Hjælp med If IE og hvis siden vises i fire~
Fra : Oliver Lønstrup

Dato : 04-12-08 21:17

hej..
jeg er ved at lave et portfolio som kan sés her:
lds.bubi-graphics.dk

men siden bliver ikke vist rigtigt i IE, kun i firefox.

Er der nogen der kan hjælpe?
jeg har i min head en kode der ser sådan ud:

<!--[if lt IE 8]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css" />
<![endif]-->

<link rel="stylesheet" href="default.css" type="text/css">

Men det virker ikke..

altså jeg ville gerne have at hvis man kommer på siden i firefox
bliver mit css i default.css brugt og i ie min ie.css brugt...

Nogen der kan hjælpe tak?:)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-12-08 21:25

Efter mange tanker skrev Oliver Lønstrup:
> [...]
>
> altså jeg ville gerne have at hvis man kommer på siden i firefox
> bliver mit css i default.css brugt og i ie min ie.css brugt...

byt om så default.css altid læses - derefter hvis ie læses ie.css

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-12-08 21:37

Oliver Lønstrup <sc-inter@live.dk> skrev :

> [...]
><![endif]-->
>
><link rel="stylesheet" href="default.css" type="text/css">

Prøv at bytte om på rækkefølgen, det sidste overskriver sikkert
det første.
--
Kerim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 04-12-08 21:44

"Oliver Lønstrup" <sc-inter@live.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> altså jeg ville gerne have at hvis man kommer på siden i firefox
> bliver mit css i default.css brugt og i ie min ie.css brugt...

Prøv lige at validere din side så kan du se hvor fejlen ligger.
Sakset fra din kildekode
<![if !IE]>

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Flds.bubi-graphics.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

--
Kim S. Wind
Novice på webdesignområdet

Fra : Oliver Lønstrup

Dato : 05-12-08 11:03

Tusind tak, jeg tror det virker nu:) http://lds.bubi-graphics.dk/ Nogen der har firefox der lige gider tjekke?:P det virker i IE:)

Fra : Christian Kragh

Dato : 05-12-08 11:06

> Tusind tak, jeg tror det virker nu:) http:/// Nogen der har firefox der
> lige gider tjekke?:P det virker i IE:)

Det er nemmere for dig at udvikle i FF end i IE hvis du ikke har 110% styr
på hvordan de opfører sig i forhold til hinanden.

Der kommer en underlig gennemsigtig streg ned til baggrunden lige under
"banneret" med fodbolden.
Og så som en anden sagde med tekstfarven på den mørke baggrund er ikke
smart.

Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-08 22:40

Oliver Lønstrup skrev:

> jeg er ved at lave et portfolio som kan sés her:
> lds.bubi-graphics.dk

Brug http://lds.bubi-graphics.dk/images/images/5.png
som baggrundsbillede i den boks der skal vise din
tekst, så kan teksten bare sættes ind, og du er helt
fri for if IE-sætninger og negative margener.

Sort tekst på mørkegrå baggrund er i øvrigt umuligt
at læse

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk