MS Windows
briani 27239
installation af win 95 software (16 bit) u~
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 07-12-08 23:23

Hej gruppe
Jeg har et besynderligt problem med installation af win. 95 baserede
programmer på to af mine 3 PC’ er.
De to (en ny Dell med XP PRO og en 3½ år gammel Acer med XP home sp3)
vil ikke installerer bla. Micrografix WindowsDraw 6 og andre lignende
programmer.
Den gamle Acer (6-7 år) med XP home sp3 gør det uden at brokke sig.
Min forrige Dell (ca 2 år) med XP PRO havde heller ingen problemer.
Håber at der er nogen der har en naturlig forklaring.

På forhånd tak
Torben

Fra : Lyrik

Dato : 14-12-08 18:59

Den 07.12.2008 kl. 23:22 skrev Torben Jørgensen <tdj@fy8u5beskedboks.dk>:

> [...]
> Min forrige Dell (ca 2 år) med XP PRO havde heller ingen problemer.
> HÃ¥ber at der er nogen der har en naturlig forklaring.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er væsensforskel på Win95 og XP. Den ægte dosunderstøttelse er væk i
XP. Der er programmer som kun kan køre under et ægte Win95 miljø. Jeg har
selv et af dem.

Det jeg vil anbefale dig er at hente "Microsoft Virtual PC" som er gratis!
Når den er installeret, hvilket tager et halvt minut, så installerer du en
Windows 95 i den virtuelle maskine. Her kan det hele køre.

Du skal have fat i en virtuel opstartsdiskette(med mindre du har et
diskettedrev), fordi Win95 ikke er bootbar. Hvis du går i gang med
projektet, så send mig en mail hvis du vil have en virtuel
opstartsdiskette som installerer en CDromdriver."lyrik@heaven.dk"
Lav et fikseret drev på ikke over 2 Gigabyte
Diskette i.
A> FDISK
Ctrl-Alt-Del=genstart

A>format C: /s
Derefter kan man installere fra CD-drevet(r?)
Prik i lydkort men ikke i netværkskort.
Man kan også overføre hele Win95 biblioteket til C-drevet og køre
installationen herfra(smartere)

--
God Jul fra Jens

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 31-12-08 10:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev:

>Der er væsensforskel på Win95 og XP.
>Den ægte dosunderstøttelse er væk i
>XP. Der er programmer som kun kan
>køre under et ægte Win95 miljø. Jeg har
>selv et af dem.

Det er jeg helt med på, det der undre mig er at jeg nærmest fra
den ene dag til den anden ikke kan installerer disse programmer.

> [...]
>opstartsdiskette som installerer en
>CDromdriver."lyrik@heaven.dk"
>Lav et fikseret drev på ikke over 2 Gigabyte

Tak for tilbudet Jens. den ene PC er min firma PC så jeg må mok
hellere overlade det til vores IT afdeling (Vores IT mand var
lige rejst da jeg stillede spørgsmålet).

Godt nytår

Torben