/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Roadpricing - har vi ikke det allerede? Ko~
Fra : Knagsted


Dato : 01-12-08 14:42

Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi
HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.

I stedet foreslås en teknik med GPS, som måske kan komme om 5-7 år.
Ihukommende ALLE de problemer som især det offentlige (SKAT, AMANDA, EPJ)
har med ny pc-baseret teknik kan det synes risikabelt at stole på så'en et
system, og det ER altså lettere at dreje på afgiftskruen og så spare "den
nye teknologi", eller hva'?

Formålet skulle ikke være at tjene penge, men at jage os over i offentlige
transportmidler. Men politikere kender vel også til at rejse rundt til
forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger forskellige
steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med volumen-indkøb gennem
en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man med armene fulde af
indkøbsposer transporteres med bus rundt til børnehaver/fritidshjem/skoler
for at samle sine børn op?

Det er her at jeg, der af aldersmæssige grunde er udstyret med en ikke
ubetydelig bagudrettet tidshorisont, synes at allerede i 70'erne fandt
politikerne på at vi skulle tvinges over i busser/toge - og hidtil uden det
ønskede resultat. Det er ikke umuligt at offentlig transport måske foregår
bedre i Storkøbenhavn, med S-toge osv., men herovre i Jylland er'et måske
noget andet?

Drop roadpricing, det er dødfødt, og det inviterer til tekniske problemer og
til udvikling af yderligere bureaukrati.
*S*


 
 
Holst (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-12-08 15:19


Knagsted wrote:

> Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi
> HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
> desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.

Det er naturligvis en form for road pricing. Men den tager jo ikke
hensyn til, at nogle veje måske skal være dyrere end andre veje, ligesom
den ikke tager hensyn til, at afgiften kan afhænge af tidspunktet på dagen.

Knagsted (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Knagsted


Dato : 02-12-08 17:45


"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen
news:4933f260$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Det er naturligvis en form for road pricing. Men den tager jo ikke hensyn
> til, at nogle veje måske skal være dyrere end andre veje, ligesom den ikke
> tager hensyn til, at afgiften kan afhænge af tidspunktet på dagen.

Næ, det er muligvis så'en at man vil lade afgiften afhænge af tidspunkter
for kørslen, bedømt ud fra dagens debat - således at de, der skal til-og-fra
arbejde og evtuelt har langt at køre, rammes hårdere.

Af et interview i JP idag fremgår, at man er lidt længere fremme i Holland
med tanker om roadpricing, men at man har måttet udskyde indførelsen til
(foreløbit) 2015, fordi teknikken først skal på plads.

Noget kunne tyde på, at det ikke er helt nok at GPS-systemerne er opfundet,
og der skal nok lidt mere til end en Garmin?

Mærkaterne kender jeg godt, i forvejen har jeg en grøn (fra Tyskland)
siddende i ruden, samt en fra Tjekkiet fra i sommers. Mærkaterne fra Østrig
og Slovarkiet ER det lykkedes at fjerne.
*S*


Zeki (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 01-12-08 15:57

"Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse
news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi
> HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
> desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
>
> I stedet foreslås en teknik med GPS,

Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
hvornår!

Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man så
ikke køre i sin bil?





Per Rønne (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-12-08 16:16

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse
> news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
> > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi
> > HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
> > desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
> >
> > I stedet foreslås en teknik med GPS,
>
> Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
> hvornår!
>
> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man så
> ikke køre i sin bil?

<http://ing.dk/artikel/93858-forsker-danmark-er-foerst-klar-til-roadpric
ing-om-5-7-aar?nyhedsbrev>

Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Lykkegaard (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-12-08 16:26

Per Rønne skrev

> Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.

Det er ikke det artiklen handler om

Teknikken er allerede på markedet
Min Svoger har GPS/SMS sender i sin bil aht hvis den bliver "snuppet"
Forsikringsselskaberne har det som et krav på det helt dyre biler for at
ville forsikre bilen
http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=HvisTingBilKoster

- Peter


Per Rønne (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-12-08 16:39

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev
>
> > Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
>
> Det er ikke det artiklen handler om
>
> Teknikken er allerede på markedet

Og professoren siger at teknikken ikke er /klar/ - og vel i øvrigt lider
af en bunke børnesygdomme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Lykkegaard (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-12-08 17:02

Per Rønne skrev

> Og professoren siger at teknikken ikke er /klar/ - og vel i øvrigt lider
> af en bunke børnesygdomme.

Teknikken (overvågning via GPS) er klar
Men hvis man vil bygge ekstra ting på (som artiklen beskriver) så er der et
stykke vej endnu

- Peter


Henning Sørensen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 01-12-08 21:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ira3hg.zfuujd1yvfd33N%per@RQNNE.invalid...
> Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev
>>
>> > Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
>>
>> Det er ikke det artiklen handler om
>>
>> Teknikken er allerede på markedet
>
> Og professoren siger at teknikken ikke er /klar/ - og vel i øvrigt lider
> af en bunke børnesygdomme.
> --
> Per Erik Rønne

I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes det
hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
belastede vejstrækninger.

/Henning.


Maria Frederiksen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 01-12-08 23:17

> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
> belastede vejstrækninger.

Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.

Mvh Maria



Ralph (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 01-12-08 23:41

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:493462df$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.

