Stein Baggers psykopati
Fra : Johnny Andersen

Dato : 06-12-08 20:22

Citat:

"Stein er derfor blevet tvunget ud i at begå økonomisk kriminalitet, og en
stor del af hans liv har været en sandt helvede. I sin meddelelse siger han
også, at han nu er i et andet land og er gået til det lands politi og
efterretningstjeneste for at fortælle, hvad han har været udsat for, så de
kan bekræfte dette overfor det danske politi og myndigheder. Bortset fra at
Stein har været tvunget ud i økonomisk kriminalitet, så har han forsøgt at
være et ordentligt menneske, betale alle til tiden, og ikke udføre eller
tage imod sort arbejde."

Kilde: Børsen
http://borsen.dk/?treeid=889&id=CEFH-7M3QA2110182

Et typisk reaktionsmønstre fra en psykopat, som ikke kan forholde sig til
virkelighed og tror han kan klare frisag, med hans
"virkelighedsopfattelse".
Hvis han var gået til et andet lands politi eller efterretningstjeneste -
havde de danske myndigheder jo nok fået besked...

/Johnny

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-12-08 21:12

Johnny Andersen wrote:
> [...]
> Hvis han var gået til et andet lands politi eller
> efterretningstjeneste - havde de danske myndigheder jo nok fået

Tja, der er vel efterhånden kogt allerede rigelig mediesuppe på dèn sag, men
ikke desto mindre vil jeg da gerne gi'mit ydmyge besyv med:

1) Det er ikke under NOGEN omstændigheder "i orden", endsige tilnærmelsest
tilgiveligt at man som ansvarshavende direktør for et firma, der dels har
indskydende kapitalaktionærer OG ikke mindst relativt mange lønmodtagende,
mere eller mindre "menige medarbejdere" at stå til ansvar for, at svindle
firmaet til skandaleramt konkurs til skade for alt og alle implicerede.

Som "kaptajn på skuden" har man tværtimod både nok positive OG især
"negative" forpligtelser ad helvede til, hviket vel sådan set også lige er
dèt, der principielt forsvarer at man overhovedet kan hæve salærer i dèn
klasse...

2) Stein Bagger har lige meldt tilbage fra et ukendt sted i udlandet, ganske
vel vidende at han eftersøges af Interpol. Hvis han er bare halvt så
narcissistisk, som billedet af ham efterhånden tegner, er hjemvendelse til
en måske nok så hidsig presse, men dog stadigvæk en relativ retmæssig
"fredhellighed" (i en eventuelt frivillig fængselsordning med kærkomne
isolationsmuligheder), vel klart at foretrække.

3) Nok er manden MISTÆNKT for populært sagt at have stjålet for op imod en
fuldfed og solid milliard kroner fra firmakassen, men omvendt er Ekstra
Bladet altså IMNSHO langt ude på "følelsespornoens perverse overdrev", når
manden idag på forsiden er skildret med "fuldskizofren Lundin-krigsmaling":
Han har da - trods alt - IKKE hhv. myrdet og parteret kvinder og uskyldige
små børn, skyldig i økonomisk storsvindleri eller ej...

4) Jeg har eet eller andet sted i min personhistoriske, oprindeligt
"højrød/marxistkristne" ideologibaggrund alligevel ret fristende blandede
følelser mht. hans succes og fald, for så vidt han lever op til en hel del
kedelige fordomme om generel "bullshit-bingo buisness-blær" og så
selvfølgelig disse generelle socialdemokratiske fordomme om rige mænd og
nåleøjer...´

5) På den anden side kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor megen
politisk samtidshistorieanalyse jeg i en heftig halvbrandet selv mente at
kunne klemme ud af "Familien Gyldenkål" forleden på DK4: For fanden, hvor
jeg efterhånden mener at kunne forstå "den rebelske
Fremskridtsparti-mentalitet" tolket gennem en ligeledes Robin
Hood-romantisk-"kreativ" skildring af "enkeltgeniets kamp imod systemet"...

