iframe margin?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 05-12-08 11:40

Når jeg indsætter en iframe, er det som om der automatisk kommer en margin
med - kan jeg på nogen måde undgå denne margin?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : jopa

Dato : 05-12-08 11:52

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev

> Når jeg indsætter en iframe, er det som om der automatisk kommer en margin
> med - kan jeg på nogen måde undgå denne margin?

Det kan du formentlig med CSS
Den laver jo plads til scroll så det er nok det du skal se på

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 05-12-08 12:30

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev

> Det kan du formentlig med CSS
> Den laver jo plads til scroll så det er nok det du skal se på

Takker.

Fra : John S. Thomsen

Dato : 05-12-08 13:02

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Når jeg indsætter en iframe, er det som om der automatisk kommer en
> margin med - kan jeg på nogen måde undgå denne margin?

Default for Firefox er følgende

iframe {
border: 2px inset;
}

Denne "margin" kan fjernes med

iframe {border:none}

Fra : ScooterGrisen

Dato : 05-12-08 13:32

Jeg bruger følgende kode

<iframe id="shoutboxiframe" title="shoutboxhoved" src="shoutbox/
index.php" scrolling="no" frameborder="0" marginwidth="0"
marginheight="0"></iframe>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-08 22:05

ScooterGrisen wrote:
> Jeg bruger følgende kode
>
> <iframe id="shoutboxiframe" title="shoutboxhoved" src="shoutbox/
> index.php" scrolling="no" frameborder="0" marginwidth="0"
> marginheight="0"></iframe>

Alt efter source-definitionen er kode fra forrige århundrede. Det bør laves
med css.

Jeg har - så vidt jeg husker - ikke længere nogen sider, der gør brug af
iframe, så jeg kan huske forkert. Men det foresvæver mig, at rammen om
iframe fjernes ved at indsætte dette css i den i iframe indlæste side
(shoutbox/index.php):

body {
border: none;
}

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 00:07

> Når jeg indsætter en iframe, er det som om der automatisk kommer en margin
> med - kan jeg på nogen måde undgå denne margin?

Du kan jo nøjes med at lave en div med scroll
i css

Keld

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-12-08 07:14

"Keld Villadsen" <villadsensnabelajyde.dk> skrev

> Du kan jo nøjes med at lave en div med scroll
> i css

Præcis den løsning jeg har brugt.

Indholdet i shoutboksen

#shoutbox {
overflow: auto;
}

Fra : jopa

Dato : 06-12-08 10:16

"Keld Villadsen" <villadsensnabelajyde.dk> skrev

> Du kan jo nøjes med at lave en div med scroll
> i css

Ja da men scroll kommer der hvis du ikke definerer div'en

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk