Døgnbemandet lægebil
Fra : Michael Weber

Dato : 10-12-08 22:25

-----
Silkeborg får døgnbemandet lægebil
10. dec. 2008 15.08 Silkeborg

Borgerne i Silkeborg vil i fremtiden være sikret hurtig hjælp,
selv om byens skadestue lukker.

Region Midtjylland er parat til at lade en døgnbemandet lægebil
stå klar i Silkeborg som erstatning for sygehusets akutmodtagelse.

Det oplyser SFs regionsrådsmedlem Bente Nielsen til Midtjyllands Avis.

Hun er meget lettet, fordi hun mener, at en døgnbemandet lægebil
spænder et stort sikkerhedsnet ud under borgerne i Silkeborg.

Der er allerede en lægebil i byen i dag, men den kører kun i dagtimerne.
-----
http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Silkeborg/2008/12/10/145605.htm

Glimrende idé.
Nu skal den så bare kobles sammen med de lokale lægehuse.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 10-12-08 23:43

Michael Weber tastede følgende:
> [...]
>

> Glimrende idé.
> Nu skal den så bare kobles sammen med de lokale lægehuse.

Så må de jo bare håbe på, at der ikke sker noget alvorligt to steder på
samme tid.

--
_-*- EU og Tabeltosser - NEJ TAK!-*-_
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : Michael Weber

Dato : 11-12-08 00:01

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber tastede følgende:

> Så må de jo bare håbe på, at der ikke sker noget alvorligt to steder på
> samme tid.

Du kan jo sige n+1 indtil vi har 2 mio. læger og 2 mio. falck-folk siddende
i 2 mio. lægebiler til at servicerer de sidste 2 mio. borgere.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 11-12-08 00:18

Følgende er skrevet af Michael Weber:

> Du kan jo sige n+1 indtil vi har 2 mio. læger og 2 mio. falck-folk siddende
> i 2 mio. lægebiler til at servicerer de sidste 2 mio. borgere.

Og så vågnede du...

Fra : Egon Stich

Dato : 11-12-08 11:13

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan jo sige n+1 indtil vi har 2 mio. læger og 2 mio. falck-folk
> siddende
> i 2 mio. lægebiler til at servicerer de sidste 2 mio. borgere.

Og præcis derfor er bemandede skadestuer en glimrende løsning.

Men der mangler sikkert et par kolonner i regnedyrenes regneark.
Een for døde og een for dem med varige følgeskader.

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 11-12-08 14:49

Egon Stich wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Og præcis derfor er bemandede skadestuer en glimrende løsning.

Jeg vil mene man i en overgangperiode, skulle fare med lempe.
Lukke selv sygehusene ned, men i en overgangsperiode lade
skadestuene blive, mens man finder ud af, om f.eks. lægebiler er
vejen frem, hvad jeg iøvrigt tror de er.

Det umiddelbare problem med lægebiler er dog, som jeg ser det, at der
ikke alene mangler læger, men formentlig læger der har ekspertise i
akutmedicin, hvorfor en stigende brug af lægerbiler i DK, kan medføre
et behov for et decideret lægespeciale indenfor medicin.

> Men der mangler sikkert et par kolonner i regnedyrenes regneark.
> Een for døde og een for dem med varige følgeskader.

Økonomisk set, er det nok billigere at folk dør end at de bliver
invalideret. Hvordan en sådan økonomisk betragtning skulle kunne
forenes med lægeløftet, har jeg dog en anelse svært ved at se.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Egon Stich

Dato : 12-12-08 10:25

> [...]
> skadestuene blive, mens man finder ud af, om f.eks. lægebiler er
> vejen frem, hvad jeg iøvrigt tror de er.

???????????
Du er ikke klar over, at der det sidste par år er lukket ret mange
skadestuer i DK?
Fra hvor jeg bor, har vi nu 50 km.
Ad landevej, vel at mærke.
En smal een af slagsen.
Køretid een time plus lidt i gennemsnit.
Jeg ville godt se, at man bør storbyfjolser sådant.

> [...]
> akutmedicin, hvorfor en stigende brug af lægerbiler i DK, kan medføre
> et behov for et decideret lægespeciale indenfor medicin.

Her påpeger de een af de ting, regnedyrene ikke har lavet en kolonne i
regnearket til.

> Økonomisk set, er det nok billigere at folk dør end at de bliver
> invalideret. Hvordan en sådan økonomisk betragtning skulle kunne
> forenes med lægeløftet, har jeg dog en anelse svært ved at se.

I dagens P1 debatteres det, om der ikke burde sættes beløb på behandlinger?
Altså, så man kan finde ud af, om "det kan betale sig"---

Hvad fanden er det, man lærer folk på købmandsskolerne?
For ikke at tale om politter og lignende pak--

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 05:49

Egon Stich wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> ???????????
> Du er ikke klar over, at der det sidste par år er lukket ret mange
> skadestuer i DK?

Det var jeg ikke klar over.

> Fra hvor jeg bor, har vi nu 50 km.
> Ad landevej, vel at mærke.
> En smal een af slagsen.
> Køretid een time plus lidt i gennemsnit.
> Jeg ville godt se, at man bør storbyfjolser sådant.

Det ville jeg personligt ikke være tryg ved.

Jeg er så så heldig at bo et par "ejendomsmægler"-stenkast herfra:
Skejby er Danmarks Bedste Hospital
http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/AarhusBy/2008/12/11/155012.htm

> Her påpeger de een af de ting, regnedyrene ikke har lavet en kolonne i
> regnearket til.

Tjaee..en døgnbemandet lægebil kræver vel omkring
4½ læge-fuldtidsstillinger.

Det er faktisk én af pointerne ved at kombinere lægehusene med lægebilerne
idet det man kunne forestille sig, at lægebilerne faktisk holder stille det
meste af tiden, hvorfor lægerne formentlig godt kunne lave andet arbejde
i lægehuset, mens de holder stille. Det må kunne skrues sammen på én
eller anden måde.

> I dagens P1 debatteres det, om der ikke burde sættes beløb på
> behandlinger?

Okay, det ville jeg så gerne have hørt.
Jeg ved der har været noget debat om omkostninger til medicin,
idet disse udgør en stor del af den samlede omkostning til behandling.

Jeg mener det er en uomgåelig debat vi ganske simpelt på have ud
fra den helt simple "husmor"-betragtning at da vi ikke kan bruge mere end
100%, hvilket er, hvad skatteprocenten max. kan være, hvad skal vi så
bruge pengene på ?!

Vi kan naturligvis, for en tid, udskyde den ubehagelige beslutning, ved at
rykke lidt rundt på pengene, nedlægge et pejehjem her, rationaliserer der
o.s.v., men det er ren udskydelse af det ubehagelige, der i bedste fald
udskyder beslutningen til næste generation.

Bryst-rekonstruktion til kvinder efter en brystkræft-operation eller
en ny hofte til en pensionist ?

200.000 kr. i medicin til en aids-patient eller 4 by-pass-operationer ?

> Altså, så man kan finde ud af, om "det kan betale sig"---

Sagen i en nøddeskal er jo, ret beset, hvor meget vi som samfund
er villige til at betale for at holde en person, ultimativt set, i live.
Hvor meget et liv kan letfærdiggøre i omkostinger.

Det er formentlig den samme problematik de amerikanske
forsikringsselskaber har stået overfor i mange år. Her i Danmark
er vi jo bare så heldige at der ikke er et hensyn at tage til
privat-økonomiske interesser.

> Hvad fanden er det, man lærer folk på købmandsskolerne?

At holde hus med de knappe ressourcer, hvilket indebærer
ubehagelige beslutninger ?!

Noget, enhver husmor gennem tiderne, har praktiseret uden brug af
excel-regneark.

> For ikke at tale om politter og lignende pak--

Jeg vil nu mene, det vil være uansvarligt af politikerne ikke
at tage stilling til omkostningsspørgsmålet, al den stund at udviklingen
går i retning af mere og dyrere medicin samt nye, dyre behandlinger
og for slet ikke at tale om de mange nye sygdomme der opdages.
Det seneste skyd på stammen, jeg så på DR, er tilsyneladende den psysiske
sygdom, hvor patienten har et så sygelig forhold til sund mad således at
de ikke spiser andet.

Hvor den går galt, i min optik, er måden man tænker sundhedsvæsen på, nemlig
sygdom i stedet for at tænke i forbyggende sundhed.
En grundlæggende defensiv tankegang, hvor der nok mere er behov for
offensiv tankegang. Vi kan opleve i dette land at skulle begrave f.eks. en
50-årig, fordi vedkommende fik et hjerteanfald eller døde af sukkersyge
o.lign., men lur mig om ikke vedkommende bliver begravet uden ét eneste
hul i tænderne.

Dét synes jeg er interessant.

>Egon

Som en "bonus"-dimension til den nødvendige økonomiske prioritering
jeg mener vi står overfor, synes jeg det er værd at bemærk at vi faktisk
står overfor nøjagtig samme problematik mange afrikanske lande stod
overfor m.h.t. aids-medicin. Vi _har_ ikke råd til alt.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 05:55

Michael Weber frembragte:
> Vi _har_ ikke råd til alt.

Jo, vi har bare så skide travlt med at rede hele verden, og det har vi
reelt ikke råd til, men vi _skal_ jo pine død være klassens duks, så op
i røven med at vores egne lider under de mangler der opstår her i
landet.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 07:41

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber frembragte:
>
> Jo,

nej.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 07:46

Michael Weber har bragt dette til os:

> [...]

reelt ikke råd til, men vi skal jo pine død være klassens duks, så op i
røven med at vores egne lider under de mangler der opstår her i landet.

Du klippede det vigtigste væk, typisk for en velmener.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 07:49

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber har bragt dette til os:

> Jo

nej

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 07:51

Michael Weber har bragt dette til verden:

> nej

Kom med et argument, hvorfor mener du vi ikke har?

Jeg siger vi har, hvis ikke vi havde så skide travlt med at rede hele

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 07:54

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber har bragt dette til verden:

> Kom med et argument, hvorfor mener du vi ikke har?

Det har jeg allerede fremlagt.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 07:57

Michael Weber formulerede lørdag:

> Det har jeg allerede fremlagt.

Et "nej" er ikke et argument.

vi har bare så skide travlt med at rede hele verden, og det har vi
reelt ikke råd til, men vi skal jo pine død være klassens duks, så op i
røven med at vores egne lider under de mangler der opstår her i landet.

Men det fatter en autonom på overførsel jo ikke, no big deal.

eod.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 08:01

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber formulerede lørdag:

> Et "nej" er ikke et argument.

Du har altså ikke læst, hvad jeg tidligere har skrevet i tråden,
og er derfor ude af stand til at deltage i debatten.

<snip en masse ævl>

> eod.

Fint.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 08:06

Michael Weber skrev:

> Du har altså ikke læst, hvad jeg tidligere har skrevet i tråden,
> og er derfor ude af stand til at deltage i debatten.

Du har ret, vi har ikke råd, ikke som det er nu, men hvis vi begyndte
at bruge penge på vores egne før alle andre, så har vi, sådan er det,
lev med det.

Ved jeg skrev eod før, men måtte bare svare dig.

Så er der eod, da du ikke hverken vil se eller forstå, at penge kun kan
bruges een gang, og den ene gang bør være på vores egne og ikke alle
andre.

--
Danmark _er_ Dansk og skal forblive Dansk!

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 08:09

Mr.Larsen wrote:

> Du har ret,

ja.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 08:13

Michael Weber udtrykte præcist:

> ja.

