/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
K klar til roadpricing...
Fra : Mr.Larsen


Dato : 30-11-08 23:49

Ikke for tidligt.
<citat>
- Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo
mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
</citat>

Glimrende.
<citat>
Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland, hvor
der ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden, siger
Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har tidligere været
modstander af roadpricing.
</citat>

http://www.bt.dk/article/20081130/politik/811300373/

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."



 
 
Martin Larsen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 01-12-08 01:30

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
> Ikke for tidligt.
> <citat>
> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
> skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo mere
> CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
> </citat>
>
> Glimrende.
> <citat>
> Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland, hvor der
> ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden, siger
> Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har tidligere været
> modstander af roadpricing.
> </citat>

De ender snart med at fusionere med EL

Mvh
Martin


Kim Larsen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-12-08 02:52

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49333002$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>> Ikke for tidligt.
>> <citat>
>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing.
>> Princippet skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på
>> vejene, og jo mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i
>> vejbenyttelsesafgift. </citat>
>>
>> Glimrende.
>> <citat>
>> Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland,
>> hvor der ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden,
>> siger Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har
>> tidligere været modstander af roadpricing.
>> </citat>
>
> De ender snart med at fusionere med EL

Alle som går ind for roadpricing burde skydes ved daggry - nej , spøg til
side - men jeg synes fandme roadpricing er noget svineri. Som om bilister
ikke allerede betaler mere end rigeligt. Jeg kan sagtens betale det der
roadpricing-tyveri og regner egentlig med at køre lidt mere efter det er
blevet indført men det er jo ikke alle som kan skide på de der Klaus
Bondam-typers indædte had mod biler ligesom jeg kan.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Martin Larsen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 01-12-08 03:28

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:ggvfv9$14m$1@news.datemas.de...
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:49333002$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
>> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
>> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>>> Ikke for tidligt.
>>> <citat>
>>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing.
>>> Princippet skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på
>>> vejene, og jo mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i
>>> vejbenyttelsesafgift. </citat>
>>>
>>> Glimrende.
>>> <citat>
>>> Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland,
>>> hvor der ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden,
>>> siger Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har
>>> tidligere været modstander af roadpricing.
>>> </citat>
>>
>> De ender snart med at fusionere med EL
>
> Alle som går ind for roadpricing burde skydes ved daggry - nej , spøg til
> side - men jeg synes fandme roadpricing er noget svineri. Som om bilister
> ikke allerede betaler mere end rigeligt. Jeg kan sagtens betale det der
> roadpricing-tyveri og regner egentlig med at køre lidt mere efter det er
> blevet indført men det er jo ikke alle som kan skide på de der Klaus
> Bondam-typers indædte had mod biler ligesom jeg kan.
>

Det er grundlæggende en falliterklæring, som kommer fordi
trængselsproblemerne er blevet ignoreret alt for længe. Men man elsker at
indføre nye skatteskruer...

Mvh
Martin


Kurt H. Nedergaard (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Kurt H. Nedergaard


Dato : 01-12-08 10:29


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49334bb0$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:ggvfv9$14m$1@news.datemas.de...
>> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49333002$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
>>> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>>>> Ikke for tidligt.
>>>> <citat>
>>>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing.
>>>> Princippet skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på
>>>> vejene, og jo mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i
>>>> vejbenyttelsesafgift. </citat>
>>>>
>>>> Glimrende.
>>>> <citat>
>>>> Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland,
>>>> hvor der ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden,
>>>> siger Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har
>>>> tidligere været modstander af roadpricing.
>>>> </citat>
>>>
>>> De ender snart med at fusionere med EL
>>
>> Alle som går ind for roadpricing burde skydes ved daggry - nej , spøg til
>> side - men jeg synes fandme roadpricing er noget svineri. Som om bilister
>> ikke allerede betaler mere end rigeligt. Jeg kan sagtens betale det der
>> roadpricing-tyveri og regner egentlig med at køre lidt mere efter det er
>> blevet indført men det er jo ikke alle som kan skide på de der Klaus
>> Bondam-typers indædte had mod biler ligesom jeg kan.
>>
>
> Det er grundlæggende en falliterklæring, som kommer fordi
> trængselsproblemerne er blevet ignoreret alt for længe. Men man elsker at
> indføre nye skatteskruer...
>
>

Det var godt det blev stoppet i tide, eller var der ikke mere København til
bage, så var hele byen blevet en stor ringvej.
Selv de nye bydele er heller ikke til biltrafik, byplanlæggerens løsning er
en gangbro.



