MS Windows
briani 27239
mangler drev bogstav?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-08 20:20

Hej

XP ProSP3.

Er der mon en måde at få vist alle bogstaver i diskhåndtering. Jeg har ikke
brugt B og det er heller ikke reserveret til andre eksterne diske. Jeg vil
gerne bruge det til en speciel disk, men det fremtræder ikke i oversigten
overhovedet. Jeg har ganske vist brugt A til et netdrev, men det burde være
muligt at bruge både A og B til separate diske. Det har jeg gjort før.

Claus

Fra : Max

Dato : 04-12-08 20:28

Hej Claus

> til et netdrev, men det burde være muligt at bruge både A og B til
> separate diske. Det har jeg gjort før.

A og B er jo gamle reserverede drevnavne for diskdrev, så for at
kunne få lov til at bruge dem skal alle referenser til diskdrev nok
være væk på maskinen.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-08 20:36

> Hej Claus

> A og B er jo gamle reserverede drevnavne for diskdrev, så for at
> kunne få lov til at bruge dem skal alle referenser til diskdrev nok
> være væk på maskinen.

En mulighed er SUBST, men det er jo nok ikke det du leder efter

/karsten

Fra : Max

Dato : 04-12-08 20:38

Hej Karsten

> En mulighed er SUBST, men det er jo nok ikke det du leder efter

Jeg leder ikke efter noget, kunne aldrig drømme om at bruge
A eller B som andet end diskettedrev på en PC :)

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-08 01:30

Max skrev bl.a.:

> Jeg leder ikke efter noget, kunne aldrig drømme om at bruge
> A eller B som andet end diskettedrev på en PC :)

Det kan man jo være nødsaget til, når der er mangel på logiske drev....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-08 20:45

Karsten Madsen skrev bl.a.:

> En mulighed er SUBST, men det er jo nok ikke det du leder efter

Fuck, mand, det er det, jeg har brugt det til!

Det er jo min torrens sti!...

Det er ganske vist ikke aktiveret i dag, men det bliver åbenbart taget ud af
rækken, første gang man bruger SUBST.

- jeg er ved at blive for gammel til det her pjat

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-08 20:48

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> Fuck, mand, det er det, jeg har brugt det til!

Jeg har endda tegnet et specielt ikon til windows commander menu til at
montere drevet...

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-12-08 18:49

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> wrote in message
> En mulighed er SUBST, men det er jo nok ikke det du leder efter

Hvad står SUBST for?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-08 20:24

Substitution. Skriv "help subst" ved en commando prompt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-12-08 18:11

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Substitution. Skriv "help subst" ved en commando prompt.

Ok, tak for svar.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-12-08 20:42

Jørgen Nielsen skrev bl.a.:

> Hvad står SUBST for?

Substitute vil jeg tro...
Man omdanner en sti, f.eks.
d:\produktion\video\2008\hidef\interview\biskoppen\november til et
drevbogstav.
På den måde er der direkte adgang til en given mappe.

Det er faktisk ret smart - navnlig hvis man så bare kan huske, hvilke
drevbogstaver man bruger!

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-12-08 18:12

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> wrote in message
> [...]
> På den måde er der direkte adgang til en given mappe.
>
> Det er faktisk ret smart - navnlig hvis man så bare kan huske, hvilke

Det vil jeg da prøve. Det lyder faktisk meget smart. Tak for dit svar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-12-08 01:07

Jørgen Nielsen skrev bl.a.:

> Det vil jeg da prøve. Det lyder faktisk meget smart. Tak for dit svar

Vær opmærksom på, at drevet forsvinder igen, når windows lukkes. Skal det
være en permanent løsning, så skal du lægge kommandoen i startmappen, så den
udføres hver gang windows startet.

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-12-08 19:41

> Vær opmærksom på, at drevet forsvinder igen, når windows lukkes. Skal det
> være en permanent løsning, så skal du lægge kommandoen i startmappen, så
> den udføres hver gang windows startet.

God idé Tak for svar.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-08 20:42

Max skrev bl.a.:

> A og B er jo gamle reserverede drevnavne for diskdrev, så for at
> kunne få lov til at bruge dem skal alle referenser til diskdrev nok
> være væk på maskinen.

Der har aldrig være nogle referencer til diskdrev på denne maskine.

Men et eller andet sted må det vel være muligt at se, hvilke logiske drev
der er reserverede. Jeg kommer i tanke om, at jeg måske godt alligevel kunne
have reseveret B til en disk, men da jeg har 17+ eksterne diske orker jeg
ikke at afprøve dem alle sammen. B står som brugbart i Xp tweak uden nogle
tilknytninger. Det er bare ikke til rådighed i diskhåndtering.

Claus

Fra : J

Dato : 04-12-08 22:42

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden nogle tilknytninger. Det er bare ikke til rådighed i diskhåndtering.

Heller ikke i BIOS'en?
(Har aldrig set en BIOS uden reference til A/B til diskettedrev, selvom
disse ikke er monteret...)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-08 00:44

J skrev bl.a.:

> Heller ikke i BIOS'en?
> (Har aldrig set en BIOS uden reference til A/B til diskettedrev,
> selvom disse ikke er monteret...)

Det gælder kun bundkort, som har indbygget floppycontroller.

Jeg har to Acer laptops, og begge har ingen referencer til diskettedrev. Det
er flere år siden, man holdt op med at bruge disse til floppydrev. Moderne
maskiner bruger jo udelukkende USB drev til floppy, og der kan man bruge
alle logiske drev.

Alle de moderne maskiner, jeg har i huset har ingen floppycontroller, og
dermed er der heller ingen grund til at reservere A/B drevene.

Claus