Samariten overrasket over opgaver...
Fra : Mr.Larsen

Dato : 11-12-08 01:50

<citat>
Samariten indrømmer i dag, at de ikke vidste, hvad de skulle gøre,
efter at de vandt ambulancedriften i hovedstad­en og på Sjælland. Men
nu forhandler de med en udenlandsk investor, lyder det i TV2/LORRY.
Svenske ambulancer i København
Tre selskaber deler ambulancedrift
Ambulancedrift på Sjælland solgt

Jørn-Ole Didriksen blev ansat af Samariten i aftes, og i dag er han en
af Danmarks travleste mænd. Det er ham, der inden for en meget kort
tidsfrist skal etablere et dansk datterselskab af det svenske
ambulanceselskab, Samariten. En opgave han erkender er meget stor.

"Der må vi lægge kortene på bordet, vi har nok vundet mere end vi
regnede med, og opgaven blev større, end vi forventede," siger Jørn-Ole
Didriksen.
</citat>

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19049168.html?rss

Jo de lyder godt nok professionelle, de byder på noget uden at ane en
dyt om hvor meget.

Godt jeg ikke skal have mit liv lagt i deres hænder.

--
_-*- EU og Tabeltosser - NEJ TAK!-*-_
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : David Konrad

Dato : 11-12-08 02:29

Mr.Larsen wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19049168.html?rss
>
> Jo de lyder godt nok professionelle, de byder på noget uden at ane en
> dyt om hvor meget.

Ret hellere skytset imod dem, der tror det er så hulens en god ide at lægge
en ambulancedrift i udbud efter vistnok 110 år - en ambulancedrift som jeg
opfatter det hverken er skandaleramt eller fungerer dårligt i dagligdagen
(det ville give mere mening at lægge politiet i udbud) og så endda vægte
økonomi som væsentligste kriterie.

http://nyheder.3f.dk/article/20081124/NYHEDER/811240368/1264/SIDUNGDOM

Hovedstaden vægtede økonomi 70%, kvalitet 20% og leverancesikkerhed 10%
(!!!)

Det vil komme til at koste menneskeliv - med statsgaranti, udover
naturligvis vi vil komme til at mangle nyuddannede reddere, fordi Falck jo
stod for uddannelsen.

Det er ligesom med rengøring på hospitaler eller skoler - man får det f.eks
25 mio "billigere", ved at overdrage det til et selskab der skal levere
samme service for færre midler, og endda generere overskud - og så bliver
man overrasket over, at der er beskidt i krogene, eller sprunget over hvor
gærdet er lavest?

Jeg har en rigtig god ide - vi burde initialt set starte i toppen, og ikke
fra bunden, når vi taler om udbud og udlicitering. Det er jo bedre at starte
i det små, og så udnytte erfaringerne herfra, når vi kommer til de lidt
større opgaver. Lad os starte med at udlicitere Folketinget, og lægge hele
administrationen og den politiske drift på Christiansborg i udbud. Jeg er
sikker på, at vi med en ny, frisk privat leverandør kan opnå betydelige
besparelser og fordele :

* mere og bedre politik for de samme penge

* mere effektive og hurtige beslutninger

* færre ørkesløse debatter i Folketingssalen (det bliver så kedeligere at se
DR2 om eftermiddagen, men det kan vel klares med reruns, eller best-of
afsnit)

* mindre spild af borgernes penge som følge af dårlige, ugennemtænkte
politiske beslutninger - den slags vil jo selvklart smitte direkte af på
udbudsvinderens overskud (der skal forhandles fast pris hjem, uanset
opgavernes svingende omfang)

* private virksomheders succes kan jo måles på kundernes tilfredshed - en
privat virksomhed vil derfor i det daglige, ift dyre og inkompetente
folkevalgte politikere, have et øget incitament til at gøre arbejdet
ordentligt

* private virksomheder er langt bedre til budgetstyring og udgiftskontrol,
end det offentlige, der jo rummer en frygtelig passiv overkapacitet

Faktisk er det win-win, og jeg ikke kan ikke forestille mig at der ikke vil
være opbakning til et sådan forslag, blandt politikerne. At spare på
driftsomkostningerne og samtidig få bedre kvalitet OG hurtigere levering,
vil ingen da kunne argumentere imod.. Og når dette så er sat på skinner kan
turen komme til regionerne og kommunerne - f.eks tror jeg en leverandør til
drift af Hovedstaden forlængst ville have skaffet de 5.000 boliger til 5.000
om måneden.

Fra : David Konrad

Dato : 11-12-08 02:37

David Konrad wrote:

> * private virksomheder er langt bedre til budgetstyring og
> udgiftskontrol, end det offentlige, der jo rummer en frygtelig passiv
> overkapacitet

Her tænker jeg på sådan noget som at Folketinget ligger brak i lange
perioder. I stedet for at Folketinget kun fungerer cirka 8 måneder om året,
kunne det jo fungere i 12 måneder - for de samme penge, og man kunne
effektivisere og skære antallet af medlemmer ned fra 179 til f.eks 50.
Derudover bør man stille som krav, at medlemmerne er resultat eller
præstationslønnede, det vil skærpe konkurrencen og effektiviteten - og
naturligvis at medlemmerne i modsætning til tidligere, kan fyres hvis ikke
de passer deres arbejde, og f.eks aldrig er tilstede.

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 11-12-08 18:06

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Her tænker jeg på sådan noget som at Folketinget ligger brak i lange
> perioder. I stedet for at Folketinget kun fungerer cirka 8 måneder om
> året, kunne det jo fungere i 12 måneder -

Neeeej - Det omvendte er nødvendigt: Jo mindre tid Folketinget "arbejder" jo
bedre for landet!!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-12-08 11:03

"Frithiof Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:49414864$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Neeeej - Det omvendte er nødvendigt: Jo mindre tid Folketinget "arbejder"
> jo bedre for landet!!

Sommertiden, hvor fjolserne holder ferie, har jeg altid anset for den
tryggeste.
Da ved man i det mindste i et par måneder, hvad man har at rette sig efter.

Egon

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 03:37

David Konrad:

> [...]
> (det ville give mere mening at lægge politiet i udbud) og så endda vægte

Enig, det er totalt hul i hovedet at smide den slags på udsalg.

Fra : DADK

Dato : 13-12-08 08:57

Mr.Larsen wrote:
> David Konrad:

> Enig, det er totalt hul i hovedet at smide den slags på udsalg.

I hvert fald så længe det fungerer. Var der nogen åbenbar grund til det?
Ikke mig bekendt. Derimod er der - sat på spidsen - åbenbare grunde til
f.eks at sætte Folketinget i udbud.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 10:49

DADK kom med følgende:

> I hvert fald så længe det fungerer. Var der nogen åbenbar grund til det? Ikke
> mig bekendt. Derimod er der - sat på spidsen - åbenbare grunde til f.eks at
> sætte Folketinget i udbud.

Det ville være lagt mere logisk, desværre.

--
Danmark _er_ Dansk og _skal_ forblive Dansk!

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 19:34

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> David Konrad:

> Enig, det er totalt hul i hovedet at smide den slags på udsalg.

DJØffere i en nøddeskal---

Horisont rækkende til nederste linie i kassekladden.
Den daglige, forstås-

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 11-12-08 11:57

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse >
> Jo de lyder godt nok professionelle, de byder på noget uden at ane en dyt
> om hvor meget.

Hvad skal man da mene om de regionspolitikere, der hoppede på lakajen?

> Godt jeg ikke skal have mit liv lagt i deres hænder.

Det skal og får du såmænd i sidste ende.

Længe leve privatisering og udlicitering---
Noget enhver med en kugleramme kan indse, er vanvid.

Egon