Martin Larsen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 01-12-08 15:25

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4933ae4d$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:49334bb0$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:ggvfv9$14m$1@news.datemas.de...
>>> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:49333002$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
>>>> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>>>>> Ikke for tidligt.
>>>>> <citat>
>>>>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing.
>>>>> Princippet skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på
>>>>> vejene, og jo mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i
>>>>> vejbenyttelsesafgift. </citat>
>>>>>
>>>>> Glimrende.
>>>>> <citat>
>>>>> Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland,
>>>>> hvor der ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden,
>>>>> siger Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har
>>>>> tidligere været modstander af roadpricing.
>>>>> </citat>
>>>>
>>>> De ender snart med at fusionere med EL
>>>
>>> Alle som går ind for roadpricing burde skydes ved daggry - nej , spøg
>>> til side - men jeg synes fandme roadpricing er noget svineri. Som om
>>> bilister ikke allerede betaler mere end rigeligt. Jeg kan sagtens betale
>>> det der roadpricing-tyveri og regner egentlig med at køre lidt mere
>>> efter det er blevet indført men det er jo ikke alle som kan skide på de
>>> der Klaus Bondam-typers indædte had mod biler ligesom jeg kan.
>>>
>>
>> Det er grundlæggende en falliterklæring, som kommer fordi
>> trængselsproblemerne er blevet ignoreret alt for længe. Men man elsker at
>> indføre nye skatteskruer...
>>
>>
>
> Det var godt det blev stoppet i tide, eller var der ikke mere København
> til bage, så var hele byen blevet en stor ringvej.

Jeg tror ikke at nogen her advokerer for at asfaltere søerne, tværtimod. Der
er mange andre måder at sikre fornuftigt flow.

Mvh
Martin


Peter (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-12-08 18:22

Kurt H. Nedergaard wrote:

>
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:49334bb0$0$90271$14726298@news.sunsite.dk... >"Kim Larsen"
> <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:ggvfv9$14m$1@news.datemas.de... >>"Martin Larsen"
> <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:49333002$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> >>>"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> > > > news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
> > > > > Ikke for tidligt.
> > > > > <citat>
> > > > > - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing.
> > > > > Princippet skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man
> > > > > slider på vejene, og jo mere CO-2 man udleder, jo mere skal
> > > > > man betale i vejbenyttelsesafgift. </citat>
> > > > >
> > > > > Glimrende.
> > > > > <citat>
> > > > > Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i
> > > > > Vestjylland, hvor der ikke er så meget kollektiv trafik som i
> > > > > f.eks. hovedstaden, siger Henriette Kjær til Jyllands-Posten.
> > > > > Henriette Kjær har tidligere været modstander af roadpricing.
> > > > > </citat>
> > > >
> > > > De ender snart med at fusionere med EL
> > >
> > > Alle som går ind for roadpricing burde skydes ved daggry - nej ,
> > > spøg til side - men jeg synes fandme roadpricing er noget
> > > svineri. Som om bilister ikke allerede betaler mere end
> > > rigeligt. Jeg kan sagtens betale det der roadpricing-tyveri og
> > > regner egentlig med at køre lidt mere efter det er blevet
> > > indført men det er jo ikke alle som kan skide på de der Klaus
> > > Bondam-typers indædte had mod biler ligesom jeg kan.
> > >
> >
> > Det er grundlæggende en falliterklæring, som kommer fordi
> > trængselsproblemerne er blevet ignoreret alt for længe. Men man
> > elsker at indføre nye skatteskruer...
> >
> >
>
> Det var godt det blev stoppet i tide, eller var der ikke mere
> København til bage, så var hele byen blevet en stor ringvej. Selv de
> nye bydele er heller ikke til biltrafik, byplanlæggerens løsning er
> en gangbro.

Jeg kan se det for mig nu - de eneste biler i København er udenlandske,
som ikke er omfattet af "road pricing".

