Ombytter
Fra : Hansen

Dato : 03-12-08 20:08

Hej i gruppen

I sidste uge da jeg skulle aflevere den bette i børnehaven kunne bilen ikke
starte.
Jeg ringede til den lokale mekaniker og han ville hente bilen på min
hjemadresse,
sagde også til ham, at jeg mente det var generatoren der var stået af, og at
jeg gerne ville have en ombytter hvis det var den !

Nu har jeg så fået regningen med posten idag, og den lyder på små 4000,-kr

"generator 1 stk a' kr 2.258,- + moms"
"værkstedstime 1,75 a' 440,- + moms"

Det kan da vist ikke være en ombytter eller hvad ??

Kan jeg forlange at de sætter en ombytter på, eller skal jeg bare betale ??

Mvh

Hansen

Fra : JBH

Dato : 03-12-08 20:31

"Hansen" <teli@bknetto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kan da vist ikke være en ombytter eller hvad ??
>
> Kan jeg forlange at de sætter en ombytter på, eller skal jeg bare betale

Kunne du ikke starte med at fortælle hvilken bil generatoren er til. ?

mvh
JBH

Fra : Hansen

Dato : 03-12-08 20:40

> Kunne du ikke starte med at fortælle hvilken bil generatoren er til. ?
>
> mvh
> JBH

Jo da
Det er til en Mondeo 2002 2.0 tdci

Fra : Martin Bak

Dato : 03-12-08 21:24

> Jo da
> Det er til en Mondeo 2002 2.0 tdci

Hvis du selv gad at finde værktøjet frem, ville du kunne have løst problemet
for omkring 500 kr.
Nu beder du et værksted om at gøre det, så bliver det noget dyrere.
De har nok ikke lige renoverede generatorer liggende på lager. Så de skal
have en medarbejder til at finde en et sted, den skal transporteres til
værkstedet osv.osv. Altså din regning for medarbejdertimer vil blive højere
end den er nu. ( Det er i forvejen lidt rigeligt for så simpel en ting)
Prisen for den nye generator er ikke voldsom. Det har taget for lang tid at
skifte den. Mit gæt er, at du ikke opnår noget nævneværdigt ved at forlange
en renoveret i stedet for. Vær bare glad for at din bil nu virker.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-08 21:32

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Det har taget for lang tid at skifte den.

1 time og 3 kvarter, for at skifte en generator OG hente bilen hos kunden,
det lyder da ikke af meget tid (selvfølgeligt afhængigt af hvor langt fra
værkstedet kunden bor).
Værkstedet skal vel ikke hente bilen gratis ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hansen

Dato : 03-12-08 21:38

> [...]
> værkstedet kunden bor).
> Værkstedet skal vel ikke hente bilen gratis ?

De har skam taget 440,-kr for hente og bringe,
bringe havde jeg ikke bedt om, men sagt de skulle ringe når den var færdig !
Der er ca 2 km fra mit hus til værkstedet!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-08 21:43

"Hansen" <teli@bknetto.dk> skrev i meddelelsen

> De har skam taget 440,-kr for hente og bringe,

OK det fremgik bare ikke af dit første indlæg
Ifølge Tolerance Data skulle en udskiftning tage 0,8 time, så måske de har
skrevet tiden på for afhentning af generatoren også ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-12-08 23:31

"Hansen" <teli@bknetto.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da
> Det er til en Mondeo 2002 2.0 tdci

Det ligner meget prisen på en ombytter.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-08 21:35

"Hansen" <teli@bknetto.dk> skrev i meddelelsen

> "generator 1 stk a' kr 2.258,- + moms"
>
> Det kan da vist ikke være en ombytter eller hvad ??

Nu kender jeg ikke lige prisen til en Mondeo som din, men umiddelbart vil
jeg ikke tro, at du kan få en ny generator til den pris, så mit skud er, at
det er en ombytter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus G.

Dato : 03-12-08 22:11

> Nu kender jeg ikke lige prisen til en Mondeo som din, men umiddelbart vil
> jeg ikke tro, at du kan få en ny generator til den pris, så mit skud er,
> at det er en ombytter.
En generator hos Thansen koster ~2500kr.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=2256154711&n=464028715

Meeen en original plejer at være noget dyere.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hansen

Dato : 03-12-08 22:34

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> En generator hos Thansen koster ~2500kr.
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=2256154711&n=464028715
>
> Meeen en original plejer at være noget dyere.

> [...]

Ok tak for info til alle, jeg stiller mig tilfreds og betaler med et smil !

Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-12-08 13:00

> Ok tak for info til alle, jeg stiller mig tilfreds og betaler med et smil
> !

Hvis det var mig, så ville jeg da kontakte værkstedet, bare for at høre, om
det er en ny eller en ombytter, bare for nysgerrighedens skyld

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-12-08 12:58

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> En generator hos Thansen koster ~2500kr.
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=2256154711&n=464028715

Er det en ny, eller en ombytter ?
Hvis det er en ny, så lyder det da billigt.

> Meeen en original plejer at være noget dyere.

Jeps.
Men nu ved vi jo ikke hvad der er brugt, på Hansens automobil.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tau

Dato : 04-12-08 14:18

> [...]
>
> Det kan da vist ikke være en ombytter eller hvad ??
>
> Kan jeg forlange at de sætter en ombytter på, eller skal jeg bare betale

Jeg kan ikke se at der er noget galt med regningen. Prisen på generatoren er
sikkert ok og 1. 3/4 time må også siges at være i orden.
Du kunne jo selv have taget en taxi, evt have været medlem af dansk
autohjælp mm.
Når mekanikeren bruger sin bil til at hente din bil med, skal han jo stadig
påregne en timepris + kørte km i sin bil og evt et startgebyr.
Det er ikke mekanikkeren skyld, at der skal lægge 25% moms oveni varen, og
nu begynder det at løbe stærkt.
Vær du glad for at du har fået en ny generator monteret til en billig penge,
for det syntes jeg det er.
Greneratoren laver strøm, så du må da have observeret at den ikke ladede?
Den har intet med starteren at gøre, medmindre den var kortsluttet, så bilen
var total død og uden strøm.

vh
Poul

Fra : Hansen

Dato : 05-12-08 09:52

"Du kunne jo selv have taget en taxi, evt have været medlem af dansk "
autohjælp mm.

En taxi til at fragte min bil eller ??

"Når mekanikeren bruger sin bil til at hente din bil med, skal han jo stadig
påregne en timepris + kørte km i sin bil og evt et startgebyr"

Det har han så taget 440,- for (max 4 km)

"Det er ikke mekanikkeren skyld, at der skal lægge 25% moms oveni varen, og
nu begynder det at løbe stærkt."

Øhhh, der er vist ikke skrevet noget om at momsen var for dyr, ej heller
timelønnen, Spørgsmålet gik på om der nogle i gruppen, der nogenlunde vidste
hvad en ombytter kontra en ny generator koster !?!?!

"Greneratoren laver strøm, så du må da have observeret at den ikke ladede?"

Jo tak kloge, men en tur fra den tyske grænse til Bjerringbro med ladelampen
lysende, var åbenbart nok til at der ikke var strøm på næste morgen !!!

Med venlig hilsen og hjertelig jul

Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 11:48

On Fri, 5 Dec 2008 09:51:55 +0100, Hansen wrote:

> Jo tak kloge, men en tur fra den tyske grænse til Bjerringbro med ladelampen
> lysende, var åbenbart nok til at der ikke var strøm på næste morgen !!!

Det var godtnok langt Mange biler ville have opgivet længe før. Havde
det været en benzinmotor, så havde festen stoppet efter en timestid....

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 22:13

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev :

>Det var godtnok langt Mange biler ville have opgivet længe før. Havde
>det været en benzinmotor, så havde festen stoppet efter en timestid....

Ikke altid !

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 21:17

On Fri, 05 Dec 2008 22:13:20 +0100, jan_stevns wrote:

> Ikke altid !

Næeh, men gængs scenarie: 60 Ah akkumulator, 130 watt til parkerings, og
nærlys, 250 watt til tænding, samt indsprøjtningsanlæg, (pumpe). Det giver
teoretisk svarende til 2 timers drift, desværre kan en typisk akku i
praksis ikke leve op til sine "Ah" ved et sådant strømtræk. :-/

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 21:31

> [...]

>teoretisk svarende til 2 timers drift, desværre kan en typisk akku i
>praksis ikke leve op til sine "Ah" ved et sådant strømtræk. :-/

Nu er der jo gudskelov forskel på teori og praksis - Jeg har da taget
en langtur inde samme omstændigheder, dvs. ladelampen tændte, og der
var lang vej hjem ... men bilen død først da jeg svingede ind på
gårdspåladsen efter 240km's kørsel ( Billund -> syd for Køge )

(Jeg tror nu dine 250w til tænding og sprøjt, er lidt højt regnet)

--
Jan_stevns

Fra : Tau

Dato : 05-12-08 15:25

> [...]
>
> Jo tak kloge, men en tur fra den tyske grænse til Bjerringbro med
> ladelampen lysende, var åbenbart nok til at der ikke var strøm på næste

Med ladelampen lysende?? nu er det vist ikke mig der er klogeåge, men dig
der tror at ladelampen kun er til pynt.

Med venlig hilsen
Medlem af dansk autohjælp i alle tilfælde skyld.

Poul
,

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-12-08 16:29

"Tau" <craner@craner.dk> wrote in

> Medlem af dansk autohjælp i alle tilfælde skyld.

Ja man ka aldrig vide hvornår man får brug for dem :s

Fra : Hansen

Dato : 05-12-08 20:24

> [...]
> der tror at ladelampen kun er til pynt.
>
> Med venlig hilsen
> Medlem af dansk autohjælp i alle tilfælde skyld.

----

Jaja jeg må videre.
Tak for hjælp i gruppen :)

Venligst Hansen