og der er det ikke tilfældet.

Læs en ordentlig avis.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 17-12-08 23:44

Jens Bruun skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Læs en ordentlig avis.

Jeg læser ikke BT. Kan det kaldes en avis?

--
Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 18-12-08 16:42

On Wed, 17 Dec 2008 23:33:46 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har være inde på BT's side og der er det ikke tilfældet.

det er korrekt at hos BT er krigere det rigtige svar,

men hos JP var bønder det rigtige

?????
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 18-12-08 17:02

> det er korrekt at hos BT er krigere det rigtige svar,
>
> men hos JP var bønder det rigtige
>

> ?????
> --

Bønder er det rigtige svar, og BT må så åbenbart have programmeret testen
forkert, hvilket er dumt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-08 17:14

> Bønder er det rigtige svar, og BT må så åbenbart have programmeret
> testen forkert, hvilket er dumt.

Til gengæld lever det fint op til niveauet hos læserskaren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ASKF

Dato : 17-12-08 22:33

Lyrik ytrede sig i <op.umbisnmlcof222@lyrik-pc> med dette:

> [...]
>http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
>Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39 rigtige

Der er et par spørgsmål jeg svarede forkert på, hvor et af dem er jeg
ret sikker på at have leveret det rigtige svar til:

I perioden fra ca. 750 til 1050 (Vikingetiden) var størstedelen af den
danske befolkning... (Det kan dog ifølge historikere ikke opgøres
statistisk)?

Mit svar: Bønder
Rigtigt svar: Krigere

Det er et spørgsmål om fortolkning hvilket svar der er rigtigt. Bliver
en bonde til en krigere ved at tage våben i hånd og drage med på et
togt?

Som krigere forstår jeg hirdsmænd, som var ægte professionelle krigere
og ikke blot bønder som var blevet bevæbnet.

Mange af bønderne drog med på togt for at skaffe sig land at dyrke,
enten ved erobring af land i udlandet eller ved at erobre rigdomme så de
kunne købe sig til land i Danmark/norden. At betegne disse som krigere
finder jeg lidt for søgt.

---

Hvad hedder danmarkshistoriens bedst kendte billedhugger?

Mit svar: Asger Jorn
Rigtigt svar: Bertel Thorvaldsen

Var Bertel Thorvaldsen videre kendt udenfor Danmarks grænser i samme
omfang som Asger Jorn?

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke vidste at Thorvaldsen var
billedhugger. Jeg troede blot han var grundlægger af Thorvaldsen museet.

Asger Jorn er måske nok bedst kendt for sine abstrakte oliemalerier, men
han var jo en multikunstner som også lavede en del skulpturer og det at
han var medstifter af COBRA har jo sikret ham verdensberømmelse.

FUT dk.videnskab.historie
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 22:54

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
>
> I perioden fra ca. 750 til 1050 (Vikingetiden) var størstedelen af den
> danske befolkning... (Det kan dog ifølge historikere ikke opgøres

Absurd. Der er i øvrigt også andre fejl, har jeg set i avisen. Bl.a.
skulle det oplyses at 'Danmark' første gang nævnes på Harald Blåtands
Jellingesten; det er ikke korrekt, navnet nævnes første gang af
nordmanden Ottar [890].

> [...]
>
> Mit svar: Asger Jorn
> Rigtigt svar: Bertel Thorvaldsen
>
> Var Bertel Thorvaldsen videre kendt udenfor Danmarks grænser i samme

Ja, i langt videre omfang. Bl.a. er vistnok den eneste ikke-katolik der
har hugget en sarkofag til en afdød pave.

> Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke vidste at Thorvaldsen var
> billedhugger. Jeg troede blot han var grundlægger af Thorvaldsen museet.

Thorvaldsens Museum, som retteligen burde hede Thorvaldsens Mausoleum,
indeholder samtlige Thorvaldsens værker, idet han lavede alle arbejder i
flere eksemplarer. Inderst i gåren har man hans underjordiske
gravkammer.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-08 23:09

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I perioden fra ca. 750 til 1050 (Vikingetiden) var størstedelen af den
> danske befolkning... (Det kan dog ifølge historikere ikke opgøres

Nej. Det rigtige svar er bønder. Enten har man lavet testen om, eller også
har du fået galt fat i noget. Jeg havde 40 rigtige, og svarede "Bønder" på
det konkrete spørgsmål.

> Det er et spørgsmål om fortolkning hvilket svar der er rigtigt. Bliver
> en bonde til en krigere ved at tage våben i hånd og drage med på et
> togt?

Nej, det er ikke et spørgsmål om fortolkning. Flertallet af den danske
befolkning var bønder - også selvom et fåtal tog våben i hånd nu og da og
drog i leding.

> Som krigere forstår jeg hirdsmænd, som var ægte professionelle krigere
> og ikke blot bønder som var blevet bevæbnet.

Det er i denne sammenhæng ligegyldigt.

> [...]
> enten ved erobring af land i udlandet eller ved at erobre rigdomme så
> de kunne købe sig til land i Danmark/norden. At betegne disse som

Du er helt galt på den i din analyse. Flertallet var bønder lige meget
hvordan, du fortolker.

> Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke vidste at Thorvaldsen var
> billedhugger. Jeg troede blot han var grundlægger af Thorvaldsen
> museet.

Ja, så du tog altså fejl. Ikke megen plads til fortolkning dér.

Du væver.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-12-08 23:20

> [...]
> har du fået galt fat i noget. Jeg havde 40 rigtige, og svarede "Bønder" på

Nu var de ikke bønder eller krigere - de var en mellemting.- spørgsmålet er
idiotisk.

> Nej, det er ikke et spørgsmål om fortolkning. Flertallet af den danske
> befolkning var bønder - også selvom et fåtal tog våben i hånd nu og da og
> drog i leding.

Prøv én gang til....

> Du er helt galt på den i din analyse. Flertallet var bønder lige meget
> hvordan, du fortolker.

Enig. Det kan påvises faktuelt.

/Johnny

Fra : Peter

Dato : 17-12-08 23:38

Lyrik wrote:

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39

Jeg fik 32. Det ville have været 33 hvis "bønder" blev accepteret som
et rigtigt svar.

Det sjove er når ægte danskere ikke består. Hvordan burde det fortolkes
når testen bruges som basis for om en person er egnet til at være
dansker?

Fra : Lyrik

Dato : 18-12-08 01:39

Den 17.12.2008 kl. 22:33 skrev ASKF <nospam@askf.dk>:

> [...]
> enten ved erobring af land i udlandet eller ved at erobre rigdomme så de
> kunne købe sig til land i Danmark/norden. At betegne disse som krigere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja den havde jeg også forkert. Mit udgangspunkt er:"Hvad mente de selv om
det?" Deres tiltaleform til hinanden var:"Bonde!" Ret sigende synes jeg.
Da de var i Vinland kiggede de først og fremmest efter jord de kunne
dyrke. Det var "bonde" der var i deres tanker. Ser man deres efterkommere
i dag eller ser man Danmark fra en flyvemaskine, så undrer man sig over
den overflod af landbrug der er.
--
MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 18-12-08 01:51

Den 17.12.2008 kl. 23:37 skrev Peter <xdzgor@hotmail.com>:

> [...]
>
> Det sjove er når ægte danskere ikke består. Hvordan burde det fortolkes
> når testen bruges som basis for om en person er egnet til at være
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen du har jo bestået idet kravet var 32. Når man er "en af vor egne" så
har man indfødsret. Man kan godt stille skærpede krav til gæstearbejdere
synes jeg. Mange af dem er kulturfremmede, således at de grundlæggende har
helt andre premisser at være borgere på.
De får jo statsborgerskab helt oppe som en Folketingsbevilling. Her er
noget man må gøre sig fortjent til. Alene det at det foregår som
Folketingsbeslutning giver processen værdighed og betydning. Så skal det
ikke være noget letkøbt!