Du behøver ikke udlevere personlige oplysninger, men ca hvor bor du, og ca
hvor er dit arbejde og dine ca arbejdstider. Så vil jeg gerne prøve at finde
alternative transportmetoder - ikke fordi jeg ikke tror du selv kan, men nye
øjne kan måske...

--
Ralph



Maria Frederiksen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 02-12-08 23:23

> Du behøver ikke udlevere personlige oplysninger, men ca hvor bor du, og ca
> hvor er dit arbejde og dine ca arbejdstider. Så vil jeg gerne prøve at
> finde alternative transportmetoder - ikke fordi jeg ikke tror du selv kan,
> men nye øjne kan måske...

Det offentlige er ikke en mulighed. Jeg har ikke børn, der skal hente s og
bringes til institution, så "man" kan jo være ligeglad med at jeg bruger 4
timer om dagen i busser, tog og med at vente mod 80-90 minutter i bil. Men
et mere væsentligt problem er at jeg altså skal køre kunne køre på
kundebesøg i løbet af dagen. Her kunne en taxa være en mulighed, men det
ændrer jo ikke roadpricing.


Mvh Maria




Henning Sørensen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 02-12-08 00:05

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen
news:493462df$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
>> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
>> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
>> belastede vejstrækninger.
>
> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
>
> Mvh Maria

Man skal jo ikke give op, selvom tingene ser "sorte" ud.
Det kunne jo tænkes der fandtes eller kunne udvikles alternativer -
hjemmearbejdsdage - samkørsel - firmabus - offentlige transportmidler -
P-pladser med buskørsel/sporvogne - osv osv.

Personligt er jeg så heldig at arbejde udenlands i perioder af få dage til
flere måneder ad gangen og jeg har derfor ikke behov for at bevæge mig fra
hjem til arbejdsplads på daglig basis.
Men når jeg ind imellem skal arbejde på kontoret, så kan jeg da konstatere,
at det tager cirka samme tid at komme fra Nyborg til Østerport station med
tog + spadseretur som at køre fra motorvejssammenfletningen (Vest/Syd) til
Østerbro - ved at tage toget sparer jeg foruden bro afgifter også 180 kr til
parkering.

Når jeg alligevel en sjælden gang tager bilen, så undrer det mig - når man
holder der på motorvejen - at der i langt de fleste biler kun er 1 person.

/Henning.



Per Rønne (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-12-08 00:14

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:

> > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
> > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
> > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
> > belastede vejstrækninger.
>
> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.

S-toget?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (02-12-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 02-12-08 00:32

On Tue, 2 Dec 2008 00:13:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
>
>> > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
>> > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
>> > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
>> > belastede vejstrækninger.
>>
>> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
>> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
>> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
>> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
>
>S-toget?


livet er for kort til offentlig transport,

og nogle af os vil gerne hjem fra jobbet samme dag som vi tager af
sted



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Per Rønne (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-12-08 09:53

@ <124@invalid.net> wrote:

> On Tue, 2 Dec 2008 00:13:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
> >
> >> > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
> >> > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
> >> > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
> >> > belastede vejstrækninger.
> >>
> >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
> >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
> >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
> >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
> >
> >S-toget?
>
> livet er for kort til offentlig transport,
>
> og nogle af os vil gerne hjem fra jobbet samme dag som vi tager af
> sted

Trafikken på motorvejen er i myldretiden så massiv, at det godt kan være
hurtigere at tage toget, hvis man parkerer bilen ved S-togs stationen.

På turen Jagtvej-Falkonér Allé har trafikken i netop myldretiden været
så massiv, at det hurtigste transportmiddel i årtier har været cyklen.
Busserne kan jo som bekendt ikke køre hurtigere end bilerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Lars Elmvang (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Lars Elmvang


Dato : 03-12-08 11:01

Per Rønne wrote:
> @ <124@invalid.net> wrote:
>
>
>>On Tue, 2 Dec 2008 00:13:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
>>wrote:
>>
>>
>>>Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>>>I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
>>>>>det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
>>>>>Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
>>>>>belastede vejstrækninger.
>>>>
>>>>Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
>>>>uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
>>>>medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
>>>>kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
>>>
>>>S-toget?
>>
>>livet er for kort til offentlig transport,
>>
>>og nogle af os vil gerne hjem fra jobbet samme dag som vi tager af
>>sted
>
>
> Trafikken på motorvejen er i myldretiden så massiv, at det godt kan være
> hurtigere at tage toget, hvis man parkerer bilen ved S-togs stationen.
>
> På turen Jagtvej-Falkonér Allé har trafikken i netop myldretiden været
> så massiv, at det hurtigste transportmiddel i årtier har været cyklen.
> Busserne kan jo som bekendt ikke køre hurtigere end bilerne.
De gør det ellers ofte i den dertil indrettede busbane......

--
Lars Elmvang
----------------------------------------------------------------------------------
Min mailadresse finder du ved kun at skrive det overeksponerede
domænenavn én gang

Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 11:21

Lars Elmvang <larsht@mailmailmailmailmail.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:

> > På turen Jagtvej-Falkonér Allé har trafikken i netop myldretiden været
> > så massiv, at det hurtigste transportmiddel i årtier har været cyklen.
> > Busserne kan jo som bekendt ikke køre hurtigere end bilerne.

> De gør det ellers ofte i den dertil indrettede busbane......

Så er det vist for lang tid siden jeg har været med linie 18; jeg plejer
at tage turen til Frederiksberg på /cykel/ - det er også meget hurtigere
end bus eller tog/metro, når man nu bor 10 minutters gang fra S-toget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Maria Frederiksen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 02-12-08 23:26

>> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
>> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
>> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
>> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
>
> S-toget?


Vi er nogle, der bor uden for S-togsstrækninger og Metroen.

Mvh Maria



Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 09:28

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:

> >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
> >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
> >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
> >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
> >
> > S-toget?
>
> Vi er nogle, der bor uden for S-togsstrækninger og Metroen.

Af et andet indlæg fremgik at du har brug for kundebesøg i løbet af
dagen; så er bilen naturligvis et /must/.

Men når du kører langs Køge Bugt motorvejen for at komme på arbejdet, så
kunne du altså også have kørt til nærmeste S-station, parkeret bilen, og
taget toget resten af vejen. Så lyder det nemlig som om du arbejder i
City.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Stig Christensen (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Stig Christensen


Dato : 03-12-08 10:27


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1ird7px.1w4gizhlmykpkN%per@RQNNE.invalid...
> Men når du kører langs Køge Bugt motorvejen for at komme på arbejdet, så
> kunne du altså også have kørt til nærmeste S-station, parkeret bilen, og
> taget toget resten af vejen. Så lyder det nemlig som om du arbejder i
> City.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Man behøver da ikke arbejde i city, for at bruge Købugt motorvejen,
Man kunne også arbejde i Tåstrup/Glostrup/Ballerup el. lign og Købugt vil
stadig
være et 'naturligt' valg hvis man kører i bil.....

Personligt bruger jeg bilen fordi jeg ikke gider bruge 2 timer og 4
bus/togskift hver vej....


Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 11:17

Stig Christensen <someone@someone.someone> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1ird7px.1w4gizhlmykpkN%per@RQNNE.invalid...
> > Men når du kører langs Køge Bugt motorvejen for at komme på arbejdet, så
> > kunne du altså også have kørt til nærmeste S-station, parkeret bilen, og
> > taget toget resten af vejen. Så lyder det nemlig som om du arbejder i
> > City.

> Man behøver da ikke arbejde i city, for at bruge Købugt motorvejen, Man
> kunne også arbejde i Tåstrup/Glostrup/Ballerup el. lign og Købugt vil
> stadig være et 'naturligt' valg hvis man kører i bil.....

Korrekt, og jeg kan da af samme grund også godt lide BaneDanmarks og
DSBs forslag om bygning af S-togslinie i banegrav og tunnel langs
Ringvejen, fra Hundige over Ishøj/Vallensbæk, Glostrup, Herlev, Buddinge
til Lyngby, og måske endda videre forbi DTU til Nærum. Det ville give en
hurtig og effektiv forbindelse 'på tværs'.

> Personligt bruger jeg bilen fordi jeg ikke gider bruge 2 timer og 4
> bus/togskift hver vej....

Det var også for mange skift; da jeg som boende i Husum arbejdede i
Holbæk var der kun tale om ét skift, på Valby station. Desværre kørte
regionaltoget kun en gang i timen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

\"Claus E. Petersen\ (02-12-2008)
Kommentar
Fra : \"Claus E. Petersen\


Dato : 02-12-08 04:22

Maria Frederiksen skrev:
>> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
>> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
>> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
>> belastede vejstrækninger.
>
> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
>
> Mvh Maria
>
>

"billigere at være på kontanthjælp" ?

Du tror da vel ikke at folk på kontanthjælp får et månedskort til alle
zoner tilsendt hver den 1'ste?

- cep

Bo Warming (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-12-08 05:56

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen
news:4934ab43$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Maria Frederiksen skrev:
>>> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
>>> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
>>> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres
>>> på belastede vejstrækninger.
>>
>> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde

EKSTRASKATTEMETODE OG OVERVÅGNING

og begge behøves

Al skat er hæslig men dette er en retfærdig opkrævningsmetode

>> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
>> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
>> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
>>

Maria Frederiksen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 02-12-08 23:27

> "billigere at være på kontanthjælp" ?
>
> Du tror da vel ikke at folk på kontanthjælp får et månedskort til alle
> zoner tilsendt hver den 1'ste?

Næ, for de skal slet ikke arbejde. De bliver sendt i aktivering max. 20
timer om ugen tæt på deres bopæl.

Mvh Maria



Kerim Ellentoft (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 02-12-08 23:48

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev :

>Næ, for de skal slet ikke arbejde. De bliver sendt i aktivering max. 20
>timer om ugen tæt på deres bopæl.

Du er ude af trit med virkeligheden.
--
Kerim

Lars Christensen (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 03-12-08 06:52

On Tue, 2 Dec 2008 23:27:29 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>> "billigere at være på kontanthjælp" ?
>>
>> Du tror da vel ikke at folk på kontanthjælp får et månedskort til alle
>> zoner tilsendt hver den 1'ste?
>
>Næ, for de skal slet ikke arbejde. De bliver sendt i aktivering max. 20
>timer om ugen tæt på deres bopæl.
>
Sludder og vrøvl!
Folk på kontanthjælp bliver aktiveret i 35 timer om ugen. Og de kan
sagtens aktiveres uanset hvor i kommunen aktiveringsstedet befinder
sig. Og hvis det er længere væk end "normal" cykel afstand, så kan de
få udleveret et buskort/få udbetalt penge til et buskort.

