MS Windows
briani 27239
Opkaldsforbindelse - forvirring
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-12-08 09:58

Jeg har installeret 3 EazyInternet trådløst bredbånd med USB-modem), men
har endnu ikke fjernet mit TDC bredbånd, da jeg lige ville teste 3 først.

Jeg mener at min standard opkaldsforbindelse før var via LAN, men har ikke
meget forstand på de dele. Den siger 100 Mbps, når jeg klikker på den i
kontrilpanelet, men der også en der hedder 1393-forbindelse og den
fortæller mig, at den er på 400 Mbps.

Hvordan afprøver jeg den? Hvor og hvordan vælger jeg den som
opkaldsforbindelse?

LAN: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
1394: 1394-netværkskort

Ældre HP-computer og sikkert med et modem på bundkortet.
Windows XP Dansk med alle opdateringer.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 14-12-08 11:11

Mikkel Mikkelsen skrev blandt andet:

> [...]
> 3 først.
>
> Jeg mener at min standard opkaldsforbindelse før var via LAN, men har

LAN er via kabel - i modsætning til WLAN, som er trådløst (W=Wireless).

> Den siger 100 Mbps, når jeg klikker
> på den i kontrilpanelet,

Det er den maksimumhastighed som teknikken kan levere.

> men der også en der hedder 1393-forbindelse
> og den fortæller mig, at den er på 400 Mbps.

Mon dog ikke det er en 1394-forbindelse....?

> Hvordan afprøver jeg den? Hvor og hvordan vælger jeg den som
> opkaldsforbindelse?

Det kan du ikke. Der er tale om en Firewire-forbindelse, som især bruges i
forbindelse med videokameraer.
http://da.wikipedia.org/wiki/Firewire

--
vh