MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
BitLocker - hvorfor en 1500 MB boot-partit~
Fra : Anders Lund

Dato : 08-12-08 04:58

Hej

Jeg har en Windows Vista laptop, hvor jeg kører BitLocker på. For at
kunne bruge BitLocker, skal man have en boot-partition på 1500 MB.
Hvad jeg ikke kan forstå, er at denne skal være på 1500 MB, da der
Stifinderen mener at der bruges under 50 MB på denne partition.

Jeg har googlet, søgt på Technet, i nyhedsgrupper osv. uden at blive
klogere. Teorier jeg selv har, som ikke har noget af bygge dem på er:
- Vista kræver en bootpartition på mindst 1500 MB.
- Der skal være plads til nogle dumpfiler i tilfælde af systemnedbrud.
Jeg har dog 4 GB RAM, så det kan ikke være et helt memory dump.
- I tilfælde af reparation / reinstallation, skal Windows kunne smide
noget data.

Derfor vil jeg spørge jer, om i har nogen idé om hvorfor det skal være
1500 MB?

Mvh
Anders

Fra : Anders Lund

Dato : 16-12-08 07:12

On Dec 8, 12:57 pm, Anders Lund <andersl...@gmail.com> wrote:

> Derfor vil jeg spørge jer, om i har nogen idé om hvorfor det skal være
> 1500 MB?

Jeg spurgte også inde i en Microsoft gruppe og der fik jeg nogle
svar / bud på hvad grunden kunne være:
http://groups.google.com/group/microsoft.public.windows.vista.security/browse_thread/thread/60a94bc069baf0af/b1aecd3561d40aad#b1aecd3561d40aad

/Anders