Kørselsafgifter får LA til at se rødt
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-12-08 14:43

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1532505.ece

"LA tror slet ikke på tanken om grønne afgifter i Danmark.

- Det er jo ikke sådan, at hvis man lægger grønne afgifter på toiletbesøg,
at vi så holder op med at gå på toilettet. Det ændrer jo ingenting. Og man
går ikke ekstra meget på toilet, fordi man er rig - med mindre man spiser
rigtigt meget skaldyrssalat, siger Anders Samuelsen. "

Meget præcist formuleret. Der er INGEN der kører til KBH om morgenen for
sjov, tro mig! Jeg tager turen næsten hver morgen i min firmabil og det er
dæleme ingen skovtur. Jeg gør det fordi jeg bliver betalt for at udføre et
stykke arbejde derinde. Det eneste kørselsafgifter vil betyde for mig, er at
mit firma skal betale endnu mere for at have mig kørende - arbejdet skal
stadig udføres. Derfor er det en "røs skat" som Anders Samuelsen så korrekt
udtrykker det. Det kunne være man skulle stemme LA næste gang. De er
efterhånden det mest fornuftige parti i DK, selvom jeg bestemt ikke er enige
med dem i alt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-12-08 14:48

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
>Derfor er det en "røs skat"

rettelse: rød skat

/Kim

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 03-12-08 21:43

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skulle stemme LA næste gang. De er efterhånden det mest fornuftige
> parti i DK, selvom jeg bestemt ikke er enige med dem i alt.

Det er en misforståelse at tro at politikere vil have trafikmængden ned.
De VED godt, at folk er nødt til at tage bilen. Politikerne vil bare
tjene flere penge på det, samtidig med at de høster stemmer fra dem der
TROR at politikerne gør noget mod den store trafikmængde.
For politikerne er det jo Win/Win, så hvorfor skulle de lade være med
det?

Og folk sluger det jo råt...!

Henrik E.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-12-08 22:01

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> politikerne gør noget mod den store trafikmængde.
> For politikerne er det jo Win/Win, så hvorfor skulle de lade være med det?

Det kan der jo være noget om.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter

Dato : 03-12-08 23:51

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> være man skulle stemme LA næste gang. De er efterhånden det mest
> fornuftige parti i DK, selvom jeg bestemt ikke er enige med dem i alt.

Men tænk lige! Nu kan du køre lige så tosset du vil, uden dårlig
samvittighed over at svine miljøet til. Fordi nu får staten penge til
at gøre skaden godt igen!

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-12-08 09:14

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men tænk lige! Nu kan du køre lige så tosset du vil, uden dårlig
> samvittighed over at svine miljøet til. Fordi nu får staten penge til
> at gøre skaden godt igen!

Ja, det er fantastisk ikke. Bare man betaler, så er forureningen
ligemeget... men det er den nu også alligevel, da CO2 ikke har det fjerneste
med forurening at gøre. Jeg er faktisk positivt overrasket over at hele 4 ud
af 10 danskere ikke tror på det nonsens. Det er flere end jeg havde turdet
håbe.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-08 11:54

> [...]
> at hele 4 ud af 10 danskere ikke tror på det nonsens. Det er flere end jeg

Mon man kan håbe på, at en del også indser, at dette vanvidsforslag er en
følge af skattestoppet?
Pengene skal jo ind efterhånden---

Det ville jo også være underligt, om det skulle lykkes en borgerlig regering
at knække de statistikker, der klart beviser, at skattetrykket altid stiger
mest under deres regimer.

Egon

Fra : Lars

Dato : 04-12-08 16:46

> [...]
> at hele 4 ud af 10 danskere ikke tror på det nonsens. Det er flere end jeg

Kan du ikke lige linke til noget dokumentation for den der co2 påstand?

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-08 18:33

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Kan du ikke lige linke til noget dokumentation for den der co2
> påstand?

http://avisen.dk/mange-tror-ikke-paa-klima-problemer_100555.aspx

Her bla.men tallet burde nu være 9.99999/10 og ikke kun 4/10

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 03-12-08 16:15

On 3 Dec., 14:43, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> [...]
> udtrykker det. Det kunne være man skulle stemme LA næste gang. De er
> efterhånden det mest fornuftige parti i DK, selvom jeg bestemt ikke er enige

Den slags afgifter skal dels indføres langsomt og dels ikke være for
voldsomme bare for at de skal virke.
Jeg tror disse afgifter har en virkning i hvert fald på lang sigt.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-08 11:58

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

voldsomme bare for at de skal virke.
Jeg tror disse afgifter har en virkning i hvert fald på lang sigt.

***************************

Naturligvis har de da virkning.
Nemlig den, at ødelægge byers forretningsliv.

Til gengæld vil de styrke monopolerne, der gerne vil bygge store centre
udenfor byerne.

I de mindre provindsbyer har vi jo set netop dette gennem de sidste par
årtier.

Gågader - brosten - "pæne torve" uden p-pladser.

Alle klapper - forretninger lukker.

Det er jo virkeligheden.

Egon

Fra : Poul E Hansen

Dato : 05-12-08 06:34

On 4 Dec., 11:57, "Egon Stich" <uke...@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> ***************************
>
> Naturligvis har de da virkning.
> Nemlig den, at ødelægge byers forretningsliv.

Næ, de skal gælde for kørsel på kritiske steder i myldretiden.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-12-08 14:12

> [...]
>
> Naturligvis har de da virkning.
> Nemlig den, at ødelægge byers forretningsliv.

Næ, de skal gælde for kørsel på kritiske steder i myldretiden.

Åååh--
Ser man det---
Det har du sikkert fundet ud af i regnearket, at det skulle løse problemet?
Jamen så er alt jo godt?

Egon

Fra : Poul E Hansen

Dato : 05-12-08 06:37

> [...]
>
> ***************************
>
> Naturligvis har de da virkning.
> Nemlig den, at ødelægge byers forretningsliv.

Næ, hvis de også i det hele taget skal bruges for biler i fx.
hovedstadsbyen kan man jo regulere deres størrelse alt efter behov.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 06-12-08 09:08

On 6 Dec., 14:12, "Egon Stich" <uke...@mail.dk> wrote:

> N , de skal g lde for k rsel p kritiske steder i myldretiden.
>
> h--
> Ser man det---
> Det har du sikkert fundet ud af i regnearket, at det skulle l se problemet?
> Jamen s er alt jo godt?

Vås.