MS Windows
briani 27239
Kan ikke sætte disk til Primær ved kopieri~
Fra : Kurt G

Dato : 13-12-08 16:38

Jeg har med Norton Ghost kopieret en HD til en anden HD.
Imidlertid kan PC-en ikke boote med den nye HD, da det ikke var muligt at
sætte den til primær HD og ikke som aktiv.

Hvordan klarer jeg det?

I 'gamle dage' ville jeg bruge FDISK til at ændre det, men den findes
tilsyneladende ikke på WINXP, så skal den da nu hedde noget andet.

Mvh Kurt

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-12-08 18:04

On Sat, 13 Dec 2008 16:38:22 +0100, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>
>I 'gamle dage' ville jeg bruge FDISK til at ændre det, men den findes
>tilsyneladende ikke på WINXP, så skal den da nu hedde noget andet.

Diskhåndtering.

Du finder det via 'Administration'
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : Kurt G

Dato : 13-12-08 20:41

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Diskhåndtering.
>
> Du finder det via 'Administration'
> --
> OV1A Jens
>
> Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Tak for det.
Men det ser ikke ud at være det rette, for jeg kan ikke ændre det uden at
data tabes. Og når jeg laver en restore med Norton Ghost, laver den igen om
på disken!
Mvh Kurt

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-12-08 21:57

On Sat, 13 Dec 2008 20:40:38 +0100, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>data tabes. Og når jeg laver en restore med Norton Ghost, laver den igen om

OK. Jeg har ikke erfaring med Norton Ghost.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 22:18

Kurt G wrote:
> [...]

Når du laver en restore, så skal du vinge "bootable" af i et af
menupunkterne. Sådan fungerer det ihvertfald i Ghost 9, som jeg jævnligt
bruger.
Mvh Ebbe

Fra : Kurt G

Dato : 13-12-08 23:29

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Når du laver en restore, så skal du vinge "bootable" af i et af
> menupunkterne. Sådan fungerer det ihvertfald i Ghost 9, som jeg jævnligt
> bruger.
> Mvh Ebbe

Det forstår jeg ikke?
Er det ikke nærmere når jeg laver en Image at det skal gøres?

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 09:20

Kurt G wrote:
> [...]

Ikke her hos mig. Der er et par punkter mere, hvoraf jeg vælger"restore
original disc structure" . Men "set drive active (for booting OS)" skal
vinges af , ellers skrives den nye HD ikke korrekt, og kan ikke boote.

Mvh Ebbe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-12-08 01:10

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I 'gamle dage' ville jeg bruge FDISK til at ændre det, men den findes
> tilsyneladende ikke på WINXP, så skal den da nu hedde noget andet.

Gå ind på
http://www.bootdisk.com/

og hent en bootdiskette til win 98. Med den kan du køre fdisk og sætte
disken til aktiv.
Du ødelægger ikke nogen data af den grund.
Den metode har jeg selv brugt flere gange.

Kurt