Options - fjern stiplet ramme?
Fra : Martin Ploug

Dato : 04-12-08 22:39

Hej

Er det muligt at fjerne den stiplede
rammer der er omkring sine options
i en drop down boks?

Jeg har prøvet med onfocus="this.blur();"
og option{outline: none;}.

Jeg ved, at det generelt frarådes at fjerne
den stiplede ramme omkring links osv.
men jeg vil nu gerne lige prøve det af. hvis det
er muligt.

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-08 22:47

Martin Ploug skrev:

> Er det muligt at fjerne den stiplede
> rammer der er omkring sine options
> i en drop down boks?
>
> Jeg har prøvet med onfocus="this.blur();"

Ja, der er noget med at det umuliggør at bruge
tabulatortasten til at steppe sig igennem links.

Prøv med:

<script type="text/javascript" src="noline.js"></script>

i <head> og dette i noline.js:

function fjernStipletLinie()
{
for (a in document.links) document.links[a].onfocus =
document.links[a].blur;
}
if (document.all||document.getElementById)
{
document.onmousedown = fjernStipletLinie;
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-12-08 23:13

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> if (document.all||document.getElementById)
> {
> document.onmousedown = fjernStipletLinie;

Hej Allan

Tak for dit bud.

Det script, som du har postet, går på a-tag'et
og ikke på option-tag'et.

Jeg har en drop down menu, hvor jeg gerne
vil fjerne den stiplede ramme om mine options
- altså:

<select>
<option value="blabla">Rød bil</option>
<option value="blabla">Grøn bil</option>
<option value="blabla">Blå bil</option>
</select>

Men det er jo ikke sikkert, at det kan lade
sig gøre.

Mvh. Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-12-08 00:48

Martin Ploug skrev:

> Det script, som du har postet, går på a-tag'et
> og ikke på option-tag'et.

Giv lige et link, så jeg kan se hvad det drejer sig
om - så vi ikke igen taler forbi hinanden.

Når du taler om stiplet linje, går jeg ud fra at det er
den stiplede der kommer når man klikker på et
link.

Det underbyges yderligere med din udtalelse om
onfocus="this.blur();", som også bruges på links,
hvordan kan jeg vide andet?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-12-08 07:15

Allan Vebel tastede følgende:

Spørgsmålet var i al sin enkelthed :

>Er det muligt at fjerne den stiplede
>rammer der er omkring sine options
>i en drop down boks?

Det bliver vist ikke meget tydeligere..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-12-08 21:08

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen
> Allan Vebel tastede følgende:

> [...]

Hej

Svar fra olebole på www.eksperten.dk:

"Du kan ikke fjerne den stiplede linje om options - og browserne er i øvrigt
heller ikke enige om at vise den =)"

Så lader jeg det være ved det.

Tak for jeres kommentarer.

Mvh. Martin