Men dansk forretningsliv ER dog heller ikke - trods en vis latent
inspiration herfra? - "dansk folkekomedie anno 70'erne": Snarere bekymrende
"Kejserens Nye Klæ'r", for ligesom at blive ved det dansk-kulturelle...

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-12-08 21:16

"Johnny Andersen" skrev i en meddelelse

SNIP:

Gad vide hvem der skulle have lavet afpresning, og truet ham og hans familie
?.
Og hvem skulle have "tvunget" ham til økonomisk kriminalitet ?

Men hvad , her til lands får man jo nærmest livstid når man røre de riges
penge .
Nææ du , så er det bedre at voldtage små piger for derefter at dreje halsen
om på dem , så er man næsten sikker på en mild behandlingsdom og kasketpenge
oveni.
Så det er vel kun naturligt at manden ikke har meget lyst til at vende
snuden hjemad.

At Bagger angiveligt skulle have fuppet for 1 mia Kr er en smule svært at
gennemskue , penge på papir er nu engang noget flygtigt noget.
Men hvis banken siger at de er blevet snydt , ja så er det sikkert rigtig .
Om ikke andet stiger bankgebyrer uanset hvad , så hvad nytter det hele.

Det er naturligvis surt show for nogle banker der i deres iver efter at
tjene penge var så blinde at de faldt over deres egne ben.
I det hele tage er det her under finanskrisen en hel del der har været både
blinde og døve , men det må vel skyldes almindelighed travlhed med at rave
til sig .
Gad nok vide hvad der gør mest ondt , pengene eller at en mand har holdt så
mange for nar i så lang tid.......

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Johnny Andersen

Dato : 06-12-08 21:29

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:493add82$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> familie ?.
> Og hvem skulle have "tvunget" ham til økonomisk kriminalitet ?

Ingen. Han prøver blot, at retfærdiggøre sine handlinger - et typisk
psykopat træk.

> [...]
> Nææ du , så er det bedre at voldtage små piger for derefter at dreje
> halsen om på dem , så er man næsten sikker på en mild behandlingsdom og

Ja. Vores retsvæsen fokuserer på det forkerte.

> Så det er vel kun naturligt at manden ikke har meget lyst til at vende
> snuden hjemad.

Nej. Det er direkte dum. Han bliver fanget.

> [...]
> .
> Om ikke andet stiger bankgebyrer uanset hvad , så hvad nytter det hele.

Det er umuligt, at han ene mand, skulle have gjort alt dette. Jeg tror ikke
Asger Jensby er så uskyldig, som han gerne vil have os til at tro.

> Det er naturligvis surt show for nogle banker der i deres iver efter at
> tjene penge var så blinde at de faldt over deres egne ben.

Ikke synd for bankerne - grådighed er nøgleordet for dem.

/Johnny

Fra : Peter Bang

Dato : 07-12-08 10:31

Johnny Andersen <netsat_99@gmail.com> skrev:

>"Michael Meidahl Jensen"
><mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
>meddelelse
>2.news.tele.dk...

>Ingen. Han prøver blot, at
>retfærdiggøre sine handlinger - et typisk
>psykopat træk.

psykopat-træk? Er det dine mange års psykiatriske studier, der
her kommer dig til gode. Eller kender du manden? Eller?

>Ja. Vores retsvæsen fokuserer på det forkerte.

Nærmest livstid?!? ... Så er det vist heller ikke værre. Men du
mener ikke, at bedrageri er samfundsundergravende og bør
straffes?

>Nej. Det er direkte dum. Han bliver fanget.

Der er vist ikke mange andre, end Stein Bagger selv, der aner en
skid om, hvad Stein Bagger har lyst til.

>Det er umuligt, at han ene mand,
>skulle have gjort alt dette. Jeg tror ikke
>Asger Jensby er så uskyldig, som han
>gerne vil have os til at tro.

:) ... Altså ... diverse konspirationsteorier er jo altid
hyggelige at følge. Vil du prøve at definere, hvad du mener med,
at AJ ikke er så 'uskyldig, som han gerne vil have os til at
tro'?

>Ikke synd for bankerne - grådighed er
>nøgleordet for dem.

Det er noget pladder, at tale om synd i den her forbindelse.
Bankerne valgte i forbindelse med IT Factory, at undlade al
kontrol med fakturering. Det er ikke en synd. Det er blot dumt.
Og dyrt - viser det sig.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-12-08 14:30

"Peter Bang (slet V85N9)" <peterbang@V85N9privat.dk> wrote in message

> Der er vist ikke mange andre, end Stein Bagger selv,

Nå men fakta er nu at han er anholdt.....

> der aner en
> skid om, hvad Stein Bagger har lyst til.

Det er heldigvis ikke ham der afgør hvad der kommer til at ske.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Peter Bang

Dato : 07-12-08 17:19

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev:
>"Peter Bang (slet V85N9)" <peterbang@V85N9privat.dk> wrote in
message

>Nå men fakta er nu at han er anholdt.....

Ja, og derfor er det jo også noget bavl at forklare, at
manden 'ikke har lyst til at vende snuden hjem'.

>Det er heldigvis ikke ham der afgør hvad der kommer til at ske.

Nej ... og samtidig er der stadig ingen der ved, hvad han har
lyst til.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-12-08 19:09

"Peter Bang (slet 7DJ37)" skrev i en meddelelse

> Ja, og derfor er det jo også noget bavl at forklare, at
> manden 'ikke har lyst til at vende snuden hjem'.

Hvorfor det ? , når nu vi ved at man får langt større fængsels straf for
økonomisk kriminalitet end hvis man eks vis slå folk ihjel på gaden med en
kniv.

> Nej ... og samtidig er der stadig ingen der ved, hvad han har
> lyst til.

Og det skulle så afholde fra at ytre sig om sagen ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-12-08 19:20

"Peter Bang (slet V85N9)" skrev i en meddelelse

> psykopat-træk? Er det dine mange års psykiatriske studier, >der
> her kommer dig til gode. Eller kender du manden? Eller?

Nu har der jo været flere eksperter fremme i medierne der siger at manden
åbenbart har psykopatiske eller udviser psykopatiske tendenser.

> Nærmest livstid?!? ... Så er det vist heller ikke værre. Men >du mener
> ikke, at bedrageri er samfundsundergravende og >bør straffes?

Nu er det jo nok nærmerer den store forskel i straffeudmålingen for
økonomisk kriminalitet og div volds kriminalitet der springer i øjnene.

> :) ... Altså ... diverse konspirationsteorier er jo altid
> hyggelige at følge. Vil du prøve at definere, hvad du mener >med, at AJ
> ikke er så 'uskyldig, som han gerne vil have os til >at tro'?

Nu har Bagger jo selv givet udtryk for at han er offer for en konspiration !
..

Med hensyn til AJ , så er det eddermame en både blind og døv
bestyrelsformand der ikke aner en skid om et firma hvis omsætninge er tæt på
en mia kr , men hvor ca 90 % af denne omsætning er hentet ved direkte
svindel.

> [...]
> Bankerne valgte i forbindelse med IT Factory, at undlade al
> kontrol med fakturering. Det er ikke en synd. Det er blot >dumt.

IMHO er det lidt mere end "dumt" , og den eneste bevæggrund jeg så kan se er
ren grådighed.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 07-12-08 22:26

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev:

>Nu har der jo været flere eksperter
>fremme i medierne der siger at manden
>åbenbart har psykopatiske eller
>udviser psykopatiske tendenser.

Ja, diverse kloge hoveder står nærmest i kø for at
diagnosticere et svindelnummer de ikke kender detaljer om ...
og diagnosticere en mand, de aldrig har mødt.

>Nu er det jo nok nærmerer den store
>forskel i straffeudmålingen for
>økonomisk kriminalitet og div volds
>kriminalitet der springer i øjnene.

Det er vist smartest for alle parter, at sagen mod Bagger
drejer sig om Baggers kriminalitet, og ikke om alle mulige
andres gøren og laden.

