MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista genstart?
Fra : Jubii

Dato : 09-12-08 18:12

Når jeg vil genstarte windows vista, (tryk start/luk computeren) kommer
en rude der spørger hvad jeg vil foretage mig, med følgende muligheder i
menu:
Skift bruger
Log af
Genstart
Slumre
Luk computeren.

Under det 3 knapper: OK, Annuler, og Hjælp.
Det smarte vil være blot at trykke OK.
Men i menu'en står der altid slumre.
Kan det skiftes til genstart, da det er hvad jeg vil foretage mig for
det meste?
Kikket i hjælp omkring det, men finder ikke det ønskede svar.
Kikket i kontrolpanel.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-12-08 23:10

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> meste?
> Kikket i hjælp omkring det, men finder ikke det ønskede svar.

Det ved jeg ikke om man kan.
Men du kan lave en genvej på skrivebordet og skrive
C:\Windows\System32\shutdown.exe -r -t 00
Du kan også lave en til at lukke computeren
C:\Windows\System32\shutdown.exe -s -t 00
Bc

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-12-08 16:02

On Tue, 9 Dec 2008 18:12:21 +0100, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Kan det skiftes til genstart, da det er hvad jeg vil foretage mig for
>det meste?

Kontrolpanel / Strømstyring / Skift indstillinger for modellen / Skift
avancerede strømstyringsindstillinger / Tænd/sluk-knap og låg /
Tænd/sluk-knap i menuen Start / Indstilling: (Genstart)

Ganske enkelt - ikke?

--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : Jubii

Dato : 11-12-08 00:37

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> avancerede strømstyringsindstillinger / Tænd/sluk-knap og låg /
> Tænd/sluk-knap i menuen Start / Indstilling: (Genstart)

Sagde du ikke "puha" efter den tur? Desværre er genstart ikke en
mulighed på det sted og heller ikke på den over (skulle jo lige teste).
Og jo stien er nem at følge.

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-12-08 14:18

On Thu, 11 Dec 2008 00:37:00 +0100, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Sagde du ikke "puha" efter den tur? Desværre er genstart ikke en
>mulighed på det sted og heller ikke på den over (skulle jo lige teste).
>Og jo stien er nem at følge.

Det tog lang tid at finde men i forhold til al den irritation jeg er
blevet sparet for de seneste to år var det besværet værd.

Jeg kan godt se at det ikke løser dit behov, vejledningen var
oprindeligt lavet til 'Luk computeren' og jeg havde så bare antaget at
der var en 'Genstart' mulighed i sidste trin.