MS Windows
briani 27239
Rydde op i højrekliksmenuen
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 08-12-08 08:36

Kan jeg redigere, slette, omdøbe og flytte rundt på elementerne i
højrekliksmenuen? Den er jo context-sensitiv, så det er ikke altid de samme
muligheder man får frem.

Gemmes disse oplysninger i en fil man kan redigere i?
--
/ Mikkel

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 08-12-08 08:41

On Mon, 8 Dec 2008 08:36:18 +0100, Mikkel Mikkelsen wrote:

> [...]
> muligheder man får frem.
>
> Gemmes disse oplysninger i en fil man kan redigere i?

Glemte: Jeg bruger XP Home
--
/ Mikkel

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-12-08 09:35

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme
> muligheder man får frem.
>
> Gemmes disse oplysninger i en fil man kan redigere i?

Måske her:
http://www.lifespy.com/2007/how-to-clean-up-trash-in-your-right-click-menu/

--
Ole

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 08-12-08 10:38

On Mon, 8 Dec 2008 09:35:13 +0100, Ole Christiansen wrote:

> "Mikkel Mikkelsen" skrev i en meddelelse

> Måske her:
> http://www.lifespy.com/2007/how-to-clean-up-trash-in-your-right-click-menu/

Jeg får timeout i begge mine browsere, så Lifespy er åbenbart døde?
--
/ Mikkel

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 13-12-08 19:43

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Jeg får timeout i begge mine browsere, så Lifespy er åbenbart døde?

Det gør jeg ikke i Maxthon, så det er de ikke.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-12-08 11:06

Mikkel Mikkelsen skrev:
> Kan jeg redigere, slette, omdøbe og flytte rundt på elementerne i
> højrekliksmenuen? Den er jo context-sensitiv, så det er ikke altid de samme
> muligheder man får frem.

Tag et kigge på MmmFree, der, som navnet antyder, er gratis.
Du kan læse lidt om programmet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mmmfree.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 09-12-08 06:38

On Mon, 08 Dec 2008 11:05:45 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> Tag et kigge på MmmFree, der, som navnet antyder, er gratis.
> Du kan læse lidt om programmet her:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mmmfree.php

De så godt ud i gratisversionen, så jeg købte Mmm+, men ligger lige nu i
korrespondance med deres support, da kun halvdelen af funktionerne virker.
De eksisterende undermenuer vises ikke og man kan ikke lave nye så er der
jo ikke så meget ved det.

Herre Gud, 10 bucks er ikke en herregård, men man har vel lov til at
forvente, at et købt program kan udføre dets basale funktioner?
--
/ Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-08 07:54

Mikkel Mikkelsen skrev:

> De så godt ud i gratisversionen, så jeg købte Mmm+, men ligger lige nu i
> korrespondance med deres support, da kun halvdelen af funktionerne virker.

Det er da surt! Hvorfor kunne du ikke nøjes med
gratisversionen? Hvilket styresystem bruger du?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 09-12-08 09:25

On Tue, 09 Dec 2008 07:53:33 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> Det er da surt! Hvorfor kunne du ikke nøjes med
> gratisversionen? Hvilket styresystem bruger du?

Jeg kunne sikkert godt "nøjes", men beskrivelsen af de ekstra features i
plus-versionen og den lave pris gjorde, at jeg ikke tænkte dybt over det
hele formiddagen.

Og så tror jeg egentlig nok at min underbevidsthed konstaterede netop de
manglende undermenuer i Free og jeg har sikkert tængt, at de kommer nok
hvis jeg betaler. Jeg er ret hurtig på aftrækkeren

Jeg kører med XP, fuldt opdateret (DK-version).
--
/ Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-08 11:43

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Jeg kører med XP, fuldt opdateret (DK-version).

Ok, så burde det virke. Jeg var bange for, at du brugte
Vista, hvor programmet netop ikke virker.

Når du hører fra firmaet, må du meget gerne melde tilbage,
evt- via e-mail. Hvis der generelt er problemer med
købeprogrammet, skal jeg have en advarsel mod det på min
hjemmeside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : LarS

Dato : 08-12-08 22:41

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Kan jeg redigere, slette, omdøbe og flytte rundt på elementerne i
> højrekliksmenuen? Den er jo context-sensitiv, så det er ikke altid de samme
> muligheder man får frem.

brug evt. http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

/LarS

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 09-12-08 06:35

On Mon, 8 Dec 2008 22:40:52 +0100, LarS wrote:

> brug evt. http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

Et interessant program, som jeg under alle omstændigheder vil kigge nærmere
på, men: "It manages the associations between file name extensions and file
types stored in the Windows registry".

Vist ikke lige det jeg skal bruge til redigering af højrekliksmenuer?
--
/ Mikkel

Fra : LarS

Dato : 09-12-08 16:19

Mikkel Mikkelsen skrev:

> [...]
> types stored in the Windows registry".
> Vist ikke lige det jeg skal bruge til redigering af højrekliksmenuer?

Det kan lave højre-kliksmenuer til forskellige fil-typer helt efter ønske:
hvad der skal være default, rækkefølge af andre ønskede programmer (der
altså kan vælges & åbnes med højre-kliks-menu), hvad de skal kaldes
(altså i højre-kliks-menuen!) og sågar ikon (for fil-type).
Endvidere er det let at lave sine "egne filtyper" (med copy og paste). Jeg har
f.eks. forskellige tekst-typer (foruden .txt osse .nfo og 4 andre - hver med sin
ikon og delvis forskellige programmer i menu).
Tip: læg genvej til programmet i "send-to"-mappen, send så en filtype hvortil
højre-kliks-menu skal laves, til "send-to". Nu åbner Associate så med alt
hvad windows har registreret om pågældende filtype.
Advarsel: programmet arbejder "real-live": hvad der ændres bliver direkte
ændret i data-reg.basen og der er ingen direkte "fortryd"!
(Det kan derfor være en god ide at ta' back-up af data-reg.base før der
laves ændringer).

/LarS