Der har lige været en TV-udsendelse som viste hvordan fremmede folkeslag
betragtede os! De er netop fremmede!
Den jordanske journalist overværede en demonstration. Vandt til hyl,
skrig, morderiske trusler og galskab fra sit eget lands demonstrationer,
var han nærmest dumflov over at opdage hvor civiliserede danskerne var på
det område.

Med sådanne forskelligheder må man sikre sig at de har basal forståelse
hvad vi forventer at de følger. Nemlig vores sædvane.

--
MvH
Jens

Fra : Peter

Dato : 18-12-08 16:31

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen du har jo bestået idet kravet var 32. Når man er "en af vor
> egne" så har man indfødsret. Man kan godt stille skærpede krav til
> gæstearbejdere synes jeg.

Jeg er ikke 100% enig med dig. Et eller andet sted synes jeg det er
underligt at der er danskere der ikke kan bestå prøven.

Bare for god ordens skyld, tilføjer jeg at jeg ikke er danskstatsborger
men har boet i landet en del år efterhånden. Jeg har ikke "læst" til
prøven overhovedet, men svarede ud fra "almen viden". Jeg kan egentlig
ikke se at man ikke burde kunne få 39 eller 40 hvis man brugte en uge
til at læse op inden prøven. (Og det vil man selvfølgelig gøre hvis man
vil være statsborger).

Fra : Notion

Dato : 17-12-08 18:51

On 17 Dec., 18:56, Lyrik <ly...@heaven.dk> wrote:
> [...]
> Prøv den selv her:http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39 rigtige

Hvilket formål har denne prøve?
Kan den sortere de folk fra som vi ikke ønsker at have som danske
statsborger?
Kan denne prøve skaffe folk i arbejde??
Kan denne prøve skabe grobund for integration??
Osv.

Hvad nu hvis den sorterer de folk fra som har arbejde i mange år og
ikke lavet ballade, alle disse hårdtarbejdende personer som ikke har
haft tid til at ”udenadslære” da de har passet arbejde og familie,
sørget for at deres børn kom i skole osv.
Er det nu den rigtige måde at sorter folk fra / til ??

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 10:23

Notion wrote:

> [...]
> statsborger?
> Kan denne prøve skaffe folk i arbejde??
> Kan denne prøve skabe grobund for integration??

Kan prøven sikre at vi finder mere olie i undergrunden?
Kan den forøge vores BNP med 500%?
Kan den stoppe skyderierne i København og andre byer?
Kan man stoppe strømper med prøven?
Osv.

Fra : Notion

Dato : 18-12-08 04:33

On 18 Dec., 10:23, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Kan prøven sikre at vi finder mere olie i undergrunden?
> Kan den forøge vores BNP med 500%?
> Kan den stoppe skyderierne i København og andre byer?
> Kan man stoppe strømper med prøven?
> Osv.-

Tak for ærligt svar og igen er vi enig om at denne prøve ikke er en
skid værd.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 12:48

Notion wrote:

> Tak for ærligt svar og igen er vi enig om at denne prøve ikke er en
> skid værd.

Nej, for dig er det jo sådan pr definition, - og det samme for alle andre
krav, man kunne have den frækhed at stille til indvandrere, - går jeg ud
fra.

Fra : Notion

Dato : 18-12-08 18:49

On 18 Dec., 12:48, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Nej, for dig er det jo sådan pr definition, - og det samme for alle andre
> krav, man kunne have den frækhed at stille til indvandrere, - går jeg ud
> fra.

Jamen du er da velkommen til at fortælle hvilken værdi denne prøve
har. For samfundet som helhed og for den enkelte dansker.
Hvilken del af denne prøve kunne ikke klares gennem sprogskoleophold?
Hvor der er mulighed for bestået prøve, kontrolleret prøveform eller
merit eksamen hvis det skulle være nødvendigt.

Ville der ikke være bedre for samfundet som helhed, at man gennem
uddannelse eller arbejde gjorde sig fortjent til statsborgerskab??

Med denne prøve forhindre man jo de ”flittige” i at få den gode der er
i at have dansk statsborgerskab. Husk på at fordi men ikke opnår
statsborgerskab her, så forsvinder personerne jo ikke. De bliver ikke
udvist bare fordi de ikke består, og når man nu tænker på, at dem som
integrer sig bedst er dem som opnår dansk statsborgerskab, så hvorfor
ikke gøre det obligatorisk at begynder så tidligt som muligt, at sætte
krav ”dem” om at der skal arbejdes for sagen allerede på sprogskolen,
med det formål at de skal have statsborgerskab her i landet, for på
den måde at opnå bedre integrations.

Alle undersøgelser viser jo at en tidligt og målrettet indsats
muliggøre en god integrations.

Kan du ikke lige redegøre hvor jeg giver udtryk for, ikke at ville
sætte krav til ”nykommende”

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 09:38

Notion wrote:

> [...]
> den måde at opnå bedre integrations.
>
> Alle undersøgelser viser jo at en tidligt og målrettet indsats

Alle undersøgelser viser, at ingen aner noget om hvordan man får de mest
ortodokst religiøse "integreret".

> Kan du ikke lige redegøre hvor jeg giver udtryk for, ikke at ville
> sætte krav til ”nykommende”

Du finder bare på noget andet, at ville "kræve" dvs "tilbyde".

Hvis man ikke kan klare denne lille prøve, hvor de 13 spørsmål besvares
korrekt, bare ved tilfældigt at vælge et af svarene, og de andre er
pærelette at finde svar på, så ved man, at man måske ikke ved nok, og dét
kan sætte gang i lidt læsning om det land man har valgt som sit nye
fædreland.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 10:03

Knud Larsen wrote:

> Alle undersøgelser viser, at ingen aner noget om hvordan man får de
> mest ortodokst religiøse "integreret".

Og alle undersøgelser viser at det er muslimer som ikke kan integreres, mens
dem fra andre tredjeverdenslande let integreres, - så dér er løsningen på
gåden.

-----------

Personer med dansk oprindelse har et standardiseret kriminalitetsindeks på
97. Indvandrere og efterkommere fra Libanon, Jugoslavien, Marokko og Somalia
har indeks på 227-255 dvs. et kriminalitetsniveau, som er klart mere end
dobbelt så højt.

Alt i alt kan der næppe være tvivl om, at integrationen af indvandrere og
efterkommere fra lande i Syd- og Østasien går bedre end fra en række lande i
og omkring Mellemøsten.

--------

Ja, det MÅ man nok sige.