Ok, når du kan ikke klare sandheden, så qoutefucker du, sørgeligt.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 08:20

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber udtrykte præcist:

> Ok, når du kan ikke klare sandheden, så qoutefucker du, sørgeligt.

Du får lige en dosis virkelighed.

-----
Offentlige sygehuses eksistens truet
13. dec. 2008 07.00 Kultur Opdat.: 13. dec. 2008 08.00

I år gik sygeplejskerne i strejke, og det kunne mærkes på landets sygehuse.

For sygeplejerske Lise Müller betød strejken, at sundhedsvæsnets problemer
blev meget klare for hende, fortæller hun i dr.dks julekalender DRonningen
for .

Konflikten startede med at handle om bedre løn, men som strejken forløb,
ændrede Lise Müller opfattelse af, hvad hun og kollegerne kæmpede for

- For det første, hvor mange sygeplejersker vi mangler. Vi har store
problemer
med at fastholde og rekruttere. Vi mangler simpelthen hænder. Det andet er,
at der er stærke kræfter, der vil et andet sundhedsvæsen med en anden
struktur,
finansiering og adgang til ydelserne. Det betyder, at det offentlige
sundhedsvæsen
er truet på dets eksistens. Ønsker vi et offentligt sundhedsvæsen med fri
og lige
adgang så kræver det, at vi kæmper for det, siger Lise Müller.

Lukker senge pga mangel på sygeplejesker
Manglen på sygeplejersker er noget som Lise Müller mærker til hverdag

- Jeg arbejder selv indenfor et område, hvor afdelinger har lukket
sengepladser
alene på grund af sygeplejerskemangel, fortæller hun.

Mange danskere har sundhedsordninger via arbejdspladsen, men Lise Müller
opfordrer alle til at tænke på at bevare de offentlige sygehuse.

- Et privathospital er først og fremmest en forretning - og hvor der er
forretning
er der hensyn til investorer og aktionærer og der skal skabes profit.
Sunhed må aldrig være genstand for forretning, mener Lise Müller

Har du tænkt?
Resultatet af konflikten var ikke prangende, erkender Lise Müller, men hun
mener alligevel, at det var det hele værd.

- Konflikten har tydeliggjort, at vi må og skal tage aktivt stilling til,
hvordan
vores sundhedsssystem skal se ud. Har du tænkt over, hvilke principper du
ønsker der skal være styrende for din behandling, hvis du bliver syg?
spørger Lise Müller.
-----
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2008/12/12/12113735.htm

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 08:23

Michael Weber kom med denne ide:

> Du får lige en dosis virkelighed.

Virkeligheden er, at vi bruger penge på andre som kunne være til gavn
for os selv.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-12-08 08:30

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber kom med denne ide:

> Virkeligheden er, at vi bruger penge på andre som kunne være til gavn
> for os selv.

Du kunne ikke håndterer virkeligheden.
Fint.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 08:35

Michael Weber har bragt dette til os:

> Du kunne ikke håndterer virkeligheden.
> Fint.

LOL, du er et kapitel for sig, jeg er ikke helt uenig med Arne i hans
antagelser omkring din person.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 18:25

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Virkeligheden er, at vi bruger penge på andre som kunne være til gavn for
> os selv.

Ja--
B.la. på de aktionærer og andre interesserner, der skraber profit til sig
via privatsygehusene.
Ikke sandt?

Og er det ikke en kendsgerning, at privatsygehuse betales næsten 3 gange så
meget for samme operation, som de offentlige får?

Men sådant kan liberalister næppe se urimeligheden i.
Før de eventuelt selv kommer i klemme--

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 18:07

> Det har jeg allerede fremlagt.

Det har du såmænd langtfra---

Men du kan muligvis fortælle, hvorfor DK skal spare betydeligt mere CO2 end
vore nabolande?
Og skatteyderne derved kommer til at slippe "bøderne" for ikke at overholde
aftalerne?

Hvis ikke dette er en følge af politikere, der for vore penge ønsker at
fremstå i et bestemt lys, hvad er det da?

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 15-12-08 20:03

Egon Stich wrote:
> [...]

bruge pengene på ?!

> Men du kan muligvis fortælle, hvorfor DK skal spare betydeligt mere CO2

Fordi vi vil fremstå som et godt eksempel, hvilket kan
styrke vor forhandlingsposition med det kommende klima-topmøde ?

> [...]
>
> Hvis ikke dette er en følge af politikere, der for vore penge ønsker at
> fremstå i et bestemt lys, hvad er det da?

Et ønske om at bevare naturen.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : @

Dato : 15-12-08 20:27

On Mon, 15 Dec 2008 20:03:16 +0100, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

> [...]
>fra den helt simple "husmor"-betragtning at da vi ikke kan bruge mere end
>100%, hvilket er, hvad skatteprocenten max. kan være, hvad skal vi så

en debat om prioritering indenfor hospitalsområdet er der ingen
politikere som frivilligt går ind i,

men den bliver nødvendig da

hospitaler+nye behandlinger og ny medicin nemt kan bruge mange flere
økonomiske midler end Danmarks indbyggere kan betale

hvorfor ikke droppe en mase hundedyr kirurgi+livslang efterfølgende
medicinering som jo kun kommer et meget lille antal mennesker til gavn
(her tænker jeg på hjerte/lever/byre og lungetransplantationer)

og i stedet satse mere på at hjælpe hvor man kan hjælpe mange flere
individer for de samme penge?

