Pirater
Fra : Aage Andersen

Dato : 04-12-08 07:27

Danmark er rent til grin i Adenbugten med krigsskibet Absalon. Det varer
ikke længe inden piraterne udvider "forretningen" ved at overtage et af
overvaagningsskibene.

Aage

Fra : hanzen

Dato : 04-12-08 08:00

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
> Danmark er rent til grin i Adenbugten med krigsskibet Absalon. Det varer
> ikke længe inden piraterne udvider "forretningen" ved at overtage et af
> overvaagningsskibene.
>
> Aage

Det er FN der bestemmer hvad man må gøre. Det er derfor der ikke sker
piraterne noget. De er som alle andre i de varme lande beskyttet af
konventioner og menneskerettigheder.

Man burde fange dem og smide dem i vandet.
Selvfølgelig bør man først se om der er hajer i farvandet, og hvis der ikke
er det, må man finde et andet sted.
--
hilzen
hanzen

Til statsministeren (16/8 04) af: Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-12-08 08:23

On Thu, 4 Dec 2008 08:00:07 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

>Det er FN der bestemmer hvad man må gøre. Det er derfor der ikke sker
>piraterne noget. De er som alle andre i de varme lande beskyttet af
>konventioner og menneskerettigheder.

FN? Nåh, FMN....Forenede Muhammedanske Nationer.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : /Peter

Dato : 04-12-08 09:33

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> FN? Nåh, FMN....Forenede Muhammedanske Nationer.

Det er først når den vestlige demokratiske verden er en minoritet,
vi kan stille krav til at komme under FN vinger.

Men er vi ikke allerede det?
Jeg mener 1.4 mia. muhamedanerne er vel ikke en minoritetsgruppe?

Fra : @

Dato : 04-12-08 16:40

On Thu, 04 Dec 2008 08:23:02 +0100, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>FN? Nåh, FMN....Forenede Muhammedanske Nationer.

hvorfor melder alle frihedselskende lande sig ikke bare ud af den
koran-nazistforening som FN har udviklet sig til?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-12-08 09:14

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Selvfølgelig bør man først se om der er hajer i farvandet, og hvis der
> ikke er det, må man finde et andet sted.

Vi bør opsige de konventioner der hindrer fornuftig beskyttelse af
skibstrafikken.
Visse papirer kan ikke administreres. FN overhøjhed vedr Absolon afvises.
Derefter kan vi når pirater findes, få dem over i en gummibåd og tage den på
slæb til nærmestte kyst og losse piraterne af der, uden dom men på mistanke.
Kollektiv straf er anerkendt i den del af verden.
Sæt precedens vedr Greeenpeace-pirater her, hvis gummibåde konfiskeres når
de er trukket til lands og piraterne er i land.
Se Hans Jørgensens forsvar for dem!

Fra : Aage Andersen

Dato : 04-12-08 14:03

"hanzen"
> "Aage Andersen"
>>
> Det er FN der bestemmer hvad man må gøre. Det er derfor der ikke sker
> piraterne noget. De er som alle andre i de varme lande beskyttet af
> konventioner og menneskerettigheder.

Men hvorfor tør man ikke overtræde FN konventioner her? Der var ingen
problemer da vi gik i krig i Irak. Hvad vil der ske, hvis man sænker
piraternes baade og sætter piraterne i land?

Aage

Fra : hanzen

Dato : 04-12-08 14:47

> [...]
> problemer da vi gik i krig i Irak. Hvad vil der ske, hvis man sænker
> piraternes baade og sætter piraterne i land?

Uhadada
FN konventioner er hellige. Dem må vi ikke overtræde.
Så er vi jo ikke bedre end dem fra de varme lande o.s.v.
Hele venstrefløjen samt især de radigale ville hyle og skrige i månedsvis.
Men bortset fra det ville der nok ikke ske noget, andet end der ville gå
noget tid inden piraterne kom ud at sejle igen.
Og så kunne man gøre det igen.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-08 09:16

hanzen <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

> Det er FN der bestemmer hvad man må gøre. Det er derfor der ikke sker
> piraterne noget. De er som alle andre i de varme lande beskyttet af
> konventioner og menneskerettigheder.

Det kan ikke vare lang tid inden FNs sikkerhedsråd kommer med en
resolution der løser problemerne.

Og som indbefatter etableringen af en international pirat-domstol, og et
internationalt fængsel. Jeg kunne skam godt forestille mig at Somalias
regering, som er indsat af det internationale samfund, vil tillade
brugen af en somalisk ø som fangeø.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mikael Forsberg

Dato : 05-12-08 11:10

Per Rønne skrev:

> [...]
> internationalt fængsel. Jeg kunne skam godt forestille mig at Somalias
> regering, som er indsat af det internationale samfund, vil tillade

Danskarna sänkte en piratbåt nu. Ett gott steg för att få ordning på
problemen utanför somalias kustvatten.

Mvh
Mikael Forsberg

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-08 11:47

Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> wrote:

> Danskarna sänkte en piratbåt nu.

Hvor ser du det?

Fra : HR

Dato : 06-12-08 21:22

Per Rønne skrev:

> Hvor ser du det?

Danskt fartyg sänkte piratskepp 2008-12-04 09:10
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=859965

Piratangrepp mot danskt fartyg 2008-12-06 20:01
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=860663

En hämnd?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-08 07:48

HR <swedenpirate@gmail.com> wrote:

> [...]
> http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=859965
>
> Piratangrepp mot danskt fartyg 2008-12-06 20:01

Næ, det de fik tilladelse til. De burde have været sat for en
imternational domstol, men den har FNs sikkerhedsråd endnu ikke fået
oprettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Roger Eriksson

Dato : 08-12-08 12:38

HR <swedenpirate@gmail.com> wrote in

> [...]
> http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=859965
>
> Piratangrepp mot danskt fartyg 2008-12-06 20:01

Kan inte fransmännen eller britterna placera ett hangarfartyg i dessa
farvatten? Eller varför inte amerikanarna, men de har väl åtminstone ett
i närheten? Med tillstånd att öppna verkanseld utan förvarning. Att
enbart ha några krigsfartyg där är för långsamt. Jag tror inte att det
skulle ta så lång tid innan problemen minskade avsevärt.

/RE

Fra : Bo Warming

Dato : 08-12-08 12:51

"Roger Eriksson" <roger.erixon@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> enbart ha några krigsfartyg där är för långsamt. Jag tror inte att det
> skulle ta så lång tid innan problemen minskade avsevärt.

Bill Clinton elskede muslimer og det bliver næppe bedre nu

USA B U R DE sende hangarskib mod somalierne, men de er ikke så meget mod
hellig krig at det gør noget - kun når olie er involveret

Fra : Roger Eriksson

Dato : 08-12-08 14:13

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

> [...]

> USA B U R DE sende hangarskib mod somalierne, men de er ikke så meget
> mod hellig krig at det gør noget - kun når olie er involveret

Inte mot somalierna utan mot piraterna naturligtvis.

/RE

Fra : Bo Warming

Dato : 05-12-08 11:48

"Mikael Forsberg" <mikaelforsberg@ymail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Og så skal vi bekoste mad til fangerne? Så vælger endnu flere af de
sulttruede somaliemænd at blive pirater for at komme i fængsel afskrækker
ikke

> Danskarna sänkte en piratbåt nu. Ett gott steg för att få ordning på
> problemen utanför somalias kustvatten.

Vi hoppede på limpinden om at motor var gået i stå og vi spildte resourcer
på at sejle dem til _Yemen - vi ska snarere have trukket båden tli kysten og
fjernet våben og stiger og placeret en tidsindstillet bombe under båden så
de kunne nå i land
Vi gav dem mad - VI BELØNNEDE PIRATERI

Jefferrson stoppede i 1815 musliimmpirateri ved at stoppe at betale noget
til dem, Danskerne og briter klarede det også ved kollektiv straff med
bomber mod norafrikanske byer 1770, 1797 hhv 1790 og 1824 ,

Nelson og en anden kaptajn bombede Algeriets hovedstad effektivt og som os
fik de friigjort hvide matroser der var gjort slaver

Tilbage tttil kollektiv straf DET FORSTÅR BARBARER

Fra : N/A

Dato : 05-12-08 12:59

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 05-12-08 03:17

On Dec 5, 11:09 am, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Danskarna sänkte en piratbåt nu. Ett gott steg för att få ordning på
> problemen utanför somalias kustvatten.
>
> Mvh
> Mikael Forsberg

Tack för uppbackningen, herr medskandinav.

Torsten

Fra : Mikael Forsberg

Dato : 05-12-08 12:59

tgpedersen@hotmail.com skrev:

> Tack för uppbackningen, herr medskandinav.
>

> Torsten

Nu skall det inte tolkas som om jag har invandraarfientliga åsikter,
däremot bör vi stoppa de gangstergäng som härjar utanför somalias kuster
och sätter hela båttrafiken i fara. Tyvärr finansieras en kanske stor
del utav somalias muslimskska (regim?) utav svenska skattebetalare,
vilket jag starkt emotsätter mig.

Snart var och varannan terrorist som grips runtomkring i världen har
svenskt medborgarskap och svenska arbetsförmedligen finansierar studier
i koranen nere i afghanistan, i kända terroristläger. Jag stödjer inte
det förfarandet. Samtidigt tycker jag inte att alla som kommer från
dessa länder kan dras över samma kam, eftersom jag själv träffat och
lärt känna flera som väldigt trevliga och ansvarsfulla människor.

Mvh
Mikael Forsberg

Fra : Per Rønne

Dato : 05-12-08 13:30

Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> wrote:

> Nu skall det inte tolkas som om jag har invandraarfientliga åsikter

Tråden handler om somaliske vikinger, ikke om indvandring ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 05-12-08 13:34

> Tråden handler om somaliske vikinger, ikke om indvandring ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Lidt skræmmende at man i svenskerland er nødt til at tage dette forbehold.
--
hilzen
hanzen

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-08 12:18

Den 05.12.2008 kl. 11:46 skrev "Per Rønne" <per@rqnne.invalid>:

> Hvor ser du det?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
I TV! De skakkels pirater var faret vild og havde ikke fået mad i flere
dage. Som gode kristne op til jul, inviterede man piraterne ombord og
beværtede dem og lod dem stille sulten.
Den tomme båd fyldt med våben, deriblandt 2 panserbrydende raketter blev
skudt i sænk med den forhåndenværende maskinkanon.
Det så dramatisk ud og jeg er sikker på at piraterne har stået spændt og
set på fyrværkeriet.
Hvad de nu skal gøre med de kære små nu de har dem i deres varetægt,
venter vi spændt at se.
De kunne blive spændende at have i Sandholmlejren, så kunne vore børn gå
ud og se på ægte pirater, mens de ventede på deres asylsag.,-)))

--
MvH
Jens-Rigtig glædelig Jul!

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 05-12-08 12:28

On Fri, 05 Dec 2008 12:17:43 +0100, Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>set på fyrværkeriet.
>Hvad de nu skal gøre med de kære små nu de har dem i deres varetægt,

De blev sparket af i Yemen...

Fra : Bo Warming

Dato : 05-12-08 12:39

Pirater skal tages på landjorden, vidstte USA-præsidenten Th Jeffersn da han
i 1815 fik stoppet muslimbarbarernes angreb på amerikanske skibe

DK og UK bombarderede NordAfrikanske hovedstæder i 1770 + 1797 (Steen
Bille) og 1791 (Nelson) +1824 og fik i alle tilfælde frigjort hvide matroser
der var gjort slaver

Først da Frankrig koloniserede og civiliserede Algeriet kom vi til bunds i
dette korandikterede helligkrigproblem og overfor barbarer gælder altid at
LØSNINGEN ER KOLLEKTIV STRAF

Væk med konventioner og retspleje. Bruger du det mod bladlus du bekæmper på
dine frugttræer?

Fra : N/A

Dato : 05-12-08 12:59

Fra : Notion

Dato : 05-12-08 12:11

On 4 Dec., 14:46, "hanzen" <han...@mailmeej.dk> wrote:

> [...]
> Men bortset fra det ville der nok ikke ske noget, andet end der ville gå
> noget tid inden piraterne kom ud at sejle igen.

Det var USA som sagde nej til at foretage sig noget, da de leder den
internationale flåde"udstilling" som befinder sig omkring solkysten
der nede. FN har jo vedtaget at der kan gøres noget, men USA er igen
bange for deres olie, som de har "erhvervet" sig dyrt.

[FN's Sikkerhedsråd vedtog i går enstem¬migt, at alle lande kan sende
krigsski¬be ind i somalisk farvand for at bekæm¬pe de piratbander………….
30.06.2008]

Fra : Bo Warming

Dato : 05-12-08 23:56

"Notion" <adam_xtr@yahoo.com> skrev i meddelelsen
On 4 Dec., 14:46, "hanzen" <han...@mailmeej.dk> wrote:

> FN konventioner er hellige. Dem må vi ikke overtræde.

Der er ingen straf forbundet med at ignorere konventionerne så det bør vi
gøre for at gavne alverden via fri handel dvs nul pirateri

Ses piratbåd så smid granat og efterlad lemlestede. Så kan de lære det. Det
er en løsning men ikke den bedse. Afbrænd deres byer er bedre, har fortiden
vist.

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 07-12-08 09:03

On Dec 7, 7:48 am, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Næ, det de fik tilladelse til. De burde have været sat for en
> imternational domstol, men den har FNs sikkerhedsråd endnu ikke fået
> oprettet.

Jeg tror Henry mener omvendt, at piratangrebet var en hævn for at det
danske fartøj sänkede et piratskib. Det tror jeg ikke, de tar vist
hvad de kan få.

Torsten