Lyn-selvmordsforberedelse.
Fra : Bo Warming

Dato : 17-12-08 10:25

Lyn-selvmordsforberedelse.
To medarbejdere på en svejtsisk Dignitas-klinik k har sagt op, fordi chefen
undertiden fik afsluttet selvmordet samme dag selvmordsturisten ankom. Men
det er jo kun uetisk, hvis salestalk har lovet længere forberedelsestid.
Hvis jeg kun havde småbeløb at ofre på projektet, ville jeg være tilfreds
med en klinik, der lader den dødsønskende om selv at forberede sig og evt
lader den sparsommelige smutte ind mellem to andre patienter "på afbud"
(ubestemt ventetid er også forberedelsestid)
Oregon har været pioner blandt USA-stater med hensyn til at legalisere,
hvad i EU kaldes "hollandsk model"
Det har de været i 10 år, og det har ført til, at de nu er nået helt ned på
4 gange færre retssager, hvor pårørende klager over misbrug, end de stater
hvor det er ulovligt.
Dvs når folk først ved, at de kan dø, når sygdommen er uundholdelig, så
behøver de ikke tage beslutningen tidligt af frygt for at miste
kontrollen - forklarer Politiken 17.12 (i Opinions-collumn ved britiske
Polly Toynbee)
Gordon Brown har kvajet sig ved at prale af altid at have stemt mod alle
aktivdødshjælp lovforslag.
Nu viser det sig, at UK i 25 år har haft konsekvemt 80% flertal for
totalliberaliseringe af køb af indgrebet.
Det samme gælder vist Danmark ,
og takket være den folkelige debat ,
som vor onde journaliser har søgt at holde nede, kommer nok snart også her
en lov med respekt for individuel selvbestemmelse og uden den megen grove
forkælelse af de egoistiske jobsøgende fagforeninger i
terminalbehandlings-sektoren.
Vi er et tortur-uland, og jeg er stolt af, at min far var blandt pionererne
for den danske forening "Mit livstestamente" - som desværre blev kuppet af
den psykiater, der uden at have mødt Glistrup erklærede, at psykose lyste ud
af dette folketingsmedlem dengang han havde fået 28 medkæmpere gjort MFer.
Min mor forbød min far at skrive læserbreve om eutanasi-emnet, og han var en
ussel tøffelhelt, at han bøjede sig for hendes angst for, hvad veninderne
skulle tænke.
Mit liv har været et oprør mod kvinde-undertrykkelse som min mors
værre-end-nazi tiltag mod min far!.

(Det selvopfundne adjektiv "værre-end-nazi" i sidste linie er blandt det som
kan bortredigeres af mit læserbrev.

Bo Warming Bjelkes Alle 46, 2200 N