>Fordi vi vil fremstå som et godt eksempel, hvilket kan
>styrke vor forhandlingsposition med det kommende klima-topmøde ?

hvad skulle formålet med klimatopmødet være, al den stund at ethvert
bevis for menneskelig indflydelse på klimaet mangler

samt nys fremkomne data tydeligt viser at kloden netop ikke er blevet
varmere

>Et ønske om at bevare naturen.

tror du virkelig selv på den?

næ, det er blot et ønske fra toppolitikere om at kunne gå rundt med en
skatteyderbetalt glorie

det samme gør sig gældende når talen falder på U-landsbistand

på trods af at SAMTLIGE undersøgelser gennem flere menneskealdre
tydeligt viser at den form for bistand vi yder gør mere skade end gavn

så slår politikerne syv kors for sig når de bliver gjort bekendt med
fakta, og fortsætter deres fremturen med at ville yde denne tåbelige
form for "hjælp"

ene og alene for at fremstå som helte når de færdes internationalt
blandt kolleger

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 16-12-08 11:10

> [...]
> fra den helt simple "husmor"-betragtning at da vi ikke kan bruge mere end
> 100%, hvilket er, hvad skatteprocenten max. kan være, hvad skal vi så

Du har da ret i dit udsagn.
Nu kan vi så begynde at opstille en prioriteret liste, hvis vi gider.
men for at gøre det kort:
Min holdning er, at de få basale områder, der findes, SKAL have
førsteprioritet.
Infrastruktur, sundhedsvæsen, undervisningsområdet ligger lige for.'

Er disse ting iorden, kan man begynde at øse ud på operaer, kultur,
politikerben, skattefrihes for de rigeste osv.

Lige nu lader det til, at man gør det i omvendt rækkefølge.

> Fordi vi vil fremstå som et godt eksempel, hvilket kan
> styrke vor forhandlingsposition med det kommende klima-topmøde ?

Du mener, at det "styrker" en forhandlingsposition på forhånd at påtage sig
byrder?

> Et ønske om at bevare naturen.

Næppe.
Var det tilfældet, ville vi jo have opfyldt bare en del af den patagen
forpligtigelse.
I stedet for det modsatte.
Ikke sandt?
Tilbage står alene et savlende politikerønske om at fremstå som bedre end
andre.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 18:04

Jeg forstår helt enkelt ikke din tankegang.
Kun hvis jeg tager udgangspunkt i, at der er for mange ting angående sagen,
du ikke er klar over.

Du har aldrig arbejdet i den tungere industri, vel?
Og har aldrig oplevet arbejdsulykker?
Disse kan være mere eller mindre alvorlige, naturligvis.
Her er det, at skadestuer, som akutforanstaltning, er uundværlige.

Det er jo ikke, som verdensfjerne akademikere åbenbart tror, alene
hjertetilfælde og færdselsuheld det handler om.
Man skal sgu da have et sted, ikke for langt væk, hvor man kan tage hen og
få syet skrammerne sammen.
Til sådanne ting er udrykningslæger totalt overkill.

Man har indtryk af, at dem, der udregner sådanne genialiteter som
skadestuers nedlæggelse, er personager, hvis eneste risiko er at få blyantet
i øjet, om de blunder en smule ved skrivebordet.

> Tjaee..en døgnbemandet lægebil kræver vel omkring
> 4½ læge-fuldtidsstillinger.

Det ved jeg ikke, om den gør.
Men i fald den gør:
Mon da ikke det ville være mere rationelt at have nævnte læger klar på
skadestuen?
Man ville mindst spare uproduktiviteten tilbragt på landevejen..--
Ikke sandt?

> [...]
> meste af tiden, hvorfor lægerne formentlig godt kunne lave andet arbejde
> i lægehuset, mens de holder stille. Det må kunne skrues sammen på én

Jeg er ikke i tvivl om, at regnearksjonglørerne kan forestille sig hvad som
helst, blot det giver sorte tal på den daglige klassekladde--

Du har aldrig personligt haft behov for brhandling på skadestuen, vel?
Nej.
Havde du det, ville du have endnu en brik i puslespillet.
nemlig den ventetid, kødannelse, der der herskere.

Behovet er altså større, end det regnedrengene forestiller sig.

Men ikke politikere og økonomer.
For dem er mennesker intet andet end tal på et stykke papir.

> [...]
> fra den helt simple "husmor"-betragtning at da vi ikke kan bruge mere end
> 100%, hvilket er, hvad skatteprocenten max. kan være, hvad skal vi så

Det er jo det, der er spørgsmålet.
Hvad skal vi bruge pengene på---
Befolkningen eller politikernes image?

det er jo ikke svært at finde prestigeprojekter, der alene har til formål at
sætte politikere i relief--

> [...]
> o.s.v., men det er ren udskydelse af det ubehagelige, der i bedste fald
> udskyder beslutningen til næste generation.

Man kunne velsagtens også overveje, at lade mennesker, der har forstand på
sagerne bestemme?
Størstedelen af de politiske tiltag gennem mange år har jo alene vist sig at
øge udgifterne, samt sænke kvaliteten.
Sindsyg ideologi.
Ikke faglighed.
Det er det, der er problemet.

Kunne det "betale sig" at udliciterer rengøringen?
For andre end vinderne af licitationerne?

Forøvrigt:
I et samfund er der nødvendigvis ting der bare skal være i orden.
Og som nødvendigvis må give underskud.
Det er alene stupide liberalister, der formår at anlægge en anden
synsvinkel..!!

> [...]
> forsikringsselskaber har stået overfor i mange år. Her i Danmark
> er vi jo bare så heldige at der ikke er et hensyn at tage til

Forkert.
Det er jo netop dette, liberalisterne er ved at luske ind af bagdøren.
Tænk på dem, der skråler op om topskat samt sugeforsikringer.
Hvad er det mon, der er deres egentlige ærinde?
Andet end at mele egen kage?
Uanset omkostningerne for alle andre.

> At holde hus med de knappe ressourcer, hvilket indebærer
> ubehagelige beslutninger ?!