Fra : Notion

Dato : 19-12-08 06:15

On 19 Dec., 09:38, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:
> [...]

Så læser du ikke ret meget, mere er der ikke at sige om det.

> Alle undersøgelser viser, at ingen aner noget om hvordan man får de mest
> ortodokst religiøse "integreret".

Skal de integreres efter en måleenhed ??

> Du finder bare på noget andet, at ville "kræve" dvs "tilbyde".

Det kunne du så ikke, ergo lyver du igen.

> [...]
> kan sætte gang i lidt læsning om det land man har valgt som sit nye
> fædreland.- Skjul tekst i anførselstegn -

Måske du skulle sætte dig ind i hvordan sprog" opbevaringen" foregår i
dag.

Denne prøve er total irrelevant for opnåelse af statsborgerskab. Det
ville være langt bedre at afholde egentlige danskprøver som samtidig
gav merit for de personer som ønsker at uddanne sig, derved opnås
relevant viden om samfundet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 17:14

Notion wrote:

> Så læser du ikke ret meget, mere er der ikke at sige om det.

> Skal de integreres efter en måleenhed ??

> Det kunne du så ikke, ergo lyver du igen.

Hvis du skal tale som et lille barn, så kan vi ikke tale sammen.

Iøvrigt, selv små børn kræver man "ansvar for egen læring" af - men vi kunne
ikke drømme om at kræve "ansvar for egen integration" - selv om det ville
være hundrede gange mere logisk.

Du må gerne overtage dette slogan, og endog hævde du selv har fundet på det,
det er OK med mig!

Fra : Notion

Dato : 19-12-08 06:16

On 19 Dec., 10:02, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> [...]
> efterkommere fra lande i Syd- og Østasien går bedre end fra en række lande i

DU glemte at oplyse at indvandrerkvinder er bedre til at drive
virksomhed end danske kvinder ..hmmmmm

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-12-08 15:01

On Fri, 19 Dec 2008 05:16:19 -0800 (PST), Notion wrote:

> DU glemte at oplyse at indvandrerkvinder er bedre til at drive
> virksomhed end danske kvinder ..hmmmmm

Mener du de prostituerede ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 17:10

Notion wrote:

> DU glemte at oplyse at indvandrerkvinder er bedre til at drive
> virksomhed end danske kvinder ..hmmmmm

Så jeg skulle have forbedret artiklen

Bedre til at drive virksomhed? Hvordan måler man sådan noget? Du mener at
relativt har flere indvandrerkvinder et enmandsfirma end typedanske kvinder?

Og hvad har det med problemerne med den muslimske gruppe at gøre, - det er
jo kinesiske kvinder som driver små forretninger.

Fra : Notion

Dato : 22-12-08 06:28

On 19 Dec., 17:10, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> [...]
> jo kinesiske kvinder som driver små forretninger.- Skjul tekst i anførselstegn -

Igen opdigte du din egen hverdag.

Indvandrer kvinder med muslimsk baggrund har selvstændig virksomhed i
en længerer periode end dansk kvinder formår at have.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 15:05

Notion wrote:

> Igen opdigte du din egen hverdag.
>
> Indvandrer kvinder med muslimsk baggrund har selvstændig virksomhed i
> en længerer periode end dansk kvinder formår at have.

Meget få muslimske kvinder er overhovedet på arbejdsmarkedet, OG dem der
arbejder i egen forretning gør det hovedsagelig fordi de ikke må arbejde
sammen med mænd. Danske kvinder kan jo tage et hvilkensomhelst job, og har
derfor ikke behov for at sidde og pusle for sig selv.

Så det har intet med "bedre til at drive virksomhed" at gøre. Min kone
startede selvstændig virksomhed, da hun blev arbejdsløs, men droppede det
naturligvis da hun igen fik et velbetalt job.

Ved du overhovedet hvor få palæstinensiske og somaliske kvinder der er i
forbindelse med arbejdsmarkedet?

Fra : Notion

Dato : 22-12-08 06:32

On 19 Dec., 17:13, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Hvis du skal tale som et lille barn, så kan vi ikke tale sammen.

LOL igen kunne du ikke svare, Igen var din grndviden ikke
tilstrækkelig stor. Hvad viser det så igen .. at du snakker mere en
vinden flytter sig LOL

> Iøvrigt, selv små børn kræver man "ansvar for egen læring" af - men vi kunne
> ikke drømme om at kræve "ansvar for egen integration" - selv om det ville
> være hundrede gange mere logisk.

Jamen hvorfor tonser du så altid afsted med regler og ønsker om regler
overfor tvunget integrations LOL ... Knud den store dummede sig igen.

> Du må gerne overtage dette slogan, og endog hævde du selv har fundet på det,
> det er OK med mig!- Skjul tekst i anførselstegn -

Kan du gengive det ??

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 15:08

Notion wrote:

> LOL igen kunne du ikke svare, Igen var din grndviden ikke
> tilstrækkelig stor. Hvad viser det så igen .. at du snakker mere en
> vinden flytter sig LOL

Du ER lidt morsom, og du har absolut nul "grundviden".

> Jamen hvorfor tonser du så altid afsted med regler og ønsker om regler
> overfor tvunget integrations LOL ... Knud den store dummede sig igen.

Du vrøvler endnu engang.

> Kan du gengive det ??

Det kan du tro: "Ansvar for egen integration" - værsgo, til fri
afbenyttelse.

Danmark er jo ikke én stor børnehave.

Fra : Notion

Dato : 24-12-08 19:26

On 22 Dec., 15:04, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> [...]
>
> Ved du overhovedet hvor få palæstinensiske og somaliske kvinder der er i
> forbindelse med arbejdsmarkedet?- Skjul tekst i anførselstegn -

Løgn og vrøvl, det er hvad du bringer her. Prøv at læse de rapporter
som er udkommet så får du relevant viden og ja det er ikke nyheder i
dagspressen for det sælger jo ikke. Gør dig selv den tjeneste og hold
dig ajour det e bedre end en løgn.

http://www.business.dk/article/20060925/nyhedsoversigt/109250100

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/puljer/puljebeskrivelser/forstaerket_beskaeftigelsesindsats_overfor_+familiesammenfoerte_samt_flygtninge_og_indvandrerkvinder.htm

Find selv flere undskyldninger for dine løgne her.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-08 07:09

"Notion" <adam_xtr@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Så det har intet med "bedre til at drive virksomhed" at gøre. Min kone
> startede selvstændig virksomhed, da hun blev arbejdsløs, men droppede det
> naturligvis da hun igen fik et velbetalt job.

Naturligvis ?

Ofte er det vel mere spændende at være sin egen herre - og evt mere sikkert

Jeg er fra en familie af statsansatte papirnussere og har en stor beundring
for selvstændigt erhvervsdrivende

At være slave under en chef har dårlige erfaringer med men at være bolighaj
på det fri marked er fint.

Fra : Kim2000

Dato : 25-12-08 09:18

wrote:

> [...]

Find selv flere undskyldninger for dine løgne her.

svar:

Det fortæller da ikke noget (eller hvad er det du mener jeg burde få ud
artiklen?). Jeg kan læse at kvinderne er bedre end mændene til at drive
forreting, men der står intet om antallet af kvinder-mænd i undersøgelsen,
intet om hvor mange der så rent faktisk driver forretning, kun at dem der
gør det klarer sig bedre end mændene.

