Google og usenet
Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-12-08 15:41

Jeg sad forleden i en sen vagt og kommenterede nogle ting i dk.edb.mac
bl.a. at man måske kunne rafinere diagnostik af computerproblemer ved at
udelukke hardwarefejl først, og at ERS var tidligt på banen med at
afprøve et andet tastatur forleden, men også tidligt ude med andre
forslag.

For lige at blive ved det lidt: hvad er sandsynligheden for at den
software vi bruger virker? Er dn læst orn'li' ind, og det er kendt
platform, så vil det altid være mest sandsynligt at det er hardwaren der
driller. Mest oplagt perifere dele. Især noget der skal læses eller
skrives til. (Bluetooth og den slags, også.)

Men jeg ved fra mig selv, at jeg elsker at løse problemer, og hvis de
ikke er svære nok i udgangspunktet, så kan man jo gøre dem svære nok.
Helt klart en uvane. Og man skal tænke på Orckhams ragekniv.

Nåh, tilbage til google og news. Jeg bemærker at ingen at de ting jeg
skrev er dukket op her. Hvad kan vi så lære af det, tjahmmm ...

Noget helt andet:

God Juleferie! // Gad vide hvad statistiken er for juleferier?
Spis godt! // Sidder folk og piller i anden eller i suppen?
Gæt en gåde: Går antallet af posting op eller ned i juleferien? //Ta'
den.

*-<(:- {

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 23-12-08 16:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Gæt en gåde: Går antallet af posting op eller ned i juleferien? //Ta'
> den.
>
> *-<(:- {

Hvis årets jule"ferie" bliver ligesom tidligere år, går antallet af
postings ned.

Glædelig jul

M.

Fra : Terje Kleverud

Dato : 23-12-08 18:51

<http://tinyurl.com/79ntyr>

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-12-08 19:18

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> <http://tinyurl.com/79ntyr>

Ja det var den tråd jeg kommenterede på i Google. De er bare ikke dukket
op. Men jeg har måske sendt det som e-mail, altså klikket forkert, så
har jeg da virkeligt været træt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 02:00

> [...]

> Ja det var den tråd jeg kommenterede på i Google. De er bare ikke dukket
> op. Men jeg har måske sendt det som e-mail, altså klikket forkert, så

Jeg har i hvert fald fået en e-mail fra dig, kan jeg se på din adresse
hos Gmail. Jeg har også svaret på den, men jeg vidste ikke, det var dig,
for der var ikke noget navn. Du har nok regnet med, at der kom en
automatisk signatur under. Jeg var ikke kvik nok til at regne ud,
hvorfor der står fr i adressen. Tak for de pæne ord i øvrigt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-12-08 08:05

> [...]
> automatisk signatur under. Jeg var ikke kvik nok til at regne ud,
> hvorfor der står fr i adressen. Tak for de pæne ord i øvrigt

Ja sjovt nok bliver jeg så glad og let, når jeg ser er stykke
vejledningstekst som dit om macsoup-anvendelsen:
Der forener at være skrevet på dansk (ikke-matematisk), er helt kort,
med korte letlæste sætninger, og med et meget præcist udsøgt indhold af
funktioner, som det er nok at få kendskab til, for at være kørende, på
rette tid og sted.

Jeg kan da godt forstå mange stå af på MacSoup. Manualen er på 64 sider.
Hvordan i al verden skulle de kunne tro at ovenstående er nok?

Nåh, men jeg fandt da ud af, hvorfor man kalder det for søvndrukken O:)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini