Jamen...????
Fra : Tim

Dato : 13-12-08 12:37

Nu vil DR til at opkræve licens, uden at man bruger deres tjensete:

http://kpn.dk/article1542849.ece

Nej, det vil jeg sgu' ikke... og hvis jeg ikke lukker dem ind, kan de heller
ikke tvinge mig til det.

Boykot den bande.. hvad sker der mand?

/Tim

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 15:31

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> Nu vil DR til at opkræve licens, uden at man bruger deres tjensete:

Øhh sådan har det været i mange år, har du et licenspligtigt apperat
skal der betales licens, så kan ikke helt se problemet (andet end det er
svineri at man skal betale licens)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 15:36

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> [...]
>
> Øhh sådan har det været i mange år, har du et licenspligtigt apperat skal
> der betales licens, så kan ikke helt se problemet (andet end det er

Hvordan kan et apparat være licenspligtigt, når jeg ikke kan bruge til noget
licenspligtigt?

Skal jeg så også betale licens for min fucking Yukkapalme?

Ikke for at revse dig, men for at understrege det vanvittige i det.

/Tim

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 15:42

> Hvordan kan et apparat være licenspligtigt, når jeg ikke kan bruge
> til noget licenspligtigt?

Fordi du har muligheden for at se TV.

> Skal jeg så også betale licens for min fucking Yukkapalme?

Hvis du kan se tv på den ja....

> Ikke for at revse dig, men for at understrege det vanvittige i det.

Så køber man en monitor, projektor eller lignende uden tuner.

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 16:01

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Fordi du har muligheden for at se TV.

Sgu daitte' DR!

> Hvis du kan se tv på den ja....

Sgu daitte DR!

> Så køber man en monitor, projektor eller lignende uden tuner.

Nej, mit TV passer perfekt, dér i hjørnet. Det skal DR absolut ikke blande
sig i, når jeg ikke kan bruge deres signaler til noget.

/Tim

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-12-08 16:21

On Sat, 13 Dec 2008 15:41:34 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>Så køber man en monitor, projektor eller lignende uden tuner.

Forstå nu, at det drejer sig om et TV med en tuner som ikke kan
bruges! Signalerne den skulle modtage udsendes ikke længere - Den har
mødt sin hellige skaber - Tuneren er ubrugelig - Den har ingen
funktion - Den er analog. Den Tuner er død!

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 18:53

"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> wrote in message

> Forstå nu, at det drejer sig om et TV med en tuner som ikke kan
> bruges!

Fat nu at sådan som medie licensen er skruet sammen, så skal der betales
licens hvis et apperat kan modtage radio eller tv signaler.

> mødt sin hellige skaber - Tuneren er ubrugelig - Den har ingen
> funktion - Den er analog. Den Tuner er død!

JA det er nu godt klar over, men det ændrer ikke på hvordan medie
licensen er skruet sammen, at det er dybt latterligt er en anden side af
sagen, det ændrer bare ikke på at et tv er licens pligtigt, rimeligt
eller ej.

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 19:24

> [...]
> er skruet sammen, at det er dybt latterligt er en anden side af sagen, det
> ændrer bare ikke på at et tv er licens pligtigt, rimeligt eller ej.

Du har ret i din fortolkning af loven... vi snakker Måske bevidst) forbi
hinanden.

For at skære det ud i pap: Jeg er _naturligvis_ klar over lovens bogstav.
Det er jo _netop_ derfor jeg skriver det indlæg!

Det forstår du vel, ikke?

/Tim

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 20:07

> For at skære det ud i pap: Jeg er _naturligvis_ klar over lovens
> bogstav. Det er jo _netop_ derfor jeg skriver det indlæg!

så undrer det mig du skrev: Nu vil DR til at opkræve licens, uden at man
bruger deres tjensete:

Det er ikke noget de lige er begyndt på, det har de gjort alle dage.

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 20:34

> [...]
> bruger deres tjensete:
>
> Det er ikke noget de lige er begyndt på, det har de gjort alle dage.

Ja, det forstår jeg, og nu er du bare kontrær. Det her er en klar skærpelse
af den, allerede i forvejen, vanvittige situation.

Lad nu være med at splitte hår.

/Tim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-12-08 19:39

N_B_DK wrote:
> "Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> wrote in message

> Fat nu at sådan som medie licensen er skruet sammen, så skal der
> betales licens hvis et apperat kan modtage radio eller tv signaler.

UDEN tuner?

Holddakæft, det minder mig mærkværdigt meget om to ret særskilte
barndomsoplevelser:

1) En lokal indremissionsk præst, hvis "faste stunt" til
konfirmationsforberedelsesundervisning her i sognet gik ud på bogstaveligt
talt at "tale med Gud" i en lille, rød plastic-legetøjstelefon (uden nogen
form for elektronisk indmad) købt hos den lokale legetøjsforhandler

og

2) Følgende klip fra den strålende smukke - og bizart nok vel nøjagtigt lige
så handlingsæssigt "metafysiske"? - film "2010" efter (forhåbentligt
nogenlunde, trods diverse kedelige rygter) salig Sir Arthur C. Clarkes
geniale science-fiktionroman af samme navn:

http://www.youtube.com/watch?v=CmCMIJsYvZM

Altså, medmindre Commander Dave Bowman og/eller Vorherre Himself ligefrem
skulle kunne tone frem på bemeldte tv-apparat EFTER tunerens afgang til
printpladernes paradis - og vi vel i så fald skal tilkalde både SETI og
Vatikanet - så ER der vel næppe ret megen umiddelbar ydresignalmodtagelse at
tænke sig fra denne "kliniske afspilningsmonitor", der netop KUN kan
afspillede direkte "lukket-kredsløbs"-tilsluttede medieafspillere?

> [...]
> licensen er skruet sammen, at det er dybt latterligt er en anden side
> af sagen, det ændrer bare ikke på at et tv er licens pligtigt,

Ooooookay: Altså skal man aktuelt betale licens i det dennsidige i tilfælde
af metafysisk-betinget, mekanisk-mirakuløs "dødeopståen" for hedengangent
hardware?

Og dèn holder i byretten?

Mwa-ha-haaaaa! ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 20:10

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:49440142$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> UDEN tuner?

Et tv har pr definition en tuner, at den er uanvendelig til de udsendte

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 20:36

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
> message news:49440142$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Et tv har pr definition en tuner, at den er uanvendelig til de udsendte

100% korrekt, men hvorfor er det så være nødvendigt for DR at indføre en
speciel licens for DVD-afspillere?

/Tim

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 21:26

> 100% korrekt, men hvorfor er det så være nødvendigt for DR at indføre
> en speciel licens for DVD-afspillere?

Fordi de ikke selv fatter hvad medie licensen dækker over.

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 23:34

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Fordi de ikke selv fatter hvad medie licensen dækker over.

.... hvorfor jeg netop skriver dette indlæg!

/Tim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-12-08 22:12

N_B_DK wrote:
> [...]
> message news:49440142$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Et tv har pr definition en tuner, at den er uanvendelig til de

Nej, netop ikke:

Hvis bemeldte dame ligefrem køber DVD'ere, hvorigennem der jo NETOP betales
retmæssigt til diverse produktionsselskaber (NRK i så fald inkluderet) er
det jo alarmerende sindssygt at hun derved "dobbeltopkræves", når hendes
fjernsyn KUN kan modtage "kabelsignal" (og hun ellers ikke måtte have
piratsattelitdekodere eller andet "ubetalt modtageudstyr" stående i
forlængelse af sit defekte TV-apparat)...

Jeg kan følge dig så langt at een eller anden anden form for "modtagerenhed"
tilsluttet dette fjernsyn (Computer, dekoderenhed, DVD-OPTAGER eller endda
gammeldaws VHS-maskine) teknisk set nok skulle kunne hente signaler udefra,
men med en sammenbrændt TV-tuner er det ud fra al teknisk sund fornuft (og
eventuel praktisk jura?) at bedømme direkte sindssygt at kræve licens af
damen...

Anders Peter Johnse

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-12-08 20:31

On Sat, 13 Dec 2008 18:53:12 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> wrote in message

>Fat nu at sådan som medie licensen er skruet sammen, så skal der betales
>licens hvis et apperat kan modtage radio eller tv signaler.

Jamen så forstå, at når vi overgår til det digitale sendenet (som det
drejer sig om), kan min analoge TV-modtager ikke længere modtage TV

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 13-12-08 21:28

> Jamen så forstå, at når vi overgår til det digitale sendenet (som det
> drejer sig om), kan min analoge TV-modtager ikke længere modtage TV

jo det kan, det kjan bare ikke dekode dem ;) men om dit tv kan eller
ikke kan er fløjtende ligegyldigt, at det er latterligt at man skal
betale licens når man ikke kan se noget, er vi helt enige om, det ændrer
bare ikke på det faktum at tvet har en tuner, og der derved skal betales
licens.

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-12-08 22:16

On Sat, 13 Dec 2008 21:28:29 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>bare ikke på det faktum at tvet har en tuner, og der derved skal betales
>licens.

Jeg har også en guitartuner - Gad vide om jeg skal betale licens for
guitarforstærkeren så?

Volger

Fra : Tim

Dato : 13-12-08 23:35

> "Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> wrote in message

> jo det kan, det kjan bare ikke dekode dem ;)

snip

Det kan mine frostvarer heller ikke.

/Tim