Hvis vi havde våbentilladelser som USA
Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-08 11:16

ville vådeskuds-aflivninger blive hyppigere end nuværende mord-antal?

Vi har jo ikke amerikanernes modenhed så mon ikke mange vil manifestere
deres overlegenhed overfor en underordnet eller andne "taber" med at true
med ladt pisttol og undertiden vil den gå af.

Politiet holder med vindere og vil - som i maj 1945 - købe løgnehistorierne
om vådeskud.
Og hvis taberen overlever som kvæstet vil han ikke turde modsige.

At få sandhed frem overfor myndighederne er vigtigt
Det er een grund til at jeg forsøger at få skovlen under en børnehaves
magtmisbrug med at lyve til politi.

Men at chefen der skrev løgnebrev har opsagt sin stilling er jeg stolt af.
Selvom det var surt at der så ikke var mening i mødet igår, for det
væsentlige er udskudt af kommunen indtil en varig leder er ansat og kan tage
stilling til om "børn og personale er i risiko" ved at jeg soler mig som jeg
har gjort i 31 år.
Skal jeg have dårlig samvittighed ved at min sandhedssøgen fik en chef til
desperat at fyre sig selv?

At 100 mord i maj 1945 blev kaldt vådeskud var skandaløt og viser at vi ikke
har USA-våbenmodenhed - der var nedkastet våben til modstandsfolk og dem
turde man ikke bruge mens tyskerne var i landet, men da der var politiløshed
så dræbte man naboer og rivaler og løj det til stikkerlikvideringer.....

HAr du en alternativ forklaring på at vådeskudsdrab som plejer at være ½ om
året, pludselig var 100 på en måned ?

Fra : J. Nielsen

Dato : 12-12-08 19:58

On Wed, 10 Dec 2008 11:16:22 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>HAr du en alternativ forklaring på at vådeskudsdrab som plejer at være ½ om
>året, pludselig var 100 på en måned ?

Danmark bogstaveligt *flød* med våben da tyskerne var draget af. Alle steder
hvor de gjorde holdt under hjemmarchen, kunne man finde våben og ammunition ,
når de var trasket videre mod grænsen. Med en sådan overflod af våben blandt
børn og barnlige sjæle vil antallet af vådeskudsulykker naturligvis stige
eksplosivt.

Bortset fra det, har der utvivlsomt være mange regnskaber, der skulle gøres
op før landet vendte tilbage til normale forhold.
--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-08 02:14

J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> blandt
> børn og barnlige sjæle vil antallet af vådeskudsulykker naturligvis stige

Maersk havde købt svenske boforsmaskinpistoler til ventegrupper
Faldskærmsnedkastede våben havde man ikke turde bruge mod tyskerne
Nu var man triggerhappy

> Bortset fra det, har der utvivlsomt være mange regnskaber, der skulle
> gøres
> op før landet vendte tilbage til normale forhold.
> --

Ja ussel hævngerrighed og våbenmæssig umodenhed

Og det kalder vi "lykkelige maj" !!!

eller glade maj

HolgerDanske chef Gunner Dyhrbergg har en fin bog fra 1997
"Kom maj du søde milde...."
Sarkastisk, ærlig, afslørende,

"Flammen" havde skudt ænder i HC Ørstedparken