Sejrherrehistorieskrivning: "Forræddere på~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-12-08 20:44

Informationsjournalist Asger Libst har skrevet bogen Forrædere på afveje om
Hellerups rige der holdt med tyskerne 1933-1944
Det er lidet kendt at så mange grosser-typer var demonstrativt pro-Hitler -
men at de "ikke lugter godt" dvs er fæle skurke er en overdrivelse
De var idealister og vor tids tro på forsætling aflivning af jøder i
millionvis var en ukendt sag for dem.
De værdsatte spejder og vikingedyder og var så hæderlige som folk flest -
eller bedre

REtsopgøret aflivede nogle af de værste.

Jeg mener at dødsstraf kan være OK som nødværge men er der varig fred bør
man aldrig aflive de besejrede.

At finde sandheden om det skete er en god udfordring for både professionelle
og amatør historikere.
Begge slags skal havde adgang til at interviewe tabere med livsvarig
betinget dom
Det er fallikerklæring af henrette og sandhedssøgning er god ting.
Tænk hvis vi kunne få Fritsz Clausen eller Hitler interviewet ved talkshow i
TV for ti år siden?
Tænkhvis Hitler/Goering stod lænket til en pølsebod i BErling 1945-65 og
knoklede og besvarede spørgsmål

Fra : Johnny Andersen

Dato : 02-12-08 22:00

> [...]
> millionvis var en ukendt sag for dem.
> De værdsatte spejder og vikingedyder og var så hæderlige som folk flest -

Din uvidenhed når nye højder, Bo..

> REtsopgøret aflivede nogle af de værste.

Ja, heldigvis. Jeg nævner i flæng: Henning Brøndum, Robert Lund, Bothildsen
Nielsen, Svend Thybo Sørensen, Ib Nedermark Hansen, Aage Mariegaard og Helge
Erik Lundquist.

Godt de fik deres straf.

> Jeg mener at dødsstraf kan være OK som nødværge men er der varig fred bør
> man aldrig aflive de besejrede.

Det mener du kun, fordi dine "venner" tabte. Du er sølle, Bo

Tænk hvis du ikke skrev på usenet..?

/Johnny