Hvis man som jeg har været udsendt på Balkan og Irak er det iøvrigt ikke
overraskende, sjældent man set så luddovne mænd som der.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 25-12-08 09:33

On Wed, 24 Dec 2008 18:25:32 -0800 (PST), Notion wrote:

> [...]
>
> Find selv flere undskyldninger for dine løgne her.

Har du overhovedet læst (og forstået) dine links selv ?

Det første link beskriver at indvandrer-kvinder er mere aktive end
indvandrer-mænd, hvilket ikke er noget nyt, da mange somaliske mænd hellere
vil tygge khat, end at bestille noget.

Dit andet link er bare en beskrivelse af en pengepulje. Altså komplet
irrelevant.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 12:10

Steen Thomsen wrote:

> [...]
> hellere
> vil tygge khat, end at bestille noget.
>
> Dit andet link er bare en beskrivelse af en pengepulje. Altså komplet

Forkert.

"Kun 44 pct. af de 16 - 64-årige indvandrerkvinder fra ikke-vestlige
lande er i beskæftigelse. Til sammenligning har danske kvinder en
beskæftigelsesfrekvens på 74 pct."
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/puljer/puljebeskrivelser/forstaerket_beskaeftigelsesindsats_overfor_+familiesammenfoerte_samt_flygtninge_og_indvandrerkvinder.htm

Det sætter vi så op overfor Knuds påstand, citat:

"Meget få muslimske kvinder er overhovedet på arbejdsmarkedet, OG dem der
arbejder i egen forretning gør det hovedsagelig fordi de ikke må arbejde
sammen med mænd."
003b7b9d$0$501$c3e8da3@news.astraweb.com

"Meget få muslimske kvinder er overhovedet på arbejdsmarkedet"
kan Knud ikke udtale sig om og det er naturligvis en fordrejet løgn
i vanlig Knud Larsen stil.
:)

Det bedste Knud Larsen kan sige er, at han opfatter
"44 pct. af de 16 - 64-årige indvandrerkvinder fra ikke-vestlige" som _meget
få_.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 13:47

Michael Weber wrote:

> [...]
>

> Det bedste Knud Larsen kan sige er, at han opfatter
> "44 pct. af de 16 - 64-årige indvandrerkvinder fra ikke-vestlige" som

Og ud af de 44 pct er en stor del arbejdsløse, og relativt mange på
sygeorlov, - man tælles med bare man er registreret i en A-kasse fx.

Men OK, jeg startede med at tale om de somaliske og de palæstinensiske
kvinder, og dér er ihvertfald efter alle målemetoder "meget få" på
arbejdsmarkedet. Derudover er de dem der får flest børn, OG dem der er mest
kriminelle, altså elendige indvandrere. Det kan vi vel så blive enige om?

Jeg skal love for I griber efter halmstrå

Gruppen af indvandrere kan IKKE betale for sig selv her i DK, og intet tyder
på det nogensinde bliver anderledes, tværtimod bliver prisen højere og
højere for hvert år. Det gjorde måske ikke så meget under en højkonjunktur,
men det kommer til at gøre av, når vi skal til at skære ned på alle sociale
ydelser. Indvandrerne står jo for 80% af de problemer vi kommer ind i mht
velfærden, - iflg Velfærdskommissionen.

Her kan vi så minde om "strået som brækkede kamelens ryg" - dvs man når en
grænse, hvor det bare ikke går mere at påtage sig større byrder konstant år
ud og år ind.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 13:50

Knud Larsen wrote:

> Og ud af de 44 pct er en stor del arbejdsløse, og relativt mange på
> sygeorlov, - man tælles med bare man er registreret i en A-kasse fx.

En person, der er i en A-kasse er i beskæftigelse ?
Er det dét, du siger ?

*ROFLMAO*

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 14:24

Michael Weber wrote:

> En person, der er i en A-kasse er i beskæftigelse ?
> Er det dét, du siger ?
>
> *ROFLMAO*

Ja, grin du bare. Skal jeg skære det ud i pap: "erhvervsfrekvens" og
"beskæftigelsesfrekvens" er IKKE det samme.

Fx fra "Nyidanmark" - er erhvervsfrekvensen for vestlige kvinder 77% og
beskæftigelsesfrekvensen 74% - der er 5% arbejdsløshed.

for ikke-vestlige indvandrerkvinder er erhvervsfrekvensen 48% og
beskæftigelsesfrekvensen 40% - der er 17% arbejdsløshed.

Og så kan du grine dig ihjel, hvis du synes det er SÅ sjovt.

Fra : @

Dato : 25-12-08 14:30

On Thu, 25 Dec 2008 14:23:44 +0100, "Knud Larsen"
> [...]

>beskæftigelsesfrekvensen 40% - der er 17% arbejdsløshed.
>

>Og så kan du grine dig ihjel, hvis du synes det er SÅ sjovt.

Weber tror at grill-tændvæske er noget han skal drikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-12-08 12:45

"@" <123@ivalid.net> skrev i meddelelsen
> On Thu, 25 Dec 2008 14:23:44 +0100, "Knud Larsen"

> Weber tror at grill-tændvæske er noget han skal drikke

Og du tror at snabel-a er noget på en elefant!

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 14:32

Knud Larsen wrote:

> Ja, grin du bare. Skal jeg skære det ud i pap: "erhvervsfrekvens" og
> "beskæftigelsesfrekvens" er IKKE det samme.

Hvorfor blander du dem så sammen?

Citat:
"Beskæftigelsesfrekvensen defineres som antallet af beskæftigede i pct.
af hele populationen, dvs. den andel af en given befolkningsgruppe,
som er i beskæftigelse."
http://www.nyidanmark.dk/bibliotek/statistik/aarbog_om_udlaendinge/2004/aarbog_udlaendinge_04/html/chapter08.htm

Jeg spørger dig igen:
En person, der er i en A-kasse er i beskæftigelse ?

Er det dét, du siger når du skriver, citat:
> [...]

> beskæftigelsesfrekvensen 40% - der er 17% arbejdsløshed.
>

> Og så kan du grine dig ihjel, hvis du synes det er SÅ sjovt.

Jeg griner min røv i laser over din patetiske forsøg på
fordrejning :

"Faktaboks 6.1: Definition af arbejdsmarkedsbegreber

Hele populationen omfatter alle personer i den pågældende
befolkningsgruppe -
f.eks. alle 16-64-årige udlændinge i Danmark pr. 1. januar 2003.

Uden for arbejdsstyrken omfatter personer, der af forskellige årsager
hverken
er beskæftigede eller arbejdsløse - f.eks. førtidspensionister, personer på
overgangsydelse eller hjemmegående.

Arbejdsløse defineres som personer uden for beskæftigelse, som er
til rådighed for arbejdsmarkedet.

Arbejdsstyrken defineres som summen af beskæftigede og arbejdsløse.

Arbejdsløsheden defineres som antallet af arbejdsløse i pct. af
arbejdsstyrken.

Erhvervsfrekvensen defineres som antallet af personer i arbejdsstyrken i
pct. af
hele populationen, dvs. den andel af en given befolkningsgruppe, som står
[...]

