Hvor når skal Google bort censureres
Fra : Christian..

Dato : 13-12-08 19:01

Jeg undre mig over hvordan man kan få lovens ord (Danmark) til at
forbyde adgang til ThePirateBay og andre udbydere, da alt hvad de
tilbyder er information i tekst format, alt hvad de tilbyder kan findes
på Google, skal den så også forbydes eller er den for stor til at
sagsøge, det er fanme uhyggeligt...

Fra : Lyrik

Dato : 13-12-08 19:30

"Christian.." <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> information i tekst format, alt hvad de tilbyder kan findes på Google,
> skal den så også forbydes eller er den for stor til at sagsøge, det er
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Normalt ville sådan noget komme op i en rigtig retssal med forsvarer og
anklager. Her ville disse blokeringer sikkert falde for Grundloven der
siger:"Der kan ingensinde indføres censur i Danmark!"

Men der er et stort hul i retssystemet! Det heder "Kongens foged" eller
"Fogedretten". Så hvis et firma mener de får deres økonomiske rettigheder
krænket, så kan de gå i fogedretten i stedet for en rigtig retssal!
Disse musikrettighedsfolk farer så i fogedretten og siger at deres musik kan
downloades og det vil de have fogedforbud på! Det må ikke ske. Fogeden ser
på det og finder ud af at deres musik kan downloades. Så følger han en regel
om at det skal han forhindre! Samtidig forhindrer han al fildistribution på
nettet! Det skider fogeden på fordi han måske hører til de dummeste jurister
der ikke kunne bruges andre steder!?
På den måde indfører han censur ad bagvejen! Og politikerne reagerer ikke!
det er det værste!
Er der dog ikke en eneste dansker der kan tage det op juridisk?

MvH
Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 18:48

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er det værste!
> Er der dog ikke en eneste dansker der kan tage det op juridisk?

det egentlige problem er da, at selv landsretten, hvor djøfferne burde være
bare lidt klogere end en foged, stadfæster grundlovsbruddet.
Sagen er anket til højesteret.

Gad vide, og man der er klogere udi texten?

Egon

Fra : @

Dato : 14-12-08 23:47

On Sat, 13 Dec 2008 19:29:40 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>anklager. Her ville disse blokeringer sikkert falde for Grundloven der
>siger:"Der kan ingensinde indføres censur i Danmark!"

hvad en privat netværksopreatør vælger at tilbyde sine kunder eller
blokere for på sit netværk har intet med den censur Grundloven
omhandler at gøre

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N_B_DK

Dato : 16-12-08 14:41

"@" <124@invalid.net> wrote in message

> hvad en privat netværksopreatør vælger at tilbyde sine kunder eller
> blokere for på sit netværk har intet med den censur Grundloven
> omhandler at gøre

JO når det er staten der pålægger den private at gøre det.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Vidal

Dato : 13-12-08 22:04

Christian.. skrev:
> [...]
> tilbyder er information i tekst format, alt hvad de tilbyder kan findes
> på Google, skal den så også forbydes eller er den for stor til at

Sålænge det kun er DNS serverne, der rammes,
kan du vel bare imødegå det.

I morgen vil jeg downloade en Porsche.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 18:46

"Christian.." <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> information i tekst format, alt hvad de tilbyder kan findes på Google,
> skal den så også forbydes eller er den for stor til at sagsøge, det er

Hvad er det dog lige, grundloven siger om sencur---

I dette tilfælde hjælper staten private med at udføre sådant.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 16-12-08 14:42

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> wrote in message

> I dette tilfælde hjælper staten private med at udføre sådant.

Ikke hjælper, er direkte årsag til, uden dommen, så havde de ALDRIG
spærret for de omtalte sider.

Fra : DADK

Dato : 15-12-08 00:17

Christian.. wrote:
> [...]
> tilbyder er information i tekst format, alt hvad de tilbyder kan
> findes på Google, skal den så også forbydes eller er den for stor til

Google indekserer jo kun sider, så hvis piratebay.org bannes ryger deres
sider teoretisk ud af indekset. Det er nok der man skal hen, men tvivler på
at de har tænkt så langt.

Den fungerer da stadig, og hvis ikke man kan tilgå den, er det meget nemt at
omgå kravet. Feks er der noget der hedder proxyservere. Jeg giver gerne en
instruktion i det. Der findes mange muligheder for omgåelse af denne dom.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-12-08 15:40

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Den fungerer da stadig, og hvis ikke man kan tilgå den, er det meget
> nemt at omgå kravet. Feks er der noget der hedder proxyservere. Jeg
> giver gerne en instruktion i det.

Det gjorde du så ikke, så lad mig komme med den her:

Under opsætning af netkort ændres TCP/IP-indstillinger, så DNS-server ikke
tildeles automatisk via DHCP. I stedet benyttes offentligt tilgængelige
DNS-servere, der ikke er udsat for "censur". Benyt f.eks. OpenDNS
(http://en.wikipedia.org/wiki/OpenDNS), der stiller følgende servere til
rådighed:

Primær: 208.67.222.22
Sekundær: 208.67.220.220

Virker selvfølgelig også, hvis man ikke synes, at Mimi Jacobsen og Red
Barnet skal blande sig i ens internetadfærd.

