3-kantshandelens velsignelser for de sorte
Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-08 04:51

En dramatisk følge af Colubus var at komplliceret 3-sidig byttehandel kom op
at stå over Attlanten.
Slaver sendtes vestover, bomuld sendtes fra sydstaterne til Europa og
civilisationen sendte skydevåben til de afrikanske høvdinge så de lettere
kunne indfange slaver.
Tidligere havde de jaget med spyd og flitsbue, men med rifler kunne de i et
anderledes stort omfang få kød på bordet.
På få generationer afskaffedes slaveriet, så USAs sorte idag er verdens
rigeste sorte - og har en præsident som representant i Det hvide Hus.
Man må ynke de fattige afrikanere, hvis forfædre ikke blevv hjulpet til
velstand, og som derfor plages af sult og epidemier , mere end noget andet
kontinents fattige.
Da jeg og min kone var ulandsarbejdere i Afrika lærte vi megen god
tilbage-til-naturen adfærd, som siden har beriget vort liv, men de sorte,
især i USA, har haft endnu større fordel af at "no man is an island".

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 11-12-08 12:41

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>anderledes stort omfang få kød på bordet.
>På få generationer afskaffedes
>slaveriet, så USAs sorte idag er verdens

Så alle de der døde af sygdom på slaverejserne, alle de slaver
der blev behandlet værre end dyr, alle de slavekvinder der blev
voldtaget af deres "ejere", alle dem der fik hugger lemmer af
fordi de forsøgte at flygte, alle dem der blev pisket til blods
fordi de ønskede frihed - det var dem der var de heldige

Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-08 13:01

"Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup (slet EVN2E)" <ahw@EVN2Eahw.dk> skrev
i meddelelsen news:12289960990.279187654744955@dtext.news.tele.dk...

> Så alle de der døde af sygdom på slaverejserne, alle de slaver
> der blev behandlet værre end dyr, alle de slavekvinder der blev
> voldtaget af deres "ejere", alle dem der fik hugger lemmer af

HVEM FIK HUGGET LEMMER AF?

> fordi de forsøgte at flygte, alle dem der blev pisket til blods
> fordi de ønskede frihed - det var dem der var de heldige

Briter der fragtede slaver var næppe så slemme som du skriver. Måske
Tordenskjold var teenage-sadist mod de sorte.?

Tidligt stoppedes import af slaver til USA - længe før borgerkrigen

At kræve frihed på den tid er et uhyrligt krav - de kunne være glade for at
de ikke blev voldtaget og pisket som når afrikanske høvdeinge var
slaveindfangere og arabere var sælgere

På skibene var sygeligheden langt mindre for sorte end for matroser og
betalende hvide passagerer

Lyv ikke at de blev behandlet værre end dyr - de blev BEHANDLET PRÆCIS SÅ
GODT SOM HUSDYR for kaptajnerne tjente jo ikke mange penge på en
sygdomsskadet slave

Grundtvig sagde at slaveejere er som husdyrejere og DKs kong Chr8 sku ikke
blande sig - men da sammme britiske kvæker-propagandister i Kbhv også ville
lave humane fængsler, så valgte han som det mindste af to onder at anbefale
stop for slaveri på de Vestindiske øer.
Hans vælgere , storbønder, ønskede ikke at keltrtinge i fængsler skuulle
forkæles, hviljet jo netop skaber kriminalitet i DK idag. Opfindsomm britisk
godhedsindustri havde bombet os i 1807 og kom tyve år derefter til
kbhv-borgerskabet for at reformere os efter dit dumme hoved

HVis din titptiptiptiptip oldefar var sort slave - ville du gerne at han var
undsluppet slaveskibbet i Accra, Ghana eller ville du hellere være med i
Obama-teamet i Washington DC?
Ville du være fanget i Afrika-kz-lejren der idag er så fattig som i 1770,
og slave under Mugabe, eller ville du være Bill Cosby millionær? Svar,
please.

Fra : =*= NEïL DANEL@W =*~

Dato : 11-12-08 13:14

"Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup (slet EVN2E)" <ahw@EVN2Eahw.dk> wrote
in message news:12289960990.279187654744955@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> fordi de forsøgte at flygte, alle dem der blev pisket til blods
> fordi de ønskede frihed - det var dem der var de heldige

Jaja, sådan er der altid noget. Men derfor behøver vi jo ikke at have
en negativ tilgang til slaveri.
Det største problem i forbindelse med slaveimporten til Amerika var,
at man ikke hjemsendte alle de frigivne slaver.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-08 13:18

"=*= NEïL DANEL@W =*="
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamistiskantisamfund.dk> skrev i
meddelelsen news:VuGdnc0vItK4mdzUnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...

> [...]
> Det største problem i forbindelse med slaveimporten til Amerika var,
> at man ikke hjemsendte alle de frigivne slaver.

MAn oprettede Liberia - en fri sort styret stat med frigivne slaver og trods
deres _USAophold er det stadig den værste og mest korrupte sult-stat i
Afrika

Fra : Poul Nielsen

Dato : 11-12-08 14:07

"=*= NEïL DANEL@W =*="
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamistiskantisamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:VuGdnc0vItK4mdzUnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...

> [...]
> Det største problem i forbindelse med slaveimporten til Amerika var,
> at man ikke hjemsendte alle de frigivne slaver.

Jae nu har de netop valgt en "Neger" til præsident så helt galt er det vel
ikke, jeg tror at de amerikanske negre vil gå fra bistandshjælp til
arbejdende medborgere, især når de ikke længere bliver holdt ude af
arbejdsmarkedet pga racisme og forskelsbehandling.
PS
Jamen hvad er nu det jeg ser Arnebasse er hoppet ud af killfilteret. Det er
ok Arne men ku du ikke vise en mere blød/human side af AHW.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-08 14:53

"Poul Nielsen" <pn@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> arbejdende medborgere, især når de ikke længere bliver holdt ude af
> arbejdsmarkedet pga racisme og forskelsbehandling.

AL racisme og AL forskelsbehandling har i årtiier været til de sortes fordel

Affirmative action = racekvotering

Det er svært at få job når hvid, ligegyldigt for dygtig du er.

Skosværte er måske fordel - har de DNA-test som del af arier-attest JEG
MENER AFRO-ATTEST ?

Mange piger får opereret siliione ind i læberne - for at være negroide??

Obamas hudfarve ser unaturlig ud - blegemiddel ? og så lidt sort for at
appelere til alle vælgergrupper?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-08 15:43

> [...]
> Jamen hvad er nu det jeg ser Arnebasse er hoppet ud af
> killfilteret. Det er ok Arne men ku du ikke vise en mere
Det er ikke mit ansvar at dit filter ikke virker - men det er nu
gået ganske legalt for sig. Når jeg skriver fra dette postprogram
vil du ikke kunne se mine indlæg med mindre en forbarmer sig og
svarer her, så du kan se det. Når jeg en sjælden gang skriver fra
et andet sted - fx fra min arbejdsplads - skriver jeg oftest fra
TDC-gruppen, som jo er min udbyder, og her vil det så være til at
læse.
Ingen "surprise" her.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-08 15:47

> [...]

> voldtaget af deres "ejere", alle dem der fik hugger lemmer af
> fordi de forsøgte at flygte, alle dem der blev pisket til blods

Negre elsker deres lænker. Begrebet frihed er ukendt blandt dem
Alene den sidste sætning er chokerende men at mine børn er vildledt at
lærere med så tæt i tæt med historieforfalskning er trist

Kan nogen være uenig i at det er bedre at være ven af Obama end undersåt til
Mukabe - altså at slaveri i USA var en ret kortvarig investering i STEIN
BAGGER MILLIONÆRTILVÆRELSE
og de sorte kasserer ind og yder lidet idag

Men at overleve i Afrika er ingen spøg - livet var bedre i Theresienstadt ,
Dachau og BergenBelsen, når bortses fra krigens sidste måneder hvor al
infrastruktur var ausradiert af bombning

En tjeners børn havde 4 ud af 5 chance for at overleve i Zambia da jeg
arbejdede der. - men idag er koleraepidemi og aids kommet til for de
formerer sig som rotter der har mistet deres naturlige
afkomsbegrænsnings-instinkt, som sindsyge rotter.