Note: Opdelingen af befolkningen i beskæftigede, arbejdsløse og uden for
arbejdsstyrken er foretaget af Danmarks Statistik efter en international
standard udviklet af ILO.
"

Fra : @

Dato : 25-12-08 14:10

On Thu, 25 Dec 2008 13:46:33 +0100, "Knud Larsen"
> [...]

>kvinder, og dér er ihvertfald efter alle målemetoder "meget få" på
>arbejdsmarkedet. Derudover er de dem der får flest børn,

og er dermed i fuld gang med at omdanne Danmark til samme slags
mødding som den de flygtede fra

men det VIL "humane" "velmenere" hverken erkende endsige tage stiling
til

>OG dem der er mest
>kriminelle, altså elendige indvandrere. Det kan vi vel så blive enige om?

UHA UHA

den slags fakta får alle "humane" "velmenere" til at slå mindst 77
kors for sig og gå totalt i faktaresistent baglås

>Jeg skal love for I griber efter halmstrå

de VIL bare ikke erkende at det var den mest tåbelige ide' gennem
flere årtusinder at importere muhamedansk formørkelse til vesteuropa
og Skandinavien

>ydelser. Indvandrerne står jo for 80% af de problemer vi kommer ind i mht
>velfærden, - iflg Velfærdskommissionen.

UHA UHA

den slags fakta får igen alle "humane" "velmenere" til at slå mindst
777 kors for sig og gå totalt i faktaresistent baglås

>Her kan vi så minde om "strået som brækkede kamelens ryg" - dvs man når en
>grænse, hvor det bare ikke går mere at påtage sig større byrder konstant år
>ud og år ind.

de Radibindegale karle mener ellers at vi skal importere 50-100.000
flere rabiate religiøse galninge

i Iran lærte de åhh så "humane" ellers en blodig lektie da de gik i
forbund med hel's udsendinge på jord for at bekæmpe Shaen+hans venner
fra USA

de "humane" blev hurtigt kørt langt ud på et sidespor

og den iranske befolkning sidder tilbage med alle de problemer
præstestyre og sharia har medført

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 14:17

Knud Larsen wrote:

> Og ud af de 44 pct er en stor del arbejdsløse, og relativt mange på
> sygeorlov, - man tælles med bare man er registreret i en A-kasse fx.

"...og relativt mange på sygeorlov,... "

Link udbedes til dokumetation for ovenstående postulat, tak.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 19:43

Michael Weber wrote:

> "...og relativt mange på sygeorlov,... "
>
> Link udbedes til dokumetation for ovenstående postulat, tak.

Du interesserer dig jo ikke for fakta, - find dine egne artikler.

Hvor tror DU forskellen på henholdsvis 5% og 17% arbejdsløse kvinder -
vestlige vs ikke-vestlige, kommer fra, - nå ikke, tænkeren er slået fra.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-12-08 12:47

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i
meddelelsen

> "...og relativt mange på sygeorlov,... "
>
> Link udbedes til dokumetation for ovenstående postulat, tak.

glem det- du får det aldrig for så ville løgnene jo blive
afsløret!

Fra : Steen Thomsen

Dato : 25-12-08 18:43

On Thu, 25 Dec 2008 12:09:50 +0100, Michael Weber wrote:

> Forkert.

Nej.

Uanset hvad Knud har skrevet eller ikke skrevet, så siger de 2 links
absolut INTET relevant hvad angår sammenligning af indfødte- og
indvandrer-kvinders beskæftigelse.

<snip irrelevant tekst>

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 19:38

Michael Weber wrote:

> [...]
>

> Det bedste Knud Larsen kan sige er, at han opfatter
> "44 pct. af de 16 - 64-årige indvandrerkvinder fra ikke-vestlige" som

Du kan også sætte det over for hvad rigsstatiskeren skrev forleden:

"Kvindelige indvandrere fra en række ikke-vestlige lande er sjældent i
beskæftigelse. Kun 21-24 pct. af kvinderne fra Somalia, Libanon og
Irak er i beskæftigelse. Fra Afghanistan, Pakistan og Marokko er det
33-39 pct. Her er der virkelig en stor udfordring for integrationen.

I modsætning hertil har kvindelige indvandrere fra Sri Lanka,
Thailand, Vietnam og Kina beskæftigelsesfrekvenser på 59-67 pct. Det
er samme niveau som kvindelige indvandrere fra Sverige, Norge, Polen
og Tyskland. Kvinder med dansk oprindelse har en lidt højere
beskæftigelsesfrekvens på 76."

Var det også *løgn*?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-12-08 12:44

> [...]
> :)
>

> Det bedste Knud Larsen kan sige er, at han opfatter
> "44 pct. af de 16 - 64-årige indvandrerkvinder fra

Knud den Hellige Larsen lyver altid - tag det som noget
givent. Han skrev i en tråd at han ikke var blevet fyret som
lærer i en islamisk skole, men tværtimod var blevet skamrost
af skolelederen. Det er endnu en løgn - man ville gerne slippe
af med ham, siger en kilde der kender til sagen, og ville
undgå at han kom med endnu flere ubehageligheder mod skolen,
så derfor ...

Jeg kan så vælge at tro på Knud den Hellige Larsen eller på
min kilde - jeg tror at det er indlysende hvem der virker mest
troværdig, for alle de mange løgne Knud d. H. Larsen er kommet
med om mig ved fordrejninger af mine ord og mine hensigter,
gør at jeg i hvert fald ikke har til hensigt at lægge fingrene
imellem når det drejer sig om at vurdere hans troværdighed.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-08 13:29

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville gerne slippe af med ham, siger en kilde der kender til sagen, og
> ville undgå at han kom med endnu flere ubehageligheder mod skolen, så

Du optræder usmageligt...!!!

Hvad ville du mene, om nogen med insiderviden begyndte at sprede rygter om
dine arbejdsmæssige forhold?

Der er intet lettere, end at påstå: jeg ved, osv--

Du hyler såmænd højt nok, når de brune horder angriber dig på useriøst
grundlag.
Men hvad vil du dog selv i præcis samme svinesti?

Skam dig ikke så lidt..!!

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 16:41

Egon Stich wrote:
> [...]
> rygter om dine arbejdsmæssige forhold?
>
> Der er intet lettere, end at påstå: jeg ved, osv--

Han ved intet som helst, og kunne ikke engang nævne navnet på den skole jeg
var på.

Kommer med en kæmpeløgn, og gemmer sig så bag sit kill-filter, kan man være
mere jammerlig?

Også DADK rablede han løgne ud om, og forsvandt så med halen mellem
benene, - den er helt gal.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 16:38

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> af med ham, siger en kilde der kender til sagen, og ville
> undgå at han kom med endnu flere ubehageligheder mod skolen,

Du bliver da også, om muligt, grovere og grovere som årene går. Du HAR ingen
"kilde", det er noget du frit opfinder.

> [...]
> gør at jeg i hvert fald ikke har til hensigt at lægge fingrene
> imellem når det drejer sig om at vurdere hans troværdighed.

Du kan gøre hvad du vil, du tør jo ikke engang læse hvad jeg skriver, -
kujon!

