Sygehusene igen
Fra : Kim2000

Dato : 30-11-08 20:42

http://www.bt.dk/article/20081130/nyheder/81130013/

Ifølge mange herinde og politikere er det en fin ide at kun have få
sygehuse. Jeg er sikker på der er i hvert fald 2 borgere her i landet, der
var uenige. Det kræver et godt helbred at blive behandlet i landets
sygehusvæsen.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 30-11-08 21:09

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> sygehuse. Jeg er sikker på der er i hvert fald 2 borgere her i landet, der
> var uenige. Det kræver et godt helbred at blive behandlet i landets

Luk og/eller privatiser skidtet.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-11-08 21:15

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:AJidnYjuqo1Pb6_UnZ2dnUVZ8g6dnZ2d@giganews.com...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Luk og/eller privatiser skidtet.

Vrølv. Hvad med dem, som ikke har råd til en sundhedsforsikring?
Du skal heller ikke glemme, at et privat selvskabs første prioritet er at
tjene penge til aktionærerne..

/Johnny

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-11-08 21:11

> [...]
> sygehuse. Jeg er sikker på der er i hvert fald 2 borgere her i landet, der
> var uenige. Det kræver et godt helbred at blive behandlet i landets

Nu kommer CRL med regnearket for at påvise, at kvinden kunne have været
reddet, hvis der var færre sygehuse og at den nye struktur ville have reddet
hende.. Anders Wegge vil nok mene, at det bare collateral damages jv. hans
udgydelser om fiskerne i Thyborøn..
Når det er sagt, er sagen ikke et akut tilfælde.

/Johnny

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-11-08 22:28

> [...]
> sygehuse. Jeg er sikker på der er i hvert fald 2 borgere her i
> landet, der var uenige. Det kræver et godt helbred at blive behandlet

Enig.

Vi må udskrive flere skatter, ansætte flere i det offentlige, og etablere
sygehuse i samtlige byer med mere end 100 indbyggere. Dét er vejen frem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-11-08 22:35

> [...]
> sygehuse i samtlige byer med mere end 100 indbyggere. Dét er vejen frem.

Hvordan vil du forholde dig til, at du havde 100 km. til et sygehus - hvis
du eller dine børn skulle få brug for akut behandling?
Med akut menes indenfor 30 min.

/Johnny

Fra : Frank

Dato : 01-12-08 11:34

Hej

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du forholde dig til, at du havde 100 km. til et sygehus - hvis
> du eller dine børn skulle få brug for akut behandling?
> Med akut menes indenfor 30 min.

Vi er enige om at det ikke er afstanden til et sygehus, men til en
akutafdeling, der er vigtig?

Skal jeg være lidt kold og kynisk ser jeg det som et valg mellem at
patienterne dør på vej til akutafdelingen eller at de dør på en
utilstrækkelig akutafdeling.

Jeg foretrækker at de dør på vejen der til, specielt fordi det er der hvor
det er lettest at gøre noget. F.eks. få uddannet nogle paramedicinere ect.

Mvh
Frank

Fra : Peter

Dato : 30-11-08 23:11

> [...]
> sygehuse. Jeg er sikker på der er i hvert fald 2 borgere her i landet, der
> var uenige. Det kræver et godt helbred at blive behandlet i landets

For ca. 5 uger siden fik jeg en blodprop i hjertet.
Ambulancen var fremme i løbet af 10 minutter, og i løbet af ca. ½ time, var
jeg på Sygehuset.
Det reddede mit liv.
Havde jeg boet i Lemvig eller Thyborøn, havde jeg med stor sandsynlighed
været død nu.
Så meget betyder det af have en kort afstand til et sygehus.
Det vil være en umulighed med få, men store sygehuse, og det vil helt
sikkert koste menneskeliv.

Peter

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-11-08 23:19

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så meget betyder det af have en kort afstand til et sygehus.
> Det vil være en umulighed med få, men store sygehuse, og det vil helt

Det er et rigtigt godt eksempel, Peter. Er glad for ar det gik godt
Desværre er der nogle skribenter der ikke kan forstå det faktum
Glæder mig til at hører hvad CtRL_alt_delete, har at sige om dette..

/Johnny

Fra : Frank

Dato : 01-12-08 11:30

> [...]
> sygehuse. Jeg er sikker på der er i hvert fald 2 borgere her i landet, der
> var uenige. Det kræver et godt helbred at blive behandlet i landets

Uanset hvor mange sygehuse man har nytter det ikke noget hvis der ikke er
personale:

http://www.fyens.dk/article/1132451:Indland-Fyn--Flugt-fra-intensiv-paa-OUH

En samling på færrere sygehuse kan betyde at det bliver lettere at leve op
til bare det normerede personaleantal på afdelingerne.

Mvh
Frank

Fra : Mr.Larsen

Dato : 01-12-08 11:38

Frank frembragte:
> Hej
>
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Uanset hvor mange sygehuse man har nytter det ikke noget hvis der ikke er
> personale:

Vi kunne jo starte med, at sige nej til at uddanne andre nordiske
landes personale, i det mindste til vi har personale nok på vores egne
hospitaler.

Eller evt. binde alle der uddannes i danmark til at skulle arbejde 5år
i danmark som minimum.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."