--
Livet er for kort til at undgå persille

Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 09:28

Lars Christensen <jaja@givmigspamiminskraldespand.invalid> wrote:

> Folk på kontanthjælp bliver aktiveret i 35 timer om ugen. Og de kan
> sagtens aktiveres uanset hvor i kommunen aktiveringsstedet befinder
> sig. Og hvis det er længere væk end "normal" cykel afstand, så kan de
> få udleveret et buskort/få udbetalt penge til et buskort.

Ja, ovre i det jydske er der da vist kommet kommuner, der geografisk er
på størrelse med det gamle Frederiksborg Amt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

claus b.p. (02-12-2008)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 02-12-08 02:40

Henning Sørensen wrote:
> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP"
> kaldes det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt
> impementeres på belastede vejstrækninger.
>
Men systemet er ikke baseret på GPS, svarer bare til en bro-bizz, så der
betales automatisk for kørsel på betalingsvejene.
Masser af andre lande har vejafgifter/broafgifter, som betales kontant eller
med -bizz.

Jeg vil, ud fra dagens erfaring med ganske almindelige navigator-GPS'er,
anse det for at være særdeles problematisk, at skulle stole på sådan en dims
som skatteopkræver. Derudover er der mange tekniske spørgsmål at tage
stilling til, fx. hvad gør man med ældre biler der ikke har det monteret,-
hvad med udenlandske biler,- hvad hvis den går i stykker,- hvad hvis folk
laver en GPS scrambler som forstyrrer satellit signalet, (er nemt) hvad hvis
folk omprogrammerer dem til at benytte andres konti, - osv. osv. Men disse
ting kan der muligvis findes tekniske eller politiske løsninger på.
Men ud over at det bliver meget mere uoverskueligt at vide hvad man betaler
i bilafgift, (og dermed bliver nemmere at stramme på skruen - igen-igen) så
tror jeg effekten bliver meget begrænset, når folk først har vænnet sig til
den. Hvad er en afgift på 50 øre eller en krone, når de samlede omkostninger
pr. km. ligger tæt på 5kr i forvejen.

/Claus



Henning Sørensen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 02-12-08 09:08

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:493491f2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Henning Sørensen wrote:
>> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP"
>> kaldes det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
>> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt
>> impementeres på belastede vejstrækninger.
>>
> Men systemet er ikke baseret på GPS, svarer bare til en bro-bizz, så der
> betales automatisk for kørsel på betalingsvejene.
> Masser af andre lande har vejafgifter/broafgifter, som betales kontant
> eller med -bizz.

Hvilket netop er pointen.
Systemet findes allerede og kan nemt og billigt opsættes.

>
> Jeg vil, ud fra dagens erfaring med ganske almindelige navigator-GPS'er,
> anse det for at være særdeles problematisk, at skulle stole på sådan en
> dims som skatteopkræver. Derudover er der mange tekniske spørgsmål at tage
> stilling til, fx. hvad gør man med ældre biler der ikke har det monteret,-
> hvad med udenlandske biler,- hvad hvis den går i stykker,- hvad hvis folk
> laver en GPS scrambler som forstyrrer satellit signalet, (er nemt) hvad
> hvis folk omprogrammerer dem til at benytte andres konti, - osv. osv. Men
> disse ting kan der muligvis findes tekniske eller politiske løsninger på.

Ja - gps løsningen kan naturligvis ikke anvendes endnu.
I så fald skal den kombineres med et system, der checker bilen/apparatet ved
indkørsel på betalingsveje, og så er vi jo tilbage til "-bizz" systemet.
I Singapore er dette iøvrigt kombineret med kamera, sådan at biler der kører
ind uden at blive registreret automatisk bliver fotograferet, således at
regningen - dobbelt op - bliver fremsendt med posten.

> Men ud over at det bliver meget mere uoverskueligt at vide hvad man
> betaler i bilafgift, (og dermed bliver nemmere at stramme på skruen -
> igen-igen) så tror jeg effekten bliver meget begrænset, når folk først har
> vænnet sig til den. Hvad er en afgift på 50 øre eller en krone, når de
> samlede omkostninger pr. km. ligger tæt på 5kr i forvejen.
>
> /Claus

Så vidt jeg har forstået oplægget skal km-afgiften kombineres med en
nedsættelse af bil afgiften, hvilket naturligvis vil være en økonomisk bet
for folk, der har en dyr ældre bil (som f.eks. jeg), men alt andet lige
nedsætter afskrivningen gevaldigt og dermed pris/km.

Jeg mener nu, at afgiften på økonomiske ("grønne") biler bør
nedsættes/afskaffes - måske bør bil afgiften fjernes helt - og regulering
foretages over benzin prisen.
Personligt ville jeg tænke mig om en ekstra gang inden jeg starter min 10
km/liter bil op for at køre 6 km for at shoppe 2 liter mælk og et kilo
kartofler, hvis benzinen kostede 25 kr/liter - jeg ville sandsynligvis
kraftigt overveje at tage cyklen, hvilket vil være bedre for miljøet - og
mig selv.

Hvis vi skal nedsætte forbrug af fossilt brændstof i biler, så må vi starte
et sted, og vort problem her og nu er i høj grad, at der intet er sket de
seneste mange år - endda i en periode med højkonjuktur og god (generel)
privat økonomi, hvor ledige ressourcer i høj grad er anvendt på luksus i
stedet for miljø.

/Henning.


claus b.p. (04-12-2008)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 04-12-08 02:50

Henning Sørensen wrote:
>
> Så vidt jeg har forstået oplægget skal km-afgiften kombineres med en
> nedsættelse af bil afgiften, hvilket naturligvis vil være en
> økonomisk bet for folk, der har en dyr ældre bil (som f.eks. jeg),
> men alt andet lige nedsætter afskrivningen gevaldigt og dermed
> pris/km.
Her er netop en væsentlig del af det der kan blive et problem. Nemlig; hvad
gør man med gamle biler. Det er ikke så simpelt at sige "gamle uøkonomiske
biler skal betale mere", for gamle biler har allerede betalt den
registreringsafgift, som ifølge forslaget (tankerne) vil blive nedsat. Med
nedsat registreringsafgift og kørselsafgifter vil "gennemsnitsbilisten"
komme af med det samme, sammenlagt, men den formastelige der har arbejde i
en storby med trafikproblemer vil skulle betale ekstra, mens den heldige der
arbejder langt ude på landet, vil slippe billigere. Mit gæt er, at i
overgangsperioden på 10-15 år vil gamle biler ikke skulle betale
roadpricing. Men dette vil så forrykke det forventede resultat, så måske
skal de betale alligevel. Og så er skruen allerede igang. Iøvrigt kører
gamle biler statistisk set slet ikke så mange kilometer som nye biler. Nej,
der er ingen som helst mulighed for at sådan et system vil kunne blive
"retfærdigt".

På den anden side set, så er det bl.a. politiske tiltag der har bragt
trafikafviklingen i knæ, de sidste 10 år. Hvis man ikke havde indsnævret
veje, blokeret vejene med gentagne vejarbejder, og nedlagt i tusindevis af
parkeringspladser, så ville der stadig være lidt mere luft omkring bilerne.
Det synes jeg lige man skulle tænke over! Havde man samtidig udvist rettidig
omhu, og udbygget vejene i takt med behovet, (fx. når man byggede nye bolig-
og kontorbyggerier ved havnefronterne) istedet for at halse 10-15 år
bagefter, ville det heller ikke se så slemt ud. Det er jo også indlysende at
der er flere folk der skal transporteres når arbejdsløsheden er 5%, end når
den er 15%.

Efter at have prøvet de offentlige på et par ture til Nordsjælland er jeg
heller ikke i tvivl om at der kan gøres rigtig meget ved at nytænke hele
strukturen og planlægningen af den offentlige trafik. Det er ikke kun
priserne der er for høje.

/Claus



Kim Frederiksen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 01-12-08 19:08

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
news:4933fb43$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
> hvornår!
>

Der er heller ikke langt til at forestille sig systemet anvendt til
opkrævning af fartbøder

mvh.
Kim Frederiksen


Holst (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-12-08 21:46


Kim Frederiksen wrote:


> Der er heller ikke langt til at forestille sig systemet anvendt til
> opkrævning af fartbøder

Det vil da være kanon, hvis det kunne få folk til at overholde
hastighedsgrænserne. Det vil medføre langt færre trafikdræbte.

Kim Larsen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-12-08 23:05

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:49344cf8$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Kim Frederiksen wrote:
>
>
>> Der er heller ikke langt til at forestille sig systemet anvendt til
>> opkrævning af fartbøder
>
> Det vil da være kanon, hvis det kunne få folk til at overholde
> hastighedsgrænserne. Det vil medføre langt færre trafikdræbte.

Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt mærkeligt
at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Holst (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-12-08 09:27


Kim Larsen wrote:

> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt mærkeligt
> at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.

Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.

Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til at
overholde hastighedsgrænserne af sig selv.

Jeg så personligt gerne, at folk var bedre til at overholde
hastighedsgrænserne, fordi det er en voldsom faktor med hensyn til
antallet af trafikdræbte. Og hvis folk ikke kan gøre det af sig selv
uden overvågning, ja, så må der vel noget overvågning til.

Zeki (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 02-12-08 13:13


"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Kim Larsen wrote:
>
>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
>
> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
>
> Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til at
> overholde hastighedsgrænserne af sig selv.

Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning hvor du
må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.



Kim Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-08 16:32

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
news:49352677$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Kim Larsen wrote:
>>
>>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
>>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
>>
>> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
>>
>> Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til
>> at overholde hastighedsgrænserne af sig selv.
>
> Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning
> hvor du må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.

Især hvis det foregår i overhalingsbanen.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-12-08 18:06

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Kim Larsen wrote:
> >
> >> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
> >> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
> >
> > Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
> >
> > Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til at
> > overholde hastighedsgrænserne af sig selv.
>
> Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning hvor du
> må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.

Men ved gps-baseret overvågning får alle de andre vist et bøde-problem,
helt automatisk, og i tilgift et klip i kørekortet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Benny Nissen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 02-12-08 19:28

Zeki wrote:

> Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning hvor du
> må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.

Nu er der jo stor forskel på "må køre" og "skal mindst køre" ...

--
Benny

Kim Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-08 16:31

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Kim Larsen wrote:
>
>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
>
> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.

Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget skriveri.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Holst (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-12-08 17:15


Kim Larsen wrote:

>>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
>>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
>> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
>
> Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget skriveri.

Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter,
der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at
sænke farten.

S. A. Thomsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 02-12-08 17:58

On Tue, 02 Dec 2008 17:14:58 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>>>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
>>>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
>>> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
>>
>> Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget skriveri.
>
>Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter,
>der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at
>sænke farten.

Men er den tilladte hastighed på motorveve ikke 130 km/t (med mindre
der er skiltet med andet)...???

Holst (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-12-08 18:02


S. A. Thomsen wrote:

>> Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter,
>> der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at
>> sænke farten.
>
> Men er den tilladte hastighed på motorveve ikke 130 km/t (med mindre
> der er skiltet med andet)...???

Jo, men den tilladte på landevejene er blot 80 km/t ...

Og de jyske landeveje er IKKE motorveje!

S. A. Thomsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 02-12-08 19:34

On Tue, 02 Dec 2008 18:02:17 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>
>S. A. Thomsen wrote:
>
>>> Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter,
>>> der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at
>>> sænke farten.
>>
>> Men er den tilladte hastighed på motorveve ikke 130 km/t (med mindre
>> der er skiltet med andet)...???
>
>Jo, men den tilladte på landevejene er blot 80 km/t ...
>
>Og de jyske landeveje er IKKE motorveje!

Ups, jeg læste forkert...

Kim Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-08 22:52

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:49355f09$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Kim Larsen wrote:
>
>>>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
>>>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
>>> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
>>
>> Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget
>> skriveri.
>
> Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de
> idioter, der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan
> få dem til at sænke farten.

Kan du slet slet ikke selv se at du modsiger dig selv ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Holst (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-12-08 23:02


Kim Larsen wrote:

> Kan du slet slet ikke selv se at du modsiger dig selv ?

Det gør jeg ikke. Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg er
naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.

Kim Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-08 23:29

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4935b06b$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Kim Larsen wrote:
>
>> Kan du slet slet ikke selv se at du modsiger dig selv ?
>
> Det gør jeg ikke. Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg
> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.

Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Jim Andersen (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 03-12-08 14:12

Kim Larsen wrote:
>> Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg
>> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
>> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
>
> Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.

Næe. GPS'en skal naturligvis først sende sit *blip* i det øjeblik man
overtræder hastighedsgrænsen (og dermed selv er én af idioterne).



Kim Larsen (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-12-08 14:30

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4936859b$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Kim Larsen wrote:
>>> Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg
>>> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
>>> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
>>
>> Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.
>
> Næe. GPS'en skal naturligvis først sende sit *blip* i det øjeblik man
> overtræder hastighedsgrænsen (og dermed selv er én af idioterne).

Men det er da overvågning, ikke sandt ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Jim Andersen (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 04-12-08 09:21

Kim Larsen wrote:
>>>> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
>>>> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
>>>
>>> Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.
>>
>> Næe. GPS'en skal naturligvis først sende sit *blip* i det øjeblik man
>> overtræder hastighedsgrænsen (og dermed selv er én af idioterne).
>
> Men det er da overvågning, ikke sandt ?

Overvågning af "fartidioterne", ja. Men det er, ifølge OP som udgangspunkt
for diskussionen, intet problem.
Der skelnes skarpt mellem "jeg" og "fartidioterne". Og "jeg" forsvinder og
bliver transformeret til en "fartidiot" når hastighedsgrænsen overskrides.

Hvis man også vil godtage præmissen at sålænge GPS'en ikke sender *blip* til
overvågningscentralen, er man ikke overvåget, så er svaret nej.

Hvis du mener at man er overvåget selvom GPS'en ikke sender *blip*, ja så er
du jo også overvåget i dag, når du kører med en GPS eller mobiltlf. For den
"overvåger" dig også. Den véd hvor du er, hvad klokken er, og kan derfor
også regne ud hvor hurtigt du kører.

/jim



Klaus G. (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-12-08 19:44

> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man
> så ikke køre i sin bil?
Der vil sikkert blive opsat nogle grænser for, hvor lang tid der må køres
uden...


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Bo Warming (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-12-08 16:10

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
news:4933fb43$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse
> news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi
>> HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
>> desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
>>
>> I stedet foreslås en teknik med GPS,
>
> Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
> hvornår!
>
> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man
> så ikke køre i sin bil?
>

Så straffes du som ved en parkeringsbøde


Christian B. Andrese~ (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-12-08 00:31

On Dec 1, 3:57 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
> "Knagsted" <k...@nomail.ru> skrev i en meddelelsenews:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse.. Vi
> > HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
> > desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
>
> > I stedet foreslås en teknik med GPS,
>
> Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
> hvornår!
>
> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man så
> ikke køre i sin bil?

Så bliver man nok bare sat til at have kørt på dyreste strækning.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Zeki (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 02-12-08 13:15


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:66619113-d83b-47c3-b9e3-f0cd4ab0984b@g38g2000yqn.googlegroups.com...
On Dec 1, 3:57 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
> "Knagsted" <k...@nomail.ru> skrev i en
> meddelelsenews:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...

>> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man
>> så
>> ikke køre i sin bil?

>Så bliver man nok bare sat til at have kørt på dyreste strækning.

Hvis den ikke virker har de jo ikke en jordisk chance for at se om bilen er
i brug eller blot holder i garagen!



Knagsted (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Knagsted


Dato : 04-12-08 08:59


"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
news:49352743$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:66619113-d83b-47c3-b9e3-f0cd4ab0984b@g38g2000yqn.googlegroups.com...
> On Dec 1, 3:57 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
>> "Knagsted" <k...@nomail.ru> skrev i en
>> meddelelsenews:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må
>>> man så
>>> ikke køre i sin bil?
>
>>Så bliver man nok bare sat til at have kørt på dyreste strækning.
>
> Hvis den ikke virker har de jo ikke en jordisk chance for at se om bilen
> er i brug eller blot holder i garagen!
>
Og den vil vel ikke virke, hvis man afskærmer den?
Se, det var jo en idé.....
*S*


Jens \"Lyrik\" Bech (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech


Dato : 01-12-08 17:05

On Mon, 01 Dec 2008 14:42:06 +0100, Knagsted <knag@nomail.ru> wrote:

> Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse.
> Vi HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere
> km, desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Roadpricing er en konservativ godbid! For en afgift per kilometer vender
den tunge ende nedad. Alle skal betale det samme, hvilket belaster den
fattiges budget mere end den riges.

Moms er også en konservativ afgift. Den fattige skal betale samme afgift
på et brød som den rige. Topskatten derimod er en socialt afbalanceret
afgift. Derfor vil de konservative have den væk!
De konservative dt tidligere "Høyre" ville være afgået ved døden for et
århundrede siden. men de har fundet en fidus til at sidde som et fossil
blandt levende demokrater! Retvæsenet!

Råb om højere straf og politi taler til de laveste middelalderlige
instinkter. Det er den redningflåde der holder dem oppe!

konservative:
R.I.P.




--
Hilsen
Jens
Opera kan!

Bo Warming (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-12-08 17:29

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
news.ulhqyk2bk4hork@jens-erik-bechs-macbook.local...
> Moms er også en konservativ afgift. Den fattige skal betale samme afgift
> på et brød som den rige. Topskatten derimod er en socialt afbalanceret
> afgift.
De rige forbruger MEST OG DYREST og kommer derfor pr moms til at betale
mest
DE BREDESTE SKULDR BÆRER DE TUNGESTE BYRDER
også hvor de mestt forbrugende burde betale for hvad de bruger.


claus b.p. (02-12-2008)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 02-12-08 02:57

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> On Mon, 01 Dec 2008 14:42:06 +0100, Knagsted <knag@nomail.ru> wrote:
> Topskatten derimod er en socialt
> afbalanceret afgift.
Gå hjem til USSR!

Det er ikke noget som helst land værdigt at lade borgerne betale 2/3 af
nogen indtægt i skat, for derefter at skulle betale 25% i moms + alle mulige
punktafgifter. Men topskatten betyder samtidig at hvis jeg tjener 100.000kr
et år og 300.000 kr. næste år, så kommer jeg til at betale 25.000 kr. mere i
skat end min nabo som tjente 200.000 begge år. Hvor er det sociale i det?
Hvad er det sociale i at folk siger nej til overarbejde fordi de ikke vil
betale 2/3 af lønnen i skat?
Hvad er det sociale i at folk investerer i alle mulige skattecirkus fiduser,
for at udskyde skatten til efter pensionsalderen, hvor de ikke rammer
topskatten?
Der kan da ikke være noget mere socialt retfærdigt end at alle betaler samme
procentsats. Tjener man lidt, betaler man lidt i skat, tjener man meget,
betaler man meget i skat! Om skatten betales i år eller om 10 år, så er
satsen den samme. Hvor svært kan det være?

/Claus



Holst (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-12-08 09:31


claus b.p. wrote:

> Der kan da ikke være noget mere socialt retfærdigt end at alle betaler samme
> procentsats. Tjener man lidt, betaler man lidt i skat, tjener man meget,
> betaler man meget i skat! Om skatten betales i år eller om 10 år, så er
> satsen den samme. Hvor svært kan det være?

Ikke særlig svært.

Men som en af mine venner sagde: "Lønnen er også fastsat efter vores
skattesystem. Var systemet indrettet, så vi alle betalte samme
skatteprocent, så tjente jeg ikke 600.000 om året, men derimod måske kun
400.000 om året."

David (02-12-2008)
Kommentar
Fra : David


Dato : 02-12-08 08:49


"Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse
news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...



.. Men politikere kender vel også til at rejse rundt til
> forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger forskellige
> steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med volumen-indkøb
> gennem en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man med armene fulde
> af indkøbsposer transporteres med bus rundt til
> børnehaver/fritidshjem/skoler for at samle sine børn op?
>


Ja som sædvanlig er det BØRNE familierne der forurener af helvedes til,
kører deres børn til dit og dat, har ofte to biler.

I skal sgu ikke brokke jer den dag jeres børn ikke kan trække vejret
længere, får astma eller andre følge sygdomme af forureningen.

Eller når den 3 verden banker på, fordi deres landområder er ødelagt af
oversvømmelser osv.

Børnefamilier er de største egoister på denne jord.

Mvh David



Christian B. Andrese~ (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-12-08 01:52

On Dec 2, 8:49 am, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
> Børnefamilier er de største egoister på denne jord.

Men du kan ikke undvære dem hvis samfundet skal gå videre


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

David (02-12-2008)
Kommentar
Fra : David


Dato : 02-12-08 13:00


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3de7ff13-e878-42ab-89b5-d24e05d59d3b@u14g2000yqg.googlegroups.com...
On Dec 2, 8:49 am, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
> Børnefamilier er de største egoister på denne jord.

Men du kan ikke undvære dem hvis samfundet skal gå videre


Jo da
Ingen børn betyder på kort sigt:

Ingen overbefolkning
Ingen pædofile
Ingen skole udgifter
Ingen lortebleer
Ingen stressede forældre der kører for hurtigt ved skolerne
Mindre forurening
Ingen egoitiske unger der insisterer på at forpeste omverden med larm, musik
og meningsløs vold
Ingen egoistiske unger der brænder almindelige borgeres biler af fordi de de
ikke får deres vilje. (JEG VIL HA ET UNGDOMSHUS - Vræl Vræl)

På lang sigt
Ingen forurening
Ingen krige
Ingen mord
Ingen psykopater
Ingen mennesker
Kun dyr der lever smukt i naturen !


..



Maria Frederiksen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 02-12-08 23:29

> Jo da
> Ingen børn betyder på kort sigt:
>
> Ingen overbefolkning
> Ingen pædofile
> Ingen skole udgifter
> Ingen lortebleer
> Ingen stressede forældre der kører for hurtigt ved skolerne
> Mindre forurening
> Ingen egoitiske unger der insisterer på at forpeste omverden med larm,
> musik og meningsløs vold
> Ingen egoistiske unger der brænder almindelige borgeres biler af fordi de
> de ikke får deres vilje. (JEG VIL HA ET UNGDOMSHUS - Vræl Vræl)
>
> På lang sigt
> Ingen forurening
> Ingen krige
> Ingen mord
> Ingen psykopater
> Ingen mennesker
> Kun dyr der lever smukt i naturen !

Og heller ingen roadpricing - smukt

Mvh Maria



Christian B. Andrese~ (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-12-08 05:12

On Dec 2, 12:59 pm, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:3de7ff13-e878-42ab-89b5-d24e05d59d3b@u14g2000yqg.googlegroups.com...
> On Dec 2, 8:49 am, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
>
> > Børnefamilier er de største egoister på denne jord.
>
> Men du kan ikke undvære dem hvis samfundet skal gå videre
>
> Jo da
> Ingen børn betyder på kort sigt:
>
> Ingen overbefolkning
> Ingen pædofile
> Ingen skole udgifter
> Ingen lortebleer
> Ingen stressede forældre der kører for hurtigt ved skolerne
> Mindre forurening
> Ingen egoitiske unger der insisterer på at forpeste omverden med larm, musik
> og meningsløs vold
> Ingen egoistiske unger der brænder almindelige borgeres biler af fordi de de
> ikke får deres vilje. (JEG VIL HA ET UNGDOMSHUS - Vræl Vræl)



> På lang sigt
> Ingen forurening
> Ingen krige
> Ingen mord
> Ingen psykopater
> Ingen mennesker
> Kun dyr der lever smukt i naturen !

OK, det må vi så skynde os hen i mod........


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Frank (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 02-12-08 11:08

Hej

"Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse
news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...

> Formålet skulle ikke være at tjene penge, men at jage os over i offentlige
> transportmidler. Men politikere kender vel også til at rejse rundt til
> forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger forskellige
> steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med volumen-indkøb
> gennem en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man med armene fulde
> af indkøbsposer transporteres med bus rundt til
> børnehaver/fritidshjem/skoler for at samle sine børn op?

Prøv med en cykel med anhænger. Been there, done that, have the T-shirt.

Mvh
Frank



Knagsted (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Knagsted


Dato : 02-12-08 17:51


"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i meddelelsen
news:493508e1$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse
> news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Formålet skulle ikke være at tjene penge, men at jage os over i
>> offentlige transportmidler. Men politikere kender vel også til at rejse
>> rundt til forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger
>> forskellige steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med
>> volumen-indkøb gennem en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man
>> med armene fulde af indkøbsposer transporteres med bus rundt til
>> børnehaver/fritidshjem/skoler for at samle sine børn op?
>
> Prøv med en cykel med anhænger. Been there, done that, have the T-shirt.
>
> Mvh
> Frank
Det er ikke nemt når man har 200 km's kørsel dagligt.
Vi ka jo ikke alle være supermænd som statsministeren
*S*


Lyrik (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 02-12-08 14:21

Den 02.12.2008 kl. 12:59 skrev David <nyevinduer@glasmasteren.dk>:


> Ingen mennesker
> Kun dyr der lever smukt i naturen !
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad er en hund uden et menneske? En skabet køter?
Hvad er et landskab uden parker og haver? Et Vildnis?
--
MvH
Jens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste