Mark Knopfler i Forum 25/6
Fra : Snip

Dato : 26-07-01 01:28

Vil gerne høre andres mening om koncerten. Var selv ikke begejstret for
første halvdel da den indeholdt for meget guitar rod, men anden halvdel var
skøn med de mange ballader, hvor Mark endelig foldede sig ud. Musikerne var
excellent, især trommeslageren og hans solo. Var noget skuffet over
pianisten i venstre side, hvis orgelspil og harmonika ikke imponerede. Mark
var fin til at give de andre musikere lov til at folde sig ud og i deres
soli trække sig tilbage. Synd at temperaturen i Forum igen var uudholdelig.
Havde meget svært ved at forstå hans sang og tale. Synes lyden var meget
ulden.
Hvorfor kommer den danske sommer igen som en overraskelse for dette
koncertsted? U2 koncerten var efter sigende endnu værre.

Hvad synes I ?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 26-07-01 12:38

Snip wrote:
> [...]
> guitar rod, men anden halvdel var skøn med de mange ballader,
> hvor Mark endelig foldede sig ud. Musikerne var excellent, især

Jeg var meget begejstret for koncerten. Publikum var noget
afventende i starten, men der udviklede sig efterhånden en
rigtig god stemning. Højdepunkter for mig var "Telegraph road"
og "Brothers in arms". Selvom jeg ofte hører MK's seneste CD,
synes jeg stadig, at det er de gamle Dire Straits numre, som
virkelig rykker.

Det undrer mig forresten, at de ikke spillede titelnummeret
fra STP (?).

> Synd at temperaturen i Forum igen var uudholdelig.

Jeg synes ikke, at det var så galt. På mindre steder har jeg
ofte oplevet højere temperaturer.

Vi får forresten ros for at være et godt publikum i bandets
dagbog, som kan ses her:
http://public.sitemanager.co.uk/markknopfler/tourdiary/viewDate.cfm?ID=106

Mvh.

Henrik

Fra : Hanne

Dato : 26-07-01 19:04

Snip <snip@post8.tele.dk> skrev i en
> [...]
> Hvorfor kommer den danske sommer igen som en overraskelse for dette
> koncertsted? U2 koncerten var efter sigende endnu værre.

Jeg synes at det var en af de mest elendige koncerter jeg har været til.
Lyden var ikke bare ulden (man kunne ikke høre hvad han sagde, bare en
mumlen), den var dårlig - for lav. Gad vide om det var størrelsen på
anlægget, sådan oplevede jeg det ikke til feks Eric Clapton. Vi sad godt
nok helt oppe bagved, på balkonen. Da vi lidt senere gik ned foran og
stod, blev lyden bedre, men stadig var den dårlig. Man kunne ikke skille
instrumenter ad, feks kunne man ikke høre trommerne ordentligt.

Jeg undre mig også meget over hvorfor han ikke spillede mere end 2-3
numre fra den nyeste udgivelse.

Jeg synes koncerten virkede meget rodet. Der var ikke sammenhæng i
numrene og afslutningerne på numrene, som enten fadede ud eller hvor der
var en form for ogo afslutning, gjorde det ikke bedre. Der manglede en
rød tråd - kontinuitet.

Til gengæld synes jeg at det var et meget oplagt publikum.

Ja, der var meget varmt, men det ved man jo på forhånd.

Hilsen Hanne

Fra : Mads Breddam

Dato : 26-07-01 19:14

Det skader jo så heller ikke, at have forskellige meninger.

Synd du synes det var SÅ dårligt.

Mads.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Mads Breddam

Dato : 26-07-01 19:09

Jeg synes også det var en kanon koncert. Publikum var noget sløve i starten,
men det hjalp da de spille Sultans, som nr. 4 eller sådan noget.

Som du der bliver nævnt var venstre keyboard lidt i underkanten, hvilket jeg
egentlig også synes, at venstre guitarist var. Men de andre var fede og
selvfølgelig specielt MK.

Jeg er ganske enig med Henrik i, at de gamle DS numre er de bedste og at
toppen er Telegraph Road og Brothers in Arms. Jeg synes Brothers er den
fedeste sang overhovedet (eller måske Pink Floyd - Wish you were here). Den
måde hvor både baggrundsmusik, tekst og guitar ligesom 'taler' sammen - det
er for fedt. Telegraph Road var nok koncertens højdepunkt. Men fedt det
hele. Den akustiske intro til Money for Nothing var også noget uventet.

Jeg ville måske godt have hørt On every Street - evt. i stedet for Calling
Elvis. Calling Elvis havde en meget god idé til en bragende start - men det
kunne nok have været lavet lidt mere elegant.

Fysisk mindre en AC/DC, men alligevel lige så stort. Og varmen var da til at
holde ud.

Mads.