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-12-08 20:14

> [...]
> af med ham, siger en kilde der kender til sagen, og ville
> undgå at han kom med endnu flere ubehageligheder mod skolen,

Mine kilder fortæller mig, at du har haft flere sager om seksuelle overgreb
på mindreårige elever. Der ligger endda en sag hos statsadvokaten, der endnu
ikke er afsluttet.

Hvem skal man mon tro?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 26-12-08 20:17

On Fri, 26 Dec 2008 20:14:18 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>på mindreårige elever. Der ligger endda en sag hos statsadvokaten, der endnu

kender ikke dine kilder

men at tro på AHW er i bedste fald tidsspilde

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 25-12-08 11:48

On Wed, 24 Dec 2008 18:25:32 -0800 (PST), Notion <adam_xtr@yahoo.com>
wrote:

>Løgn og vrøvl, det er hvad du bringer her.

du vil ikke se virkeligheden, du lever i en fantasiverden hvor al
negativ omtale af muhamedanere bare skal være løgn, nu kan du enten
fantasdere videre eller

prøve selv at slå dit filter og alle dine fordomme fra
fra og tilegn dig viden

og du vil ved at læse nedenstående links finde ud af at der er en
ganske klar og tydelig tendens som kan siges i en meget kort sætning:

Muhamedanere er meget mere dovne og kriminelle end ALLE andre
grupperinger

<<<<<<<
http://jp.dk/morgenavisen/meninger/article1547764.ece
Der er lidt over 340.000 indvandrere og efterkommere fra de
ikke-vestlige lande i Danmark, hvilket udgør 6,2 pct. af befolkningen.
Indvandrere og efterkommere fra de vestlige lande udgør 2,9 pct. af
befolkningen.

Det er helt afgørende for indvandrernes og efterkommernes integration
i samfundet, at de er i beskæftigelse. Derved bidrager de også til at
finansiere velfærdsstaten og andre offentlige udgifter.

Personer med dansk oprindelse i alderen 16-64 år har en
beskæftigelsesfrekvens på 79, dvs. at 79 pct. af aldersgruppen er i
beskæftigelse.

Indvandrere fra en række lande har derimod meget lave
beskæftigelsesfrekvenser. De laveste niveauer findes blandt
indvandrere fra Somalia, Libanon og Irak, hvor kun 35-37 pct. er i
beskæftigelse. Indvandrere fra Libanon er helt overvejende statsløse
palæstinensere.

I modsætning hertil har indvandrere fra lande i Syd- og Østasien
ganske høje beskæftigelsesfrekvenser. Mellem 62 og 67 pct. af
indvandrerne fra Sri Lanka, Thailand, Vietnam og Kina er i
beskæftigelse.

[...]

Jo længere tid indvandrerne har opholdt sig her i landet, jo højere
beskæftigelsesfrekvens. Det gælder for indvandrere fra de fleste lande
og viser, at integration normalt tager tid.

Desværre ses denne udvikling kun svagt, når det gælder indvandrere fra
Somalia, Libanon og Irak. Selv med en opholdstid i Danmark på 10-15 år
er kun 29-37 pct. i beskæftigelse.

Med den samme opholdstid er det 67-79 pct. af indvandrere fra
Filippinerne, Kina, Thailand og Sri Lanka, som har arbejde. Det er i
øvrigt samme niveau som indvandrere fra vestlige lande.

En stor del af dine og mine fremtidsudsigter blev afgjort i ungdommen.
Vi har derfor også set på, om de unge er i beskæftigelse eller under
uddannelse. Her er det stærkt bekymrende, at en stor del af de
20-29-årige indvandrere hverken er i beskæftigelse eller under
uddannelse.

For unge kvinder med dansk oprindelse drejer det sig om 11 pct. Ser vi
på unge kvindelige indvandrere fra Somalia, Irak, Libanon og Pakistan,
er det 57-60 pct. Over halvdelen af de unge kvindelige indvandrere fra
disse lande er altså hverken under uddannelse eller i beskæftigelse.

Det er ganske problematisk. Ikke kun for disse unge, men også for de
børn de får eller har. Vi taler her om næste generation kaldet
efterkommere, som i mange tilfælde vil have et dårligere udgangspunkt
for deres skolegang og senere erhvervsuddannelse bl.a. på grund af
svagere danskkundskaber og familiens økonomi.

Langt størstedelen af al kriminalitet bliver begået af personer med
dansk oprindelse. Danmarks Statistik har dog tidligere redegjort for,
at indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande begår
straffelovskriminalitet langt hyppigere end personer med dansk
oprindelse.

I rapporten ”Indvandrere i Danmark 2008” er vi gået dybere ned i
tallene og har set på kriminaliteten fra forskellige oprindelseslande.

Ved kriminalitet forstår vi her personer i alderen 15-79 år, som i
2007 er kendt skyldige i overtrædelse af straffeloven
(berigelsesforbrydelser, vold mv.), færdselsloven (spritkørsel,
fartovertrædelser mv.) eller særlove (lov om euforiserende stoffer,
våbenloven mv.). Da langt de fleste lovovertrædelser bliver begået af
mænd, vil jeg kun omtale mænds kriminalitet.

Vi ved, at unge langt hyppigere begår kriminalitet end andre
aldersgrupper. Hvis man vil sammenligne kriminalitetsniveauet i
befolkningsgrupper med forskellig oprindelse, må der tages højde for,
at de kan have en forskellig alderssammensætning. Det gør vi ved en
såkaldt aldersstandardisering.

Vi ved også, at kriminaliteten hænger sammen med sociale forhold.
Arbejdsløse og personer uden for arbejdsstyrken (dog ikke
pensionister) har f.eks. et højere kriminalitetsniveau end
lønmodtagere. Det tager vi højde for ved en standardisering for
socioøkonomisk status.

Ved at standardisere for både alder og socioøkonomisk status opnås, at
de forskelle på befolkningsgrupperne vi finder, ikke kan siges at
skyldes disse to forhold.

Når vi skal sammenligne befolkningsgrupperne anvender vi et såkaldt
kriminalitetsindeks, hvor tallet 100 står for gennemsnittet for hele
den mandlige befolkning. Efter standardisering fås følgende
kriminalitetsindeks for udvalgte oprindelseslande:

Libanon 208

Jugoslavien 198

Pakistan 188

Marokko 187

Tyrkiet 184

Somalia 167

Danmark 98

Vietnam 90

Thailand 76

Filippinerne 59

Kina 37

Mandlige indvandrere og efterkommere fra Libanon, dvs. hovedsagelig
statsløse palæstinensere har det højeste kriminalitetsniveau.

Det er mere end dobbelt så højt som for mænd med dansk oprindelse.
Mænd med oprindelse i Jugoslavien, Pakistan, Marokko, Tyrkiet og
Somalia har også høje niveauer.

Modsat kan det konstateres, at mandlige indvandrere og efterkommere
fra Vietnam, Thailand, Filippinerne og Kina har et lavere
kriminalitetsniveau end mænd med dansk oprindelse.

Ser vi alene på overtrædelse af straffeloven, finder vi endnu større
forskelle.

[...]

