Machiavelli er ikke forældet, mente Nietzs~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-08 05:34

"Kunsten at være fyrste er at gøre det gode personligt og det onde via en
stedfortræder Andre Ganivet/Niccolo Machiavelli(1469-1527) Kloge mænd
forstår at betragte alt, hvad de gør, som fornuftigt, også selv om de er
tvunget af omstændighederne til at handle, som de har gjort. Niccoló
Niccolo Machiavelli(1469-1527)

And if, to be sure, sometimes you need to conceal a fact with words, do it
in such a way that it does not become known, or, if it does become known,
that you have a ready an quick defence. Niccolò Machiavelli 1469 - 1527

"Når man har taget en stat i besiddelse, bør erobreren vel gennemtænke de
strenge forholdsregler, som kan blive nødvendige, og siden udføre dem i et
eneste hug - .... alle grusomheder bør begås på en gang. Niccolo
Machiavelli(1469-1527)

A politician divides mankind into two classes: tools and enemies Nietzsche

Den, som vil være en Fører for Menneskene, må en rum Tid stå for dem som
deres farligste Fjende. Nietzsche
(En perfekt type politik, er Machiavellism. Nietzsche The type of
perfection in politics is of course, Machiavellianism.)

Hvis man virkelig gerne vil have noget nyt, hjælper det ikke med de gode.
Lad mig få folk omkring mig, som er notoriske svindlere. De onde, der har
noget på samvittigheden, er tjenstvillige, hurtige til at opfange trusler,
fordi de ved, hvordan det foregår, og går ind for at fået bytte. Man kan
tilbyde dem ting, fordi de vil tage imod dem. Fordi de ingen betænkeligheder
har. Men kan hænge dem, hvis de træder ved siden af. Lad mig få folk omkring
mig, som virkelige er skurke - forudsat at jeg har magten, den absolutte
magt, over liv og død. Hermann Göring

Intet er sandt, alt er tilladt"Nietzsche

Magt er i sig selv den højeste Dyd. Karen Blixen

Mellem livet som det er og livet som det burde være er der så stor forskel
at man må hellere glemme det sidste og koncentrere sig om virkelig at forstå
det første. Niccolo Machiavelli(1469-1527)

Mennesket er et politisk dyr. Aristotles

Når handlende stiller lovforslag om handelsregulering, har de ofte
interesse i at bedrage og endog undertrykke offentligheden, og ved mange
lejligheder har de både bedraget og undertrykt folket. Adam Smith

Når solen skinner tænker menneskene ikke på at det også kan blive
regnvejr - men det er statsmandens opgave. Niccolo Machiavelli(1469-1527)
Pma Politiker: ethvert menneske med tilstrækkelig indflydelse til at få sin
gamle mor ansat som rengøringskone på rådhuset. H.L. Mencken

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-08 05:44

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

Intet er så vanskeligt at udføre, har så liden udsigt til held eller er så
farligt at håndtere som indførelsen af en ny tingenes tilstand. Niccolò
Niccolo Machiavelli(1469-1527)

It is much more secure to be feared than to be loved.Niccolo Machiavelli(Let
them hate, so long as they fear. Caligula

Det er let at være gavmild, når man kan give af en andens pung. Machiavelli

"Kunsten at være fyrste er at gøre det gode personligt og det onde via en
stedfortræder Andre Ganivet/ velli
pø "Når man har taget en stat i besiddelse, bør erobreren vel gennemtænke de
strenge forholdsregler, som kan blive nødvendige, og siden udføre dem i et
eneste hug - .... alle grusomheder bør begås på en gang. Machiavelli
Magt er den ophobede kontrol, der tillader at fastsæltte priser og regulere
udbud og efterspørgsel på en sådan måde, at det er til ens egen
fordel" skrev Thomas Hobbes, britisk Machiavellisk filosof 1588-1679.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-08 05:47

> Magt er den ophobede kontrol, der tillader at fastsæltte priser og
> regulere udbud og efterspørgsel på en sådan måde, at det er til ens egen
> fordel" skrev Thomas Hobbes, britisk Machiavellisk filosof 1588-1679.

Leviathan. Force, and fraud, are in war the two cardinal virtues. Thomas
Hobbes 1588 - 1679

The world is governed by opinion. Thomas Hobbes

De Sade og Nietzsche er enige om at forkaste Aristoteles og Rousseaus
demokratiske og omgængelige "natur". Som Hobbes og Foucault tegner de et
billede at en stat, som er overfald, et voldsangreb på naturens kaotiske
love. Trond Berg Eriksen.