Det tager ca. fem sekunder, men Antipiratgruppen vil gerne have, du bli'r
lidt længere...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 15-12-08 17:07

Jens Bruun wrote:

> [...]
> Barnet skal blande sig i ens internetadfærd.
>
> Det tager ca. fem sekunder, men Antipiratgruppen vil gerne have, du bli'r

LMFAO

Ole Mogensen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 15-12-08 17:09

Christian.. wrote:
> [...]
> tilbyder er information i tekst format, alt hvad de tilbyder kan findes
> på Google, skal den så også forbydes eller er den for stor til at

Det er /private/ udbydere som spærre for TPB.

De kan sætte reglerne for hvad de vil have at deres net
bliver brugt til.

Hvor svært kan det være.

Ole Mogensen

Fra : N_B_DK

Dato : 16-12-08 14:43

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Det er /private/ udbydere som spærre for TPB.

Ja pga at staten.

> De kan sætte reglerne for hvad de vil have at deres net
> bliver brugt til.

Men det er bare ikke dem der har sat de spilleregler, ellers havde det
ikke været nødvendigt at trække dem i retten for at få dem til at spærre
for de sider.

> Hvor svært kan det være.

Meget svært åbenbart.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 16-12-08 16:37

N_B_DK wrote:
> "Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Ja pga at staten.

Staten ?

Har den danske stat bedt udbyderne om at spærre for TPB ?

Jeg troede at det var Mimi og co.

Ole

Fra : N_B_DK

Dato : 16-12-08 17:13

> Har den danske stat bedt udbyderne om at spærre for TPB ?
>
> Jeg troede at det var Mimi og co.

Red barnet har INTET at gøre med "lukningen" af TPB.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 16-12-08 18:13

N_B_DK wrote:
> "Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Red barnet har INTET at gøre med "lukningen" af TPB.

Ok, jeg har ikke haft tid til at følge med alt der sker
på det seneste, 10-12 timers arbejdsdage, ryddning af et
Powermac G4 cluster, lukket ned for 1-2 år siden, fik 3
dage til at rydde det + div 80 kilo UPS.

Kan du bruge nogle G4 ?.. hehehe

Vores studerende har rendt som fluer om mig de sidste dage,
de har godt nok tyndet ud i affaldet

Ole Mogensen.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-12-08 22:03

> Ok, jeg har ikke haft tid til at følge med alt der sker
> på det seneste,

Det er nu ved at være en gammel sag ;)

> 10-12 timers arbejdsdage,

Kender jeg godt til-

> ryddning af et
> Powermac G4 cluster, lukket ned for 1-2 år siden, fik 3
> dage til at rydde det + div 80 kilo UPS.
>
> Kan du bruge nogle G4 ?.. hehehe

Nej tak, har skrammel nok *GG*

> Vores studerende har rendt som fluer om mig de sidste dage,
> de har godt nok tyndet ud i affaldet

Det er da rart at have nogen til at slæbe det ned i containeren ;)

Fra : DADK

Dato : 17-12-08 03:17

N_B_DK wrote:

> Kender jeg godt til-

Slubre. Gid det var mig.

Hvad siger i til at Google nu dræber FireFox? Jeg synes det er noget crap,
ærlig talt. Nu sidder jeg med 3.0.4, og den er ENDELIG blevet god, og så dør
den jo nok, højst sandsynlgt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-12-08 05:21

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ærlig talt. Nu sidder jeg med 3.0.4, og den er ENDELIG blevet god, og så

Herregud - har da tænkt lidt på at prøve krom.
Google rules med søgemaskiner og innovativ software - men mon ikke der
kommer nye spillere til ad åre, for folk der er bekymrede over reklamer og
googles de facto monopol?

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 17-12-08 09:02

"DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Slubre. Gid det var mig.

Arhh af og til kunne det nu være rart med kun 8 timer.

> Hvad siger i til at Google nu dræber FireFox?

Det tror jeg ikke den gør.

> Jeg synes det er noget
> crap, ærlig talt. Nu sidder jeg med 3.0.4, og den er ENDELIG blevet
> god, og så dør den jo nok, højst sandsynlgt.

Jeg har svært ved at se hvorfor den skulle dø.

Fra : DADK

Dato : 20-12-08 02:50

N_B_DK wrote:

> Det tror jeg ikke den gør.

De har vist stået for 90% af støtten indtil videre. Tvivler på de vil
fortsætte f.eks 10 år frem, men mere satse på deres egen, og så gradvist
neddrosle.

> Jeg har svært ved at se hvorfor den skulle dø.

Fordi google så de facto skal vedligeholde 2 forskellige browsere.