Biskoppen har jord i hovedet!
Fra : Jesper

Dato : 30-11-08 22:02

Københavns biskop, Erik Norman Svendsen, mener, at statsministeren er
illoyal overfor Integrationsministeren ved at irettesætte hende for åben
skærm.

Hvem var det der startede med at være illoyal overfor regeringen?

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-11-08 22:04

Jesper skrev:
> [...]
> skærm.
>
> Hvem var det der startede med at være illoyal overfor regeringen?

Karen Jespersen!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-11-08 22:37

"Bertel Brander" skrev i en meddelelse

> Karen Jespersen!

Det hele er mere kompleks end som så

Arbejdsministeren har mere end 50.000 indvandrer der totalt står uden for
arbejdsmarkedet.
Integrationsministeren har mindst lige så mange der ser integration som
hårdt arbejde og et angreb på dem personligt.
Velfærdsministeren ser ingen fremtid for velfærden så længe
Arbejdsministeren og Integrationsministeren ikke for styr på deres.
Regeringens støtteparti er også på banen og kræver styr på det hele , og
helst igår
Intet under at de tre ministere ikke kan holde rede på deres udtaelser til
pressen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jesper

Dato : 30-11-08 22:38

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Karen Jespersen!

Forkert svar. Birthe Rønn skal som minister udtale sig på regeringens
vegne og udtalte sig på egne vegne. KJ havde regeringen bag sig.

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-11-08 23:19

Jesper skrev:

> Forkert svar. Birthe Rønn skal som minister udtale sig på regeringens
> vegne og udtalte sig på egne vegne. KJ havde regeringen bag sig.

Nej, Karens og Birthes ministerier udarbejde i samarbejde
en plan, som skulle være regeringens linje. Men Karen
undsagde fra starten planen, til trods for at hun måtte
kende til alle detaljer i planen. Birthe udtale sig på
regeringens vegne, Karen gik imod regeringens linje. Men
Fogh blev som sædvanligt bange for Pia, og skyndte sig at
undsige sin minister, Birthe.

Fra : Jesper

Dato : 30-11-08 23:47

> [...]

> regeringens vegne, Karen gik imod regeringens linje. Men
> Fogh blev som sædvanligt bange for Pia, og skyndte sig at

Kilde?

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-08 00:01

http://politiken.dk/politik/article599345.ece

Fra : Jesper

Dato : 01-12-08 01:08

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> http://politiken.dk/politik/article599345.ece

Uanset at aktstykket, som BRH gik ud med, er forfattet af embedsmænd i
både integrationsministeriet og Velfærdsministeriet, så er det ikke der
de /politiske/ beslutninger træffes. De træffes i folketingsgrupperne i
Venstre og Konservative. BRH gik ud med en plan, som hun ikke havde
rygdækning for i de to folketingsgrupper, derfor var det ikke
regeringens politik og derfor optrådte hun illoyalt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-08 01:18

Jesper skrev:

> [...]
> rygdækning for i de to folketingsgrupper, derfor var det ikke
> regeringens politik og derfor optrådte hun illoyalt.

Vrøvl. Birthe gik ud med en plan som hun havde alle
grunde til at tro at en samlet regering stod bag. Men
Karen optog sin gamle sport fra sin tid i socialdemokratiet,
nemlig at undsige sine regeringskolegaer. Karens taktik synes
at være at hvis ikke hun kan få ret til møderne i regeringen
går hun bare ud i pressen og dolker sine kollegaer i ryggen.
I dette tilfælde spillede Pia med på Karens spil og Birthe stod
tilbage med aben.

Fra : Jesper

Dato : 01-12-08 03:44

> [...]

> går hun bare ud i pressen og dolker sine kollegaer i ryggen.
> I dette tilfælde spillede Pia med på Karens spil og Birthe stod

Hvordan forklare du så at den samlede folketingsgruppe var imod? Hun
havde tydeligtvis ikke diskuteret det med gruppen. Det var et
embedsmandsudkast, som hun ikke havde fået godkendt politisk, hun gik ud
med.
Hvis det bare var KJ der var imod, så er det ganske uforståeligt at hun
havde hele folketingsgruppen med sig.
Det siger sig selv, at hvis BRH havde gjort sit politiske fodarbejde og
sikret sig gruppens opbakning, så ville den situation ganske enkelt ikke
være opstået.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-08 20:25

Jesper skrev:

> Hvordan forklare du så at den samlede folketingsgruppe var imod?

Har du nogen form for dokumentation?

> Hun
> havde tydeligtvis ikke diskuteret det med gruppen. Det var et
> embedsmandsudkast, som hun ikke havde fået godkendt politisk, hun gik ud
> med.

Nej, det var regeringspolitik, indtil Karen begyndte at
optræde illoyalt.

> [...]
> Det siger sig selv, at hvis BRH havde gjort sit politiske fodarbejde og
> sikret sig gruppens opbakning, så ville den situation ganske enkelt ikke

Selvfølgelig havde Birthe folketingsgruppen bag sig. Det er normalt
ministeren der tegner regerings linje. Karen kendte til hele planen,
i alle detaljer, og Karen kunne have gjort indvendiger imod planen
inden den kom ud, hvis hun ville, men Karen ville hellere gå ud
og dolke Birthe i ryggen i offentligheden, ganske som Karen har for
vane.

Fra : Jesper

Dato : 01-12-08 21:56

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Har du nogen form for dokumentation?

Sig mig, er det gået fuldstændigt hen over hovedet på dig hvad de øvrige
medlemmer af Venstres folketingsgruppe har meldt ud???

Hvor mange gik ud og støttede BRH?

> Nej, det var regeringspolitik, indtil Karen begyndte at
> optræde illoyalt.

BULLSHIT! Det siger selv, at hvis BRH havde taget et møde med gruppen og
fået deres accept, så ville hun ikke stå i den situation, at få den
samlede gruppe imod sig.

> [...]
> inden den kom ud, hvis hun ville, men Karen ville hellere gå ud
> og dolke Birthe i ryggen i offentligheden, ganske som Karen har for

BRH gik ud med et embedsmandsudkast, uden at have folketingsgruppens
accept af det. Ministeren tegner kun regeringens linie, når vedkommende
har rygdækning hos regerings folketingsgrupper. Det er velkendt at BRH
er endog særdeles egensindig. Derfor ligger hun i dag som hun har redt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-08 22:31

Jesper skrev:

> Sig mig, er det gået fuldstændigt hen over hovedet på dig hvad de øvrige
> medlemmer af Venstres folketingsgruppe har meldt ud???

Der var så ingen dokumentation...

> BULLSHIT! Det siger selv, at hvis BRH havde taget et møde med gruppen og
> fået deres accept, så ville hun ikke stå i den situation, at få den
> samlede gruppe imod sig.

Og der er stadig ikke nogen form for dokumentation for
"den samlede gruppe"?

> BRH gik ud med et embedsmandsudkast, uden at have folketingsgruppens
> accept af det.

Nej, Birthe gik ud med det alle og enhver, ikke mindst
Birthe, mente var regerings politik, indtil Karen
besluttede sig for at skyde sin egen regering i
foden...

Fra : Jesper

Dato : 01-12-08 23:27

> [...]

> Birthe, mente var regerings politik, indtil Karen
> besluttede sig for at skyde sin egen regering i

OG det har du heller ingen dokumentation for.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-08 23:33

Jesper skrev:

> OG det har du heller ingen dokumentation for.

Der findes masser af dokumentation for at Karen
igen og igen skyder sin egen regering i foden...

Fra : Jesper

Dato : 02-12-08 00:32

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Der findes masser af dokumentation for at Karen
> igen og igen skyder sin egen regering i foden...

Men det kan du ikke dokumentere i denne sag.
EOD

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-12-08 01:21

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> http://politiken.dk/politik/article599345.ece

Politiken er en skod-kilde. Det er et partsindlæg fra Hornfisken.

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-08 01:26

Martin Larsen skrev:

> Politiken er en skod-kilde. Det er et partsindlæg fra Hornfisken.

Det må være let at være Martin, han behøver ikke at komme
med fakta, eller argumentere, eller bare forsøge tilbagevise
det han mener er forkert. Blot det har stået i en "forkert"
avis er det ifølge Martin pr. definition "forkert". Men det skyldes
nok at Martin i mange mange år har været politisk korrekt og
faktaresistent.

Fra : Sten Schou

Dato : 01-12-08 02:42

> [...]
> avis er det ifølge Martin pr. definition "forkert". Men det skyldes
> nok at Martin i mange mange år har været politisk korrekt og

Hvis han virkelig var politisk korrekt, og faktaresistent, så var det netop
Politiken han skulle betegne som troværdig.

Hilsen Sten

Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-08 22:25

> Karen Jespersen!

Hun og Rønn adlød en Fogh-order der lød "Skab afledningmanøvrer ved at
diskutere om man kan have dialog med Hitbzuttahrir"
Foregiv uenigghed - så glemmer vælgerne at Rønn pr tavshed har vist sig som
fjende af dialog

Fogh har et loyalt sammentømret team og journalister og radikale får ikke et
ben til jorden, bl.a. fordi de mangler humor. De tger sig åh-så-alvorligt
når Rønn er tavs showman og de er viktoriansk FORARGEDE.

Imens venter vi på at racisme vinder og kollektiv straf vinder som uskrevne,
gennem-danske retsprincipper

Ombudsmanden er værre end dinosaur, han er forstemet og uinteressant

Magtens tredeling var een deling for meget.
Japan har todeling
Ombudsmand er firdeling og rablende skørt.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-08 22:17

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> skærm.
>
> Hvem var det der startede med at være illoyal overfor regeringen?

Denne afgående biskop er muslimelsker og har altid været illoyal mod alt
dansk

Fogh og Rønn kører bedragerisk fornemt parløb hvor muslimindvandring
udskydes mens han kalder Rønn senil("fra før systemskiftett")
og hun pr tavshed pisser på al debat, dialog og journalistik.

Fogh har selvkritik - han erkender at han med åbne øjne udnævntte en
dinosaur til minister.

Politikere er skuespillere, underholdere

Fogh er dygtig og lader Rønn gøre gavn for den ministerpension hun snart har
optjent.