Sympatiske Søren Espersen
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-12-08 16:00

"Jeg har ingen ideologi om, at vi skal fremme demokrati i andre lande. Jeg
mener faktisk, at et hvert folk har de tyranner, som det fortjener. Hvis
eksempelvis saudi araberne vil regeres af en middelalderlig konge, så må de
selv om det."

Derfor ser han det heller ikke som et problem, når vestlige virksomheder
sælger teknologi, som bruges til at censurere internettet og overvåge
befolkningen i diktaturstater, der bryder menneskerettighederne.

"Vi har et princip om, at danske virksomheder skal eksportere så meget som
muligt, så længe det ikke er til skade for Danmarks sikkerhed," siger Søren
Espersen.

http://www.computerworld.dk/art/49218/df-om-overvaagede-borgere-de-faar-som-fortjent?a=block&i=188&pos=3

Fra : @

Dato : 10-12-08 16:38

On Wed, 10 Dec 2008 15:59:44 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>muligt, så længe det ikke er til skade for Danmarks sikkerhed," siger Søren

dansk udenrigspolitik stinker aom vanligt langt væk

af fetaost

man kunne boykotte et af de bedste lande i Afrika, det kostede sikkert
heller ikke ret mange kroner

man kan boykotte Burma det koster i praksis slet intet

men man kan ikke boykotte regimer som dem i Iran og Saudi Arabien da
dette vil betyde eksporttab i millardklassen

gloriepudsende hyklere og kræmmere er de folk som beslutter dansk
udenrigspolitik

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-12-08 17:00

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> fortjener. Hvis eksempelvis saudi araberne vil regeres af en
> middelalderlig konge, så må de selv om det."

Dette udsagn kunne sagtens komme fra kortsynede personer som Kim og Arne,
der jo netop gør en dyd ud af at profilere en udenrigspolitik, hvor man ikke
blander sig i andre landes anliggender.

--
Kurt Lund

Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-08 18:21

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen

> Dette udsagn kunne sagtens komme fra kortsynede personer som Kim og Arne,
> der jo netop gør en dyd ud af at profilere en udenrigspolitik, hvor man
> ikke blander sig i andre landes anliggender.

Espersen kunne gøre sin sandhed endnu bedre ved at medtage at vi ikke KAN
blande os i hvem arabere vil regeres af

Vi ikke bare bør men vi er tvungen til at lade verden gå sin gang , udenfor
EU.

Demokrati er ofte uklogtt, og andres model fx kinesernes kan være bedre end
vor - kineserne ser længere ud i fremtiden end vore 4-års politikere
De er mere saglige og altruistiske, ansvarlige og sociale, kloge og
sparsommelige og med respekt for hin enkelte individualiist, for de mindre
ideologiske og lader enhver være sin egen lykkes smed.
Kunne vi have holdt olympiade med så lidt terror?
Nej, konfuzianerne styrer

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-12-08 08:25

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message

> Dette udsagn kunne sagtens komme fra kortsynede personer som Kim og Arne,
> der jo netop gør en dyd ud af at profilere en udenrigspolitik, hvor man
> ikke blander sig i andre landes anliggender.

Ja, de har mere til fælles, end de selv vil være ved.

Fra : Ivannof

Dato : 11-12-08 19:16

> [...]
> mener faktisk, at et hvert folk har de tyranner, som det fortjener. Hvis
> eksempelvis saudi araberne vil regeres af en middelalderlig konge, så må

Og det vil de jo! Nu vil de samlede islamiske stater knægte ytringsfriheden
og gøre det til en "menneskeret" at forbyde kritik af religion. Og se hvad
de gør ved "demokratiet" i Irak! Man kunne tro de ville have Saddam tilbage!

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-12-08 08:36

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>>
> Og det vil de jo! Nu vil de samlede islamiske stater knægte
> ytringsfriheden og gøre det til en "menneskeret" at forbyde kritik af

Pointen i denne diskussion er, at de stater, vi taler om her, måske nok vil
dette som stater - men der fra og til at sige, at det også er det,
befolkningen vil, er der jo nokm et stykke vej...

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-08 21:50

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> nok vil dette som stater - men der fra og til at sige, at det også er
> det, befolkningen vil, er der jo nokm et stykke vej...

Så vidt jeg ved er fx sauderne godt tilfredse med styret, - viser
meningsmålinger. I de fleste muslimske lande vil man jo da også have MERE
sharia, - det betyder mindre demokrati. Det kan vi jo nok ikke gøre noget
ved. Skal vi boykotte alle 57 muslimske lande?

Eller hvad forestlår du? from 'laden som om'?

Espersen har jo den fordel, at han normalt ikke hykler, som langt de fleste
politikere jo gør?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-08 02:32

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> sharia, - det betyder mindre demokrati. Det kan vi jo nok ikke gøre noget
> ved. Skal vi boykotte alle 57 muslimske lande?

GO_D IDE
så lad os gøre os uafhængig af olie
Stop opvarmning af kirker og andet overflødigt statsligt
Privatiser busser

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-12-08 08:10

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Så vidt jeg ved

Jeg er klar over, at du mener det - det kommer ikke som nogen overraskelse.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 10:40

Christian R. Larsen wrote:
> [...]

sharia, - det betyder mindre demokrati. Det kan vi jo nok ikke gøre noget
ved. Skal vi boykotte alle 57 muslimske lande?"

Kommer heller ikke som nogen overraskelse for mig at fakta ikke interesserer
dig.

Du kom da heller ikke med noget svar, - som forventet, du foretrækker
hykleriet.

