MS Windows
briani 27239
Lang tid for at logge på domæne
Fra : Lene Larsen

Dato : 03-12-08 09:58

Der hvor jeg arbejder har man en server der kører Windows 2000 og er sat op
som domæne. Der er tilknyttet 5 maskiner til den.

To af disse maskiner var hardeare messigt ikke så hurtigt, hvorefter der
indkøbes to nye maskiner som på de gamle har Windows XP Sp2. De sættes op
som de gamle, det vil sige der ændres ikke noget på serveren, men brugernavn
og PW og PC navn overføres til de 2 nye maskiner fra de gamle.

Problemet er nu at når man kommer der til i opstarten at der står "Dine
personelige indstillinger indlæses"
så tager det ca. 1 - 1½ minut før maskinen er klar.
De to gamle maskiner indlæste de personlige indstillinger på ca. 5- 10 sec
når de loggede på domænet.

Hvad kan være årsagen til den forlængede tid for at logge på domænet/indlæse
personlige indstillinger.

Mvh.

Lene

Fra : jos

Dato : 03-12-08 10:31

Lene Larsen wrote:
> [...]
> 10 sec når de loggede på domænet.
>
> Hvad kan være årsagen til den forlængede tid for at logge på
> domænet/indlæse personlige indstillinger.

Nu er det ved at være længe siden, men jeg husker, at en årsag kunne være at
pcerne ikke var sat op til at bruge domainserveren som DNS.

finn