MS Windows
briani 27239
Vista, Åben med?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-12-08 21:03

Hvis jeg højreklikker på en fil og vælger åben med er der måske en eller 2
muligheder, kan jeg selv bestemme hvilke programmer der skal ligge som
muligheder?

Hvis ikke... Hvis jeg så trykker Vælg "standard program..." kan jeg så vælge
hvad der der skal ligge i anbefalet programmer så jeg slipper for at skal
ned og bladre i "Andre programmer" ?

Håber ikke det er for rodet?

Mvh Sid

Fra : Jubii

Dato : 03-12-08 21:16

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vælge hvad der der skal ligge i anbefalet programmer så jeg slipper
> for at skal ned og bladre i "Andre programmer" ?

Det er bare at trykke på det og så se hvad der står. Overser du
checkruden hvor du kan vælge at det valgte program altid åbner den type
filer?

Kom ikke og spørg om noget så åbenlyst.

Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-12-08 21:59

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>>

> Det er bare at trykke på det og så se hvad der står. Overser du checkruden
> hvor du kan vælge at det valgte program altid åbner den type filer?

´
Det er fordi jeg ikke vil bruge det samme program til at åbne filtypen med
hver gang.
Det er ISO filer, som jeg nogen gange vil åbne enten med Nero, IMG burn
eller VLCplayer, og det er de programmer jeg gerne vil have stående fast, så
jeg ikke skal ned i "Andre programmer" og finde dem.

Mvh Sid

Fra : Per

Dato : 03-12-08 22:28

sls (2770) wrote:
> [...]
> burn eller VLCplayer, og det er de programmer jeg gerne vil have
> stående fast, så jeg ikke skal ned i "Andre programmer" og finde dem.

Højreklik på filen - åbn med - fjern flueben.

Vælg det program du vil bruge og åbn´ så med det nye valgte program.

Gør det samme igen og vælg så et nyt program.

Nu kan windows huske de sidste programmer du har brugt og viser de sidste
valgte programmer. Den kan vist huske 5 eller 6 programmer.

/ Per

Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-12-08 23:15

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nu kan windows huske de sidste programmer du har brugt og viser de sidste
> valgte programmer. Den kan vist huske 5 eller 6 programmer.

Jeg kan kun få den til at huske 2 programmer, men den går tilbage til kun at
huske et program efter et
stykke tid?
Det er 64bit windows jeg har, men det burde da ikke betyde noget?

Mvh Sid

Fra : Per

Dato : 04-12-08 09:32

sls (2770) wrote:

> Jeg kan kun få den til at huske 2 programmer, men den går tilbage til
> kun at huske et program efter et
> stykke tid?
> Det er 64bit windows jeg har, men det burde da ikke betyde noget?

Hmmm.

Det er underligt - jeg har godt nok Vista 32bit versionen og der husker den
6 programmer.

Så har jeg desværre intet bud.

mvh. Per