De 4 ansøgninger
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 00:08

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/12/12/12122601.htm

Det var eddermame også på tide at få det lort stoppet.
En belastning for både jobgiver og jobtager.
Mange firmaer vælger www.jobnet.dk fra, fordi
det er et useriøst foretagende.

Kristelig Fagbevægelse formodes selv
at ha' tilføjet (på deres egen side):

"Det er klart, at såfremt der ikke er 4 stillinger at søge, så kan man godt
stå til rådighed, blot man har søgt alle de relevante stillinger, der var at
søge."

Hvordan skal dêt tolkes, med de nye ændringer in mente ?
Kan man ikke være til rådighed, selvom man ikke har søgt ?
Er det A-kasserne som afgør, hvad de finder relevante ?

Fra : Aage Andersen

Dato : 13-12-08 07:45

"Eque"

> Det var eddermame også på tide at få det lort stoppet.
> En belastning for både jobgiver og jobtager.
> Mange firmaer vælger www.jobnet.dk fra, fordi
> det er et useriøst foretagende.

Synd for postvæsenet, hvis omsætning gaar betydeligt ned. Kan ministre ikke
tænke?

Aage

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 10:30

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Synd for postvæsenet, hvis omsætning gaar betydeligt ned.

De har lige forhøjet portoen.

Fra : DADK

Dato : 13-12-08 08:04

Eque wrote:
> [...]
>
> Det var eddermame også på tide at få det lort stoppet.
> En belastning for både jobgiver og jobtager.

Udover at det er voldsom dårligt programmeret, og rummer så uhyggelig mange
fejl at man tror det er løgn. Derudover er hele jobmatch-delen til grin.
Hvis man f.eks gennem 40-50 klik og udvælgelser indikerer at man gerne
ønsker et arbejde som systemudvikler, foreslår den jobs som tjener på en
kinesisk restaurant. Systemet virker slet og ret ikke. Det virker som om man
har udbudt : Vi ønsker en voldsomt overkompliceret løsning på et nemt
problem, vi ønsker det skal laves så gnidret og forældet som muligt, vi
ønsker at det skal være hele umuligt for arbejdsgiver og arbejdsløs at komme
i kontakt med hinanden - vi giver dig ca 400 mio for opgaven.

> [...]
> Kan man ikke være til rådighed, selvom man ikke har søgt ?
> Er det A-kasserne som afgør, hvad de finder relevante ?

Ja! Og staten. Jeg forstår til fulde motiverne bag regeringens pres, deres
heureka-metoder er blot dybt, dybt virkningsløse. Særligt i en tid hvor der
stort set er 0% arbejdsløshed. nogle ting har de dog gjort fornuftigt.
Dengang arbejdsløsheden var høj, indførte regeringen tiltagene omkring
aktivering osv - i bedste mening. Aktivering kostede bare op til ca 30.000
per kontanthjælpsmodtager om måneden. I dag har man udliciteret jøbsøgningen
til private, og udover at spare penge får man en højere succesrate.

Fra : kristoffer.skulp@gma~

Dato : 17-12-08 22:16

Nu er vi sluppet af med de 4 ugentlige ansøgninger, men
dødemandsknappen skal stadig aktiveres. Jeg har lavet en beta af en
robot, der gør det for en. Prøv den gerne på midlertidig adresse:
http://isp.skulp.net:8080/perl/ - kommentarer til stoffer(på)perl.org

- stoffer

Fra : DADK

Dato : 22-12-08 18:34

kristoffer.skulp@gmail.com wrote:
> [...]
> dødemandsknappen skal stadig aktiveres. Jeg har lavet en beta af en
> robot, der gør det for en. Prøv den gerne på midlertidig adresse:

Den findes da allerede.

Fra : kristoffer.skulp@gma~

Dato : 19-12-08 20:54

On Dec 18, 6:16 am, kristoffer.sk...@gmail.com wrote:
> Nu er vi sluppet af med de 4 ugentlige ansøgninger, men
> dødemandsknappen skal stadig aktiveres. Jeg har lavet en beta af en
> [...]

Nu med permanent adresse på: http://jobnetupdate.dk/

- stoffer

Fra : DADK

Dato : 22-12-08 18:36

kristoffer.skulp@gmail.com wrote:

> Nu med permanent adresse på: http://jobnetupdate.dk/

Haha - cool nok. Du har dog problemer med din form, actionsscriptet bør stå
i den.

Fra : kristoffer.skulp@gma~

Dato : 24-12-08 22:50

On Dec 22, 6:35 pm, "DADK" <d...@webspeed.dk> wrote:
[...]
> Haha - cool nok. Du har dog problemer med din form, actionsscriptet bør stå
> i den.

Hmm.. hvad mener du? Ja, den findes allerede, men den eksisterende
løsning, kræver at man har en pc kørende et eller andet sted

- stoffer

Fra : kristoffer.skulp@gma~

Dato : 24-12-08 22:52

On Dec 22, 6:35 pm, "DADK" <d...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>
> Haha - cool nok. Du har dog problemer med din form, actionsscriptet bør stå
> i den.

ah.. som i "action=".. den er selv-POST'ende, så skulle det vel være
ok

- stoffer