Som vi lige har set de økonomiske "experter" brillierer med?
Det eneste, der har interesseret dem, er deres private husholdning.
Det er jo en beklagelig kendsgerning.
Nu skal skatteyderne betale for deres svineri.
Og der må spares på det nødvendige---

> [...]
>

> Jeg vil nu mene, det vil være uansvarligt af politikerne ikke
> at tage stilling til omkostningsspørgsmålet, al den stund at udviklingen

Og hvorfor mon medicin er dyrt?
Tænk: Monopoler - privatkapitalisme - patentlovgivning.
Sværere er det såmænd ikke--

> [...]
> sygdom, hvor patienten har et så sygelig forhold til sund mad således at

Næppe arbejdsmænd og håndværkere

> [...]
> 50-årig, fordi vedkommende fik et hjerteanfald eller døde af sukkersyge
> o.lign., men lur mig om ikke vedkommende bliver begravet uden ét eneste

Og hvorfor så det?
Jeg kan ikke se din pointe?

> [...]
> står overfor nøjagtig samme problematik mange afrikanske lande stod
> overfor m.h.t. aids-medicin. Vi _har_ ikke råd til alt.

Det har vi nok ikke.
Men prioriteringen er aldeles vanvittig.
Statstilskud til ditten og datten.
Forudsat, det er "privat".
Svinagtigt store beløb, uden bagvedliggende værdier, udbetales uden at
blinke.
Milliardvirksomheder tillades skattefrihed.
Uden at blinke.
Nu vil man forøre bankerne milliardbeløb.
Uden modydelser.
Ikke underligt, der ikke er råd til at hjælpe arbejdsmand Sørensen, om han
bliver syg---

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 15-12-08 19:55

Egon Stich wrote:

> [...]
> sagen,
> du ikke er klar over.
>
> Du har aldrig arbejdet i den tungere industri, vel?

Jeg har arbejdet i både fødevare- og metal-industrien.

> Og har aldrig oplevet arbejdsulykker?

Jo, det har jeg faktisk.
En kollega, der fik en 500kg. metalplade ned over foden fra 2 meters højde.

> [...]
>
> Det er jo ikke, som verdensfjerne akademikere åbenbart tror, alene
> hjertetilfælde og færdselsuheld det handler om.

De bruger nok dem, som eksempler på ulykker.
Det behøver man ikke være virkelighedsfjern for at gøre.

> Man skal sgu da have et sted, ikke for langt væk, hvor man kan tage hen og
> få syet skrammerne sammen.
> Til sådanne ting er udrykningslæger totalt overkill.

Enig.
Og derfor er der også alm. ambulancer.

> Man har indtryk af, at dem, der udregner sådanne genialiteter som
> skadestuers nedlæggelse, er personager, hvis eneste risiko er at få
> blyantet
> i øjet, om de blunder en smule ved skrivebordet.

Indtryk måske.
Men det gør dem ikke nødvendig til sådanne.

> Det ved jeg ikke, om den gør.

7 dage x 24 timer / 37,5 time = 4,48 stillinger.

> [...]
> skadestuen?
> Man ville mindst spare uproduktiviteten tilbragt på landevejen..--

Læger på skadestuen kan vel også være uproduktive og
lægen i ambulancen, på vejen hjem ihvertfald, er produktiv.

> [...]

> Nej.
> Havde du det, ville du have endnu en brik i puslespillet.
> nemlig den ventetid, kødannelse, der der herskere.

Disse faktorer er vel kun relevant i.f.t. tilfælde, hvor der er tale om liv
eller død. De skal naturligvis med, men jeg mener det væsentligste er,
at lægen kommer frem, hurtigst muligt.
Hvis en læge ikke kan gøre noget på stedet, tvivler jeg at man kunne have
gjort noget med at køre patienten til en skadestue hurtigt.

> Behovet er altså større, end det regnedrengene forestiller sig.

Jeg tror nu nok, de har de forskellige faktorer med.
Men hvordan de, fra politisk hold, er blevet bedt om at vægte disse,
det er jo det.

> Men ikke politikere og økonomer.
> For dem er mennesker intet andet end tal på et stykke papir.

Det tror jeg ikke er helt rigtigt.
Jeg tror nu nok de er bevidst om, at de økonomiske dispositioner, de
foreslår, faktuelt har konsekvenser for alm. mennesker.
Men på trods af dette, udfører de deres arbejde, et arbejde der reelt
minder om enhver "husmor"s gennem tiderne.

> [...]
> Befolkningen eller politikernes image?
>
> det er jo ikke svært at finde prestigeprojekter, der alene har til formål

Jeg tror nu nok at en politiker gerne vil have et prestige-projekt, f.eks.
en bro, men de kommer ikke ud af den blå luft.

Ellers vil vi jo nok have broer ud over det hele.

> Man kunne velsagtens også overveje, at lade mennesker, der har forstand på
> sagerne bestemme?

Hvem har du i tankerne her, som skulle bestemme i stedet ?

> Størstedelen af de politiske tiltag gennem mange år har jo alene vist sig
> [...]

Der er ihvertfald tiltag, der er ideologisk motiveret og som
ikke har virket efter hensigten.

At det er størstedelen, er jeg nu ikke så sikker på.

> Kunne det "betale sig" at udliciterer rengøringen?
> For andre end vinderne af licitationerne?

Men det siger jo i og for sig ikke noget om udlicitation generelt.
Blot at der er nogle kerne-områder, hvor det tilsyneladende ikke
virker hensigtsmæssigt.

> [...]
> Og som nødvendigvis må give underskud.
> Det er alene stupide liberalister, der formår at anlægge en anden

Det er en liberalisteiske tankegang ikke at rut´ med pengene ?
Min mormor ville være uenig med dig.

> Forkert.
> Det er jo netop dette, liberalisterne er ved at luske ind af bagdøren.

Jeg opfatter det nu som at de på pragmatisk vis forholder sig til det faktum
at udgifterne til sygehusvæsenet stiger, mens statens indtægter ikke gør.

> Tænk på dem, der skråler op om topskat samt sugeforsikringer.
> Hvad er det mon, der er deres egentlige ærinde?
> Andet end at mele egen kage?
> Uanset omkostningerne for alle andre.

Jeg vil nu mene at fordi de folkevalgte politikere nu, tager hånd om
de stigende udgifter, sikrer de at folk kan få et ordentlig sygehusvæsen.

Dermed ikke sagt at det ser ud til at der dannes et A og B hold hvad angår
adgang til medicinsk behandling. Det vil ganske givet ske al den stund at
staten ikke kan tilbyde alt og nogen har råd til det, staten ikke kan
tilbyde,
mens andre ikke har.

Men det er jo nok blot mere en del af en generel tendens.

> Som vi lige har set de økonomiske "experter" brillierer med?

Hvordan det ?

> [...]
> Og der må spares på det nødvendige---

> Og hvorfor mon medicin er dyrt?
> Tænk: Monopoler - privatkapitalisme - patentlovgivning.

Og uden samme, hvor ville incitamentet til at udvikle medicinen være ?

> samt nye, dyre behandlinger
>
> Næppe arbejdsmænd og håndværkere

Nej.
:P

> Og hvorfor så det?
> Jeg kan ikke se din pointe?

At vi måske skulle gøre med kroppen, hvad vi gør med tænderne:
Et årligt eftersyn.

Det er underligt(?) at man godt kan tage vare på sine tænder, mens
det almene helbred går fløjten. Man har, trodsalt, ikke brug for nul huller
i tænderne, hvis man ligger på Vestre Kirkegård.

Desuden,mig bekendt, skulle der f.eks. gå 200.000 mennesker rundt i
dette land, med forstadier til Diabetes 2 uden selv at vide det.
En masse menneskers liv kunne, dels reddes og dels øge deres livskvalitet,
hvis de blev diagnostiseret i tide og de dermed kan undgå en masse
følgevirkninger.

Og så kunne vi jo nok også spare penge.

> [...]
> Uden modydelser.
> Ikke underligt, der ikke er råd til at hjælpe arbejdsmand Sørensen, om han

Der sker ikke proiriteringer, du finder relevante ?

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Egon Stich

Dato : 16-12-08 12:15

> [...]
> højde.

> De bruger nok dem, som eksempler på ulykker.
> Det behøver man ikke være virkelighedsfjern for at gøre.

Absolut da--
Virkelighedsfjern altså.
Se blot på argumentationerne i debatten om emnet.
Man har skam drejet sagen derhen, og "glemt" det samlede billede.

> Enig.
> Og derfor er der også alm. ambulancer.

Er der?
Tilstrækkeligt?
Og indenfor en rimelig radius?
Området er da blevet forringet konsekvent gennem de sidste ca. 20 år.
Hvilket responstiderne tydeligt beviser.

> Læger på skadestuen kan vel også være uproduktive og
> lægen i ambulancen, på vejen hjem ihvertfald, er produktiv.>

Bliv mig fra livet med disse liberalistiske våde drømme..!!
"Produktiv"---
Hvad de basale samfundsstrukturer vedkommer, hører IKKE ind under udannede
regnedrenges område..!!
Ikke alt skal sættes på formel, og refleksmæssigt afskaffes, om der ikke er
overskud.

> [...]
> Hvis en læge ikke kan gøre noget på stedet, tvivler jeg at man kunne have
> gjort noget med at køre patienten til en skadestue hurtigt.

Tænk dig dog om.
Hvis du virkelig mener, hvad du siger her, er du da et umenneske..!!
Er man venlig, kan man tilskrive dig manglende erfaring.
Du har aldrig oplevet smerter for alvor?
Men prøv at tænk på, hvor hylende grinagtigt du ville finde det, at måtte
vente i timevis på lindring, på grund af ventetiden?

Man kan hugge pinde i dagevis på emnet.
Bundlinier er og bliver, at liberale fjolser er i fuld gang med at påføre
befolkningen unødige lidelser.

Og vent nu blot og se, hvorledes sagen med svenskerne i ambulancerne såmænd
også vil vise sig at blive en skandale i lighed med italienerfuttogene--

Konsekvenserne af regnedyrenes hærgen angående nedlagte nedlæggelse af
psykiatriske sengepladser kan nævnes i forbifarten.

Ligesomk de mennesker, der allerede i gad dør på landevejene på grund af
besynderlige transporter landsdelene imellem.

Men regnearket ser sikkert godt ud.
Nu er der snart plads til at sænke skatten for de rigeste----
Ikke sandt?

> Jeg tror nu nok, de har de forskellige faktorer med.
> Men hvordan de, fra politisk hold, er blevet bedt om at vægte disse,
> det er jo det.

"Politisk hold" består jo overvejende netop at sådanne ynkelige udannede
personager.

Også her.
Men der findes åbenbart en del, der vægter karriere højere end overholdelse
af lægeløftet--
Hvilket der jo ikke er noget nyt i.

> Det tror jeg ikke er helt rigtigt.

Hvorledes var det nu nøglen var, i forbindelse med udliciteringen af
ambulancedrift?
Var det ikke 70% vægt, økonomien blev tillagt?
Så jo, mit udsagn er korrekt.
Sørgeligt nok.

> Jeg tror nu nok de er bevidst om, at de økonomiske dispositioner, de
> foreslår, faktuelt har konsekvenser for alm. mennesker.

Om de har det, er de komplet uden menneskelige følelser.
Og tilsidesætter bevidst nmennesker til fordel for økonomi--

> Men på trods af dette, udfører de deres arbejde, et arbejde der reelt
> minder om enhver "husmor"s gennem tiderne.

Jeg tror der er langt mellem de husmødrer, der til fordel for en fyldt
linnedkiste lod børnene lide.

> Jeg tror nu nok at en politiker gerne vil have et prestige-projekt, f.eks.
> en bro, men de kommer ikke ud af den blå luft.

Hvilket ikke bortforklarer politikeres uhæmmede trang til at støtte, og
gennemføre, disse prestigeprojekter.

> Hvem har du i tankerne her, som skulle bestemme i stedet ?

De mennesker f.ex. som landspolitikerne netop har frataget det vi førhen
kendte som Nærdemokratiet.
Kommunalreform samt hvad hertil henhører.
Ligesom den økonomiske spændetrøje, som anvendes som skjold, og er blevet
slugt af småt begavede liberalister, der ikke indser rækkevidden af
svineriet.

> Der er ihvertfald tiltag, der er ideologisk motiveret og som
> ikke har virket efter hensigten.

Netop den bagvedliggende ideologi er nøgleordet.
Og hensigten opnår de skam.
Nemlig at lade overklassen skalte og valte som de lyster.
Førsdt privathospitaler--
Dernæst forsumpning ag almuehospitalerne--
Ikke sandt?
Og alle fjolserne, der endnu har arbejdsgiverbetalte "forsikringer" aner
ikke, hvad der foregår.
Den dag, er indtruffet, hvor forsikringsselskaberne har formøblet formuerne
i en avanceret form for lottospil, kommer en brat opvågning.
Vent til næste opgørelse over pensionsformuen foreligger---
Ikke sandt?

> Men det siger jo i og for sig ikke noget om udlicitation generelt.
> Blot at der er nogle kerne-områder, hvor det tilsyneladende ikke
> virker hensigtsmæssigt.

Kan der nævnes eet sted, hvor privatisering ikke har medført det modsatte af
det påståede?
Højere pris, ringere ydelse.
Nej - vel?

Kan man nævner eet sted, hvor det har været gavnligt, at afskaffe
tjenestemandsbegrebet?
Nej - vel?

Lutter skadelig menneskefjendtlig liberal ideologi.
Til glæde for få; til skade for mange.

> Det er en liberalisteiske tankegang ikke at rut´ med pengene ?
> Min mormor ville være uenig med dig.

Er hun fra landet?
Der fandtes jo bønder, der opfattede ordentlig kost til karle og piger som
utidig frådseri--
Det er deres skygger, der færdes blandt liberalister--

> Jeg opfatter det nu som at de på pragmatisk vis forholder sig til det
> faktum
> at udgifterne til sygehusvæsenet stiger, mens statens indtægter ikke gør.

For mig forekommer det mig mere indlysende, at betragte udgifternes art og
relevans.
Prestigeprojekternes antal vokser.
Unødige tiltag blomstrer.
Pengene findes ved at beskære de basale samfundsydelser.
I takt med at mulighederne for de rigeste, til at tilkøbe sig samme, øges.

> Jeg vil nu mene at fordi de folkevalgte politikere nu, tager hånd om
> de stigende udgifter, sikrer de at folk kan få et ordentlig sygehusvæsen.

Det var dog den største vittighed i lang tid---

> [...]
> tilbyde,
> mens andre ikke har.
>
> Men det er jo nok blot mere en del af en generel tendens.

Som givetvis vil standse.
Den kommende krise vil fange ikke så få liberalister, der ikke har indset,
at de alene har været til grin og optrådt som nyttige idioter for den
ansvarsløse og grådige kapital. på det forkerte ben.

Ud af jobbet, borte er forsikringerne, hvor blev særbehandlingen mon af?
Ganske som det allerede sker i USA.

Det var jo ikke mingen, at det skulle ramme mig og mine, kan man allerede
høre dem pive--
Ligesom da deres bankaktier viste sig at være ringere end en rulle med 500
blade.
Da kom det sociale op i dem, skal man da lige love for--

Misforstået, kære ven.
At jonglerer med tallene, med det formål at generere mest muligt til deres
hersker, ligger nærmere sandheden.
Ligesom der foregår en politisk inddoktrinering, der ikke lader en
muhammedanerskole ret meget efter--

Har du prøvet, om du ikke er i stand til at tænke i større helheder?
Altså udover PC skærmens kant, og den aktuelle regnearksside?

> Og uden samme, hvor ville incitamentet til at udvikle medicinen være ?

Du tror altså, at det alene er få ejeres grådighed, der er incitamentet?
Og at lønmodtagere ikke er istand til at arbejde ordentligt uden at have
disse snyltere klæbet fast på ryggen?
Det er jo netop noget af det vrøvl, som købmandsskolerne indpoder udannede
personager med.

Vi har jo set, hvorledes denne opfattelse har været istand til at ødelægge
hundrede rå gamle systemer.
det skulle være bedre med "resulattløn", fjernelse af tjenestemænd og så
videre.
Virkeligheden har jo vist os, at der her er tale om netop een af de
liberalistiske tåbeligheder.
Se blot på postvæsenet, som et eklatent exempel.

Og liberalisterne ved jo godt, at de farer med løgne.
Et område som politiet tør de ikke udsætte for disse tiltag.
De ved, hvad der vil ske.
Det de forsøger nu, er jo allerede en skandale.

> At vi måske skulle gøre med kroppen, hvad vi gør med tænderne:
> Et årligt eftersyn.

Stakkel.
Du har sgu noget til gode--
det årlige eftersyn kan de fleste klare.
Men ser du:
Vent til alderen kommer, og du må tage afsked med de kære pløkker-
Da vil du opdage, hvad det vil sige, at tandlæger ikke er underlagt
sundhedssystemet som lægebehandling.

Faktisk et godt miniexempel på liberalismens herligheder.

> [...]
> huller
> i tænderne, hvis man ligger på Vestre Kirkegård.

I en hvis udstrækning kan jeg følge dig.
Problemet er såmænd blot det efterhånden landsdækkende "Store politi" vi har
rendende.
Med evigt løftet pegefinger.
Det er sgu blevet for meget--
Men taliteten der ligger til grund for "politiets" ageren, er netop den, der
skal til for at skabe totalitære systemer.
Soilent Green - ikkesandt?

> [...]
> En masse menneskers liv kunne, dels reddes og dels øge deres livskvalitet,
> hvis de blev diagnostiseret i tide og de dermed kan undgå en masse

Jamen lad os da endeligt gennemføre halvårligt tvungent sundhedscheck for
alle.
Med påfølgende påbud om diæten for det følgende halve år.
Desuden bør vi straks optage alkohol på listen over forbudte stoffer.
Faktisk kunne løæsningen være:
Soilent Green--

> Og så kunne vi jo nok også spare penge.

Som vi så skulle bruge til hvad?
Mere Soilent Green?

> Der sker ikke proiriteringer, du finder relevante ?

Enhver prioritering, der tilgodeser unyttige ting, ligesom prioriteringer,
der alene tilgodeser kapitalisters trang til pugen midler sammen, gør mon
hvad ved de ting, der burde prioriteres højere?
Færre psykiatriske sengepladser = mulighed for at afskaffe topskat.
Ikke sandt?
Der "prioriteres" stadig sengepladser, men på grund af den anden
"prioritering" ikke i tilstrækkeligt antal.
Det er den vej, du skal tænke.
Bort med tunnelsynet, og tag vidvinklen på

Egon

Fra : @

Dato : 16-12-08 17:17

On Tue, 16 Dec 2008 12:14:34 +0100, "Egon Stich" <ukendt@mail.dk>
wrote:

>"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

>Bliv mig fra livet med disse liberalistiske våde drømme..!!
>"Produktiv"---

ja mage til vås skal man lede længe efter

forhåbentlig er brandvæsnet uproduktivt det meste af tiden

og

forhåbentlig er Michael Webers ulykkesforsikring altid uproduktiv

>Hvad de basale samfundsstrukturer vedkommer, hører IKKE ind under udannede
>regnedrenges område..!!

nej

og det ses tydeligt i Webers skriv

>Ikke alt skal sættes på formel, og refleksmæssigt afskaffes, om der ikke er
>overskud.

det er netop kerneproblemet ved at lade regnedregne få for megen magt,

de evner ikke at skue 10 år frem,

de vil se positive tal på bundlinien i hvert kvartal

så i regnedrengenes verden er det en uhyre dårlig forretning at plante
træer

>Tænk dig dog om.

nu ikke forlange urimeligheder

> [...]
>
>Man kan hugge pinde i dagevis på emnet.
>Bundlinier er og bliver, at liberale fjolser er i fuld gang med at påføre

korrekt,

når der ses på sygehuse, beredskab og ventetider ses der desværre alt
for meget på regneark

og alt for lidt på hvad de der betaler gildet ønsker,

de der betaler gildet ønsker sig en bemandet skadestue indenfor så
kort afstand som muligt

(prøv at foreslå en københaver eller Århusianer at man på grund af
samfundsøkonomien vil nedlægge skadestuer i disse to byer, og de
derfor skal bruge 60 minutter på transport til nærmeste
akutmodtagelse)

>Og vent nu blot og se, hvorledes sagen med svenskerne i ambulancerne såmænd
>også vil vise sig at blive en skandale i lighed med italienerfuttogene--

Århusianerne har da ellers pustet sig gevadigt op - tilsyneladende

>Konsekvenserne af regnedyrenes hærgen angående nedlagte nedlæggelse af
>psykiatriske sengepladser kan nævnes i forbifarten.

nu ikke træde i det

>"Politisk hold" består jo overvejende netop at sådanne ynkelige udannede
>personager.

en ting er akutberedskabet som tager sig af ulykker, det burde kunne
klares i et velfungerende samfund

noget helt andet er det samlede sygehusvæsen

desværre er nogle behandlinger og nogle former for medicin så dyre at
en prioritering ikke kan undgås

uanset om man hedder Michael eller Egon

det kunne være lærerigt for politikere og deres "vinkelskrivere" at
opleve en verden hvor folk ikke kunne spare i skat, men havde retten
til at øremærke deres bidrag til samfundet

>Der fandtes jo bønder, der opfattede ordentlig kost til karle og piger som
>utidig frådseri--

og hvordan gik det så lige netop disse bønder da arbejdskraften
flyttede til byen - HEHE

de fattede ikke hvorfor der ikke var nogen som søgte arbejde hos dem

>Det er deres skygger, der færdes blandt liberalister--

!!!!!

så dumme er der forhåbentlig ingen i nutiden der er

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 18-12-08 12:45

> !!!!!
>
> så dumme er der forhåbentlig ingen i nutiden der er

Desværre der der ikke så få.
De kaldes liberalister --

Egon

Fra : @

Dato : 18-12-08 17:09

On Thu, 18 Dec 2008 12:44:40 +0100, "Egon Stich" <ukendt@mail.dk>
wrote:

>"@" <124@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Desværre der der ikke så få.
>De kaldes liberalister --

ja det kaldes de desværre,

der er intet galt i personlig frihed, blot man hele tiden holder sig
for øje at denne frihed ikke misbruges til at rage til sig på andres
bekostning - - (og fanden ta'r de svageste)

godt man har lært hjemmefra at man hjælper sine naboer, den dag kan
nemlig komme hvor man selv har hjælp behov, og kommer den alligevel
ikke har man da ingen skade taget af at lange en hjælpende hånd ud

hellere betale til et sundhedsvæsen end gøre brug af det

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Volger Garfield

Dato : 11-12-08 23:16

On Thu, 11 Dec 2008 11:12:43 +0100, "Egon Stich" <ukendt@mail.dk>
wrote:

>Og præcis derfor er bemandede skadestuer en glimrende løsning.

Jeps, for dér kan man sagtens behandle flere på een gang, hvilket godt
kan være lidt besværligt med/i en lægebil.

>Men der mangler sikkert et par kolonner i regnedyrenes regneark.
>Een for døde og een for dem med varige følgeskader.

Tror du ikke bare at de forsvinder i nogle af de underlige afrundinger
Excel laver?

Volger

Fra : Egon Stich

Dato : 12-12-08 10:26

"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan være lidt besværligt med/i en lægebil.

> Tror du ikke bare at de forsvinder i nogle af de underlige afrundinger

Utvivlsomt

Egon