Fra : Ivannof

Dato : 15-12-08 17:49

> [...]
> vil dette som stater - men der fra og til at sige, at det også er det,
> befolkningen vil, er der jo nokm et stykke vej...

Hvordan er det relevant? Jeg ser ingen demonstrationer i befolkningerne som
går mod styret!

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 20:22

Ivannof wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det relevant? Jeg ser ingen demonstrationer i
> befolkningerne som går mod styret!

Jeg kan godt garantere CRL, at det er populært at forbyde kritik af islam,
OG at muslimer "på gaden" bliver "overfaldet" hvis de ikke er muslimske nok,
i fx Egypten.
Hvis nogen vover at kritisere islam, så bliver de ikke ret meget ældre, -
eller ikke ret meget længere i landene, det er som minimum bare UD,- og et
sted som det helt moderne Malaysia bliver de afhentet af politiet med det
straks.

Men det passer nok ikke ind i CRLs kasse om islam og muslimske lande, - hvor
80 procent går ind for sharia eller "mere sharia". Men det KAN jo ikke
passe, mener en højskoledansker jo nok, - det er skam ikke kun dem med
grunduddannelser der er "dumme" - her har de højtuddannede jo scoret højst
de sidste 50 år, først som marxister og så som islamist-tiljublende fjolser.
Først NU holder de kæft, - som forfatteren Eriksen bemærker i Weekendavisen,
de HAR opdaget, at det var en dum idé at bakke op om en frihedsbegrænsende
islam, men de aner ikke hvad de SÅ skal mene.
Mange er så blevet kristne, - gud fader bevares.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-12-08 08:59

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det relevant? Jeg ser ingen demonstrationer i befolkningerne
> som går mod styret!

Så du mener, at det forhold, at Nordkoreas befolkning ikke gør oprør imod
landets ledelse, er et udtryk for, at de er tilfredse med styret?

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-08 10:10

Christian R. Larsen wrote:
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> Så du mener, at det forhold, at Nordkoreas befolkning ikke gør oprør
> imod landets ledelse, er et udtryk for, at de er tilfredse med styret?

Faktisk langt mere "tilfredse" end du og jeg kunne forestille os, de kender
ikke alternativerne, OG du må sondre mellem "styret" og livsvilkårene. De
har en gruppefølelse, som vi slet ikke kan sætte os ind i, fortæller dem der
har forstand på det.

Men nu var det jo så araberne, der var tale om. Så du forresten i går den
med verdens mest læste arabiske forfatter? Jeg tænkte faktisk på dig, da han
fortalte at islam nu gennemsyrer alt i samfundet, - før begyndelsen af
1980erne kunne man selv bestemme, om man ville gå i moskeen, om man ville
bede, om man ville drikke alkohol, der var en vis personlig frihed, nu
blander islam sig i alt.
Men du fandt næsten ingen islam, da du var på Niltur for syv år siden, -
skriv dog til manden at han har misforstået det hele

Selv om fx egyptere ikke bryder sig om "styret", så kan jeg garantere dig
for, at de går ind for forbud mod kritik af islam, - og bare en kristen i
Egypten sætter halenfjerene forkert, så falder der øjeblikkeligt brænde ned
fra de omkringværende muslimer.
Forleden fik en gudstjeneste i en gammel fabrik jo 20.000 muslimer til at gå
til angreb, - men du ser naturligvis kun tolerance og smil alle vegne (i
turistsektoren )

Jeg ved det er spildte guds ord på Ballelars, så jeg holder her, - når 80
pct af verdens muslimer vil styres af sharia og mange ønsker MERE sharia,
hvad siger det så dig, i forhold til islam vs andre religioner? Sikkert ikke
noget, du har jo dine papkasser, som du lukkede tæt til for 15 år siden?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-12-08 10:19

> Faktisk langt mere "tilfredse"

I hvert fald er der ingen af de utilfredse, der er overlevet.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 10:36

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> I hvert fald er der ingen af de utilfredse, der er overlevet.

Du ER da også så opfindsom, og svarer sjældent på det man skriver, - iøvrigt
var afsnittet:

[...]

Men det var jo for nuanceret til din papkassetænkning.

Vi har lige haft nogle nordkoreanske pinger på besøg i Danmark, selv DE tror
gud hjælpe mig, at arbejdere holdes som en slags slaver her i landet, og at
USA bestemmer det hele.
Befolkningen i Nordkorea tror også fuldt og fast på, at DE er de eneste i
verden, som ikke skal betale for lægehjælp, - OG de er blevet indoktrineret
fra børn, med at lederen nærmest er gud selv, OG de har den helt utrolige
fællesskabsfølelse som findes blandt koreanere og andre asiater.
Som en vestlig ping sagde til en sydkoreansk diskussionspartner: "Så sig dog
JEG engang imellem, og ikke VI" - og den anden svarede at sådan tænker *VI*
ikke her i landet.

Og find dig nu et forkert sat komma, så du kan undgå at tænke.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-12-08 14:15

> Du ER da også så opfindsom, og svarer sjældent på det man skriver,

Du snakker utrolig meget udenom, så hvis du oplever det, er der en grund.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 19:35

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Du snakker utrolig meget udenom, så hvis du oplever det, er der en
> grund.

Godt forsøg, men meget lidt overbevisende. Du hopper altid over, når du ser
du har en dårlig sag, - og det er jo ofte.

Fra : =*= NEïL DANEL@W =*~

Dato : 11-12-08 21:36

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Derfor ser han det heller ikke som et problem, når vestlige virksomheder
> sælger teknologi, som bruges til at censurere internettet og overvåge
> befolkningen i diktaturstater, der bryder menneskerettighederne.

Det er jo heller ikke et problem at censurere internettet i Danmark...