--


Peter (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-12-08 18:21

Kim Larsen wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:49333002$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> >"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> > news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
> > > Ikke for tidligt.
> > > <citat>
> > > - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing.
> > > Princippet skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på
> > > vejene, og jo mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i
> > > vejbenyttelsesafgift. </citat>
> > >
> > > Glimrende.
> > > <citat>
> > > Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland,
> > > hvor der ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks.
> > > hovedstaden, siger Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette
> > > Kjær har tidligere været modstander af roadpricing.
> > > </citat>
> >
> > De ender snart med at fusionere med EL
>
> Alle som går ind for roadpricing burde skydes ved daggry - nej , spøg
> til side - men jeg synes fandme roadpricing er noget svineri. Som om
> bilister ikke allerede betaler mere end rigeligt. Jeg kan sagtens
> betale det der roadpricing-tyveri og regner egentlig med at køre lidt
> mere efter det er blevet indført men det er jo ikke alle som kan
> skide på de der Klaus Bondam-typers indædte had mod biler ligesom jeg
> kan.

Men de høje afgifter på biler vil sikkert fjernes når "road pricing"
bliver indført. Andet vil være forkert - bilister betaler rigeligt i
forvejen.

--


E.M. (01-12-2008)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 01-12-08 18:46

>
> Men de høje afgifter på biler vil sikkert fjernes når "road pricing"
> bliver indført. Andet vil være forkert - bilister betaler rigeligt i
> forvejen.
>
> --
>

Nej, der tales om en halvering, men hvad så med alle os der har betalt fuld
afgift af bilen, det er da ikke rimeligt at vi så oven i handlen også skal
betale pr. kørt km.


E.M.



Peter (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-12-08 19:47

E.M. wrote:

> >
> > Men de høje afgifter på biler vil sikkert fjernes når "road pricing"
> > bliver indført. Andet vil være forkert - bilister betaler rigeligt i
> > forvejen.
> >
> > --
>
> Nej, der tales om en halvering, men hvad så med alle os der har
> betalt fuld afgift af bilen, det er da ikke rimeligt at vi så oven i
> handlen også skal betale pr. kørt km.

Nej, I får afgiften tilbagebetalt. Med hvad med os med el-biler?
Hvorfor skal vi betaler "road pricing" - vi udleder slet ikke så meget
CO2 som benzin eller diesel biler!

E.M. (01-12-2008)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 01-12-08 22:02


"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49343138$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> E.M. wrote:
>
>> >
>> > Men de høje afgifter på biler vil sikkert fjernes når "road pricing"
>> > bliver indført. Andet vil være forkert - bilister betaler rigeligt i
>> > forvejen.
>> >
>> > --
>>
>> Nej, der tales om en halvering, men hvad så med alle os der har
>> betalt fuld afgift af bilen, det er da ikke rimeligt at vi så oven i
>> handlen også skal betale pr. kørt km.
>
> Nej, I får afgiften tilbagebetalt.


Tror du selv på den?

E.M.



Ukendt (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-08 22:58

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49343138$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, I får afgiften tilbagebetalt. Med hvad med os med el-biler?
> Hvorfor skal vi betaler "road pricing" - vi udleder slet ikke så meget
> CO2 som benzin eller diesel biler!

Hvor tror du da elektriciteten kommer fra ?



Peter (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-12-08 23:23

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49343138$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Nej, I får afgiften tilbagebetalt. Med hvad med os med el-biler?
> > Hvorfor skal vi betaler "road pricing" - vi udleder slet ikke så
> > meget CO2 som benzin eller diesel biler!
>
> Hvor tror du da elektriciteten kommer fra ?

Et hul i væggen?

Den genereres mange forskellige steder. Enten udleder disse steder ikke
så meget CO2 pr energi-enhed som når man brænder benzin, eller i det
mindste giver disse steder mulighed for at opfange CO2 ét sted istedet
for fra alle de individuelle benzinbiler.


(som om CO2 er det eneste problem).



--


@ (02-12-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 02-12-08 00:29

On Mon, 1 Dec 2008 22:57:45 +0100, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:49343138$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Nej, I får afgiften tilbagebetalt. Med hvad med os med el-biler?
>> Hvorfor skal vi betaler "road pricing" - vi udleder slet ikke så meget
>> CO2 som benzin eller diesel biler!
>
>Hvor tror du da elektriciteten kommer fra ?
>

hovedparten af dansk EL leveres af nogle store CO2 udledere -
kulfyrede kraftværker

men alle CO2 løgnene har kun til formål at hente flere skatter og
skræmme folk til at gøre hvad magthaverne ønsker

endnu savnes bevis for at menneskelig aktivitet på nogen måde har
indflydelse på klodens klima og overfladetemperatur


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Bo Warming (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-12-08 01:34

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
> Ikke for tidligt.
> <citat>
> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
> skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo mere
> CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
> </citat>
>
> Glimrende.
> <citat>
> Samtidig skal det være billigere at køre på vejene i Vestjylland, hvor der
> ikke er så meget kollektiv trafik som i f.eks. hovedstaden, siger
> Henriette Kjær til Jyllands-Posten. Henriette Kjær har tidligere været
> modstander af roadpricing.
> </citat>

Det bør ske via radiosendere i biltage så politiets GPS-satelit ved hvor
hver bil er ttil alle tider
Dels vil vi få fordelt trafikken jævnt, dels giver det retfærdig beskatning

K var bil-egoist-parti men er kommet til fornuft og har indset den
glistrupske tankegang i roadpricing.

Færdsels-straffe vil blive retfærdige når satelitovervågning

Derr skal nok være nogen der har ondt at at hvis din kone har en ven i
politiett kan hun I PRINCIPPET få at vide hvor du har parkeret på vej hjem.
Der kan stoppes megen terrorisme ved bilovervågning. Men tør vi tage
skridtget fuldt ud?
Folk har registrerings-angst - en psykotisk overdrivelse, en fobi.
Som om privatlivets fred var en menneskeret.

Forestil dig kontinuerlig ændring af bil- og bro-priser, så der aldrig er
ventetid


Per Rønne (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-12-08 15:27

Mr.Larsen <mrlarsen> wrote:

> Ikke for tidligt.
> <citat>
> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
> skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo
> mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
> </citat>

Det varer så 5-7 år før det kan indføres. Teknikken er ganske simpelt
ikke klar:

<http://ing.dk/artikel/93858-forsker-danmark-er-foerst-klar-til-roadpric
ing-om-5-7-aar?nyhedsbrev>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Mr.Larsen (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 01-12-08 17:18

Følgende er skrevet af Per Rønne:

> Det varer så 5-7 år før det kan indføres. Teknikken er ganske simpelt
> ikke klar:

Det skal du ikke fortælle dem i holland.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."



Per Rønne (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-12-08 17:47

Mr.Larsen <mrlarsen> wrote:

> Følgende er skrevet af Per Rønne:
>
> > Det varer så 5-7 år før det kan indføres. Teknikken er ganske simpelt
> > ikke klar:
>
> Det skal du ikke fortælle dem i holland.

Hvis du nu fulgte linket, så er professorens anbefaling netop at vi
følger i slipstrømmen på hollænderne, mens de implementerer systemet. Så
kan vi lære af deres fejl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bo Warming (01-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-12-08 16:21

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ira07d.1k94qu71gtrhq4N%per@RQNNE.invalid...
> Mr.Larsen <mrlarsen> wrote:
>
>> Ikke for tidligt.
>> <citat>
>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
>> skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo
>> mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
>> </citat>
>
> Det varer så 5-7 år før det kan indføres. Teknikken er ganske simpelt
> ikke klar:

Kun fantasien sætter grænser, vedr elektronik
Man kan hvad man vil - og dette er en tiltrængt ny beskatning


Martin Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 02-12-08 01:06

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
news:hNydneEYc7Qg76nUnZ2dnUVZ8uSdnZ2d@giganews.com...
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ira07d.1k94qu71gtrhq4N%per@RQNNE.invalid...
>> Mr.Larsen <mrlarsen> wrote:
>>
>>> Ikke for tidligt.
>>> <citat>
>>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
>>> skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo
>>> mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
>>> </citat>
>>
>> Det varer så 5-7 år før det kan indføres. Teknikken er ganske simpelt
>> ikke klar:
>
> Kun fantasien sætter grænser, vedr elektronik
> Man kan hvad man vil - og dette er en tiltrængt ny beskatning


Hvordan kan en glistrupist ytre sig således??

Folk lider efterhånden af så meget under kedsommelig venten på at få snittet
halsen, at de modtager ethvert idiotisk forslag med kyshånd, blot for
afvekslingens skyld. Tsk, tsk.

Men du er vel også kun tilhænger fordi du tror at de sætter GPS på bilerne?

Mvh
Martin


Bo Warming (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-12-08 01:25

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49347be2$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> news:hNydneEYc7Qg76nUnZ2dnUVZ8uSdnZ2d@giganews.com...
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ira07d.1k94qu71gtrhq4N%per@RQNNE.invalid...
>>> Mr.Larsen <mrlarsen> wrote:
>>>
>>>> Ikke for tidligt.
>>>> <citat>
>>>> - Vi må lægge alle parader og prøve at indføre roadpricing. Princippet
>>>> skal være, at jo mere kø, der er, jo mere man slider på vejene, og jo
>>>> mere CO-2 man udleder, jo mere skal man betale i vejbenyttelsesafgift.
>>>> </citat>
>>>
>>> Det varer så 5-7 år før det kan indføres. Teknikken er ganske simpelt
>>> ikke klar:
>>
>> Kun fantasien sætter grænser, vedr elektronik
>> Man kan hvad man vil - og dette er en tiltrængt ny beskatning
>
>
> Hvordan kan en glistrupist ytre sig således??

Centralt i Fremskridtsfilosofien er at MAN SKAL STÅ VED SANDHEDEN og

registrering er fint når det ikke er dyrt

Radiosender i biltage vil lette at spore terrorister og give retfærdige
færdselsdomme - som allerede er en bødemaskine og det vil blive misbrugt
mere af statten når roadpricing kommer, men SÅ ER DET DET NY SKATTETRYK PÅ
BILER DER SKAL BEKÆMPES og ikke teknik til viden om hvor og hvornår


Frank (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 02-12-08 10:53

Hej

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
> Ikke for tidligt.

Men der gør nok et par år før teknikken er på plads.

Man bør så, når man alligevel har installeret en GPS med kortinformation,
lave en automatisk hastighedskontrol.

Ikke automatisk udskrivning af bøder, selv om det kunne være indbringende,
men med f.eks. en hyletone i kabinen når hastigheden overskrider den
tilladte i mere end 5 min.

Det kunne betyde et betydeligt fald i antalle af trafikdræbte.

Mvh
Frank



Mr.Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 02-12-08 15:12

Følgende er skrevet af Frank:
> Hej
>
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>> Ikke for tidligt.
>
> Men der gør nok et par år før teknikken er på plads.

Ja, desværre.

>
> Man bør så, når man alligevel har installeret en GPS med kortinformation,
> lave en automatisk hastighedskontrol.

Det kommer, bare rolig.

>
> Ikke automatisk udskrivning af bøder, selv om det kunne være indbringende,

Hvorfor ikke, det ville kunne få folk til at tænke sig om.

>
> men med f.eks. en hyletone i kabinen når hastigheden overskrider den tilladte
> i mere end 5 min.

Som en start, med autobøde som mål.

>
> Det kunne betyde et betydeligt fald i antalle af trafikdræbte.

Ingen tvivl om det.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."



Martin Larsen (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 02-12-08 16:10

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.138f7d8c105bbaf3.92438@post.cybercity.dk...
> Følgende er skrevet af Frank:
>> Hej
>>
>> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>>> Ikke for tidligt.
>>
>> Men der gør nok et par år før teknikken er på plads.
>
> Ja, desværre.
>
>>
>> Man bør så, når man alligevel har installeret en GPS med kortinformation,
>> lave en automatisk hastighedskontrol.
>
> Det kommer, bare rolig.
>

Stands den sortsynsfatalisme.

Mvh
Martin


Bo Warming (02-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-12-08 16:31

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49354fb4$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> news:mn.138f7d8c105bbaf3.92438@post.cybercity.dk...
>> Følgende er skrevet af Frank:
>>> Hej
>>>
>>> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.f5947d8b5dc49f1e.92438@post.cybercity.dk...
>>>> Ikke for tidligt.
>>>
>>> Men der gør nok et par år før teknikken er på plads.
>>
>> Ja, desværre.
>>
>>>
>>> Man bør så, når man alligevel har installeret en GPS med
>>> kortinformation, lave en automatisk hastighedskontrol.
>>
>> Det kommer, bare rolig.
>>
>
> Stands den sortsynsfatalisme.

Det er ikke sortsyn men optimisme at arbejde for en verden hvor folk står
ved SANDHEDEN og tør undlade at gå bag folks ryg

Væk med hemmelighedskrkæmmeri så lad det blive kendt at politiet hvor din
bil er og hvor hurtigt i hvilken retning

Lys over land.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408562
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste