MS Windows
briani 27239
Flytning af Outlook Express
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 14-12-08 10:57

Hej
Er det muligt at flytte programmet Outlook Express fra XP over til en anden
en anden computer der kører Vista.
Nils

Fra : Ole C

Dato : 14-12-08 11:15

Nils Boesgaard skrev blandt andet:

> Er det muligt at flytte programmet Outlook Express fra XP over til en
> anden en anden computer der kører Vista.

Næppe, men Vista har jo også Windows Mail, der kan betragtes som en
videreudvikling af Outlook Express - og som på de fleste områder fungerer på
samme måde.
Du kan importere dine mails, adressekartotek og indstillinger til Windows
Mail fra OE.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 13:41

Ole C skrev:

> Vista har jo også Windows Mail,

Er dét det samme som Windows Live Mail?

Har haft noget lign. før, men henter jeg ovennævnte skal jeg registreres -
"plejer" dét at være sådan?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-12-08 13:50

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er dét det samme som Windows Live Mail?

Nej.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 14:06

Erik Olsen skrev:

> Nej.

Tak.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-12-08 18:49

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Er dét det samme som Windows Live Mail?

Jeg ved ikke præcis hvad Windows Live Mail er, men en hurtig googling tyder
på at det er noget med Hotmail (og dermed webmail).
Windows Mail derimod kunne efter min mening lige så godt hedde "Outlook
Express 7", og jeg forstår ikke helt hvorfor de har ændret navnet.

De to væsentlige forskelle jeg kan se, er at WM har et indbygget spamfilter
plus at mailene gemmes enkeltvis som .eml-filer i WM, hvor de i OE blev gemt
samlet i .dbx-filer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 19:47

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg ved ikke præcis hvad Windows Live Mail er, men en hurtig googling
> tyder på at det er noget med Hotmail (og dermed webmail).

Jeg har hentet og installeret det og det er OE i en anden udgave (ved dog
ikke hvad der gemmer sig under huden).

> Windows Mail derimod kunne efter min mening lige så godt hedde
> "Outlook Express 7", og jeg forstår ikke helt hvorfor de har ændret
> navnet.

Nej, havde den inde i sin tid for at se om der var noget at hente i forhold
til OE (min OE henter nye indlæg hvert minut, og så "forsvinder" besvarelser
af indlæg, og man skal igen finde dét sted man var kommet til hvis man var i
gang med et langt indlæg - ved egentlig ikke hvor WLM befinder sig på dét
område - har bare foreløbig noteret mig at Quotefix ikke umiddelbart lader
til at funke med det m.m.)

> De to væsentlige forskelle jeg kan se, er at WM har et indbygget
> spamfilter plus at mailene gemmes enkeltvis som .eml-filer i WM, hvor
> de i OE blev gemt samlet i .dbx-filer.

Nå, dét er så ikke lige noget der kan bringe nogen af mine kropsvædsker i
kog!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-12-08 20:25

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> har bare foreløbig noteret mig at Quotefix ikke umiddelbart lader til at
> funke med det m.m.)

Det er så også derfor jeg har opgivet Quotefix. Den ser ud til at være lavet
specifikt til OE, og med WM laver den for mange narrestreger.

Så jeg må leve med at sætte krokodillenæb foran folks indlæg, når jeg kommer
til at besvare et indlæg der er postet via Google Groups eller overveje at
gå over til Thunderbird til nyhedsgrupperne.

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-12-08 20:29

Philip Nunnegaard wrote:

> Det er så også derfor jeg har opgivet Quotefix. Den ser ud til at
> være lavet specifikt til OE, og med WM laver den for mange
> narrestreger.

OE-Quotefix fungerer perfekt på min Windows Mail.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-12-08 21:30

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev

> OE-Quotefix fungerer perfekt på min Windows Mail.

Men altså ikke på min. Og jeg har opgivet, så jeg beder ikke om hjælp her.

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 14-12-08 12:29

Tak for hjælpen og god jul
Nils