>Nu har Bagger jo selv givet udtryk for
>at han er offer for en konspiration !

Så skal det helt sikkert nok passe.

>Med hensyn til AJ , så er det
> [...]

Joh. Men det er jo ikke konspirativt, at være en skidt
bestyrelsformand. Og heller ikke bedragerisk.

>IMHO er det lidt mere end "dumt" , og
>den eneste bevæggrund jeg så kan se er
>ren grådighed.

Grådighed er fint. Sålænge man svarer enhver sit. Men at
leasing-partneren ikke tjekker varerne er da dumt. Det havde
stoppet hele eventyret lige der.

Fra : David Konrad

Dato : 06-12-08 23:15

Johnny Andersen wrote:
> [...]
> økonomisk kriminalitet, så har han forsøgt at være et ordentligt
> menneske, betale alle til tiden, og ikke udføre eller tage imod sort

Indlægget er efter al sandsynlighed et falskneri.

Fra : Martin

Dato : 06-12-08 15:38

On 6 Dec., 23:14, "David Konrad" <d...@webspeed.dk> wrote:

> Indlægget er efter al sandsynlighed et falskneri.

Ja. Det bærer præg af "konstruktion til lejlighedsbrug".

Fra : Kim2000

Dato : 07-12-08 09:06

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis han var gået til et andet lands politi eller efterretningstjeneste -
> havde de danske myndigheder jo nok fået besked...

Der er i hvert fald nogle ting, der kan undre mig:

Han er kvik nok til at holde denne svindel kørende i 7 år, alligevel er han
ikke kvik nok til at tage sin kone og datter med, da han flygter.
Han er heller ikke kvik nok til at slette sine spor. Havde han gjort disse
simple ting, så var der gået mindst 3 måneder før man overhovedet havde
opdaget at han var en svindler, og på det tidspunkt ville han og hans
familie sidde på en stillehavsø.

Jensby har vist heller ikke fortalt det hele, for det første er det ham der
undersøger kontoret, man finder ud af virksomheden er svindlet og at ens
direktør har et gemmested, men man vælger at udskyde det til næste morgen.
Og det skulle man tro på? Jensby er enten komplet idiot og evnesvag eller
medskyldig på et eller andet niveau. Hvis jeg var bank for hans andet firma
var pengekassen smækket i på stedet.

Fra : fribytteren

Dato : 07-12-08 14:58

On 7 Dec., 09:05, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]

> medskyldig på et eller andet niveau. Hvis jeg var bank for hans andet firma

Tænk, hvis HA'erne eller en anden voldsgruppe havde den hule hånd om
IT Factorys pengenosser, så vil selv den mest hårdhudet
bestyrelsesformand nok også vise god mine til slet spil.

Grunden til at SB formentlig har rejst til USA og kørt i bil tværs
over kontinentet for at melde sig til politiet i et fattigt og uhumsk
kvarter, kunne jo god være for at komme af med folk han vidste
skyggede ham, hvor hen end gik og stod.

Måske frygtede han at en verdensomspændende organisation ville kunne
holde øje med ham.

Har han og hans familie været de nærmeste til at blive inddraget i
vold, for at makke ret, kan det jo være logisk at sørge for sin
datters forsvinden inden at man selv forsvinder. Konen har givet fået
sikkerhedsovervågning fra PET og deres datter er nok også blevet lagt
ind under denne beskyttelse fra nu af.

Politiet ved nok også langt mere end det vil ud med, på nuværende
tidspunkt.

Jeg har på fornemmelsen, at de næste mange uger vil fremkomme med en
fantastisk forklaring på dette forhold. Et forhold der er en hel serie
"24 timer" værdig.

Kald bare SB psykopat, men det kan faktisk også være virkeligheden SB
fortæller og ikke blot en psykopats forsøg på at gøre sig uskyldig.

Husk på, at man er uskyldig indtil man er dømt, blot man ikke
konspirerer med at slå en satiretegner ihjel.

Med ♥ hilsen
Lars Kristensen