Det er Danmarks Statistiks opgave at belyse samfundsudviklingen som
grundlag for en demokratisk debat og politiske beslutninger. Det er
herefter en politisk opgave at beslutte de midler, som kan og skal
anvendes for at opnå en bedre integration af indvandrere og
efterkommere fra nogle ikke-vestlige lande.
<<<<<<

<<<<<
http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3025019%2c5%2c2&count=1
Således er kun hver tredje 16-64-årige indvandrer fra Somalia, Libanon
og Irak beskæftiget. I modsætning har to ud af tre indvandrere fra
Kina, Vietnam og Thailand et arbejde, mens fire ud af fem personer med
dansk oprindelse er i job.

For kvinder i alderen 20-29 år fra Somalia, Libanon, Pakistan og
Afghanistan er mere end halvdelen hverken i beskæftigelse eller under
uddannelse. For kvinder med dansk oprindelse drejer det sig om 11 pct.

De mest kriminelle indvandrere er mandlige og efterkommere fra Libanon
- hovedsageligt statsløse palæstinensere - mens mænd fra Kina og USA
begår færrest lovovertrædelser i Danmark.
<<<<<<

<<<<<<<
http://www.skm.dk/ministeren/taler/4943.html
Dette beskæftigelsesmæssige efterslæb er i USA kun 4 pct. og i Canada
10 pct., mens det i Danmark er det største blandt de otte lande, der
indgår i Viby Mogensens sammenligning, nemlig hele 41 pct. i 2002. Det
er en forskel, der er til at tage at føle på, og derfor er Gunnar Viby
Mogensens bog om baggrunden for denne forskel interessant læsning.

Mens 75 pct. eller 3 ud af 4 danskere i den erhvervsaktive alder var i
beskæftigelse i 2005, var denne andel for indvandrere fra
ikke-vestlige lande kun 46 pct. Som Gunnar Viby Mogensen gør opmærksom
på, er indvandrernes beskæftigelsesmæssige efterslæb, næsten uden
sidestykke i de internationale vandringers historie.

Mange med indvandrerbaggrund står helt uden for arbejdsmarkedet, og
gruppen er stærkt overrepræsenteret blandt langtidsledige
overførselsmodtagere. Indvandrere fra udviklingslande udgør 35 pct. af
kontanthjælpsmodtagerne, men kun 5 pct. af befolkningen.

Alt i alt sker der i Danmark en årlig nettooverførsel til indvandrere
over de offentlige finanser på, hvad der svarer til 0,9 pct. af BNP.
Sådan behøver det imidlertid ikke at være. I USA udgør
nettooverførselen til indvandrere 0,3 pct. af BNP. I Canada har der
endda historisk været tale om en lille nettooverførsel via de
offentlige finanser fra indvandrere til indfødte canadiere.

<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 13:38

Notion wrote:

> [...]
> som er udkommet så får du relevant viden og ja det er ikke nyheder i
> dagspressen for det sælger jo ikke. Gør dig selv den tjeneste og hold

Du er dog utrolig grov, det hjælper dig ikke at beskylde folk for løgn,
sandheden går ikke væk af den grund.

Du er jo uden for pædagogisk rækkevidde.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 13:53

Knud Larsen wrote:

> Du er dog utrolig grov, det hjælper dig ikke at beskylde folk for løgn,
> sandheden går ikke væk af den grund.

Kunne du dokumenterer din "sandhed" :
"Meget få muslimske kvinder er overhovedet på arbejdsmarkedet, OG dem der
arbejder i egen forretning gør det hovedsagelig fordi de ikke må arbejde
sammen med mænd. "

Et link til dokumentation udbedes, tak.
:)

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 14:31

Michael Weber wrote:

> [...]
> "Meget få muslimske kvinder er overhovedet på arbejdsmarkedet, OG dem
> der arbejder i egen forretning gør det hovedsagelig fordi de ikke må

"Link" til noget man har fået fra mange forskellige artikler om emnet? Det
er muligvis for stærkt udtrykt, - for at glæde dig, du bliver jo nærmest
jublende, hvis du endelig kan finde noget at hænge dig i. Det er dig vel
undt, det er SÅ sjældent du kan finde et halmstrå at hænge dig i.

ER det et problem, at nogle af kvinderne ikke må arbejde sammen med mænd?

ER det et problem, når kvinderne ikke kan være hjemme og have maden klar,
når manden ankommer fra klubben?
- Som de palæstinensiske kvinder i DR-udsendelsen, som skulle få dem i
arbejde - sagde, de kunne desværre ikke påtage sig arbejde for så ville
manden bliver stangtosset.

Er det et problem, at de ikke-vestlige kvinder har en arbejdsløshed på 17%,
mens de vestlige kvinder har 5%?
(og det gælder kun dem som HAR en kontakt med arbejdsmarkedet) - eller
foretrækker du at lede efter et halmstår du kan sutte på?

Fra : Michael Weber

Dato : 25-12-08 14:39

Knud Larsen wrote:

Postulater er ikke dokumentation.
Du havde ingen dokumentation ?

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 19:45

Michael Weber wrote:
> Knud Larsen wrote:
>

> Postulater er ikke dokumentation.
> Du havde ingen dokumentation ?

Du er din egen dokumentation på, at du ikke læser indlæggene.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-12-08 12:46

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i
meddelelsen
> Knud Larsen wrote:
>

> Postulater er ikke dokumentation.
> Du havde ingen dokumentation ?

Han har ALDRIG dokumentation - kun løgne og fordrejninger af
folks ord.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-08 13:34

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
> Knud Larsen wrote:
>

> Postulater er ikke dokumentation.
> Du havde ingen dokumentation ?

Burde du ikke begynde at læse aviser?
I disse, om du ellers kender begrebet, er der offentliggjort statistikker
fra sædvanligvis pålidelige kilder, der dokumenterer netop det omhandlede
forhold.

Skriger du på "dokumentation", tilkendegiver du egentlig for omverdenen, at
du er ualmindelig uoplyst.
Alternativt så småt kørende, at du mener at kunne bortlyve kendsgerningerne?

Det eneste sted, hvor du vil kunne finde dokumentation for rigtigheden af
dine forkerte opfattelser, er om du får vor her huserende talmanipulator til
at konstruerer en helt ny statistik.
Noget han sikkert påtager sig med glæde.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 19:44

Knud Larsen wrote:

> [...]
> bliver jo nærmest jublende, hvis du endelig kan finde noget at hænge
> dig i. Det er dig vel undt, det er SÅ sjældent du kan finde et

citat igen:

Danmarks statistik:

Fra : Notion

Dato : 24-12-08 19:31

On 22 Dec., 15:08, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Du ER lidt morsom, og du har absolut nul "grundviden".

Jeg kan dokumenterer dine løgne, ja det gør mig til dum ikke også..
LOL du er en stakkels ...

> Du vrøvler endnu engang.

Hvor er det jeg vrøvler, kan du ikke lige dokumenterer det bare en
gang...

> Det kan du tro: "Ansvar for egen integration" - værsgo, til fri
> afbenyttelse.

Jamen hvorfor er det så du tonser afsted med tvang ??

> Danmark er jo ikke én stor børnehave

Den del af samfundet du kender til er åbenbart en børnehave. Det er
sagt før du lærer ikke så meget ved at læse og fortolke de tegneserier
du læser. Prøv at oppe dig lidt og læs Information, selv om det ser ud
til at være en stor mundfuld for dig,.

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 13:49

Notion wrote:

> [...]
> sagt før du lærer ikke så meget ved at læse og fortolke de tegneserier
> du læser. Prøv at oppe dig lidt og læs Information, selv om det ser ud

JEG har ingen problemer med at læse, tværtimod. Du har selv berettet, at du
ikke kan læse, så skulle du ikke holde dig lidt tilbage med beskyldninger
for netop dette?

Og du kan godt holde dine børnehavebeskyldninger om "løgne" for dig selv,
ellers kan vi voksne ikke tale med dig.

Fra : Notion

Dato : 30-12-08 19:10

On 25 Dec., 09:17, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]

> intet om hvor mange der så rent faktisk driver forretning, kun at dem der

Det fortæller da, at kvinder fra 3. lande er bedre til at holde
butikhuslejen betalt end hvad danske kvinder formår. Hvad er det du
ikke forstår?? Skal der laves et kursus i CVU nord omkring emnet??

> Hvis man som jeg har været udsendt på Balkan og Irak er det iøvrigt ikke
> overraskende, sjældent man set så luddovne mænd som der.-

OG hvad har det lige med resten at gøre. At nogen er dovne kan vi alle
genkende også her i DK. Jeg kender mange Danske mænd som er rigtig
dovne.

Fra : Notion

Dato : 30-12-08 19:14

On 25 Dec., 13:48, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> [...]
> ikke kan læse, så skulle du ikke holde dig lidt tilbage med beskyldninger

Måske kan du læse, men at forstå hvad du læer har du problemer med,
det viser du gang på gang her, og nej det har ikke noget at gøre med
at du befinder dig på et lav stadie af viden, at du manger real viden
for at kunne følge med, kan du kun afhjælpe dig selv med.

> Og du kan godt holde dine børnehavebeskyldninger om "løgne" for dig selv,
> ellers kan vi voksne ikke tale med dig

Hvis du var voksen, så kom du med andet en løgn. Prøv at komme med
relevant viden bare en gang. Prøv at linke til noget du har forstået
og kan holde en saglig debat. Lad os se hvilket niveau du egentlig
befinder dig på

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-12-08 17:13

Lyrik skrev:

> [...]
> http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/712170011/
>
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39

Hverken du eller nogen af de øvrige her synes at have fattet hvad prøven
går ud på. Det væsentlige er selvfølgelig at teste om ansøgeren er i
stand til at læse og forstå dansk på et rimeligt niveau. Hvis kun en
fjerdedel består viser det også at den opfylder sit hovedformål, da for
mange indvandrere tager for let på dette.

Indholdet skyldes vel mest hensynet til vores små venner i DF, som
holder meget af Jellingestenene og den slags. Da man stadig kan
forberede sig indenfor en begrænset pensum er det dog underordnet, selv
om det nok kan give ansøgerne nogle sære idéer om vores præferencer. Men
hvis de bare får at vide at det (også) er DF's skyld går det nok.

Det er et klart fremskridt at det ikke er de samme 40 spørgsmål hver
gang, fordi det selvfølgelig var for let at lære udenad, også selv om
man ikke kunne sproget.

Som man vil forstå er det helt ligegyldigt hvordan indfødte dansktalende
og dansk-kulturelle klarer prøven. Den er ikke konstrueret til dem.

--
Niels

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-08 17:17

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Som man vil forstå er det helt ligegyldigt hvordan indfødte
> dansktalende og dansk-kulturelle klarer prøven. Den er ikke
> konstrueret til dem.

Det VIL man ikke forstå.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 18-12-08 18:57

On 18 Dec., 17:12, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:

> [...]
> fjerdedel består viser det også at den opfylder sit hovedformål, da for
> mange indvandrere tager for let på dette.

EN stor gang vrøvl.

> [...]
> om det nok kan give ansøgerne nogle sære idéer om vores præferencer. Men
> hvis de bare får at vide at det (også) er DF's skyld går det nok.

Ja DF ønsker at begrænse personer med for mørke øjne i at blive DK'er

> Det er et klart fremskridt at det ikke er de samme 40 spørgsmål hver
> gang, fordi det selvfølgelig var for let at lære udenad, også selv om
> man ikke kunne sproget.

Prøven har ikke nogen værdi for dig eller mig eller samfundet. Denne
prøve kunne lige så godt foretages som en del af pensum for
sprogskoleophold.

> Som man vil forstå er det helt ligegyldigt hvordan indfødte dansktalende
> og dansk-kulturelle klarer prøven. Den er ikke konstrueret til dem.

Nej det er ikke korrekt, da det forventes at vi skal være "godbider"
for dem til at gøre en ekstra indsats for opnåelse af rødbede farvet
pas.

Der er jo allerede skrappe krav i forbindelse med danskprøve på landet
sprogskoler, omkring opnåelse af niveau danskhed.

Fra : Hauge

Dato : 19-12-08 06:33

Lyrik wrote:
> Den er ikke spor for svær efter min mening! Den er meget human! 39
> rigtige for mit eget vedkommende.

Hvor mange havde du så efter de forkerte svar blev rigtige?

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 09:40

Hauge wrote:

> Hvor mange havde du så efter de forkerte svar blev rigtige?

Det gjorde jo ingen forskel, det var en multiple choice prøve, så om et
indlysende svar skulle være tre fluehår fra det korrekte, det er jo
ligegyldigt, bare man kan se de oplagt forkerte.

Fra : Lyrik

Dato : 19-12-08 22:40

Den 18.12.2008 kl. 16:31 skrev Peter <xdzgor@hotmail.com>:

> Jeg er ikke 100% enig med dig. Et eller andet sted synes jeg det er
> underligt at der er danskere der ikke kan bestå prøven.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Danskere skal slet ikke bestå prøven. De har arvet statsborgerskab til
landet Danmark og bor her lige så naturligt som de bor i deres fars hus og
arver det en dag.
Udlændinge har kun den ret til at blive danske statsborgere,som danskerne
tildeler dem.

Om danskere består prøven har ingen relevans, for deres statsborgerskab er
ikke afhængigt af om de består en prøve.

Men danskerne har besluttet at de vil have garanti for at udlændinge
består denne prøve.

Det er en strategisk prøve skabt af danskere for udlændinge! Hvorvidt
udlændinge undrer sig over om danskere kan bestå denne prøve, tillægger
danskerne ingen betydning.

At være statsborger i Danmark er ikke en international konkurrence hvor
alle folkeslag står lige som i en idrætskamp.
Dansk statsborgerskab udstedes via et dansk Folketings regler og
beslutning.
Udlændinge som vil have det statsborgerskab, må søge på danskernes
premisser. Det er ikke FN eller EU der har noget at sige angående hvem der
kan blive danske statsborgere.

Du er vandt til menneskerrettigheder som gælder alle. At være dansk
statsborger er ikke en menneskeret som kan ankes. Det danske folketing er
enevældig på det område.

Med dine indvendinger anfægter du faktisk danskernes ret til Danmark. Som
dansker kan jeg slet ikke lide din holdning! Skik følge eller land fly!
--
MvH
Jens