Har Dansk Folkeparti truet Youtube?
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 12:47

Ja, man ved jo aldrig om det skulle være DF selv, som har truet Youtube til
at fjerne Hjælp mig Pia videoen. Ytringsfrihed og demokrati, er jo ikke
rigtigt noget partiet går så meget op i, når det ikke lige handler om dem
selv.

http://jokke-svin.dk/?p=2513

Heldigvis kan man se og høre videoen her:

http://jokke-svin.dk/?page_id=2827

Men det er lidt sjovt, for Youtube har ingen problemer med disse videoer:

http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

http://www.youtube.com/watch?v=gPPfo5pPq4U

--
/ Thomas

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-12-08 14:26

Thomas M wrote:
> [...]
> Youtube til at fjerne Hjælp mig Pia videoen. Ytringsfrihed og
> demokrati, er jo ikke rigtigt noget partiet går så meget op i, når

Rene spekulationer, for mig at se: Jeg er temmelig sikker på at det snarere,
den anden vej rundt og væsentligt mere nærliggende, er den infame "politiske
korrekthed" der er på spil her, for så vidt videoen måtte kunne opfattes som
"latterliggørende" i forhold til indvandrere og deres noget særprægede
"etniske" musikkultur. Dertil kommer så selvfølgelig også eventuelle
ophavsretsspørgsmål i forhold til musikken.

Når du så bruger dette til postulater om at DF skulle "krænke
ytringsfriheden", er det ligeledes en overdrivelse, der vil noget: DF har
kritiseret den tidligere operative PET-chef Jørgen Bonnichsen for i kraft af
sin tidligere betroede /embedsposition/ - som han også altid tituleres under
i sine partsindlæg, frem for som privatperson - at fremsætte decideret
/politiserende/ "ekspertudtalelser", hvilket altså bare ikke tilkommer en
embedsmand, der tværtimod udelukkende har været sat til at /administrere/
lovgivningen - og ikke som en anden lovgivende politiker at skulle tage
politisk stilling til den.

For mig at se håndhæver DF således udelukkende princippet om Magtens
Tredeling i denne latente "kompetencestrid", og der er da skam for mig at se
desværre også flere andre kedelige eksempler - blandt andet
Chefpolitiinspektør Per Larsen, der som fungerende betjent direkte har
udtalt sig /politisk/ FOR oprettelsen af et nyt "Ungdomshus"- på at
embedsmænd simpelthen ikke synes at respektere princippet om at politik nu
engang er /politikernes/ - og ikke de forvaltende embedsmænds - domæne...

Anders Peter Johnsen